راهنمای خرید بهترین اسپیکر بلوتوثی (اسپیکر قابل حمل)

راهنمای خرید اسپیکر قابل حمل

استفاده از بلوتوث یکی از راه‌های برقراری ارتباط بین گوشی‌های هوشمند از اولین روز استفاده از اندروید بود. بعدها، به خاطر راحتی استفاده از آن روی بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی هم نصب شد. در حال حاضر ما با کمک بلوتوث وسیله‌های الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند، هدفون‌ها، اسپیکرها یا کنترلرهای بازی را به هم وصل می‌کنیم. باوجود مدل‌های مختلف اسپیکر بلوتوثی برای اینکه انتخاب کنید، ممکن است دچار دلهره بشوید که کدام‌یک بهترین مدل است و کارایی خوبی دارد. اما اگر ویژگی‌های مختلف آن‌ها را بشناسید حتماً انتخاب خیلی راحت می‌شود.

تعدادی از ویژگی‌ها را با هم می‌خوانیم که هنگام خرید یک اسپیکر قابل حمل جدید با قابلیت اتصال بلوتوث به آن باید حتماً توجه کنید.

قبل از خرید اسپیکر بلوتوثی به این نکات دقت کنید:

ضد آب بودن اسپیکر

اسپیکر ضد آب موارد استفاده متفاوتی دارند از کنار استخر گرفته تا داخل حمام قابل‌حمل هستند. اگر قصد دارید اسپیکر قابل حمل  بلوتوث خود را در کمپ یا سفری کنار ساحل به همراه داشته باشید، می‌توانید به دنبال خرید اسپیکر ضدآب باشید. 

سطوح متغیری از استانداردهای محافظت در برابر آب از مقاومت در برابر پاشش قطرات آب یا ضد آب کامل وجود دارد. برای تعیین اینکه آیا یک مدل خاص به نیازهای شما پاسخ می‌دهد یا نه، می‌توانید به دنبال رتبه‌بندی IP باشید.

رتبه بندیمیزان مقاومت 
IPX4 مقاوم در برابر پاشیدن آب
IPX5 مقاوم زیر باران و اسپری شدن مایعات
IPX6مقاوم زیر حجم کم آب، کمی بیشتر از IPX5
IPX7می‌تواند تقریباً به مدت 30 دقیقه در چند متر آب غوطه‌ور بماند.
IPX8 می‌تواند به‌طور کامل در آب عمیق‌تر و برای مدت‌زمان طولانی‌تر غوطه‌ور شود.

برای اینکه به خاطر بیاورید کدام‌ یک از این استانداردها بالاتر یا پایین‌تر است، فقط به خاطر داشته باشید هرچه سطح IPX بالاتر باشد، در برابر پاشش آب، اسپری و غرق شدن در آب مقاومت بیشتری خواهد کرد.

اسپیکر بی سیم مجهز به دستیار شخصی

آیا اسپیکری می‌خواهید که کار بیشتری از پخش موسیقی برایتان انجام بدهد؟ ممکن است شما به یکی از فناوری‌های دستیار شخصی مانند Google Assistant یا Amazon Alexa علاقه‌مند باشید.

این بلندگوها نه‌تنها عالی هستند، بلکه بسیار هوشمندترند و از طریق Wi-Fi به هم متصل می‌شوند. می‌توانید از آن‌ها برای جستجو، انجام برخی کارها، مدیریت وظایف، در مورد خانه هوشمند و تفریحات دیگر استفاده کنید.

قیمت اسپیکر مجهز به دستیار شخصی خیلی هم بالا نیست. محدوده قیمت‌ها از حدود 1 میلیون و نیم شروع می‌شود، ازجمله محصولات Google و Amazon.

باتری در اسپیکر بلوتوث

همه اسپیکر ها به یک اندازه نیستند، بنابراین مصرف باتری یکسانی هم ندارند. اگر خیلی از پریز برق دور نمی‌شوید، مسئله مهمی نیست. اما اگر قرار است مدت‌زمان زیادی بیرون از خانه باشید حتماً باتری‌های قوی‌تری هم نیاز خواهید داشت.

معمولاً  اسپیکر قابل‌ حمل حدود 10 تا 12 ساعت شارژ نگه می‌دارند، حتی بعضی از آن‌ها تا 20 ساعت هم کار می‌کنند. حتماً هنگام خرید به عمر باتری و مدت‌زمان شارژ مجدد دقت داشته باشید.

معرفی خرید اسپیکر بلوتوثی موجود در بازار

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل تسکو مدل TS 2315

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل تسکو

وزن 580 گرم
نوع اتصال بلوتوث
منبع انرژیباتری لیتیومی قابل شارژ با ظرفیت 2200 میلی آمپر
صفحه نمایش ساعت دارد

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل تسکو مدل TS 2361

وزن 765 گرم
نوع اتصالبی سیم و با سیم
پشتیبانی از کارت حافظهMicroSD
اقلام همراهبند رودوشی کابل شارژر

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل زیلوت مدل S32

ابعاد۱۲۳x۷۴x۷۴ میلی‌متر
وزن350 گرم
نوع اتصالبی سیم و با سیم
قطر بلندگو75 میلی متر
اقلام همراهدفترچه راهنما کابل شارژ بند نگهدارنده

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل لیتو مدل LK-27

وزن 240 گرم 
نوع اتصال بلوتوث
قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه دارد
اقلام همراهکابل MICRO USB کابل AUX

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل Go3

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال

وزن 209 گرم
نوع اتصالبی سیم 
مدت زمان شارژ شدن2.5 ساعت 
منیع انرژیباتری
اتصالات ورودی صدا 
توان خروجی4.2 وات

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل شیائومی مدل MDZ-36-DB

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل شیائومی

وزن 790 گرم
نوع اتصال  بی سیم و با سیم
اقلام همراهدفترچه راهنما کابل شارژ Type-C
توان خروجی16 وات 

 اسپیکر بلوتوثی قابل حمل انرجایزر مدل BTS102

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل انرجایزر

وزن 612 گرم
نوع اتصال بی سیم و با سیم
توان ورودی5 وات
مدت زمان پخش3 ساعت

برخی از ویژگی‌های خاص در اسپيكر قابل حمل

اگر چرخی بین مدل‌های مختلف اسپیکر ها بزنید، متوجه خواهید شد که بعضی از آن‌ها امکانات بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر در اختیار شما قرار می‌دهند. یکی از گزینه‌هایی که بین انتخاب‌های شما حتماً دیده می‌شود، میکروفون داخلی بلندگوها است. بعضی از این اسپیکرها قابلیت برقراری تماس تلفنی هم دارند. اگر می‌خواهید از اسپیکرها روی کانتر آشپزخانه یا میز کارتان استفاده کنید، حتماً حواستان به این مورد باشد.

بعضی مدل‌ها امکان جفت شدن دو اسپیکر با هم را دارند که بتوانید صدای استریو ایجاد کنید. بعض از آن‌ها صدا را به‌صورت رشته‌ای و پشت سر هم پخش می‌کنند که به شیوه متفاوت و خلاقانه می‌توانید موزیک گوش بدهید. اگر بخواهید در مهمانی‌های خود موسیقی در کل خانه پخش بشود، می‌توانید دو یا چند اسپیکر را با هم جفت کنید.

بلندگوهای سایز متوسط و بزرگ گاهی باتری‌های داخلی دارند که برای شارژ تلفن‌های هوشمند یا سایر دستگاه‌های همراه شما استفاده می‌شوند. این حالت برای هنگامی‌که در مهمانی هستید و نمی‌دانید تلفن شما شب دوام می‌آورد مفید است. غالباً برای شارژ کردن تلفن شما بدون متوقف شدن پخش کافی خواهد بود.

بلندگوهای بلوتوث انتخاب‌شده هیچ دکمه فیزیکی برای میزان صدا یا تغییر آهنگ و پخش ندارند. این بدان معنی است که برای کنترل موسیقی یا منبع صوتی خود باید به تلفن هوشمند خود اعتماد کنید. این ویژگی ممکن است خیلی به چشم نیاید اما به‌مرور بعضی‌ها را خسته می‌کند.

قیمت بهترین اسپیکر بلوتوثی چند است؟

شاید مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در خرید خیلی‌ها قیمت باشد. هزینه خرید هر کالایی باعث می‌شود بین آنچه می‌خواهیم و آنچه می‌توانیم بخریم فاصله بیافتد. اگر آنچه لازم دارید در حد متوسط است، پس هزینه زیادی هم نخواهید داشت.

  • تقریباً هر اسپیکر بین حدود 500,000 تا 1,250,000 تومان برای محیط‌های کوچک مثل اتاق کار یا خانه‌های کوچک مناسب است. این قیمت مناسب هست برای خرید اسپیکرهای سطح متوسط.
  • محدوده قیمت که بالاتر از 2 میلیون تومان برود، هم باتری‌ها قوی‌تر می‌شود و هم اسپیکرها ضد آب می‌شوند و حتی بعضی از آن‌ها میکروفون‌های خیلی خوبی هم دارند. مدل‌های مختلفی شامل Google Assistant یا Amazon Alexa در این رده قیمتی قرار می‌گیرند.
  • برای قیمت‌های بالاتر از 2,500,000 تومان، مدل‌هایی که می‌توانید در استخر استفاده کنید و حتی تبلت یا گوشی خود را با آن شارژ کنید، به‌راحتی یافت می‌شود.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.