دانگل بلوتوث چیست؟ فاکتورهای مهم برای خرید بهترین دانگل بلوتوث

دانگل بلوتوث چیست؟

در حال حاضر توانایی و اتصال بلوتوث به عنوان یکی از مهمترین ویژگی‌های دستگاه‌هایی مانند کنسول بازی، هدست، لپتاپ و تلفن‌های همراه در نظر گرفته شده است. با استفاده از این اتصال بی‌سیم ، اتصال دستگاه‌ها در خانه و حتی محل کار راحت‌تر است و با کمک دانگل بلوتوث آسان‌تر می‌شود. دانگل بلوتوث یک درایو کوچک USB است که دارای تراشه بلوتوث است و اتصال بلوتوث را به لپتاپ یا رایانه‌ای که به بلوتوث داخلی مجهز نیست اضافه می‌کند. از طرف دیگر، می‌توان از آن برای تبادل و همچنین کار با دستگاه‌های الکترونیکی از دانگل بلوتوث استفاده کرد. به طوری که کاربران می توانند کامپیوتر یا لپ تاپ خود را به صورت بی‌سیم به چاپگر بلوتوث، ماوس، صفحه کلید، هدفون، تلفن های همراه و ... متصل کنند.

امروزه انواع و سبک‌های مختلف دانگل بلوتوث در بازار موجود است. و به همین دلیل، انتخاب بهترین دانگل بلوتوث کمی چالش برانگیز است. بنابراین به عنوان یک خریدار، اگر می خواهید بهترین دانگل بلوتوث را داشته باشید، قبل از خرید این مقاله از سایت چی‌بگیر را با دقت بخوانید و مواردی را که در زیر ذکر شده است، در نظر بگیرید.

کار دانگل بلوتوث چیست؟

یک آداپتور بلوتوث با استفاده از یک پلاگین و ویژگی هر دو سیستم عامل Mac و Windows کار می کند، بنابراین می‌توانید آنها را در هر دو قرار داده و حذف کنید. از طرف دیگر، به محض اتصال هر دستگاه الکترونیکی، درایور نرم افزار ذخیره شده در دستگاه به آن منتقل می‌شود و همچنین توسط سیستم تفسیر می شود.

اگر یک تلفن همراه جدید برای خود خریده‌اید و می‌خواهید mp3ها را از رایانه خود روی آن بارگیری کنید، اما نرم افزار ارائه شده با تلفن جدید شما با رایانه شما سازگار نیست. با سرمایه گذاری کمی در یک دانگل بلوتوث USB، می‌توانید تمام فایل‌های mp3 مورد نظر خود را بر روی تلفن جدید خود منتقل کنید.

یکی دیگر کاربردهای دانگل بلوتوث USB شامل بارگیری و ارسال ایمیل، مرور اینترنت، پشتیبان گیری و افزودن اطلاعات به تقویم شخصی و لیست مخاطبین شما، و انتقال فیلم‌ها، تصاویر و تقریباً هر فایل دیگری است.

علاوه بر این، نصب دیگری لازم نیست. اگرچه برخی از آداپتورهای بلوتوث وجود دارد که در آن کاربران نیاز دارند درایور نصب کنند، به خصوص اگر اولین بار است که از آن استفاده می‌کنند. هنگامی که کاربر آن را با موفقیت نصب کرد، آداپتور به طور معمول روشن می‌شود و شروع به ارسال سیگنال برای جستجوی دستگاه دارای بلوتوث در منطقه می‌کند.

برای آشنایی با نحوه نصب دانگل بلوتوث کلیک کنید. 


در ادامه بخوانید : چطور دانگل بلوتوث را بر روی کامپیوتر (ویندوز و مک) تنظیم کنیم؟

معیارهای خرید یک دانگل بلوتوث خوب و با کیفیت

طرح و ظاهر 

هنگام خرید یک محصول جدید، مطمئنا اولین چیزی که به آن نگاه می‌کنید ظاهر و طراحی آن است. همانطور که چندی پیش ذکر شد، آداپتورهای بلوتوث در رنگها ، سبک‌ها و طرح‌های مختلفی ارائه می‌شوند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که بهترین طراحی آداپتور بلوتوث متناسب با سلیقه خود را انتخاب کنید.

سازگاری

قبل از خرید بلوتوث مطمئن شوید آداپتور انتخابی شما از دستگاهی که استفاده می‌کنید پشتیبانی می‌کند یا خیر. این دستگاه‌ها می‌توانند هدست، بلندگو، تبلت و چاپگر باشند.

دانگل بلوتوثی را انتخاب کنید که از فناوری 4.0 استفاده کند

نکته مهم دیگری که هر خریدار باید در نظر بگیرد این است که اگر آداپتور بلوتوث به فناوری 4.0 مجهز باشد. صرفاً به این دلیل که این فناوری دامنه بیشتری را ارائه می‌دهد، به این معنی که می‌توانید به دستگاه خاصی متصل شوید حتی اگر به آن نزدیک نیستید. از طرف دیگر انرژی کمتری نیز مصرف می‌شود.

معرفی بهترین دانگل‌ بلوتوث موجود در بازار

این دانگل بلوتوث سازگار با نسخه‌های بلوتوث 4.1 و حداکثر برد آن 10 متر است. همچنین قابلیت مکالمه و پخش موزیک را دارد. شما می‌توایند بوسیله‌ی این دانگل هر نوع اسپیکر دارای USB به اسپیکر بلوتوث تبدیل کنید. 

دانگل بلوتوث اوریکو به بلوتوث نسخه 5.0 مجهز شده است و تا شعاع ۲۰ متری را پوشش می‌دهد. از این دانگل بلوتوث می‌توان برای چند نوع دستگاه استفاده کرد. شما می‌توانید به راحتی از این دانگل برای هدفون و اسپیکر بلوتوثلی استفاده کرد. و از شنیدن یک موسیقی بدون نویز لذت ببرید. این آداپتور بلوتوث از عملکرد audio/voice هدست نیز پشتیبانی می‌کند.

دانگل بلوتوث اوریکو مدل BTA-409 از سیستم عامل‌های Windows, Macintosh, Android پشتیبانی ‌می‌کند. برد این دانگل 20 متر می‌باشد. و سازگار با نسخه‌های بلوتوث 4.0 است. 

حداکثر برد این دستگاه 5 متر است و با سازگار با نسخه‌های بلوتوث2.0 و 2.1 است. و اکثر سیستم عامل‌ها را پشتیبانی می‌کند. 

این دانگل قابلیت اتصال به انواع گوشی موبایل، هدست و لپ تاپ و ... را دارد. سازگار با اکثر سیستم عامل‌هاست. حداکثر برد آن 10 متر می‌باشد. و بدون نصب درایو قابلیت استفاده را دارد. 


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید بهترین دانگل وای فای با بهترین قیمت (برای تلویزیون و کامپیوتر)


در ادامه بخوانید : پاوربانک، معرفی هفت مدل بهترین پاور بانک ها (پرفروش ترین)

ویژگی هایی که باید هنگام خرید دانگل بلوتوث در نظر بگیرید؟

آداپتورهای بلوتوث آنقدرها که به نظر می رسد پیچیده نیستند، اما ویژگی‌ها و ملاحظاتی وجود دارد که باید هنگام خرید یکی از آنها بخاطر داشته باشید. تنها در صورت نیاز به عملکرد بهتر، یافتن بهترین قیمت نیست. در زیر لیستی از عوامل اصلی وجود دارد که باید هنگام مقایسه آداپتورها مورد بررسی قرار گیرد.

به استفاده‌ی مورد نظر از دانگل بلوتوث دقت کنید:

آداپتورهای بلوتوث همیشه قادر به برقراری ارتباط خوب با هر نوع دستگاه جانبی بلوتوث نیستند. برخی از آنها برای دستگاههای با پهنای باند مانند موس‌ها و صفحه کلید در نظر گرفته شده‌اند اما نمی‌توانند اتصال مناسبی برای بلندگوهای بی سیم ارائه دهند. قبل از خرید، مورد استفاده دانگل را بررسی کنی.

حداکثر برد دانگل بلوتوث را بررسی کنید:

دانگل‌های نیز دامنه‌های مختلف و متفاوتی دارند. اگر به محدوده اتصال بیش از 30 فوت نیاز دارید، هنگام مقایسه آداپتورها به بیشترین محدوده توجه کنید. دامنه اکثر آنها 30 پا خواهد بود، اما برخی از آنها به 60 فوت نیز می رسند.

سایر ویژگی‌ها:

چند مورد اضافی دیگر وجود دارد که برخی از آداپتورها را از بسته جدا می کند. در صورت تمایل به اتصال رایانه به تلفن هوشمند، سازگاری با NFC مفید است. حالت جفت شدن خودکار یکی دیگر از ویژگی های خوب است که استفاده از دستگاه‌های بلوتوث با حذف نیاز به جفت شدن دستی آنها را بصری تر می کند.

بلوتوث 4.0 چیست؟

بلوتوث 4.0 در حال حاضر پرکاربردترین نسخه این فناوری است. این مشخصات در ژوئن 2010 منتشر شد و اولین گوشی‌های هوشمندی که از آن پشتیبانی می‌کردند در سال 2011 شروع به کار کردند. مهمترین پیشرفت در بلوتوث 4.0 اضافه شدن پروتکل مصرف انرژی بود که برای افزایش عمر باتری دستگاه‌های تلفن همراه طراحی شده بود. بلوتوث 4.0 در سال 2013 به 4.1 و در سال 2014 به 4.2 به روز شد تا از روند فناوری موبایل عقب نیافتند.

آیا می توانید بیش از یک دانگل بلوتوث استفاده کنید؟

فقط یک دانگل بلوتوث را می‌توان همزمان فعال کرد تا اتصالات بلوتوث به درستی کار کند.

چگونه دانگل بلوتوث را به ویندوز متصل می‌کنیم؟

اکثر آداپتورهای بلوتوث دستگاههای plug-and-play هستند، به این معنی که از رابط استانداردی که توسط ویندوز شناخته شده است استفاده می‌کنند. وقتی دانگل USB را به پورت کامپیوتر متصل می‌کنید، ویندوز به طور خودکار آن را شناسایی کرده و برای فعال کردن اتصال بلوتوث درایور را نصب می‌کند. برای مراحل خاص مورد نیاز سازنده، به دستورالعمل‌های دانگل خود مراجعه کنید. اگر از قبل دانگل بلوتوث را فعال کرده‌اید، ابتدا باید آن را غیرفعال کنید.

چگونه آداپتور بلوتوث را به سیستم عامل Mac متصل می کنیم؟

رایانه‌های Mac غالباً دارای قابلیت اتصال بلوتوث داخلی هستند، بنابراین احتمالاً برای استفاده از دانگل شخص ثالث باید آن را غیرفعال کنید. فراتر از این، ممکن است لازم باشد برای نصب دانگل دیگری و جفت کردن آن با دستگاه‌های بلوتوث به برخی از راه‌ها بپردازید. برخی از رایانه‌های شخصی شما را ملزم به نصب ابزارهای توسعه دهنده شامل برنامه بلوتوث اکسپلورر می‌کنند.

دانگل بلوتوث چه داده‌هایی را انتقال می‌دهد؟

اتصالات بلوتوث هر نوع داده قابل انتقال از طریق اتصال بی‌سیم را شامل می‌شود، از جمله جریان‌های چندرسانه‌ای، انتقال داده‌ها، داده‌های دستگاه‌های جانبی و سایر موارد. دانگل‌ها از نظر پهنای باند متفاوت هستند.

جوانب مثبت و منفی دانگل بلوتوث برای رایانه های شخصی

مثبت:

  • برای برقراری ارتباط بین دستگاه‌ها، نیاز به کابل‌ها را از بین می‌برد و باعث می‌شود آنها فاصله بیشتری داشته باشند که معمولاً امکان پذیر است.
  • برای ایجاد اتصال داده مانند سایر فناوری‌های بی‌سیم برد کوتاه به خط دید نیاز ندارد.
  • انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند، و این گزینه خوبی برای دستگاه‌های تلفن همراه با عمر باتری محدود است.

منفی:

  • سرعت انتقال داده بلوتوث در مقایسه با سایر فناوری‌های بی‌سیم مانند WiFi کم است.

در پایان: در حال حاضر اتصال بی‌سیم بسیار ضروری است. اتصال نه تنها باید وجود داشته باشد بلکه باید سریع، سازگار و قابل اعتماد باشد. دانگل بلوتوث یا آداپتور بلوتوث وسیله‌ی بسیار کاربردی است. افزودن اتصال بلوتوث به دسکتاپ یا لپتاپ قدیمی می‌تواند به کاهش کابل‌های اضافی کمک کند. چه یک رایانه شخصی قدیمی داشته باشید یا یک لپتاپ که از بلوتوث پشتیبانی نمی کند، یا اگر فقط لازم است یک صفحه کلید اضافی را به رایانه خود متصل کنید، آداپتورهای بلوتوث بسیار مفید هستند. امروزه بسیاری از دستگاهای پیلیر، اسپیکرها و پخش کنندهای صدا بلوتوث داخلی ندارند، و یا اگر به این فناوری مجهز باشند از قیمت بالایی برخوردارند.

برای حل این مساله بهترین و کاربردی‎‌ترین راه استفاده از دانگل‌های بلوتوث می‌باشد. با استفاده از یک دانگل بلوتوث شما به راحتی می‌توانید از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر خود به دستگاه مورد نظر وصل شوید و آن را کنترل کنید. کارهایی مانند تغیر ولوم یا عوض کردن و تغیر آهنگ در این صورت به راحتی میسر می‌شود. و شما دیگر احتیاجی به اتصال از طریق سیم و کابل AUX ندارید. فقط کافی است که وسیله‌ی مورد نظر شما از USB پشتیبانی کند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دانگل بلوتوث قیمت انواع دانگل بلوتوث