تجهیزات دوچرخه سواری: لوازم جانبی مورد نیاز دوچرخه سواری/ قیمت روز

لوازم جانبی دوچرخه که هر دوچرخه سواری باید داشته باشد:

این راهنمای خرید شما را در مورد انتخاب 10 وسیله ضروری که هنگام دوچرخه‌سواری باید همراه خود داشته باشید، کمک خواهد کرد. با همراه داشتن این وسایل یک سواری راحت، ایمن و آماده برای هرگونه اتفاق ناخوشایند داشته باشید.

کلاه ایمنی دوچرخه

ایمنی همیشه حرف اول را می‌زند. کلاه مخصوص دوچرخه‌سواری، حتی اگر یک اتفاق کوچک باشد، از جان شما حفاظت می‌کند. زمان زیادی است که از طراحی اولین کلاه‌های ایمنی می‌گذرد، طرح‌های جدیدتر این وسیله راحت‌تر، شیک‌تر و تقریباً همه‌کاره است. کلاه ایمنی دوچرخه کوهستان اغلب دارای پوشش ضخیم تر و قابل تنظیم است. کلاه ایمنی مخصوص دوچرخه جاده‌ای اغلب تهویه بهتر و وزن کمتری دارد تا جایی که حتی می‌کنید که روی سرتان است.

دستکش دوچرخه سواری

دستکش‌ ها به دلایلی جزو لوازم ضروری دوچرخه سواری هستند. ابتدا از دستان شما در صورت تصادف محافظت می کنند. 

دوم اینکه از اصطکاک و تاول جلوگیری می کنند. 

سومین مزیت کمتر شناخته شده این است که دستکش دوچرخه سواری از عصب اولنار محافظت می کنند. این عصب از کف دست شما عبور می کند. هنگامی که فشار مداوم بر روی عصب اولنار وارد می‌کنید، می‌توانید درد یا بی‌حسی را در انگشت کوچک، انگشت حلقه یا کل دست خود تجربه کنید. دستکش‌ دوچرخه‌سواری بواسطه پدهایی که در کف آن تعبیه شده از این آسیب جلوگیری می کند.

بطری آب سفری

معرفی تجهیزات مورد نیاز دوچرخه سواری

همراه داشتن بطری آب حین دوچرخه‌سواری به شما کمک می‌کند که بدن خود را هیدراته نگه دارید. فراموش نکنید که دوچرخه‌سواری می‌تواند یک فعالیت سخت باشد بنابراین نوشیدن آب قبل از شروع فعالیت، حین کار و بعد از آن ضروری است. بطری‌های آب معمولاً با یک گیره به‌راحتی به پایه دوچرخه متصل می‌شوند.

جک دوچرخه

هیچ کسی دوست ندارد که لاستیک دوچرخه اش کنده شود. داشتن ابزارهای صحیح برای تعویض لاستیک، در انجام سریع و صحیح کار تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. اهرم‌های تایر کمک می‌کند تا لاستیک‌ها بدون وارد شدن فشار به میله به‌راحتی جدا و نصب شوند.

تیوپ یدکی

اگرچه وسایل یدکی تعمیر دوچرخه خیلی کاربردی هستند، همراه داشتن یک تیوپ یدکی برای مواقعی که لاستیک دوچرخه پنچر می‌شود، بسیار ضروری است و کار را سریع‌تر راه می‌اندازد. تناسب داشتن تیوپ و تایر خیلی مهم است، چون ممکن است درست جا نیفتد و دو نوع کلی والف (دریچه) دارند. یک نوع پریستا (نوع نازک‌تر آن) و شریدر (نوع ضخیم‌تر، چیزی شبیه والف ماشین). حتماً موقع خرید به نوع والف دقت کنید.

تلمبه CO2

شما تیوپ و وسایل تعویض آن را همراه خود دارید، حالا به وسیله‌ای نیاز دارید که تایر را باد کنید. انواعی از تلمبه‌ها در بازار وجود دارد که روی چارچوب دوچرخه وصل می‌شوند. بعضی از آن‌ها آن‌قدر کوچک هستند که می‌توانید آن را داخل جعبه‌ابزار همراه خود بگذارید. کارتریج و باد کننده‌های CO2 راهی آسان و سریع برای باد کردن لاستیک دوچرخه شما هستند.

ابزارهای چندکاره 

همراه داشتن یک ابزار همه‌کاره می‌تواند دلیل برگشت به خانه یا ادامه دوچرخه‌سواری باشد. ابزارهای چندکاره هر پیچی را برای شما می‌بندند. معمولاً پیچ‌گوشتی‌های کوچکی که سر آن‌ها تخت یا چندوجهی است روی آن‌ها تعبیه شده است. انواع پیشرفته‌تر حتی آچارهای آلن، آچارتورکس و حتی ابزار شکستن زنجیر دارند.


در ادامه بخوانید : چاقوی سفری: 10 مدل چاقوی همه کاره سفری + قیمت روز

کیف دوچرخه 

همه تجهیزاتی که برای یک دوچرخه‌سواری حرفه ای لازم داریم را جمع کردید؟ حالا لازم است آن ها را داخل یک کیف یا کیسه جمع کنید. اگر همه وسایل را داخل یک کیسه بگذارید، دیگر لازم نیست مدام چک کنید برای مثال لوله یدکی را برداشته‌اید یا نه. جعبه‌ابزار، کیف پول و حتی کلیدها را می‌توانید داخل یک کیف جا بدهید. حین دوچرخه‌سواری راحت‌ترین راه دسترسی به وسایل همراه استفاده از یک کیف است.

چراغ عقب و جلو دوچرخه

ببینید و دیده شوید. چند لامپ باکیفیت که روی دوچرخه نصب می‌شود، جاده‌ای که پیش رو دارید را روشن می‌کند. لامپ‌ها به‌اندازه استفاده از کلاه ایمنی برای حفظ جان شما مهم هستند. لامپ‌ها کمک می‌کنند که به رانندگان، دوچرخه‌سواران دیگر و حتی افراد پیاده هشدار بدهید که در حال دوچرخه‌سواری هستید. چراغ‌هایی که روی دوچرخه نصب می‌شوند با باتری کار می‌کنند، البته بعضی از آنان دارای اتصال USB برای شارژ شدن هستن

قفل دوچرخه 

شما قطعاً برای خرید دوچرخه خیلی هزینه می‌کنید. باید برای حفاظت از آن، قفل همراه داشته باشید. انواع سبک‌تر برای کسانی که درجاهایی موقت دوچرخه‌شان را پارک می‌کنند و انواع سنگین‌تر هم برای کسانی که دوچرخه را به مدت طولانی درجایی می‌گذارند در بازار موجود است.


در ادامه بخوانید : قفل دوچرخه: خرید و قیمت 20مدل قفل دوچرخه (هوشمند و ضدسرقت)

تغذیه

در مسیر خود باید تغذیه همراه داشته باشید که انرژی کافی برای ادامه راه بگیرید. ترکیبی از انرژی مناسب، الکترولیت‌ها، پروتئین‌ها و سایر مواد مغذی به استقامت بدنی و سلامت شما کمک می‌کند.

تلمبه دستی مدار مدل AT-078

کیف خورجینی دوچرخه مدل MG05

کلاه ایمنی دوچرخه مدل ۰۳۲

جنس پلی‌استر، پلی‌اورتان
وزن 129 گرم
قابلیت تنظیم ارتفاع یا طول
دارد

قمقه دوچرخه مدل Champions League گنجایش 0.900 لیتر

جنسپلاستیک
نوع نازللوله ایی
وزن 100 گرم

جک عقب دوچرخه مدل سه پیچ 29

ابعاد۳۵x۱۳x۳ سانتی‌متر
وزن 430 گرم
جنس فلز

تیوپ دوچرخه یزد تایر مدل 26-200

جنس پلاستیک۲۵x۵x۵ سانتی‌متر
وزن 200 گرم
ابعاد۲۵x۵x۵ سانتی‌متر

سخن آخر:

دوچرخه سواری یکی از بهترین تصمیماتی است که می توانید در زندگی خود بگیرید. یکی از بهترین راه ها برای تناسب اندام و لاغر نگه داشتن شماست.

همانطور که هر تازه واردی متوجه می شود، دوچرخه سواری ورزش ارزانی نیست. داستان شما با خرید یک دوچرخه تمام نمی‌شود و شما با لیست بلند بالایی از لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای دوچرخه سواری روبه رو هستید. 

در این مقاله از چی بگیر سعی کردیم مهمترین  وسایل لازم برای دوچرخه سواری را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم نظری دارید و یا موردی را می خواهید معرفی کنید، می توانید برای در قسمت نظرات بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - رونیکا علی بخشی

عالی

9 اردیبهشت 1400 - 13:19

پاسخ