چطور یک پنل سقفی خوب بخریم؟معرفی بهترین پنل سقفی+ قیمت روز

پنل سقفی چیست؟

لامپ‌ های پنل Led نوعی دستگاه روشنایی است که برای جایگزینی چراغ‌های سقفی معمولی فلورسنت موجود طراحی‌شده است. آن‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای روشنایی در فضای داخلی هستند. یکی از مهم‌ترین قطعات آن‌ها برای جلوگیری از نشت نور قسمت خارجی یا قابی هست که برای آن طراحی‌شده است. جایگزینی چراغ‌های سقفی فلورسنت موجود با صفحات LED برای صرفه‌جویی در انرژی راهی آسان و سریع به‌ویژه برای صرفه‌جویی عمده در صورتحساب و همچنین در مصرف انرژی است. توجه داشته باشید، علاوه بر کاهش هزینه، محیط هم روشن‌تر می‌شود.

انواع پنل ال ای دی سقفی موجود در بازار

پنل سقفی LED معمولاً بر اساس اندازه آن‌ها دسته‌بندی می‌شوند.

نوع پنلمشخصات
پنل ال ای دی مربع و مستطیلپنل سقفی مربع و مستطیل از پرطرفدارترین انواع پنل سقفی است.
پنل LED دایره اییبه صورت معلق بیشتر در بازار وجود دارد. از انواع پنل دایره ایی کوچک برای اتاق خواب، راهرو، راه پله استفاده میشود.
پنل های Edge Lightپنل اسلیم که برای راهروها و راه پله بیشترین کاربرد را دارد. 

باید اطمینان حاصل کنید که عمق کافی و تهویه مناسب برای نصب صفحه جدید وجود دارد. اگر پنل های سنتی را با این پنل های LED جایگزین می‌کنید باید توجه داشته باشید که این پنل های نور پس‌زمینه فوق‌العاده‌ای دارند و برای ایجاد عمق بسیار مناسب‌اند.

مزایای استفاده از پنل سقفی

  • امکان ارتقا پنل سقفی: به‌راحتی و بدون نیاز به تغییر شبکه اتصالات برق سقف می‌توانید پنل های سقفی LED را جایگزین پنل های قدیمی کنید و از نور بیشتر آن لذت ببرید.
  • بهینه‌ سازی: می‌توانید نوری مشابه لامپ‌های قدیمی یا حتی بهتر از آن‌ها با استفاده از LED های کمتر داشته باشید. برای مثال در اتاقی که باید 5 لامپ روشن می‌شد، حالا می‌توانید با 3 لامپ پنل LED فضا را روشن کنید.
  • صرفه‌جویی در هزینه ها: قطعاً ارتقا و بهینه‌سازی منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

از دیگر مزایا پنل‌ سقفی LED:

  • تنوع رنگ بالا
  • سازگاری با شوک برق
  • تنظیمات راحت
  • قابلیت تنظیم
  • طول عمر و دوام بیشتر
  • اتلاف گرمای تقریباً پایین
  • انعطاف در طراحی و تنوع بالا

معرفی بهترین برند پنل سقفی

پنل سقفی ال ای دی 60 وات مدل وی آی پی بسته 4 عددی

ابعاد  59.5x59.5x3 سانتی متر
وزن1300 گرم
توان60 وات
میزان روشنایی6000 لومن
ولتاژ220 ولت
طول عمر50000 ساعت


پنل سقفی ال ای دی 10 وات پیشگامان عصر ارتباطات مدل ASR-DL10

ابعاد10x10x4 سانتی متر
وزن250 گرم
توان10 وات
شکل طاهری استوانه‌ایی
ویژگی کیفیت نوری بالا/ بدنه باکفیت
لامپ دارد(یک عدد)


پنل سقفی ال ای دی 40 وات BIS مدل آروس

ابعاد59.5x59.5x1 سانتی متر
وزن1970 گرم
توان40 وات
میزان روشنایی
120 لومن
ولتاژ
85-265 ولت
طول عمر
بیش از 20000 ساعت 
زاویه نوردهی
180 درجه


پنل سقفی ال ای دی 60 وات بی آی اس مدل تیتس

ابعاد62x62x3 سانتی متر
وزن1900 گرم
توان60 وات
طول عمر
 120 لومن
طول عمر
بیش از 20000 ساعت
زاویه نوردهی
180 درجه


پنل سقفی ال ای دی 36 وات پرشین لایت ایران مدل فول لایت توکار

چطور یک پنل ال ای دی خوب بخریم؟

برای اینکه یک پنل سقفی مناسب نیاز خودتان بخرید حتماً به نکات زیر دقت داشته باشید:

شار نوری به توان

شار معیاری برای اندازه‌گیری میزان کل نور خروجی هر لامپ است. هرچقدر مقدار شار کمتر باشد میزان نور بهتر است. شار برحسب توان مقدار کارایی لامپ LED را نشان می‌دهد. هرچه شار در هر وات بیشتر باشد، یک پنل LED کارایی بیشتری دارد. برای درک بهتر، این معیار شبیه به لیتر در هر 100 کیلومتر برای صرفه‌جویی در سوخت است. قبل از خرید پنل های سقفی حتماً به مقدار شار در وات دقت کنید. همیشه به یاد داشته باشید، هرچه درجه‌بندی بالاتر باشد، نور بهتر است.

دمای رنگ پنل LED

این ویژگی کاملاً سلیقه‌ای و وابسته به استفاده است. دمای رنگ نشان می‌دهد که نور پنل چطور به نظر برسد و معمولاً برحسب کلوین (K) نشان داده می‌شود.

رنگ ویژگی/ مورد مصرف
سفید / سرددر مدل‌های شفاف مدرن میزان 4000 تا 5000 k که برای دفاتر، مدارس، فروشگاه‌ها و مناطق تجاری ایدئال است. این طیف رنگی محبوب‌ترین انتخاب برای پنل های سقفی است.
سفید/ گرمرنگ‌های طلایی سنتی که در لامپ‌های رشته‌ای به کار می‌رفت در طیف 2700 تا 3000k تعریف می‌شوند و یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای خانه‌های سالمندان است.
سفید/ طبیعیطیف رنگی بین 3000 تا 4000k که نوری مشابه آفتاب ایجاد می‌کند و معمولاً در زیرزمین و گاراژها استفاده می‌شود.

روشنایی اضطراری

در بیشتر تأسیسات، لازم است که روشنایی اضطراری برای پنل سقفی متعدد در نظر گرفته شود. در صورت قطع برق، پنل LED اضطراری به‌طور منظم حداقل به مدت سه ساعت در مناطقی مشخص مانند مسیرهای فرار، مقداری نور فراهم می‌کند. ازآنجاکه پنل های LED از توان کمتری استفاده می‌کنند، بهتر است از آن‌ها به‌عنوان پنل های اضطراری استفاده شود. پنل های LED یکپارچه حتی برای نسخه‌های اضطراری موجود نیز قابل‌استفاده هستند.

پنل سقفی چه کاربردی دارد؟

چراغ های پنل ال ای دی طیف گسترده‌ای از کاربردها دارند که در انبارها، فضاهای اداری شرکت‌ها، بیمارستان‌ها، گاراژها، فضاهای تجاری مانند رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها، مراکز خرید، هتل‌ها و غیره استفاده می‌شود.

دلیل اصلی این زمینه کاربرد گسترده، نصب بدون دردسر است. تنوع رنگی که به‌راحتی قابل تعویض است و همراه باقابلیت تنظیم، پنل های LED را به بهترین گزینه تبدیل می‌کند.

مصرف برق پنل ال ای دی چقدر است؟

استفاده از پنل های فلورسنت معمولی باعث می‌شود که 40 درصد انرژی در مسیر اتصالات هدر برود. پنل های LED یکپارچه در مقایسه با اتصالات فلورسنت سنتی، زاویه شعاع نور وسیع‌تری با نور قابل‌استفاده بیشتر و مصرف برق کمتری دارند.

سخن پایانی 

می‌توانید چراغ‌های پنل LED را به‌صورت آنلاین و با بهترین قیمت در بازار انتخاب کنید. شما می‌توانید از بین انواع پنل های LED با مشخصات مختلف از توان ارزیابی‌شده، رنگ ساطع، نور خروجی در شار مناسب، شکل، مارک و غیره انتخاب داتشه باشید.

مطمئن باشید قیمت‌های پنل LED که ما به شما پیشنهاد می‌دهیم بهترین قیمتی است که می‌توانید در هر جای دیگر پیدا کنید. شما می‌توانید از مارک‌های مختلف یکی را انتخاب کنید. کسانی که به دنبال خرید چراغ‌های پنل سقفی LED در مقادیر زیاد هستند می‌توانند از تخفیف‌های عمده خرید استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.