راهنمای خرید بهترین قفس برای پرندگان زینتی/ قیمت روز

نکات مهمی برای خرید اصولی قفس پرنده

یکی از اصول مالکیت پرندگان تأمین فضای زندگی مناسب حیوان خانگی شما است. امروزه با وجود همه اندازه‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلف قفس پرنده، هنگام خرید قفس برای پرنده‌  خودسردرگم می‌شوید. اگرچه به نظر می‌رسد در مورد انواع قفس‌ های پرندگان گزینه‌های بی پایانی وجود دارد، اما چند راهنمای ساده وجود دارد که می تواند روند انتخاب را بسیار آسان‌تر کنید. در این مقاله از سایت چی‌بگیر ما به شما کمک می‌کنیم بهترین انتخاب را بر ای خرید یک قفس پرنده شیک و لوکس داشته باشید.

اگرچه قفس های تزئینی زیبا به نظر می رسند، اما برای نگهداری مناسب پرندگان طراحی نشده اند. علاوه بر این، قفس‌ های ارزان‌قیمت گاهی با مواد سمی ساخته می‌شوند و به دلیل ساخت و ساز ضعیف، نگرانی‌های ایمنی بالقوه ایجاد می‌کنند. بنابراین، توصیه می کنیم قفس پرنده را از فروشگاه های معتبر لوازم حیوانات خانگی یا پت شاپ خریداری کنید.

برای خرید قفس پرندگان خانگی دقت کنید که:

در زیر چند نکته کلیدی هنگام خرید قفس آورده شده است. 

  • بزرگترین قفس موجود را با توجه به گونه های پرنده خریداری کنید.
  • برای اکثر پرندگان، فضای عمودی بهتر از فضای افقی است، به استثنای پرندگان کوچک مانند قناری و فنچ که به فضای مساوی برای پرواز نیاز دارند.
  • میله های قفس باید به اندازه کافی نزدیک باشد تا از گیرکردن سرهای پرندگان در آن جلوگیری شود. و در عین حال به اندازه کافی از هم باز نباشند تا انگشتان پا و بال ها به دام نیفتند. 

معرفی بهترین مدل‌ قفس طوطی و عروس هلندی:

ابعاد۴۵x۴۵x۷۰ سانتی‌متر
وزن 5000 گرم
جنس استیل
مناسب برای انواع پرنده ها

ابعاد۴۵x۴۵x۹۰ سانتی‌متر
وزن4000 گرم
جنسفلز با رنگ کوره ای استاتیک
موارد همراهیک عدد کفی کشویی پلاستیکی،یک عدد چوب نشیمنگاه ساده چهار عدد ظرف آب و غذا یک عدد توری فضله گیر به همراه یک عدد جایزه

ابعاد۴۹x۳۱x۳۷ سانتی‌متر
وزن4000 گرم
جنسفلز مقاوم
مناسب برایانواع پردگان

ابعاد۴۵x۴۵x۹۰ سانتی‌متر
وزن4500
جنسفلز آبکاری شده
مناسب برایانواع پرندگان

ابعاد۳۲x۲۸x۳۶ سانتی‌متر
وزن580 گرم
جنسپلاستیک فشرده
مناسب برای پرنده

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

قبل از خرید قفس پرنده به نکات زیر دقت کنید:

خرید و قیمت انواع قفس پرنده زینتی

مکان نصب قفس

اولین قانون این است که تصمیم بگیرید قفس پرنده را در کجا قرار دهید و بر اساس آن خرید کنید. این منطقه باید از پنجره‌ها دور باشد.

  • قفس را از سرما و گرمای شدید دور نگه دارید.
  • به هیچ وجه نباید قفس پرنده را به دلیل دمای بالا و بخارهای خطرناک ساطع شده از انواع خاصی از ظروف پخت و پز در آشپزخانه قرار داد.

بهترین سایز قفس برای انواع پرنده ها؟

معیار بعدی این است که اندازه پرنده خود را در ذهن داشته باشید. اگرچه نگهداری یک فنچ یا قناری در یک فضای کوچک کاملاً خوب است، اما پرندگان بزرگتر به قفس‌های بزرگتری احتیاج دارند و همیشه بهتر است بزرگترین قفس ممکن را برای پرنده خود بخرید. نگه داشتن یک پرنده در قفس کوچک می‌تواند منجر به رفتارهای نامطلوبی مانند جیغ زدن، گاز گرفتن، اختلالات روانشناختی و کندن پر شود. یک قفس خوب باید به اندازه کافی بزرگ باشد که پرنده شما بتواند راحت در اطراف قدم بزند و بالهایش را کاملاً دراز و باز کند. فراموش نکنید که باید این فضا برای اضافه کردن ظرف‌های غذا و اسباب بازی‌های پرنده نیز گنجایش داشته باشد. فضایی را که از دست خواهد رفت، در نظر بگیرید! برای اندازه‌های پیشنهادی قفس برای گونه‌های خاص خود می‌توانید با دامپزشک پرندگان مشورت کنید.

نوع پرندهابعاد قفس
فنج، عروس هلندی، قناری76*45*45 سانتی متر
مرغ عشق، طوطی50*60*90
طوطی ماکائو، طوطی کاکادو90*121*121

فاصله‌ی بین میله ها

نکته دیگری که هنگام انتخاب قفس باید به آن توجه کنید، فاصله میله‌ها است.برای پرندگان کوچکتر مانند مرغ عشق برای جلوگیری از  گیر نکردن آنها بین میله‌ها، به قفس‌هایی با میله‌هایی که فاصله آنها بیش از نیم اینچ نباشد، نیاز دارند. 

کسانی که پرندگان بزرگتری دارند باید به دنبال میله‌هایی باشند که به صورت افقی و نه عمودی قرار بگیرند تا  پرنده شما بتواند ورزش کند. فاصله میله‌ها از فاکتورهای بسیار مهمی است که باید هنگام خریدبه آن دقت کنید. طوطی حیوان خانگی خود در نظر بگیرید، فاصله نامناسب میله‌ها ممکن است خطری ایجاد کند و به حیوان خانگی شما اجازه دهد بالها، منقار، گردن یا قسمت دیگر از بدن خود را بین میله‌ها  قرار دهد. برای طوطی‌ها، میله‌هایی که دارای میله‌های افقی هستند مهم هستند زیرا این امر به آنها امکان می‌دهد از منقار و پاها برای بالا رفتن استفاده کنند. برای پرندگان کوچکتر مانند فنچ و قناری که از منقار و پا برای بالا رفتن استفاده نمی‌کنند، جهت‌گیری میله‌ها آنقدر مهم نیست.

شکل و سبک قفس پرنده

سبک قفس نیز فاکتور مهمی است. به گفته برخی دامپزشکان، مشخص شده است که قفس‌های گرد برای سلامتی روانشناختی پرندگان مضر است، برخی از پرندگان در قفس‌های گرد احساس ناامنی می‌کنند. بنابراین قفس‌های زاویه دار ترجیح داده می‌شوند. بسیاری از این قفس‌ها را می‌توان آویزان کرد یا روی جایگاه قرار داد و در اندازه‌ها و اشکال مختلفی برای قرار دادن هر گونه پرنده خانگی در دسترس است. 

کیفیت جنس قفس

کیفیت کلی یک قفس پرنده را قبل از خرید ارزیابی کنید. آیا قفس محکم به نظر می‌رسد؟ آیا قطعات شل یا لبه‌های تیز در قفس وجود دارد؟ بهترین قفس‌ پرندگان از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند که غیر سمی است، به راحتی تمیز می‌شود و تراشه نخواهد داشت. عملکرد اصلی قفس پرنده محافظت از آن است - اطمینان حاصل کنید که خانه پرنده شما هیچ خطری برای سلامتی او ندارد.

نگهداری آسان

قفسی را انتخاب کنید که نگهداری آن آسان باشد. شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که سینی به راحتی بیرون می‌آید، میله‌ها به راحتی پاک می‌شوند و می‌توان جای بذر را برای سهولت تمیز کردن خارج کرد. شما قفسی می‌خواهید که از فولاد ضد زنگ ساخته شده باشد. ما چندین نوع قفس داریم که متناسب با نیاز پرندگان شما پیدا می‌شود.

تمیز کردن راحت قفس پرنده

ملاحظات دیگر هنگام انتخاب قفس مناسب، سهولت در تمیز کردن و زیرلایه است:

  • سینی پایینی و درب بزرگ تمیز کردن را آسان تر می کند.
  • محافظ بذر از ریختن فضولات، و غذا روی زمین جلوگیری می کند.
  • چرخ های غلتکی حرکت قفس را هنگام تمیز کردن آسان می کنند.
  • برای جلوگیری از ریختن آلودگی احتمالی، ظروف غذا و آب همیشه باید در قسمت بالایی قفس قرار داده شوند.

سخن آخر

یک قفس پرنده که به درستی طراحی شده است،  سالها استفاده و لذت بردن از آن را به پرنده و صاحب آن می‌بخشد. شما باید به یاد داشته باشید که پرنده شما زمان زیادی را در قفس خود سپری خواهد کرد، و دقیقاً مانند شخصی که از برخی تزئینات برای دیدن قدردانی خواهد کرد قفس پرنده خود را با اسباب بازی‌های رنگارنگ، وسایل آشپزی و لوازم جانبی پر کنید تا از سرگرمی خوب او اطمینان حاصل کنید. با کمی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری دقیق، باید بتوانید قفسی را انتخاب کنید که تمام انتظارات شما را برآورده کند و در عین حال یک فضای زندگی امن و محکم  برای پرنده شما فراهم کند.

قفس پرنده ام را با چه چیزی تمیز کنم؟

از آنجایی که پرندگان در قفس خود غذا می خورند و مدفوع می کنند، تمیز نگه داشتن قفس آن ها تا حد امکان ضروری است. کف قفس را باید با کاغذ یکبار مصرف مانند روزنامه یا دستمال کاغذی که می توان هر روز دور انداخت پوشاند. کاغذ روزنامه عاری از سرب است، بنابراین برای پرندگان حتی اگر آن را بجوند غیر سمی است. پرندگان سفیدی که اصرار دارند با روزنامه بازی کنند، ممکن است روی پرهای سفید خود کاغذ روزنامه خاکستری رنگ بگیرند، اما به راحتی پاک می شود.

کاغذ سنباده‌ای که در فروشگاه‌های حیوانات خانگی برای پوشاندن کف قفس فروخته می‌شود، نباید برای آستر کردن کف قفس استفاده شود، زیرا ممکن است پرندگان شن را بردارند، آن را بخورند و دچار انسداد دستگاه گوارش شوند. تراشه‌های چوب، خاک رس، کاغذ خرد شده یا بازیافت شده و بستر ذرت به دلایل زیادی توصیه نمی‌شوند. مهمتر از همه، اگر پرندگان این ذرات معلق را بخورند، غیرقابل هضم است و می تواند مانند ماسه باعث نهفتگی یا انسداد دستگاه گوارش شود.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - لانه پرنده

سلام ... من یه طوطی دارم ... به نظرتون کدوم مدلتون مناسبش هست.

31 تیر 1401 - 22:39

پاسخ
نظرات چی بگیر - لانه پرنده

قفس طوطی مدل خورشید گزینه مناسبی برای نگهداری از طوطی سانان می باشد.

1 مرداد 1401 - 15:32

لانه و قفس نگهداری حیوانات قیمت انواع لانه و قفس نگهداری حیوانات