موتور برق: 10 مدل بهترین موتور برق خانگی (بی صدا ترین)

راهنمای خرید بهترین موتور برق بی صدا

با توجه به افزایش مصرف برق، به خصوص در فصل گرما، در کشور، و نیاز به برق مستمر، در منازل و یا در کارگاه‌ها، حتی در مناطق صنعتی، و در باغ‌ها و ویلاهای اطراف شهر، و افزایش قطعی برق، به جایگزینی مطمئن برای برق شهری نیاز است. به غیر از مواردی که در بالا ذکر شد در اطراف شهر در قسمتهایی که در حال ساخت و ساز هستند و هنوز برق آنجا تامین نشده است. برای جوشکاری و ساختمان‌سازی نیاز به برق وجود دارد. انتخاب صحیح بهترین موتور برق می‌تواند یاری دهنده و مقرون به صرفه باشد.

موتور برق چیست و کارایی آن چگونه است؟

موتور یا ژنراتور برق یا مولد الکتریکی قادر است انرژی حاصل از سوخت گاز، بنزین، گازوئیل و .. را به انرژی الکتریکی تبدیل نماید. ژنراتورها و موتورها در موارد بسیاری دارای ویژگی های مشترکی هستند.

امروزه موتورهای برق بیش از نیمی از مصرف برق را در زمانی که برق شهری وجود نداشته باشد، تامین می‌کند. بهینه‌ترین، بهترین و پرطرفدارارترین موتورهای برق را در ادامه مرور می‌کنیم.

معرفی بهترین مارک موتور برق موجود در بازار

اگر قصد خرید موتور برق کم صدا خانگی را دارید به شما پیشنهاد می‌کنم به لیست زیر نگاهی بیاندازید:

موتور برق بنزینی هیوندای مدل HGPG-5360

موتور برق بنزینی هیوندای مدل HGPG-5360  همانطور که از اسمش پیداست با سوخت مصرفی بنزین کار می‌کند. ابعاد موتور برق بنزینی هیوندای 60 در 40 سانتی‌متر است. استارت این موتور برق به صورت دستی صورت می‌گیرد. صدای تولید شده توسط این موتور برق 70 دسی بل است. سهولت در استفاده، مصرف بنزین، کیفیت ساخت و نوع طراحی این موتور برق بسیار عالی انجام شده است. 

 موتور برق لوتیان مدل LT1900

موتور برق لوتیان مدل LT1200S  انرژی خود را همانطور که از اسمش هم پیداست از بنزین تامین می‌نماید و از این طریق برق تولید می‌کند. مخزن سوخت این موتور برق ظرفیتی ۶ لیتری دارد. حجم موتور دستگاه فوق ۸۷ سی سی است و از قدرتی برابر 9/2 اسب بخار برخوردار است. قدرت خروجی این دستگاه 1250 وات است. وزن این دستگاه 26 کیلوگرم است.

موتور برق پایونیر مدل PIW220

موتور برق پایونیر مدل PIW220 با ابعاد 55 در 69 سانتی‌متر است. این موتور برق با وزن 110 کیلوگرم برای راحتی حمل و نقل بهتر دارای چرخ هم هست. شما با این موتور برق قادرید حتی به راحتی جوشکاری نمایید. این دستگاه با کیفیت بالا و با سیم پیچی مسی دارای مصرف سوخت بهینه است و کیفیت ساخت خوب و قابل قبولی دارد. این دستگاه ارزش خرید به نسبت قیمت را داراست.

موتور برق لانتاپ مدل LT950DC

موتور برق لانتاپ مدل LT950DC این دستگاه با کمک هندل دستی و همچنین دستی الکتریکی روشن می‌شود. ولتاژ AC این دستگاه 220 ولت بوده و دستگاه از طریق دو پریز برق بارانی برق تولیدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. موتور دستگاه با بنزین و روغن کار می‌کند و حجم آن 63 سی‌سی است. 

گنجایش مخزن بنزین دستگاه را 2/4 لیتر در نظر گرفته‌اند. در واقع این دستگاه انرژی مورد نیاز خود را از بنزین که در واقع ترکیب بنزین و روغن است تامین می‌کند. خروجی برق این دستگاه به‌صورت جریان‌های DC در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

موتور برق آسترا مدل AST3700AN

موتور برق آسترا مدل AST3700AN کمتر از 30 کیلوگرم وزن دارد. این موتور برق 3 کیلووات آسترا مدل هندلی نوع دیزلی یکی از مدل‌های پرکاربرد موتور برق است.

 سوخت مورد استفاده این دستگاه بنزین است. از این رو به آن‌ها موتور برق بنزینی هندلی نیز گفته می‌شود. انرژی تولیدی توسط این موتور برق‌ها از مدل‌های دیگر بیشتر بوده و برای فرآیندهای نیمه صنعتی و یا صنعتی مناسب است.

عملیات تولید انرژی مکانیکی در این مدل موتور برق اینگونه است که ابتدا هوا به داخل پیستون هدایت و سپس متراکم می‌شود. به دنبال این تراکم، دمای آن افزایش یافته و حرارت لازم برای احتراق سوخت ایجاد می‌گردد. در مرحله بعد سوخت به محفظه سیلندر تزریق شده و با سوختن آن انرژی اولیه مجموعه جهت تولید برق ایجاد خواهد شد.

موتور برق کامینز مدل P2200

موتور برق کامینز مدل P2200 با سوخت مصرفی بنزین و ابعاد 59 در 48 سانتی‌متر و وزنی معادل 45 کیلوگرم است. این موتور برق طراحی انگلیس است و از نظر کیفیت تولید موتور برق بی‌رقیبی است. میزان صدای تولید شده 68 دسی‌بل است. این موتور برق حدود 9 آمپر خروجی برق دارد.

موتور برق اینورتر فیرمن مدل SF1000F

موتور برق اینورتر فیرمن مدل SF1000F در تصویر بالا ملاحظه می‌شود. این موتور برق که با بنزین کار می‌کند و ابعاد و وزن مناسبی دارد. میزان صدای تولید شده این موتور برق 58 دسی‌بل است. این موتور برق بنزینی کیفیت ساخت خوبی داشته و به راحتی می‌توانید از آن استفاده نمایید.

 موتور برق لوتیان مدل LT1200S

موتور برق لوتیان مدل LT1200S این دستگاه انرژی مورد نیاز خود را از بنزین تامین کرده و به‌این طریق انرژی الکتریکی تولید می‌کند. حجم موتور دستگاه فوق ۸۷ سی سی است و از قدرتی برابر 9/2 اسب بخار برخوردار است. مخزن سوخت این موتور برق ظرفیتی ۶ لیتری دارد.

با کمک این دستگاه می‌توانید انرژی الکتریکی را به دو صورت جریان AC و DC دریافت کنید. خروجی برق AC  این موتور و از ولتاژی برابر 220 ولت برخوردار است. خروجی برق DC این دستگاه نیز ولتاژی 12 ولتی دارد و شدت جریان آن 3/8 آمپر است. قدرت خروجی این دستگاه 1250 وات است. نوع استارت این دستگاه به صورت دستی است.

موتور برق بنزینی وکسون مدل VK1000

موتور برق بنزینی وکسون مدل VK1000  با بنزین کار کرده و 17 کیلوگرم وزن دارد. این موتور برق تک سیلندر بوده و ولتاژ خروجی  ACآن 220 ولت است. استارت این موتور برق دستی است. و یک خروجی دارد. این موتور برق کم جا و کم وزن به راحتی با دست قابل حمل است و پرقدرت عمل می‌کند. نسبت به عملکرد و قیمتش ارزش خرید دارد.

انواع موتور برق کدامند؟

  • موتور برق بنزینی
  • موتور برق کیفی (اینورتری)
  • موتور برق دیزلی (گازوئیلی)
  • موتور برق گازی
  • موتور برق دوگانه سوز
  • موتور برق نفتی و بنزینی

موتور برق‌ها معمولا به دو گروه تک فاز و یا سه فاز دسته بندی شده‌اند.

اجزاء ژنراتور برق شامل موارد زیر است:

  • موتور
  • ژنراتور
  • سیستم AVR 
  • ظرفیت باک
  • پریز برق
  • سیستم استارت موتور برق 
  • سایر تجیزات از جمله دسته و چرخ 

نحوه انتخاب صحیح بهترین برند موتور برق چطور است؟

  • شما باید بدانید با این موتور برق چه تعداد دستگاه قرار است روشن شود.
  • شما باید نوع دستگاه‌هایی هم که نیاز به روشنایی دارند را نیز مشخص کنید.
  • شما باید میزان توان مصرفی خود را نیز شخص کنید و بدانید هر دستگاهی در زمان استفاده از موتور برق چقدر قرار است روشن بماند.
  • ضریب ایمنی را محاسبه کنید. شما برای جلوگیری از کاهش شدت جریان ۱۰ درصد به کل توان مصرفی اضافه نمایید.
  • نوع سوخت مصرفی در دسترس شما کدام است؟ آن را مشخص کنید. تا با در دسترس‌ترین نوع سوخت موتور برق خود را انتخاب کنید.
  • خدمات پس از فروش را جدی بگیرید. باید موتوربرقی را انتخاب نمایید که از خدمات و پشتیبانی پس از فروش خوبی برخوردار باشد.
  • اگر نیاز به برق زیادی دارید و احتیاج به موتور برق برای جوشکاری دارید، می‌توانید از موتور برق‌ بزرگ صنعتی و پر بازده استفاده کنید.

چند نکته درباره نگهداری از موتور برق

  • تعمیرات به‌موقع و بازدیدهای دوره‌ای را حتما انجام دهید.
  • از موتور برقها در زمان طولانی با حداکثر توان استفاده نکنید.
  • موتور برق را در جایی قرار دهید که گرمای حاصل از آن به راحتی تهویه شود.

فراموش نکنید که:

ممکن است زمانی احتیاج به استفاده از موتور برق پیدا کردید و همزمان هم در آن فضا نیاز به آرامش و سکوت داشتید. برای این مواقع بهترین انتخاب برای شما موتور برق بی صدا و موتور برق کانوپی‌دار است. اما در مواردی نظیر، جوشکاری و یا استفاده‌های صنعتی بهترین انتخاب موتور برق کیفی یا اینورتری هستند.

 سخن آخر: استفاده و کاربرد موتور برق چه در صنعت، چه در مصارف خانگی، را انقلابی بزرگ می‌توان دانست. موتور برق‌ها و استفاده از آن‌ها چنان به کمک انسان در جای جای زندگی آمده‌اند که فکرش را هم نمی‌توانید بکنید. موتور برق بی صدا ارزان در مواردی چون کشاورزی می‌توانند یک بازوی پرقدرت برای انسان باشند و از به جریان انداختن پمپ آب تا روشنایی ما را یاری کنند. شما می‌توانید هر نقطه‌ای را که بخواهید مجهز به موتور برق کنید و انرژی را به آن‌جا انتقال دهید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.