هولدر موبایل چیست؟ معرفی 10 مدل نگهدارنده گوشی(خودرو، موتور)

هولدر موبایل چیست؟

به زبان ساده می توان گفت که این دستگاه فوق العاده کاربردی و جذاب، یک دست کمکی برای نگهداشتن تلفن همراه شما در هنگام رانندگی است تا دیگر شما، درگیر نگهداشتن موبایل و از دست دادن تمرکزتان نشوید! نگهدارنده گوشی، باتوجه به مدل و نوع آن، روی قسمت های مختلف خودرو مانند فرمان، داشبورد، کولر، شیشه و... نصب شده و موبایل شما را در زاویه دید دلخواهتان قرار می دهد تا به راحتی و بدون دخالت دست، بتوانید صفحه موبایل خود را برای مسیریابی و... تماشا کنید.

ایران کشوری بسیار پرجمعیت است که درصد خیلی زیادی از این جمعیت، صاحب خودرو و موتور بوده و روزانه با وسیله نقلیه خود، به مکان های مختلف رفته یا با خودروی خود کار میکنند. همین امر باعث شده است تا درصد خیلی از تصادفات و حوادث جاده ای به علت حواس پرتی و استفاده از تلفن موبایل بدون یک جای خاص در خودرو اتفاق بی افتد. 

از این رو استفاده از هولدر موبایل یا به عبارتی نگهدارنده گوشی بر روی داشبورد یا شیشه خودرو و موتور، به یک امر ضروری تبدیل شده است تا بدون پرت شدن حواس و استفاده از دستان، بتوانید در مواردی مانند مسیریابی، تغییر آهنگ و... از موبایل خود به راحتی و بدون هیچ خطری استفاده کنید. پس در ادامه این مقاله از چی بگیر بامن همراه باشید تا از نکات مهم خرید هولدر موبایل گرفته تا انواع آن و نحوه نصب آن، همه چیز را به شما بگویم.

مزایای استفاده از هولدر موبایل

مزایای هولدر موبایل
زمانی که از این وسیله استفاده می کنید، دیگر نگران این نیستید که هنگام کار با گوشی، به خودروی جلویی خود برخورد کنید.
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که موبایلتان هنگام رانندگی از دست یا روی پایتان سر خورده و زیر صندلی افتاده باشد! با استفاده از این دستگاه، چنین مشکلاتی هیچوقت برایتان پیش نخواهد آمد.
تمرکز شما هنگام رانندگی کاهش پیدا نمی کند. خیلی راحت می توانید صفحه نمایش گوشی را در زاویه مناسب تماشا کرده یا حتی در مواقع ضروری، با یک انگشت روی صفحه نمایش گوشی کاری مانند تغییر موزیک، جابجا کردن نقشه و... را انجام دهید.
در مسافرت‌های طولانی، می‌تواند ب عنوان یک پخش کننده فیلم و سریال قوی برای سرنشینان خودرو عمل کرده و بدون اینکه کسی گوشی را در دستش بگیرد، همه (به جز راننده!) از تماشای فیلم، کلیپ و... روی صفحه نمایش موبایل لذت ببرند!
علاوه بر خودرو، هولدر موبایل موتور و هولدر موبایل دوچرخه نیز مورد استفاده خیلی از راکبین این وسایل نقلیه است که در هنگام جابجایی و راندن، می تواند خطر تصادف و سقوط از موتور یا دوچرخه را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

پایه نگهدارنده گوشی موبایل یسیدو مدل C23



مناسب برای گوشی های3 تا 7 اینچی
مواد اولیهای بی اس و سیلکا ژل
وسیله نقلیهخودرو

پایه نگهدارنده گوشی موبایل لیتو مدل LR-36



ابعاد190*90*80
مواد اولیهسیلیوکن
سایر توضیحاتقابلیت چرخش 360 درجه، دارای بازوی دو قسمتی و تلسکوپی، دوام بسیاربالا و ایمنی بالای نگهداری موبایل

پایه نگهدارنده گوشی موبایل مدل C01



ابعاد70*110*260 میلی متر
جنس بدنهپلاستیکی
سایر توضیحاتقابلیت چرخش 360 درجه، مناسب برای انواع گوشی موبایل، دوام بالا، هولدر موبایل پایه بلند و قابل تنظیم

نگهدارنده گوشی موبایل کینگ پلاس مدل HK-25



مناسب برای گوشی های3 تا 7.5 اینچ
وسیله نقلیهخودرو 
سایر توضیحاتقابلیت چرخش 360 درجه، قدرت بالا در نگهداری موبایل، وزن سبک

پایه نگهدارنده گوشی موبایل مدل M-360D



مناسب برای گوشی های3 تا 6 اینچ
وسیله نقلیهخودرو
سایر توضیحاتمدل مغناطیسی و قابل نصب روی شیشه، داشبورد و فرمان، مگنت بسیار قوی

پایه نگهدارنده گوشی موبایل لیتو مدل LR-23



مناسب برای گوشی های3 تا 6.9 اینچی
وسیله نقلیهخودرو
محل اتصالآینه وسط خودرو
سایر توضیحاتنصب آسان زیر آینه ماشین بدون مختل کردن دید راننده، قابلیت چرخش 360 درجه، دارای پیچ و مهره مکانیکی قابل تنظیم، دارای سیستم ضد شوک و لرزش

پایه نگهدارنده موبایل مناسب موتور و دوچرخه چهار گوشه مدل Universal Bike Holder



مناسب برای گوشی های3 تا 6 اینچی
وسیله نقلیهدوچرخه و موتور
سایر توضیحاتایمنی بالا و نگهدارنده چهار جهته 

پایه نگهدارنده گوشی موبایل  مدل موتورسیکلت



مناسب برای گوشی های3 تا 7 اینچ
وسیله نقلیهدوچرخه و موتور سیکلت
جنس بدنهفلزی - پلاستیکی
سایر توضیحاتدارای درگاه USB و قابلیت شارژ موبایل، داری نگهدارنده 4 جهته و ایمنی بالا

پایه نگهدارنده گوشی موبایل مدل JXCH



مناسب برای گوشی هایتا 5.5 اینچ
وسیله نقلیهخودرو
جنس بدنهپلاستیکی
سایر توضیحاتقابل نصب بر روی شیشه، داشبورد و دریچه تهویه، دارای رنگبندی متنوع


در ادامه بخوانید : قفل فرمان: خرید و قیمت 10 مدل قفل فرمان خوب برای امنیت خودرو

چند نوع هولدر موبایل داریم؟

قیمت انواع هولدر موبایل ارزان

اگر نگاهی به بازار این وسیله کاربردی و انواع موجودی های آن بی اندازید، متوجه می شوید که مدل های متنوع و گوناگونی از این دستگاه وجود دارد که بسته به کاربرد و نیاز شما، هرکدام ویژگی و کاربرد خود را دارد. انواع هولدر موبایل را می توان به هولدر یا نگهدارنده گیره ای، هولدر موبایل انگشتی، نگهدارنده گوشی مغناطیسی یا آهنربایی، هولدر پایه بلند، هولدر نگهدارنده موبایل دو جهته، هولدر موبایل چسبی، هولدر موبایل موتور و دوچرخه تقسیم بندی کرد که در ادامه، به معرفی و کاربرد دقیق هرکدام از این مدل ها می پردازیم:

هولدر گیره ای موبایل

همانطور که از اسم این مدل پیدا است، اتصال آن از طریق یک گیره به دریچه های کولر شما صورت می گیرد. سپس می توانید تلفن همراه خود را به صورت کشویی روی آن قرار داده و از آن استفاده کنید. مزایای استفاده از این مدل، این است که جای بسیار کمی می گیرد. اما در مقابل، خیلی قابلیت انعطاف نداشته و همچنین، در هنگام استفاده از بخاری یا کولر، باید دریچه ای که استند روی آن قرار گرفته است را ببندید. در برخی از موارد نیز از هولدر گیره ای به عنوان هولدر موبایل موتور سیکلت نیز استفاده می شود.

هولدر گوشی انگشتی

این مدل استند، به پشت موبایل شما متصل شده و در اینجا، انگشتان شما، نقش پایه نگهدارنده را ایفا می کنند. یعنی شما در حالت های مختلف با توجه به مورد استفاده خود، می توانید هولدر موبایل انگشتی را روی قسمت های مختلف پشت موبایل خود نصب کرده و بین انگشتان مختلفتان قرار دهید. قیمت هولدر موبایل انگشتی به نسبت مدل های دیگر بسیار ارزان تر بوده و می توان گفت ساده ترین مدل این وسیله است.

نگهدارنده موبایل آهنربایی یا مغناطیسی

یکی از مناسب ترین مدل ها برای خرید هولدر موبایل خودرو، مدل آهن ربایی آن است. این مدل در جاهای مختلفی مانند داشبورد، شیشه یا حتی دریچه کولر قابلیت نصب را داشته و استفاده از تلفن همراه شما را بسیار آسان می سازد. دلیل آن هم این است که موبایل شما، از طریق اتصال مغناطیسی صورت گرفته و خیلی راحت می توانید موبایل خود را با یک اشاره کوچک از روی هولدر موبایل آهن ربایی برداشته یا آن را دوباره سرجایش بگذارید. 

هولدر موبایل پایه بلند

این مدل نیز، اتصالاتی شبیه به مدل های معرفی شده دارند، با این تفاوت که از یک یا دو بازوی قابل انعطاف و بلندتر تشکیل شده اند و به راحتی می توانید موبایل خود را در جهات مختلف بچرخانید یا این که برای سرنشینان عقب خودرو، آن را در بلند ترین حالتش قرار دهید. همچنین مکانیزم دیگری در این مدل وجود دارد که مانند فنر عمل کرده و کوتاه و بلند می شود. اگر تغییر زاویه استند برای شما اهمیت بالایی دارد، پیشنهاد می کنم یکی از مدل های هولدر موبایل پایه بلند را تهیه کنید تا در انعطاف گوشی دچار مشکل نشوید.

هولدر یا نگهدارنده دو جهته گوشی

این مدل، از طریق اتصال پیچ روی سطح مورد نظر ثابت می شود و در نتیجه، برای نصب روی انواع سه پایه موبایل، مونوپاد یا پایه نور مناسب است. هولدر موبایل دو جهته، قابلیت چرخش 360 درجه و تغییر زاویه پایه را داشته و برای ثابت کردن موبایل روی پایه، بسیار گزینه مناسبی است.

نگهدارنده چسبی گوشی

مدل چسبی این وسیله، توسط ماده چسبنده ای قوی روی شیشه یا داشبورد متصل می شود و به صورت ثابت در آن قسمت باید بماند. پس اگر قصد خرید این مدل را دارید، حتما محل مناسبی را انتخاب کرده و پس از اطمینان کامل آن را بچسبانید. چون جدا کردن آن پس از اتصال، بسیار دشوار بوده و رد آن نیز روی شیشه باقی می ماند.

نگهدارنده گوشی مکنده یا ساکشن کاپ

اتصال این مدل به شیشه، از قسمت سیلیکونی و حفره ای انتهای آن است که از طریق تخلیه هوای بین محفظه و سطح مورد نظر، متصل می شود. یکی از نکات مهمی که هنگام خرید هولدر موبایل مکنده باید به آن توجه کنید، کیفیت مکنده آن است. اگر این وسیله از کیفیت پایین مکنده ای برخوردار باشد، به مرور زمان، قدرت خود را از دست داده و امکان افتادن از سطوح مورد نظرتان را فراهم می سازد. 

هولدر موبایل دوچرخه و موتور

یکی از مدل های فوق العاده جالب و کاربردی این وسیله، هولدر های مخصوص اتصال به فرمان موتور و دوچرخه است! شما به راحتی می توانید انواع مختلف هولدر موبایل دوچرخه یا موتور را روی فرمان وسیله خود نصب کرده و موبایلتان را روی آن قرار دهید. در این صورت، دیگر نیازی نیست که با یک دست موبایل را گرفته و با دست دیگر فرمان را داشته باشید. در نتیجه احتمال خطر تصادف و حوادث ناگوار تا حد زیادی با خرید هولدر موبایل موتور و دوچرخه کاهش پیدا می کند.


در ادامه بخوانید : دوربین ماشین: معرفی بهترین دوربین فیلمبرداری خودرو (ارزان ترین)

معیارهای چی بگیر برای خرید هولدر موبایل ماشین

راهنمای خرید و قیمت هولدر موبایل

تا اینجای مقاله راهنمای خرید هولدر موبایل، انواع مختلف این وسیله و کاربرد هرکدام را شناختیم. حالا نوبت به بررسی نکاتی است که هنگام خرید هولدر موبایل باید به آن توجه کنید تا دچار مشکل نشوید و بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

وزن، ابعاد و مشخصات ظاهری گوشی

یکی از نکات مهمی که قبل از خرید این وسیله باید مد نظر داشته باشید، وزن و ابعاد موبایل مورد نظرتان است. برخی از هولدر ها، وزن های پایین تری را تحمل کرده و برخی مدل های دیگر، تحمل وزن بیشتری را دارند. اگر گوشی شما بیش از 200 گرم است، پیشنهاد می کنم مدل های مغناطیسی را انتخاب کنید تا در طولانی مدت، باعث افتادگی و پرت شدن موبایل شما نشود.

زاویه و شیب شیشه جلوی ماشین

اگر قصد خرید و نصب هولدر مخصوص شیشه جلو را دارید، ابتدا زاویه و شیب شیشه جلو را در نظر بگیرید. اگر شیشه خودروی شما، شیب بسیار زیادی داشته باشد، ممکن است مدل های مکنده و چسبی در تغییر زوایای موبایل شما محدودیت ایجاد کند.

مدل دریچه کولر و پره های آن

برخی از افراد، بدون اطلاعات کافی، اقدام به خرید هولدر گیره می کنند و متوجه می شوند که اصلا نمی توانند آن را روی دریچه کولر خودروی خود نصب کنند! شکل دریچه کولر خودروی شما، در انتخاب شما تاثیر بسزایی دارد. دریچه های مستطیلی و مشبک برای مدل های مخصوص دریچه کولر مناسب است. اگر کولر خودروی شما به صورت دایره ای و شبکه های دایره ای باشد، از این مدل ها نمی توانید استفاده کنید. پس به این نکته نیز خوب دقت کنید.

قابلیت چرخش هولدر گوشی

قابلیت تغییر زاویه، جهت و چرخش نیز یکی از ویژگی هایی است که باید با توجه به نوع استفاده و نیاز خود، به آن توجه کنید. بسیاری از مدل های مغناطیسی و گیره ای وجود دارند که امکان تغییر زاویه را به شما نمی دهند و به صورت ثابت در یک جهت می توانید گوشی خود را روی آنها سوار کنید. پس اگر چرخش و تغییر زاویه موبایل برای شما اهمیت دارد، مدل هایی را انتخاب کنید که دارای این قابلیت باشند.

قیمت هولدر موبایل برای ماشین

یکی دیگر از پارامتر هایی که باید به آن توجه کنید، قیمت هولدر موبایل است. با توجه به این که تلفن همراه شما، دستگاهی حساس و مهم محسوب شده و ایمنی آن اهمیت زیادی دارد، سعی کنید کیفیت را در اولویت قرار دهید. بسیاری از دستگاه ها در بازار با قیمت های خیلی پایین وجود دارند که در طولانی مدت، ممکن است خاصیت چسبندگی یا مکندگی خود را از دست داده و باعث سقوط و پرت شدن موبایل شما شوند.

بسیاری از برند های با کیفیت نیز در بازار موجود است که علاوه بر قدرت نگهدارندگی و ایمنی بالا، جز انواع هولدر موبایل ارزان محسوب شده و با خیال راحت می توانید از بین این مدل ها، خرید خود را انجام دهید. در بالا، چند نمونه از بهترین مدل های هولدر موبایل موجود در بازار را به شما معرفی کردیم که با توجه به نیاز خود و موارد گفته شده در این مقاله، می توانید از بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کرده و خرید هولدر موبایل خود را نهایی کنید.

شاید شما هم این سوالات را داشته باشید:

بهترین هولدر موبایل برای ماشین چه مدلی است؟

در حال حاضر، بهترین نگهدارنده برای خودرو، هولدر موبایل آهن ربایی و مکنده است. دلیل آن هم استفاده بسیار آسان از گوشی و نصب آسان این مدل ها است.

آیا هولدر موبایل برای دوچرخه کاربرد دارد؟

بله! مدل‌هایی از این وسیله در بازار وجود دارند که مخصوص نصب بر روی فرمان دوچرخه بوده و بسیار کاربردی هستند. معمولا نوع اتصال هولدر دوچرخه، به صورت گیره ای بوده و روی میله فرمان، کنار دستگیره ها نصب می‌شود.

مناسب ترین چسب برای چسباندن هولدر موبایل؟

معمولا از چسب‌های دوطرفه مغناطیسی با قطر های 3 میل و بیشتر و سکه ای برای هولدر خودرو استفاده می‌کنند. این چسب‌ها به صورت دایره‌ای شکل بوده و چسبندگی بسیار بالا و خوبی روی سطوح شیشه‌ای و پلاستیکی دارد. در برخی موارد که چسبندگی نگهدارنده از بین می‌رود، برای تقویت و چسبندگی مجدد آن از چسب آکواریوم نیز استفاده می‌کنند.

چگونه هولدر موبایل را نصب کنیم؟

هولدر موبایل را می‌توان روی قسمت‌های مختلفی مانند شیشه جلو، پنجره سمت راننده، جالیوانی، سی دی پلیر، آینه جلو و داشبورد و... نصب نمود که هر کدام از این پوزیشن‌ها، باتوجه به میزان و نوع استفاده شما از موبایل تعیین می‌گردد. رایج‌ترین محل نصب هولدر، معمولا روی شیشه جلوی خودرو است. اما باید یک سری نکات را در این مورد رعایت کنید. 

  • اولین نکته، ابعاد تلفن همراه شما و میزان استفاده شما است. اگر طولانی مدت از موبایل استفاده می کنید و کابل شارژ شما باید مدام به تلفن همراه وصل باشد، بهتر است جلو داشبورد و دریچه کولر را برای نصب استند انتخاب کنید. چون کابل از تلفن آویزان بوده و ممکن است در رانندگی شما اختلال ایجاد کند. 
  • نکته بعدی، ابعاد موبایل است. اگر ابعاد موبایل شما خیلی بزرگ است، بهتر است استند را در قسمت جلو داشبورد نصب کرده و از نصب آن، در قسمت سمت چپ شیشه یا سمت پنجره راننده پرهیز کنید. چون باعث مختل شدن دید شما هنگام رانندگی و افزایش خطر تصادف خواهد شد. 
  • برای نصب هولدر، فقط کافی است ابتدا محل مورد نظر خود را با توجه به موارد ذکر شده انتخاب کرده، قبل از نصب نهایی یکبار موبایلتان را در آن قسمت نگه داشته و پشت فرمان بشینید تا از راحتی و مناسب بودن محل آن مطمعن شوید، سپس آن را روی محل نهایی نصب کنید. 

سخن پایانی:

هولدر یا نگهدارنده گوشی، یکی از وسایل بسیار پرکاربرد برای افرادی است که زمان زیادی را در خودروی خود صرف کرده و یا شغل آن ها، رانندگی است. درصد بسیار بالایی از خسارات و تصادفات رانندگی، ناشی از حواس پرتی های راننده است که اغلب اوقات نیز، این موضوع به استفاده نادرست از تلفن همراه هنگام رانندگی بر می گردد. از این رو، برای کاهش خسارات و حواس پرتی هنگام رانندگی، می توانید از هولدر موبایل استفاده کنید تا دیگر دچار اتفاقات ناگوار نشوید! در این مقاله از چی بگیر، تمامی مدل های مختلف هولدر و کاربر های آن ها را به شما معرفی کردیم تا بتوانید بهترین گزینه را برای خرید هولدر موبایل انتخاب کرده و دچار اشتباه نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.