پمپ آب: خرید و قیمت بهترین پمپ آب خانگی (بی صدا)

راهنمای خرید پمپ آب خانگی

در برخی مناطق فشار آب بسیار پایین است؛ به طوری که نیاز انسان را به درستی رفع نمی‌کند. از همین رو به دستگاهی نیاز است که بتواند فشار آب را بالا ببرد. در نتیجه پمپ آب خانگی تولید شد که وظیفه‌اش تبدیل انرژی الکتریسیته به انرژی مکانیکی است. بدین ترتیب قطعاتی که درون آن تعبیه شده پس از شروع به کار، آب را با فشار پمپاژ می‌کنند.

این دستگاه با نصب در ساختمان‌های مسکونی، اداری، شرکت‌ها و... که میزان فشار آب در آن‌ها رضایت‌بخش نیست، می‌تواند فشار آب را تقویت کند. البته معمولا این دستگاه را در ساختمان‌های مسکونی نصب می‌کنند. افزایش جمعیت و تعداد خانه‌های چند طبقه مسکونی که فشار آب در طبقات بالای آن کم است، سبب شده نیاز به پمپ آب خانگی به طور مداوم افزایش پیدا کند.

انواع پمپ آب خانگی 

پمپ آب خانگی را می‌توان بر اساس نوع طراحی به چند دسته تقسیم کرد. برای آنکه بدانید کدام یک از این انواع پمپ آب متناسب با نیاز شما است و باید خریداری شود، می‌بایست هر یک را بشناسید و با ویژگی‌هایشان آشنا شوید. این دسته‌ها را در ادامه نام برده و توضیح می‌دهیم.

پمپ آب جتی:

 پمپ جتی دستگاهی بسیار قدرتمند و کاربردی است که توان مکندگی آن بسیار بالا است. بنابراین این نوع پمپ را در مکان‌هایی نصب می‌کنند که نیاز باشد آب را از عمق زمین به سطح آن آورد. توان بالای این دستگاه موجب رضایت مصرف کنندگان آن شده است. اگر در یک ساختمان 4 طبقه دو واحدی زندگی می‌کنید، پمپ آب جتی تک اسب بهترین انتخاب است. 

مزایا

  • بسیار پرقدرت
  • مناسب برای منابع آب کم عمق

پمپ سیرکولاتور: 

کاربرد این مدل پمپ در چرخاندن یک سیال درون یک سیکل بسته است. پمپ سیرکولاتور می‌تواند سیالاتی که دمایشان تا 100 الی 130 درجه سانتی گراد می‌رسد نیز پمپاژ کند؛ از همین رو معمولا از آن برای به گردش درآوردن آب گرم در سیستم‌های گرمایشی همچون شوفاژ و بالا بردن فشار آب داغ در منازل استفاده می‌شود.

مزایا:

  • بسیار کم صدا
  • مناسب برای تامین آب گرم
  • مناسب برای سیستم خانگی و گرمایش مرکزی

پمپ بشقابی: 

یکی دیگر از انواع پمپ خانگی، پمپ مدل بشقابی است که به دلیل وجود محفظه بشقاب مانندش با این اسم نامیده شده است. 

مزایا:

  • متداول ترین نوع پمپ خانگی
  • هزینه پایین نگهداری
  • استفاده آسان

پمپ محیطی

پمپ محیطی نوعی دیگر از انواع پمپ‌ خانگی است. این نوع پمپ دارای سیالاتی برای پمپاژ کردن آب با دبی کم ولی با ارتفاع بالا است. فرایند پمپاژ کردن در این دستگاه بهتر است با سیالاتی که با هوا مخلوط هستند صورت گیرد.

مزایا

  • آب را تا ارتفاع بالا پمپاژ می‌کند.
  • مناسب برای ساختمان های بلند.
  • نیاز به هواگیری ندارد.
  • مناسب برای سیالات سبک مانند آب.

پمپ آب خانگی با مخزن انبساط:

 این مدل از پمپ‌ آب با نام تک اسبی نیز شناخته می‌شود که قادر است میزان فشار آب در سیستم آب رسانی لوله‌ها را اندازه گیری کرده و آن را تقویت نماید. فعالیت این پمپ به صورت اتوماتیک است. نکته مهم در استفاده از این محصول خاموش کردن آن در برخی مقاطع است تا لوله‌ها تحت فشار زیادی قرار نگیرند. 

مزایا

  • قابلیت تنظیم کلید اتوماتیک
  • مصرف برق حداقلی
  • به علت تعداد کمتر استارت خوردن پمپ استهلاک این مدل کمتر از موارد دیگر است.

ویژگی های بهترین پمپ آب خانگی بی صدا

برای آنکه بتوانید بهترین پمپ خانگی که با نیاز شما بیشترین تناسب را دارد تهیه کنید، باید با ویژگی‌های پمپ‌های خوب و مناسب آشنایی داشته باشید. یک پمپ عالی هدف شما از خرید این محصول را تحقق می‌بخشد و کاربردی و با دوام خواهد بود.

  1. برند شناخته شده و خوب
  2. تعداد شیرهای کافی
  3. هد و دبی در سطح مطلوب
  4. تناسب طول مسیر لوله‌کشی‌ها و متراژ واحدها با توان پمپ آب خانگی
  5. متناسب بودن پمپ با تعداد طبقات
  6. توان تامین میزان آب مصرفی ساختمان
  7. سایز لوله‌ها

معرفی بهترین برند پمپ بی صدا

برای خرید پمپ آب خانگی شما گزینه‌های متنوعی پیش روی شما قرار دارد. با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر شد می‌توان محصول مناسب را پیدا کرد و خریدی به صرفه و درست داشت. با این حال شاید بد نباشد که با چند نمونه پمپ آب که جزو بهترین مدل‌ها هستند آشنا شوید. ممکن است انتخاب شما در میان این مدل‌ها باشد.

پمپ آب الکتروژن مدل CAM100

مشخصات
ابعاد۴۰x۱۸x۲۰ سانتی‌متر
نوع سیالآب تمیز
جنس بدنهچدن
کاربردآبیاری/ افزایش فشار آب /کارواش /کولر

عملکرد این مدل پمپ هیدرولیکی و بسیار خوب بوده و قادر است فشار بالایی برای انتقال سیالات تولید کند. از دیگر قابلیت‌های پمپ آب الکتروژن مدل CAM100 برخورداری از توان مکش بالا است. این قابلیت حتی زمانی که همراه آب، هوا وجود دارد نیز پایدار است. همین عوامل موجب شده که این دستگاه را جزو پمپ‌های سانتریفیوژ بدانند. کاربرد دستگاه مذکور در زمینه مکش و انتقال آب از طریق لوله‌ها در مصارف گوناگون است.

پمپ آب ونزو مدل NX45

مشخصات
درجه حفاظت44IP
ولتاژ دستگاه220
کلاس عایق بندیB
نوع سیالآب

این مدل پمپ آب ساخت کشور چین بوده و به نسبت بسیاری از محصولات دیگر از کیفیت بهتری برخوردار است. در پمپ آب ونزو مدل NX45 پروانه‌ای تعبیه شده که در لبه آن قرار گرفته و دارای تیغه‌های شعاعی است. این محصول بیشتر برای بالا بردن فشار آّب تمیز و مایعاتی که غیرشیمیایی و غیرقابل اشتعال هستند کاربرد دارد. طراحی این دستگاه طبق پمپ ایتالیا پنتاکس PM45 است. این محصول به نسبت کیفیت و قابلیت‌ها قیمت مناسبی دارد و خرید آن بسیار مقرون به صرفه است.

پمپ آب الکتروژن مدل CB210

مشخصات
درجه حفاظت44IP
ولتاژ دستگاه220
نوع موتور الکتروموتور القایی
نوع سیالآب تمیز

پمپ آب گراندفوس مدل JPC3

مشخصات
درجه حفاظت44IP
ولتاژ220
نوع موتورمعمولی
نوع سیالآب تمیز
کاربرد افزایش فشار آب

یکی از محصولاتی که توسط شرکت گراندفوس تولید شده این مدل پمپ است که از نظر کیفیت بسیار مطلوب است. پمپ آب گراندفوس مدل JPC3 یک پروانه دارد و یک پمپ خودمکش سانتریفیوژ در آن تعبیه شده است. از این رو پمپ مذکور قادر است آب را از سطوح عمیق زمین با عمق کم‌تر از 8 متر، به بالا بکشد. کاربرد این دستگاه بیشتر در حوزه جا به جایی آب آشامیدنی و باران برای مصارف خانگی، کشاورزی و صنعت است.

پمپ آب الکتروژن مدل CB210

مشخصات
درجه حفاظت44IP
نوع سیالاب تمیز
ابعاد۳۸x۲۱x۲۷ سانتی‌متر
کاربرد افزایش فشار آب

از این مدل پمپ در حوزه کشاورزی و صنعتی استفاده می‌شود و در عین حال قادر است برای تامین فشار آب مورد نیاز در بخش خانگی نیز مفید واقع شود. از همین رو پمپ آب الکتروژن مدل CB210 جزو لیست بهترین پمپ‌ های آب خانگی قرار دارد. در این دستگاه دو پروانه قرار داده شده که می‌تواند فشار زیادی تولید کند و سیالات را با سرعت قابل توجهی به درون لوله‌ها انتقال دهد.

پمپ آب دلتا مدل JET100

مشخصات
ابعاد۴۵x۲۰x۲۰ سانتی‌متر
جنس بدنه پمپ آلومینیوم
نوع سیالآب تمیز
کاربرداستخر/ انتقال مایعات /آبیاری/ افزایش فشار آب

این مدل پمپ آب قابل استفاده در ساختمان‌های مسکوتی تا 5 واحد است که می‌تواند فشار آب آن‌ها را تا حد مطلوبی بالا ببرد. قدرت مکش این دستگاه نیز در سطح خوبی قرار دارد و می‌تواند سیالات را از عمق حداکثر 9 متری، بالا بکشد. توان آب دهی پمپ آب دلتا مدل JET100 حدود 50 لیتر در دقیقه بوده و می‌توان این مقدار آب را تا ارتفاع حداکثری 52 متر پمپاژ کند. این محصول به اندازه یک اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند فشار زیادی برای جا به جایی آب تولید کند.

پمپ آب الکتروژن مدل KPM50

مشخصات
ابعاد۲۵x۱۵x۱۸ سانتی‌متر
جنس بدنه پمپ چدن
نوع سیالآب تمیز
ولتاژ370 ولت
کاربردافزایش فشار آب

عملکرد این مدل پمپ بسیار خوب بوده و در عین حال مصرف انرژی در آن به نسبت کم است. پمپ آب الکتروژن مدل KPM50 در مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند موجب افزایش فشار آب درون لوله‌ها و کانال‌ها شود. مسئولیت توزیع آب در این دستگاه برعهده مخزن کوچکی است که یک کلید خودکار دارد و می‌تواند تمام فرایند را به صورت اتوماتیک انجام دهد. قدرت مکش این محصول در دبی کم و زیاد بسیار مناسب است و می‌تواند آبی بدون ناخالصی را به مصرف کنندگان برساند.

راهنمای خرید پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی دستگاه ارزانی نیست و باید برای خرید آن هزینه زیادی پرداخت شود؛ از همین رو هنگام خرید می‌بایست نکات مهم خرید را در نظر گرفت تا بهترین و مناسب‌ترین نوع آن را پیدا و تهیه کنید. این نکات را در ادامه نام برده و توضیح می‌دهی

متناسب بودن هد پمپ با بلندی ساختمان

هد پمپ میزان ارتفاعی است که این دستگاه قادر به پمپاژ و انتقال آب به آن است. این عامل یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید هنگام خرید پمپ آب خانگی به آن توجه کرد و نمونه‌ای را خرید که با ارتفاع ساختمان بیشترین تناسب را داشته باشد‌. برای مثال یک ساختمان یک طبقه به طور تقریبی به ۱۵ تا ۲۰ متر هد، ساختمان ۴ واحدی به ۲۵ تا ۳۲ متر هد نیاز دارد.

بررسی سطح دبی پمپ

دبی یا همان میزان حجم آب که پمپ می‌تواند آن را جا به جا کند یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این دستگاه به شمار می‌آید که باید هنگام خرید مورد بررسی قرار گیرد. این عامل نشان می‌دهد که یک پمپ چه میزان حجم آب را در یک زمان مشخص می‌تواند منتقل کند. نکته مهم در هنگام خرید توجه به این موضوع است که دبی به میزان یکسان در تمام واحدها وجود داشته باشد.

دقت در نمودار پمپ

نمودار پمپ می‌تواند نشان دهنده مناسب بودن یا نبودن آن باشد؛ از این رو بررسی آن ضروری است. شما باید در نمودار مشاهده کنید که پمپ آب خانگی می‌تواند فرایند پمپاژ را تا ۵۰ درصد به بالاترین نقطه ساختمان انجام دهد و بین این مقدار و هد ماکسیمم، می‌بایست ۱۰ تا ۱۵ متر تفاوت وجود داشته باشد.

بررسی میزان سروصدا

حتماً می‌دانید که پمپ‌ ها هنگام فعالیت بسیار پرسروصدا هستند و ممکن است این موضوع آزار دهنده باشد. به همین دلیل باید این عامل را در هنگام خرید هم مورد بررسی قرار داد. سروصدای پمپ‌ بشقابی به نسبت پمپ‌ جتی کم‌تر است. با این حال روش‌هایی مانند ایجاد پوشش‌های خاص اطراف پمپ می‌توانند از میزان صدا بکاهد.

میزان مصرف انرژی

میزان مصرف انرژی در پمپ‌ های آب مختلف تفاوت است. اگر میزان مصرف برق دستگاه بالا باشد، هزینه‌ها نیز افزایش خواهد یافت. از همین رو حین خرید پمپ علاوه بر توان و قدرت دستگاه، باید به این عامل دقت کرد و محصولی را خرید که میزان مصرف انرژی آن در سطح مناسب باشد.

باکیفیت و بادوام بودن پمپ

در فروشگاه‌های عرضه کننده پمپ آب خانگی می‌توان انواع محصولات با قیمت و کیفیت مختلف را مشاهده کرد. اگر می‌خواهید دستگاهی با کیفیت و با دوام داشته باشید کمتر روی قیمت آن متمرکز شوید. استفاده از پمپ‌ هایی که کم کیفیت و ارزان قیمت هستند به دلیل دوام کم‌تر، در آینده هزینه بیشتری را برای شما به دنبال خواهند داشت.

بررسی اندازه ورودی

اندازه ورودی پمپ آب خانگی نشان می‌دهند که قادر است چه میزان آب و با چه سرعتی خارج به داخل لوله‌ها منتقل کند. مشخص است که این مورد از مهم‌ترین ویژگی‌ها بوده و دقت در آن هنگام خرید پمپ بسیار مهم است. اندازه ورودی این دستگاه وابسته به اندازه شیر ورودی بوده و در یک پمپ معمولی اندازه آن 1-5 اینچ است. با بزرگ‌تر بودن اندازه دریچه ورودی، میزان آب ورودی بیشتر و پمپاژ آن سریع‌تر صورت خواهد گرفت.

کیفیت قطعات پمپ

همچون هر دستگاه دیگر، کیفیت قطعات ضامن کیفیت و دوام آن دستگاه است. از همین رو هنگام خرید این محصول باید کیفیت قطعات به خصوص موتور آن را مورد بررسی قرار دهید. تحقیق کردن درباره این موضوع و جست و جو در اینترنت یکی از راه‌های ساده برای پیدا کردن پمپ‌های باکیفیت است.

قیمت پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی انواع مختلفی دارد و هر یک از ویژگی‌هایی متفاوتی دارند. این ویژگی‌ها باعث تفاوت کارکرد و قیمت آن‌ها شده است. از همین جهت پمپ‌ها قیمت یکسانی ندارند و برای هر یک بر اساس قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهند، قیمتی تعیین شده است. اما چه عواملی موجب تفاوت قیمت این محصولات می‌شود؟ در ادامه این موارد را بیان می‌کنیم.

برند تولید کننده پمپ آب خانگی

اگر به بازار فروش این دستگاه نگاهی بیندازید انواع برندها را مشاهده خواهید کرد. هر یک از این برندها محصولات خود را با قیمت به خصوصی ارائه می‌دهند. برخی از برندها که شناخته‌شده‌تر هستند و آن‌ها را به عنوان برند برتر می‌شناسند،‌ معمولا محصولات خود را با قیمتی بالاتر و برخی که کم‌تر شناخته شده هستند پمپ آب ارزان عرضه می‌کنند.

هد و دبی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پمپ آب خانگی هد و دبی آن بوده که ممکن است سطح آن در هر دستگاه متفاوت باشد. همان‌طور که پیش‌تر دانستیم منظور از هد حداکثر ارتفاع آبی است که این دستگاه قادر پمپاژ آن است. دبی یا همان مقدار حجم آبی که پمپ در هر دقیقه  می‌تواند پمپاژ کند در کنار هد از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت یک پمپ آب به حساب می‌آیند؛ زیرا که توان و قدرت آن را نشان می‌دهد. سطح هد و دبی در پمپ آب ارزان و پمپ آب کوچک معمولا پایین است.

دیگر عوامل موثر بر قیمت پمپ آب خانگی:

  • قدرت موتور
  • کیفیت
  • دوام

پمپ آب خانگی چقدر برق مصرف می‌کند؟

میزان مصرف انرژی در هر دستگاهی متفاوت است؛ برخی از پمپ‌های آب خانگی جزو دستگاه‌های کم مصرف و برخی نیز پرمصرف قرار دارند. با افزایش میزان دبی، هد و قطر دهانه ورودی و خروجی، میزان مصرف برق پمپ بیشتر خواهد شد.

قیمت بهترین پمپ آب خانگی چقدره؟ 

قیمت بهترین پمپ آب خانگی بر اساس قابلیت‌هایی که دارد تعیین می‌شود و میزان مشخصی را نمی‌توان ذکر کرد. عوامل موثر بر قیمت این محصول عبارت‌اند از برند تولید کننده پمپ آب خانگی، هد، دبی، قدرت موتور، کیفیت و دوام.

پمپ آب خانگی چه مارکی خوبه؟ 

مارک‌ های مختلفی وجود دارند که پمپ آب خانگی باکیفیتی را روانه بازار می‌کنند. برندهای استرولر، باس، ولکانو از جمله تولید کنندگان معروف و خوشنام پمپ آب خانگی در جهان به شما می‌آیند.

سخن آخر

پمپ آب خانگی دستگاهی مهم و کاربردی در دنیای امروز به حساب می‌آید که زندگی بدون آن دشوار است. این دستگاه می‌تواند فشار آب را تقویت کند و آن را به طبقات بالای ساختمان برساند. انواع مختلفی از پمپ‌ آب وجود دارند که هر یک با قابلیت‌ها و قیمت متفاوت به بازار عرضه می‌شوند. برای آنکه خریدی مطمئن و درست داشته باشید، مقاله حاضر به عنوان راهنمایی جامع و کامل، تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.