بهترین دوچرخه کوهستان برای مبتدیان و حرفه ای ها (پرفروش ترین)

معرفی بهترین دوچرخه کوهستان

دوچرخه سواری یکی از ورزش‌های لذت‌بخشی است که تاثیر بسیار زیادی به روی سلامت جسمانی و روحی افراد دارد. روزانه افراد زیادی را مشاهده می‌کنیم که سوار بر دوچرخه‌های خود به محل کار، خرید و ... می‌روند. اگر شما نیز علاقه‌مند به دوچرخه سواری هستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مطالب همراه ما باشید. امروز می‌خواهیم مطلبی درباره معرفی بهترین دوچرخه کوهستان برایتان ارائه بدهیم و تعدادی از بهترین دوچرخه‌های کوهستان را برایتان معرفی کرده و از ویژگی‌های آن‌ها بگوییم.

انواع دوچرخه

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم دوچرخه‌ها با توجه به کاربردهایی که دارند انواع مختلفی دارند که مهم‌ترین آن‌ها موارد زیر است:

  • دوچرخه‌ شهری
  • دوچرخه‌ کوهستان
  • دوچرخه‌ هیبرید
  • دوچرخه‌ جاده‌ای
  • دوچرخه‌ کورسی
  • دوچرخه‌های Time Trial

هر کدام از این دوچرخه‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مناطق مختلف می‌توانید با آن‌ها برانید و نهایت لذت را از دوچرخه سواری ببرید. در ادامه برایتان خواهیم گفت که دوچرخه کوهستان چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه است، همراه ما باشید.

دوچرخه کوهستان المپیا مدل SUMMER S60 سایز 26

دوچرخه کوهستان المپیا مدل SUMMER S60 سایز 26

این دوچرخه کوهستان مناسب برای بانوان و آیایان بوده و وزن آن معادل 16 کیلوگرم بوده و سایز فرم آن 17 اینچ است. جنس فرم این دوچرخه کوهستان از آهن و به صورت دو شاخ است و مجهز به کمک فنر عقب نبوده و دسته دنده موتوری با 21 دنده دارد‌.

ترمز این دوچرخه لقمه‌ای بوده و به دوچرخه کوهستان لقمه‌ای نیز معروف است و مجهز به رکاب، زین المپیا، گریپ ژله‌ای و سایر امکانات منحصر به فرد است.

دوچرخه کوهستان مریدا مدل ONE-TWENTY 500 D سایز 26

دوچرخه کوهستان مریدا مدل ONE-TWENTY 500 D سایز 26

این دوچرخه کوهستانی تایوانی از جمله بهترین دوچرخه‌های کوهستانی بوده و سایز فرم آن 18تا 20 اینچ استو وزن آن معادل 14 کیلوگرم است. جنس فرم این دوچرخه کوهستان آلومنیوم است و سیستم تعلیق Full Suspension دارد.

تعداد دنده‌های این دوچرخه با کیفیت 30 دنده بوده  و تایر آن Meride Trail است. اگر به دنبال یک دوچرخه کوهستان با قیمت مناسب و کیفیت منحصر  به فرد هستید، این دوچرخه بهترین گزینه ممکن برای شماست.

دوچرخه کوهستان کراس مدل PULSE سایز 27.5

دوچرخه کوهستان کراس مدل PULSE سایز 27.5

این دوچرخه کوهستان وزنی معادل 20 کیلوگرم داشته و جنس فریم آن از استیل و به صورت دوشاخ و کمک دار فلزی است. تعدلد دنده‌های آن 21 دنده بوده و مجهز به ترمز مکانیکی است. پنج رکابه  PP PEDAL بوده   میله ززن آن STEEL است.

دوچرخه کوهستان کراس مدل GALAXY سایز 27.5

دوچرخه کوهستان کرای مدل GALAXY سایز 27.5

از این دوچرخه مرغوب و باکیفیت مردان و زنان می‌توانند استفاده کنند و و ن آن 14 کیلوگرم بوده و جنس فریم آن از آلومینیوم بوده و به شده مقاوم است. سیستم‌تعلیق این دوچرخه Hard Tail است  دارار 21 دنده استزل است. تایر و زین  آن Cross است و مجهز به رکاب نیز می‌باشد.

دوچرخه کوهستان فیفا مدل Porter سایز 26

دوچرخه کوهستان فیفا مدل Porter سایز 26

وزن این دوچرخه کوهستانی 15 کیلوگرم بوده و مناسب برای آقایان و همچنین بانوان است. جنس فریم آن آلومنیوم بوده و دوشاخ آن بابلیت قفل شو دارند. تعداد دنده‌های آن 24 دنده بوده  و مجهز به زکاب، زین، گریپ،دسته ترمز پلاستیکی و سایر قابلیت‌ها و امکانات منحصر به فرد است. به خرید این دوچرخه کوهستان ارزان به راحتی در مسیرهای ناهموار کوهستان می‌توانید دوچرخه سواری کنید.

دوچرخه کوهستان ویوا مدل ELEMENT سایز 27.5

نوع دوچرخهکوهستان
جنس فریم آلومینیوم
تعداد دنده 24 عدد
وزن دوچرخه 13 کیلوگرم
فریم18

دوچرخه کوهستان جاینت مدل OYEA 2022 W سايز 26

نوع دوچرخهکوهستان
تعداد دنده21 عدد
نوع فریمآلومینیوم
وزن 13 کیلوگرم 
فریم 26 اینچ

دوچرخه کوهستان پاور مدل کمکدار سایز 26

نوع دوچرخهکوهستان
جنس فریمفلز
سایز طوقه26 اینچ
وزن15 کیلوگرم
مناسب برایبزرگسالان

دوچرخه کوهستان جاینت مدل Talon 3 سایز 27.5

نوع دوچرخهکوهستان
سایز طوقه27.5
وزن9 کیلوگرم
جنس فریم آلومنییوم
تعداد دنده14 عدد


در ادامه بخوانید : دوچرخه شهری: خرید و قیمت 7 مدل دوچرخه شهری (باکیفیت)

تفاوت دوچرخه کوهستان و دوچرخه شهری در چیست؟

تفاوت دوچرخه کوهستان و شهری در چیست؟

دوچرخه‌ کوهستان نوع خاصی از دوچرخه‌ است که ساختار بسیار متفاوتی با دوچرخه‌ شهری دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با آن‌ها قادر به دوچرخه سواری در مناطقی سخت مانند کوهستان نیز خواهید بود.

لاستیک‌ و تایرهای دوچرخه‌ کوهستان آجدار بوده و اصطحکاک ‌آن‌ها با زمین بسیار بیشتر از سایر دوچرخه‌ هاست‌، زیرا مناطق کوهستان لغزنده و پر پیچ و خم است و باید تایرها به گونه‌ای باشند که موجب لغزش نشوند و شخص قادر به دوچرخه سواری در مناطق صعب العبور  و دارای شیب باشد.

برای انتخاب بهترین دوچرخه‌ کوهستان به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

اگر به دنبال خرید دوچرخه کوهستان ارزان بوده و اطلاعات چندانی از قیمت دوچرخه کوهستان ندارید، باید بگوییم که توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های دوچرخه کوهستان به شدت حائر اهمیت است و برای خرید دوچرخه کوهستان حتما باید به موارد زیر نهایت دقت را داشته باشید، این موارد عبارت‌اند از:

طراحی سیستم تعلیق دوچرخه

سیستم تعلیق دوچرخه کوهستان، پدال‌ها، ترمز و کلیه اجزای آن باید به گونه‌ای باشند که دوچرخه سواری با آن‌ها در کوهستان آسان و بدون خطر باشد. دوچرخه‌ کوهستانی که سیستم تعلیق آن‌ها مناسب‌تر است وزن بیشتری در قسمت پشتی خود داشته و به شدت منعطف هستند. سازندگان دوچرخه کوهستان تمامی تلاش خود را می‌کنند تا سیستم تعلیق  این نوع دوچرخه را بهبود بخشیده و افراد به سهولت قادر به دوچرخه سواری در مناطق پیچیده و پر پیچ و خم باشند.

توجه به وزن دوچرخه کوهستان

مسئله وزن در انتخاب دوچرخه به شدت مهم است، به عنوان مثال دوچرخه هایی که برای مسابقات انتخاب می‌شوند و سرعت و شتاب آن‌ها مهم‌ترین فاکتور برای افراد است، باید وزن نسبتاً سبکی داشته باشند، اما درباره دوچرخه‌ کوهستان مسئله قدری متفاوت است. وزن دوچرخه‌ های کوهستانی باید قدری بیشتر از سایر دوچرخه‌ ها باشد تا اصطحکاک بیشتری داشته و موجب افتادن و سقوط دوچرخه شود.

جنس دوچرخه

از آنجایی که قرار است با دوچرخه‌ کوهستان‌ در مناطق سخت دوچرخه سواری کنید باید به شدت ارگونومیک بوده و اجزای آن‌ها از متریال سخت و محکم ساخته شده باشند. اجزا  و قطعات دوچرخه کوهستان بهتر است از جنس کربن، فولاد، آلومنیوم و کروم باشند تا مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. هر چقدر استحکام دوچرخه کوهستان شما بیشتر باشد ایمنی و امنیت شما نیز افزایش یافته و در برابر بروز حوادث خطرناک آسوده خاطر خواهید بود.

توجه به ترمز دوچرخه کوهستان

ترمزهای دیسکی و ترمزهای رینگ دو مدل از ترمز های شایع مورد استفاده در بهترین دوچرخه کوهستان هستند. ترمزهای لبه دار دیسکی برای شرایط آب و هوایی نامناسب به شدت متناسب بوده و ترمزهای رینگی نیز برای مناطقیکه گرد و خاک و آلودگی دارند، پیشنهاد می‌شود. دوچرخه‌ هایی که ترمز دیسکی دارند قیمت نسبت گران‌تری داشته و حتما باید شیوه‌ی راندن با آن‌ها را بدانید. لازم به ذکر است که ترمزهای دوچرخه‌ ها محدود به دو مدل ذکر شده نبوده و شامل موارد زیر نیز می‌شود:

  • ترمز لقمه‌ای
  • ترمز مکانیکی
  • ترمز هیدرولیکی
  • ترمز دنده‌ای

چرخ ها

چرخ‌ دوچرخه از جمله مواردی هستند که بسیار باید به آن‌ها دقت داشته باشید تا از نظر ابعاد کاملا متناسب با استایل شخص دوچرخه سوار بوده و بیش از حد بزرگ و یا کوچک نباشند. چرخ‌ های دوچرخه کوهستان باید در استاندارد‌ترین ابعاد ممکن باشند و از طرفی زنجیر متصل به چرخ‌ها نیز باید متنایب و ارگونومیک باشند. علاوه بر ابعاد چرخ‌ دوچرخه، قدرت آن‌ها نیز بسیار مهم بوده و باید تحمل وزن شخص را داشته و با توجه به دنده با کیفیت و ترمز مناسبی که دارند به هنگام دوچرخه سواری در کوهستان از مسیر منحرف نشوند.

طول عمر دوچرخه کوهستانی

دوچرخه‌ ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که طول عمر مطلوبی داشته باشند و کوهستانی بودن دوچرخه تاثیر بسزایی در طول عمر آن داشته و باید به مسئله طول عمر دوچرخه کوهستان دقت داشته و صرفا خرید دوچرخه کوهستان ارزان قیمت را مد نظر نداشته باشید.

منعطف بودن دوچرخه کوهستان

توجه داشته باشید که با دوچرخه کوهستان قرار است مسیرهای پر پیچ و خم و ناهموار را طی کنید.  دوچرخه باید به اندازه کافی منعطف بوده و محل نشستن آن کاملا راحت و استاندارد باشد تا به بدن شما در طی مسیر آسیب وارد نکند. دوچرخه‌ کربنی معمولا به شدت منعطف‌تر بوده و وزن استانداردی نسبت به سایر دوچرخه‌ های کوهستان دارند. در حال حاضر دوچرخه‌ کربنی  بیشتر از دوچرخه‌ آلومینیومی مورد توجه قرار گرفته و طرفداران بیشتری دارند.

موارد نام برده از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های برای انتخاب بهترین دوچرخه‌ کوهستان است و برای خرید باید به این موارد دقت داشته و متناسب‌ترین دوچرخه کوهستان را خریداری کنید. در ادامه تعدادی از متداول‌ترین سوالات برای خرید دوچرخه کوهستان مطرح می‌کنیم، همراه ما باشید.

بهترین دوچرخه کوهستان

استانداردترین وزن دوچرخه کوهستان به چه میزان است؟

لازم به ذکر است که برای وزن دوچرخه‌ مخصوص کوهستان وزن ثابتی به عنوان عدد وجود نداشته و وزن آن به ابعاد و اندازه آن بستگی داده و با تست کردن دوچرخه مخصوص کوهستان متوجه این مسئله خواهید شد که آیا استاندارد هست یا خیر.

مهم‌ترین ویژگی‌ دوچرخه کوهستان چه چیزهایی هستند؟

مهم‌ترین ویژگی دوچرخه‌ کوهستان تایرهای پهن، آجدار بودن تایرها، قابلیت اصطحکاک بالا است و دوچرخه کوهستانی که این ویژگی‌ها را دارا باشد استاندارد است.

بهترین برند دوچرخه کوهستان کدام‌ است؟

از جمله بهترین برندهای دوچرخه‌های کوهستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویوا
  • المپیا
  • رامبو
  • راکی جاینت
  • الیت
  • مریدا
  • جاینت
  • اپکس

قیمت دوچرخه کوهستان در چه رنجی است؟

قیمت دوچرخه کوهستان متغیر بوده و به عوامل مختلفی از جمله کیفیت دوچرخه کوهستان و ویژگی‌هایرآن بستگی دارد و می‌توانیم بگوییم که حدوداً از چهار میلیون قیمت این قبیل از دوچرخه‌ ها شروع می‌شود.

سخن پایانی: در این مقاله برایتان گفتیم که بهترین دوچرخه‌ کوهستان چه ویژگی‌هایی داشته و به هنگام خرید به چه مواردی باید نهایت دقت را داشته باشیم. همچنین تعدادی از بهترین دوچرخه‌ های کوهستان را برایتان معرفی کردیم تا با آگاهی کامل برای خرید دوچرخه کوهستان ارزان و بهترین دوچرخه کوهستان اقدام کنید. خوشحال می شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.