راهنمای خرید بهترین لپ‌ تاپ دانشجویی

راهنمای خرید بهترین لپ‌ تاپ دانشجویی

از لپ‌ تاپ‌ دانشجویی فقط برای انجام تکالیف و مطالعات موردی دانشگاه استفاده نمی‌شود. آن‌ها برای وبگردی، تماشای فیلم، بازی و موارد دیگری هم به کار می‌آیند. لپ‌ تاپ‌ های موجود در بازار از سطح پایین تا لپ‌ تاپ‌ گیمینگ که فوق‌العاده قوی هستند، دسته‌بندی می‌شوند. به‌عنوان یک دانشجو، لپ‌ تاپی که انتخاب می‌کنیم به بودجه‌ای که می‌توانیم اختصاص بدهیم، بستگی دارد. انتخاب لپ‌ تاپ مناسب به‌ویژه زمانی که گزینه‌های زیادی در بازار موجود باشد، کار آسانی نیست. امیدوارم بتوانیم با این راهنما از سایت چی‌بگیر به شما کمک کنیم که بهترین لپ‌ تاپ دانشجویی و همچنین یک لپ تاپ دانشجویی ارزان مناسب خودتان را پیدا کنید.

لپ تاپ 12.4 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop Go-i5 8GB 128SSD

مشخصات فنی لپ تاپ 12.4 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop Go - A

  • CPU: 8th-gen Intel Core m3
  • RAM: 4GB / 8GB
  • گرافیک: Intel UHD Graphics 615
  • صفحه نمایش: 10.5-inch 1920 x 1280 pixels (220 ppi)
  • فضای ذخیره سازی: 64GB / 128GB

دلایل خرید:

  • سخت افزار بسیار قوی
  • جمع و جور و سبک وزن

دلایل اجتناب از آن:

  • قیمت بالا

با Surface Go می توانید حدوداً 5 ساعت  از لپ تاپ بدون شارژ استفاده کنید. با توجه به اندازه و وزن آن، برای رفت و آمد بین کتابخانه و سالن سخنرانی بسیار مناسب است. در محاسبات خود در مورد خرید یا عدم خرید این محصول، اطمینان حاصل کنید که هزینه اضافی صفحه کلید Type Cover را نیز در نظر بگیرید که برای استفاده کامل به عنوان یک لپ تاپ و همچنین یک تبلت نیاز به استفاده از آن دارید. .

لپ تاپ 14 اینچی اچ‌پی مدل EliteBook 840 G7-B

لپ تاپ 14 اینچی اچ‌پی مدل EliteBook 840 G7-B

مشخصات فنی

مشخصات فنی
CPUIntel Core i5
Memory8-16GB
Display14 inches
پردازنده گرافیکی Intel UHD Graphics
فضای ذخیره سازی256GB - 1TB SSD

نکات مثبت

  • صفحه کلید راحت
  • عمر باتری عالی
  • ارزش خوب

نکات منفی

  • عملکرد گرافیکی ضعیف

ویژگی ها

این لپ تاپ عمر باتری بسیار چشمگیری دارد و شما می توانید برای یک روز و تا عصر با خیال راحت با آن کار کنید. صفحه کلید بسیار راحت است و پورت های زیادی دارد.  دو عدد پورتUSB 3.1 Type-C، دو عدد پورت USB 3.1 و همچنین پورت HDMI.

وزن این لپ تاپ حدود 1.3 کیلوگرم است و جابه جایی ان بسیار آسان می‌باشد. 

تاچ پد شیش ایی این لپ تاپ بسیار باکیفیت است و از استاندارهایی بالایی برخوردار می‌باشد. 

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R565EA-AM

مشخصات فنی



CPUIntel Core i3
Memory
DDR4/12 GB
Display
15.6 inches
وزن 1.8 KG
تعداد پورت 2 USB 2.0 ports
1 USB 3.0 port
1 USB Type-C port

نکات مثبت:

  • سریع و کارآمد
  • ذخیره سازی دوگانه
  • سبک و قابل حمل
  • صفحه کلید با نور پس زمینه

ASUS X545، دارای عملکرد قدرتمند و تصاویری فراگیر است. صفحه نمایش NanoEdge آن دارای زوایای دید گسترده 178 درجه و پوشش مات آن واقعاً جذاب است.  دارای گرافیک مجزا NVIDIA® MX230 است. طراحی با حافظه دوگانه با حداکثر ۲۵۶ گیگابایت  SSD و ۱ ترابایت HDD ترکیبی عالی از ظرفیت ذخیره‌سازی را به شما ارائه می‌دهد.


لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 - JC

مشخصات فنی

مشخصات فنی
CPU
Core i5
Memory
DDR4 12 GB
Display
NVIDIA
وزن 1.65 KG
تعداد پورت1 USB 2.0 port
1 USB 3.0 port
1 USB Type-C port

این لپ تاپ، به عنوان یک لپ تاپ روزمره قیمت گذاری شده است.(اما چیزی فراتر از این است) پردازش Premium Intelو همچنین حافظه و گزینه های ذخیره سازی قدرتمندی دارد. به این معنی است که این رایانه فراتر از انتظارات ارائه شده است. 

حاشیه‌های باریک در دو طرف نمایشگر به لپ‌تاپ ظاهری تمیز و امروزی می‌بخشند. بلندگوهای دوگانه با  Dolby Audio صدا را بهینه می‌کنند تا از آنچه می‌شنوید لذت ببرید. 

وب کم این دستگاه با شاتر فیزیکی طراحی شده. وقتی چت ویدیویی خود را تمام کردید، به سادگی شاتر را ببندید و وب کم خود را ضد هکر کنید.

لپ تاپ 15.6 اینچ ایسوس مدل M509BA - A

مشخصات فنی 
CPUAMD
MemoryDDR4 20 GB
DisplayRadeon R۵ Graphics/15.6 inches
نوع صفحه نمایشTFT LED-backlit LCD
پورت ها

USB/Wi-Fi/شیار کارت حافظه/HDMI

Bluetooth/

USB ۲.۰/USB ۳.۰


وزن1.9 کیلوگرم

نکات مثبت

  • طراحی شیک و زیبا
  • عمر باتری بسیار خوب
  • قابلیت ارتقا

نکات منفی

  • خنک کنندکی کم
  • کنتراست صفحه نمایش پایین
  • صفحه کلید نور پس زمینه ندارد

لپ تاپ ASUS 15.6 اینچی M509DA با پردازنده 2.3 گیگاهرتزی.

 دارای حافظه 1 ترابایتی HDD 5400 دور در دقیقه است. صفحه نمایش 15.6 اینچی دارای وضوح HD 1366 x 768، نسبت تصویر 16:9 و روشنایی 200 نیت است. تصاویر توسط AMD Radeon Graphics یکپارچه مدیریت می شود. همچنین می توانید از طریق HDMI به نمایشگر خارجی خروجی دهید. از طریق Wi-Fi 5 به اینترنت متصل شوید در حالی که بلوتوث 4.1 به شما امکان می دهد لوازم جانبی بی سیم سازگار را متصل کنید.

 برای پورت ها، M509DA دارای USB Type-C و USB Type-A است. یک اسلات کارت microSD نیز وجود دارد. از دیگر ویژگی های آن می توان به وب کم، جک 3.5 میلی متری صدا، بلندگوهای یکپارچه و میکروفون اشاره کرد.


در ادامه بخوانید : بررسی و معرفی بهترین لپ تاپ برنامه نویسی در 2021 (پرفروش ترین)


در ادامه بخوانید : بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی (ارزان ترین)

چطور بهترین لپ تاپ دانشجویی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین لپ تاپ دانشجویی دقت به موارد زیر لازم و اساسی است:

قیمت لپ تاپ دانشجویی

لپ‌ تاپ‌ مناسب برای دانشجویان با مشخصات و قیمت‌های متنوعی در بازار موجود است. تصمیم‌گیری بر اساس قیمت و مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید، بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند که محدوده ویژگی‌ها و نوع لپ‌ تاپی که می‌خواهید را مشخص نمایید.

سیستم‌عامل لپ تاپ را مشخص کنید

سیستم‌عامل لپ تاپ مناسب برای دانشجویان

ویندوز 10 یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های امروزی است. این روزها تقریباً، روی هر لپ‌ تاپی از قبل نصب شده است. می‌توانید هر نرم‌افزاری که می‌خواهید را روی آن نصب کنید، چه نرم‌افزار کاری باشد و چه بازی. بسته به اینکه چه رشته‌ای می‌خوانید شاید لازم باشد لینوکس یا مک را انتخاب کنید.

این نکته مهمی است، اگر به نرم‌افزاری نیاز دارید که فقط روی مک نصب می‌شود، نمی‌توانید از سیستم‌عامل ویندوز استفاده کنید. هرچند MacBook یا MacBook Pro خیلی گران هست، اما می‌توانید ویندوز هم‌روی آن نصب کنید. لپ‌ تاپ‌ هایی که از لینوکس استفاده می‌کنند معمولاً مقرون‌به‌صرفه تر هستند. ممکن است این لپ‌ تاپ‌ ها در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کنند، در مقابل برای انواع مدل‌های ویندوزی باید کمی بیشتر هزینه کنید.

پردازنده و RAM را مشخص کنید

پردازنده و RAM مناسب برای لپ تاپ دانشجویی

پردازنده لپ‌ تاپ‌ ها معمولاً اینتل یا AMD است. انتخاب یک پردازنده کار آسانی نیست. اگر قرار است از لپ‌ تاپ خود برای کارهای دانشگاهی، بازی‌ها و نرم‌افزارهای سبک استفاده کنید، پردازنده Intel Core i3 یا AMD A-series A6 یا AMD A8 برای شما کافی است. برای دانشجویانی که از برنامه‌های سنگین یا نرم‌افزارهای گرافیکی استفاده می‌کنند، ممکن است هزینه بیشتری برای لپ‌ تاپ‌ هایی که پردازنده‌های Intel Core i5، Intel Core i7 یا AMD A10 دارند، صرف نمایند.

امروزه بیشتر لپ‌ تاپ‌ ها با 4 گیگابایت رم عرضه می‌شوند که اگر بخواهید کارهای روزانه مانند استفاده از Microsoft Office، وبگردی و تماشای فیلم انجام دهید، بسیار عالی است. اگر می‌خواهید کمی بیشتر هزینه کنید، 8 گیگابایت رم هم خیلی خوب است. رم بیشتر به این معنی است که اجرای چند نرم‌افزار هم‌زمان با یکدیگر، آسان‌تر می‌شود.

مشخص کنید که به چه میزان فضا برای ذخیره‌سازی نیاز دارید

فضای ذخیره سازی در لپ تاپ دانشجویی

به‌عنوان یک دانشجو احتمالاً اطلاعات زیادی برای ذخیره خواهید داشت. اسناد، ارائه‌ها، عکس‌ها، فیلم، موسیقی و موارد دیگری وجود دارد که در کامپیوترتان نگه می‌دارید. امروزه اکثر لپ‌ تاپ‌ ها دارای هارددیسک‌هایی با ظرفیت 500 گیگابایت تا 2 ترابایت و بالاتر هستند. یک هارددیسک 500 گیگابایتی برای تمام نرم‌افزارهایی که باید نصب کنید کافی است، اما اگر قصد نصب بازی و ذخیره فیلم را دارید، به چیزی بالاتر نیاز خواهید داشت. اگر بودجه خوبی دارید و می‌خواهید هارددیسک 500 گیگابایتی انتخاب کنید، پس جای نگرانی نیست. می‌توانید بعداً یک هارد اکسترنال با ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتر، خریداری کنید.

کارت گرافیک مناسب برای لپ تاپ دانشجویی

کارت گرافیک مناسب برای لپ تاپ دانشجویی

در لپ‌تاپ‌ها دو نوع کارت گرافیک یکپارچه و گسسته تعبیه می‌شود. یکپارچه‌ها معمولاً کندتر هستند درحالی‌که انواع گسسته عملکرد بهتری دارند. اگر می‌خواهید از لپ‌تاپ خود برای بازی‌های ساده یا فقط وبگردی و تماشای فیلم استفاده کنید، یک لپ‌تاپ با کارت گرافیک یکپارچه کاملاً مناسب شما است. کارت گرافیکی گسسته در لپ‌تاپ‌ها معمولاً توسط AMD یا NVIDIA تأمین می‌شوند. AMD کارت‌های خود را Radeon می‌خواند، درحالی‌که NVIDIA آن‌ها را GeForce می‌نامد.

این GPU ها (واحد پردازش گرافیک) دارای حافظه گرافیکی اختصاصی هستند که به آن‌ها امکان مدیریت نرم‌افزارها و بازی‌های فشرده گرافیکی را می‌دهد. اگر در حال گذراندن دوره‌های گرافیک سه‌بعدی یا 3D هستید، کارت گرافیک گسسته برای شما ضروری است. البته مزیت دیگر این است که شما می‌توانید بازی‌های سطح بالا را روی لپ‌تاپ خود نصب کنید. کارت گرافیک سطح ابتدایی NVIDIA با عنوان GeForce 930M و 940M برچسب‌گذاری شده‌اند، درحالی‌که نسخه میان رده با GTX 950M به بالا شروع می‌شود. کارت‌های گرافیکی ارزان‌قیمت AMD از Radeon R5 تا سری پردازنده‌های گرافیکی R9 را شامل می‌شوند.

نوع باتری را مشخص کنید

نوع باتری لپ تاپ دانشجویی

باتری لپ‌ تاپ هم به‌اندازه پردازنده و RAM اهمیت دارد. به‌عنوان یک دانشجو، ممکن است لازم باشد که لپ‌ تاپ خود را به دانشگاه ببرید. ممکن است همیشه فرصتی برای شارژ آن در دانشگاه پیدا نکنید. یک باتری با ظرفیت خوب می‌تواند ساعت‌ها دوام بیاورد. یکی از راه‌های آسان برای فهمیدن ظرفیت باتری لپ‌ تاپ، مشاهده رتبه آن است. معمولاً این رتبه‌بندی‌ها با عنوان باتری 3 سلولی، 6 سلولی یا 9 سلولی مشخص می‌شوند. این اطلاعات را معمولاً می‌توانید در فروشگاه‌ها یا وب‌سایت شرکت سازنده پیدا کنید.

لپتاپی را انتخاب کنید که قابل‌حمل باشد

بعد از اینکه مشخصات سخت‌افزاری لپ‌ تاپ را مشخص کردید، نوبت به ویژگی‌های دیگری مانند طراحی، اندازه، وزن و اندازه صفحه‌نمایش می‌رسد که نباید نادیده گرفته شود. اگر قرار ست هرروز لپ‌ تاپ را با خود به دانشگاه ببرید، باید مدلی را انتخاب کنید که سبک باشد. اگر در خوابگاه زندگی می‌کنید و تمام‌وقت از آن استفاده می‌کنید، باید یک صفحه‌نمایش بزرگ انتخاب نمایید. این ویژگی برای تماشای فیلم، بازی با دوستان، خواندن مطالب و حتی ارائه مجازی بسیار مهم است. اندازه صفحه‌نمایش بزرگ‌تر به معنای صفحه‌کلید پهن‌تر است که ارگونومیک‌تر می‌شود.

لوازم جانبی لپ‌ تاپ دانشجویی

برخی لوازم جانبی برای محافظت از لپ‌ تاپ و برخی برای افزایش بهره‌وری طراحی‌شده‌اند. حمل‌ونقل لپ‌ تاپ به‌سادگی حمل کتاب نیست. باید یک کیف حمل مناسب برای آن در نظر بگیرید. 

طراحی کیف‌های مخصوص لپ‌ تاپ به صورتی است که بتوانید با خیال راحت لپ‌تاپ و سایر تجهیزات خودتان را داخل آن بگذارید. حواستان باشد که بعضی تولیدکنندگان لپ‌ تاپ‌ ها، کیف‌های مخصوص هم به رایگان در کنار سیستم ارائه می‌کنند تا شما نیازی به خرید نداشته باشید.


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین کیف و کوله پشتی لپ تاپ


در ادامه بخوانید : فن لپ تاپ: معرفی 10 مدل پرقدرت پایه و کول پد لپ تاپ (بیصدا)

انواع لپ‌ تاپ‌ های ویندوز با یک آنتی‌ویروس نصب‌شده ارائه می‌شوند که سیستم شما را در مقابل ویروس‌ها و بدافزارها محافظت کند. برخی تولیدکننده‌ها یکسری نرم افزار را روی لپ‌ تاپ نصب می‌کنند. اکثر این‌ها بسته‌های اشتراکی هستند که سالانه هزینه مشخصی را برای استفاده از آن پرداخت می‌کنید. اگر امنیت بیشتری می‌خواهید، می‌توانید آنتی‌ویروس‌های مجزا و نرم‌افزار امنیت اینترنتی برای لپ‌ تاپ جدید خود بخرید.

چگونه لپ تاپ دانشجویی را تست می‌کنیم؟

لپ تاپ ها ابزاری بسیار متنوع و قدرتمند هستند، به این معنی که هنگام خرید باید همه‌ی موارد ضروری در آنها چک شود. به همین دلیل، ما با در نظر گرفتن این نکته به آزمایش لپ تاپ‌های دانشجویی می‌پردازیم و فرآیند را طبق آنچه خریدار در نظر دارد تجزیه و تحلیل می کنیم.

  • در مرحله اول، کیفیت ساخت و طراحی سیستم را ارزیابی می‌کنیم. در اینجا ما به دنبال نشانه هایی از استحکام و کیفیت، و همچنین مناسب و کامل بودن هستیم. در این مرحله است که ما صفحه لپ تاپ دانشجویی را نیز ارزیابی می کنیم، با توجه به تعادل رنگ، و ویژگی های آن، مانند پوشش‌های ضد تابش خیره کننده یا حاشیه های کوچک.
  • در مرحله بعدی، ما لپ تاپ دانشجویی را صرفاً از نظر سخت افزاری ارزیابی می‌کنیم، هم روی کاغذ و هم در عمل. بنابراین ما مشخصات اصلی آن، مانند پردازنده  RAM، ظرفیت ذخیره سازی و تراشه گرافیکی را بررسی می‌کنیم.
  • سپس به جنبه تجربی‌تری از فرآیند بررسی می‌پردازیم، که شامل سیستم عامل و نرم افزار لپ تاپ است و همچنین عملکرد آن در دنیای واقعی را بررسی می‌کنیم. 
  • در آخر، ما به هر یک از ویژگی‌های قابل توجه سیستم مانند سیستم های روشنایی RGB، صفحه کلید مکانیکی، وب کم داخلی، صفحه لمسی، صفحه نمایش چرخان، پشتیبانی از قلم، گزینه های ورود به سیستم بیومتریک و موارد دیگر نگاهی می‌اندازیم. ما همچنین در این مرحله از عمر باتری سیستم را ارزیابی می‌کنیم.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - فرانک عباسی

سلام ممنون از مطلب مفیدتون.بهترین های لپتاپ دانشجویی را در سایت ما دیدن کنید.https://dgtamin.com/product-category/electronic-devices/laptop/engineer-laptop/

19 فروردین 1402 - 18:11

پاسخ