بررسی کامل و خرید تبلت سرفیس پرو 7 مایکروسافت

راهنمای خرید سرفیس پرو 7

بهترین کامپیوتر جداشدنی مایکروسافت سرانجام پورت USB-C را که باید سه سال پیش می‌داشت، دریافت کرد و Surface Pro 7 را پادشاه جدید تبلت های ویندوز 10 می‌کند. سرفیس پرو 7 در واقع یک به‌روزرسانی از سرفیس پرو 6 همراه با پردازنده‌ی جدید و استفاده از پورت USB-C ارائه‌شده است. در این مقاله از چی بگیر به بررسی تبلت سرفیس پرو 7 پرداخته ایم و ویژگی‌های آن را به طور کامل برای شما شرح می‌دهیم.

استفاده از USB-C، بهترین تبلت ویندوز 10 با صفحه‌نمایش فوق‌العاده، طراحی و پایه نگه‌دارنده، همین‌طور آخرین تراشه‌های اینتل را تکمیل کرده است.

این یعنی طراحی تبلت مایکروسافت مدلSurface Pro 7  جدید نسبت به مدل سرفیس پرو 5 سال 2017 تغییری نکرده و همان شعار «if it ain’t broke» به کار خود ادامه می‌دهد.

طراحی مایکروسافت همچنان منحصربه‌فرد است؛ کامپیوترهایی خوش‌ساخت با خطوطی تیز و گوشه‌هایی گرد، بدنه منیزیم سبک و پایه نگه‌دارنده بی‌نظیر مخصوص شرکت.

طراحی نگه‌دارنده مایکروسافت بهترین در بازار است و طیف وسیعی از زوایای مختلف از کار کردن به‌عنوان یک لپ‌تاپ تا کار با آن به‌عنوان بوم نقاشی به شما ارائه می‌دهد.

صفحه نمایش سرفیس پرو 7

صفحه‌نمایش 31 سانتی‌متری آن شفاف و زیبا است اما حاشیه بزرگ اطراف آن در مقایسه با سرفیس پرو X، لپ‌تاپ‌های قدیمی و تبلت موبایل‌ها، کمی قدیمی است. نسخه‌های مختلف آن در رنگ خاکستری پلاتینی مایکروسافت در دسترس هستند، البته رنگ مشکی آن هم در بازار موجود هست که حتماً زیباتر هستند.

وزن تبلت مایکروسافت Surface Pro 7 

با وزن 775 گرم، البته بدون محاسبه وزن صفحه‌کلید، سرفیس پرو 7، 150 گرم سنگین‌تر از iPad Pro 12.9 اینچی اپل با ابعاد مشابه است. اگر قاب بسیار عالی و اختصاصی Signature Type Cover 310 گرمی مایکروسافت را انتخاب کنید وزن این تبلت به 1.085 کیلوگرم می‌رسد، اما بااین‌حال هم هنوز از لپ‌تاپ‌های دیگر از جمله MacBook Air 1.25 کیلوگرمی و لپ‌تاپ سرفیس 3 با وزن 1.265 کیلوگرم، سبک‌تر است.

صفحه کلید در سرفیس پرو 7

صفحه‌کلید آن تغییری نکرده که آن را به یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها تبدیل می‌کند، چه برسد به یک تبلت. حرکت و ثبات کلیدهای آن فوق‌العاده است، درحالی‌که قسمت لمسی صفحه کوچکی دارد، اما روان و کاملاً واکنشی است. تنها نکته منفی آن است که در قیمت تبلت لحاظ نشده و باید یک مبلغ جداگانه برای خرید آن بپردازید. کیبوردها در رنگ‌های مشکی، قرمز، پلاتینی یا آبی آلکانترا طراحی شده است.

صفحه‌کلید آن بسیار عالی است، کلیدهای روان و صفحه لمسی واکنشی دارد اما قیمت آن جداگانه تعریف‌شده که خوب نیست.

قلم سرفیس 7

قلم سرفیس پرو همچنان یکی از بهترین قلم‌ های موجود است؛ دقیق، با تأخیر کم، با شتاب و سطح فشار بالا. به‌صورت مغناطیسی به سمت چپ سرفیس پرو 7 متصل می‌شود که خیلی هم خوب است اما با اندازه سطح لمسی Slim Pen جدیدی که در صفحه‌کلید سرفیس پرو X طراحی‌شده، سریع نیست.

مشخصات تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 7

  • مشخصات تبلت مایکروسافت 7
    صفحه نمایش
    • 12.3 اینچ (تقریباً 31 سانتی‌متر) LCD با ابعاد  2736 x 1824 (267 PPI)

    پردازنده
    Intel Core i3, i5, i7 (نسل 10)
    RAM4, 8, 16 GB
    فضای ذخیره سازی 128, 256, 512GB, 1TB
    گرافیکIntel UHD (i3) /Intel Iris Plus (i5/i7)
    سیستم عاملویندوز 10
    دوربیندوربین اصلی 8MP، دوربین جلو 5MP، Windows Hello
    قابلیت اتصالWifi 6, Bluetooth 5, USB 3.0, USB-C, TPM, microSD، هدفون
    ابعاد
    •  292 x 201 x 8.5 میلی‌متر

    وزن775 یا 790 گرم (در مدل i7)

بررسی سرفیس پرو 7

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید


در ادامه بخوانید : بررسی و قیمت بهترین تبلت مایکروسافت (Microsoft Surface)

پردازشگر و طول عمر باتری در تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7

  • پورت Surface Connect از باتری آن مراقبت می‌کند، درحالی‌که شکاف کارت microSD که در زیر پایه قرارگرفته است برای عکاسان بسیار مفید است.
  • سرفیس پرو 7 مجهز به پردازنده‌های نسل دهم اینتل i3، i5 یا i7 است. درحالی‌که i3 برای استفاده در نور مناسب خواهد بود، اکثر افراد نسخه‌های Core i5 یا i7 را می‌خواهند که به‌طور قابل‌توجهی از قابلیت بیشتری برخوردار هستند.
  • نسخه آزمایشی ما دارای ویژگی‌های Core i7، 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بود و دقیقاً همان‌طور که از تبلت یا یک لپ‌تاپ رده‌بالا انتظار می‌رفت عمل کرد. حتی با 10 اپلیکیشن که هم‌زمان باز شده بود و با تعداد زیادی زبانه در Chrome و چندین تصویر بزرگ باز شده که در Affinity Photo کار می‌کرد، در مقایسه با مک بوک پرو 13 اینچی اپل و XPS 13 دل، به‌خوبی کار می‌کرد.
  • اما فن این مدل به‌مراتب بیشتر از نسخه Core i7 قبلی Surface Pro 6 سروصدا می‌کرد، به این معنی که سرفیس پرو 7 به‌احتمال‌زیاد بیشتر داغ می‌کند. با محاسبات سبک صدای آن قابل‌شنیدن نبود، اما وقتی به مانیتور 4K متصل می‌شد یا هنگام اجرای برنامه‌های کمی سنگین‌تر در اتاق‌های آرام قابل‌مشاهده بود. این تبلت هرگز در لمس بیش‌ازحد داغ نمی‌شود.
  • عمر باتری آن اندکی ناامیدکننده بود و نسخه Core i7 حدود هفت ساعت دوام داشت، این مدت‌زمان آن‌قدر طولانی نبود که بتواند برخی روزهای کاری بدون نیاز به شارژر مورداستفاده قرار بگیرد. نسخه Core i5 باید عمر باتری بیشتری داشته باشد.
  • سرعت شارژ سرفیس پرو 7 به‌اندازه سرفیس پرو ایکس نبود، اما با استفاده از آداپتور برق Surface Connect، در عرض 60 دقیقه به 80٪ می‌رسد و در کمتر از دو ساعت کاملاً شارژ می‌شود. شارژ از طریق شارژر USB-C  45 واتی با نرخ مشابهی انجام می‌شود، بنابراین شما دو گزینه خوب برای شارژ تبلت دارید.
  • برخلاف سرفیس پرو X و سرفیس لپ‌تاپ 3، سرفیس پرو 7 به‌سختی تعمیر می‌شود و در یک بررسی توسط متخصصان iFixit توانسته امتیاز 1 از 10 بگیرید.

درگاه‌ها در تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7

درگاه USB-C آن کوچک اما قدرتمند است و به شما امکان می‌دهد تقریباً هر وسیله جانبی را با کابل مناسب، از صفحه‌نمایش و درایو گرفته تا داک و آداپتورهای اترنت به تبلت خود متصل کنید.

درنهایت، تغییر بزرگ جدید سرفیس پرو 7، معرفی USB-C است. این پورت مدرن و استاندارد صنعتی، یک تغییر بزرگ در معامله است و جایگزین پورت miniDisplay دستگاه‌های قدیمی سرفیس می‌شود. درگاه USB-C به شما امکان می‌دهد سرفیس خود را شارژ کنید، هر تعداد لوازم جانبی از جمله صفحه‌نمایش، درایو، آداپتورهای اترنت و غیره را به آن متصل کنید. همچنین می توانید آن را برای اتصال برق ، نمایشگرها و لوازم جانبی با استفاده از یک کابل پایه USB-C به کار ببرید.

با Thunderbolt 3 سازگار نیست، اما اکثر آن‌ها با پهنای باند استاندارد و USB-C عملکرد خوبی خواهند داشت، تنها ایراد این است که فقط یک درگاه دارد.

یک درگاه استاندارد USB-A هم برای استفاده از لوازم جانبی قدیمی دارد. درحالی‌که Surface Connect دارای آداپتور برق است اما می‌تواند برای اتصال به Surface Dock و دیگر لوازم جانبی مایکروسافت نیز استفاده شود. در این مدل از شکاف کارت microSD نیز بسیار استقبال شده که بسیار عالی است، مخصوصاً برای عکاسان.

ویژگی های خاص تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7 کدام است؟

  • تشخیص چهره مایکروسافت Windows Helloهمچنان بهترین پیاده‌سازی بیومتریک روی هر لپ‌تاپ یا تبلت است.
  • سرفیس پرو 7 با نسخه استاندارد Windows 10 Home با رمزگذاری دستگاه عرضه می‌شود.
  • این تبلت دیگر از تعامل روی صفحه با لوازم جانبی Surface Dial مایکروسافت پشتیبانی نمی‌کند.

چرا باید تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7 را بخریم؟

بدون شک سرفیس پرو 7 بهترین تبلت ویندوز است که می‌توان خرید، اما جهش بزرگی نسبت به Surface Pro 6 نداشته!

فرم، طراحی، شکاف کارت microSD، پایه نگه‌دارنده، Windows Hello و نحوه کارکرد آن هنوز حرف اول را می‌زند. صفحه‌نمایش آن عالی است، حاشیه‌های اطراف آن خیلی خوب هستند اما در مقایسه با Surface Pro X کمی قدیمی به نظر می‌رسند.

نکته مهم جدید اضافه شدن یک پورت USB-C است که تازه دیر هم رسیده. یک نکته منفی و بزرگ آن است که یک پورت کامل تاندربولت 3 ندارد، اما من فکر می‌کنم اکثر خریداران اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند. عمر باتری در نسخه Core i7 درجه‌یک نیست، بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر کار روزانه را بدون شارژر انجام دهید، نسخه Core i5 را بخرید.

عیب بزرگ دیگر آن نداشتن صفحه‌کلید است که باید جداگانه تهیه شود.

سرفیس پرو 7 همان چیزی است که سرفیس پرو 6 سال گذشته بود. ارزان نیست، اما Surface Pro 7 بهترین تبلت ویندوزی است که می‌توانید خریداری کنید.

مزایا و معایب سرفیس پرو 7 کدام هستند؟

مزایامعایب
صفحه نمایش عالیبدون Thunderbolt 3
عمر باتری خوبنسبتاً گران است
صفحه کلید درخشانصفحه‌کلید باید جدا خریده شود.
کارت خوانmicroSD صدای فن‌های نسخه Core i7 بیشتر قابل‌شنیدن هستند.
پایه نگه‌دارنده عالی
Surface Pro 7 به‌عنوان یک تبلت با صفحه لمسی بسیار خوب عمل می‌کند، اما هنگامی‌که صفحه‌کلید را وصل می‌کنید همه‌چیز واقعاً خوب می‌شود.

Windows Hello
ساختار محکم
حمل آسان



دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.