اتود: خرید بهترین و باکیفیت ترین مداد نوکی (اتود طراحی)

چطور بهترین اتود برای طراحی را بخریم؟

  • به نظر شما یک اتود خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • برای خرید یک اتود باکیفیت باید به چه مواردی دقت داشت؟
  • نوشتن با اتود برای چه گروه سنی مناسب است؟

با شروع ماه مهر و فصل درس و مدرسه خرید لوازم تحریر درجه یک و باکیفیت یکی از اولویت‌های دانش آموزان و دانشجویان است. ما امروز در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر می‌خواهیم برای‌تان درباره خرید اتود باکیفیت و ویژگی‌های بهترین مداد نوکی بگوییم.

چنانچه شما نیز قصد خرید اتود طراحی و مداد نوکی مناسبی را دارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. لازم به ذکر است که در ادامه تعدادی از بهترین مدادهای نوکی و اتود طراحی را برایتان معرفی خواهیم کرد.

اتود چیست؟

اتود یا مداد نوکی به مدادهایی گفته می‌شود که ساختاری مکانیکی داشته و به مانند استفاده از مدادهای چوبی نیازمند به تراشیدن مداد برای  داشتن نوک تیز نخواهید بود. این مدادها معمولا به وسیله مغز سربی و نوک مداد نوکی تغذیه شده و با یک فشار ساده می‌توانید از نوک آن‌ها استفاده کنید. استفاده از مدادهای نوکی و اتود طراحی موجب محافظت از محیط زیست نیز می‌شوند، زیرا لازم نیست که درختان زیادی برای تولید مدادهای چوبی قطع شوند.

معرفی بهترین مارک اتود:

مداد نوکی اونر کد ۱۱۵۲۰۰ با قطر نوشتاری ۰.۵ میلی‌متر

وزن این مداد نوکی معادل ۱۰ گرم بوده و به هیچ عنوان دست شما هنگام کار با آن خسته نمی‌شود و جنس بدنه آن پلاستیکی است و ساخت کشور کره جنوبی است. فرم سطح این مداد اتود مثلثی بوده و ضخامت نوک آن ۰.۵ میلی‌متر است و طول بدنه آن معادل ۱۵۰ میلی‌متر است.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

 مداد نوکی روترینگ مدل Tikky

به هنگام نوشتن با این اتود به هیچ عنوان نوک مداد در آن گیر نخواهد کرد و به شدت خوش دست و باکیفیت بوده و ضخامت نوک آن معادل ۰.۵ میلی‌متر بوده و بدنه آن پلاستیکی است.

فرم سطح مقطع این مداد نوکی دایره‌ای بوده و طول بدنه معادل ۱۴۰ میلی‌متر و ساخت کشور آلمان است. اکثر افرادی که از این مداد نوکی خریداری کرده‌اند از کیفیت و مرغوبیت آن رضایت دارند.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

اتود طراحی ۵.۶میلی‌متری کرتاکالر مدل ۴۳۰۱۲

این اتود طراحی ساخت کشور اتریش بوده و بدنه چوبی دارد. خرید این مداد اتود طراحی را به طراحان، دانشجویان و هنرآموزان توصیه می‌کنیم و می‌تواند هدیه مناسب برای افراد علاقه‌مند به طراحی باشد.

وزن این اتود معادل ۳۵ گرم بوده و ضخامت نوک آن ۵.۶ میلی‌متر بوده و طول بدنه آن نیز ۱۸ میلی‌متر است. از قابلیت منحصر به فرد این مداد اتود طراحی این است که افراد راست دست و چپ دست به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

اتود طراحی ۵.۶ میلی‌متری کوه نور مدل  H-5305

این اتود منحصر به فرد ساخت جمهوری چک بوده و وزنی معادل ۵۰ گرم و ضخامت نوک ۵.۶ میلی‌متر و طول بدنه‌ای معادل ۱۴۰ میلی‌متر دارد. فرم سطح مقطع این مداد اتود مخصوص طراحی دایزه‌ای بودع و تعویض نوک در آن به شدت آسان بوده و رنگ بندی متنوع و جذابی دارد.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مداد نوکی ۰.۷ میلی‌متری استدلر کد ۵۳۰۹۵

بدنه این اتود که مارک استدلر و ساخت کشور آلمان است از جنس فلز بودع و فرم سطح مقطع آن مثلثی شکل و با ضخامت نوک ۰.۷میلی‌متر است  و طول بدنه آن معادل ۱۵۰ میلی‌متر است.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مداد نوکی  ۰.۷ میلی‌متری آکادمی مدل شاتل

بدنه این مداد اتود از جنس فلز بوده و فرم سطح مقطع آن شش ضلعی بوده و وزنی معادل ۳۰ گرم دارد. به همراه یک کالا یک بسته نوک ۲۴ عددی برند آکادمی با ضخامت نوک ۰.۷ میلی‌متری نیز عرضه می‌شود و طول بدنه این مداد نوکی معادل ۱۵۰ میلی‌متر است.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مداد نوکی 0.9  میلی‌متری جیدو مدل  Camier

این مداد نوکی چینی مناسب برای دانشجویان و دانش آموزان بوده ک با توجه به گیره فلزی که دارد قابلیت حمل آسان داشته و وزن آن معادل ۱۰ گرم و طول بدنه آن ۱۵۰ میلی‌متر است. ضخامت نوک این مداد اتود ۰.۹ میلی‌متر و فرم سطح مقطع آن مثلثی بوده و بدنه‌ای پلاستیکی دارد.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مداد نوکی ۰.۹ میلی‌متری پنتر سری M and G کد AMPH3972

این مداد نوکی مجهز به گیره پلاستیکی برای حمل آسان بوده و به شدت ارگونومیک طراحی شده و وزنی معادل ۱۴.۵گرم دارد. جنس بدنه این اتود پلاستیک بوده و سطح مقطع آن فرمی دایره شکل دارد و طول بدنه آن نیز معادل ۱۴۰ میلی‌متر است.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید


در ادامه بخوانید : معرفی ده مدل بهترین مارک آبرنگ و گواش (حرفه ایی و مبتدی)


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین مدل بوم و سه پایه نقاشی (حرفه‌ ایی) و ارزان قیمت

مزایای استفاده از مداد نوکی طراحی یا اتود

زمانی که شروع به استفاده از مداد نوکی و انواع اتود طراحی می‌کنید، از مزایای منحصر به فردی بهره‌مند می‌شوید. ما در این بخش از مقاله می‌خواهیم به سوال مهم "چرا باید از مداد نوکی استفاده کنیم؟" پاسخ داده و برای‌تان درباره مزایای مدادنوکی و اتود طراحی خواهیم گفت. این موارد عبارت‌اند از:

  • داشتن فونت ثابت در نوشتن:

وقتی با مدادهای چوبی قدیمی شروع به نوشتن می‌کنید، در ابتدا که نوک مداد تیز است، فونت خط شما نیز زیبا و ریز بوده ولی وقتی نوک مداد از حالت تیز خارج می‌شود، فونت نوشته شما حالت درشت و نامرتب به خود می‌گیرد.

این مشکل به هنگام طراحی با اتودهای طراحی و مدادهای نوکی وجود ندارد. زیرا ضخامت نوک مداد نوکی همواره ثابت بوده و دست خط شما شکلی ثابت و یکنواخت خواهد داشت.

  • ثابت بودن اندازه مداد:

مدادهای چوبی بر اثر تراشیده شدن کوچک شده و مقداری از ارتفاع خود را از دست می‌دهند و به عبارتی تمام می‌شوند. به هنگام استفاده از مداد اتود همچین مشکلی نخواهید داشت و به صورت طولانی مدت و با خرید مجدد نوک مداد می‌توانید از اتود خود استفاده بهینه کنید.

  • تنوع در رنگ و سبک اتود:

مداد نوکی و انواع اتود به شدت متنوع بوده و طرح و رنگ‌های متفاوتی دارند و از این نظر نیز نگرانی نخواهید داشت. نکته بسیار مهمی که وجود دارد، امکان تعویض نوک مداد اتود است. حتما بارها شده است که مداد چوبی خریداری کنید اما سرب آن به قدری خشک باشد و بسیار کمرنگ بنویسد. در این شرایط دیگر قادر به استفاده از مداد نخواهید بود. زمانی که از مداد نوکی استفاده می‌کنید و در شرایط مشابه قرار می‌گیرید، کافی است نوک مداد را تعویض کنید.

حال که با مزایای استفاده از مداد نوکی و اتودهای طراحی آشنا شده‌اید ، در ادامه برایتان خواهیم گفت که به هنگام خرید بهترین مداد نوکی و اتود طراحی به چه مواردی باید دقت داشت باشید. اگر قصد خرید مداد نوکی داشته و یا تصمیم به خرید گرفته‌اید حتما به فاکتورها و مواردی که برایتان شرح می‌دهیم دقت داشته باشید.

برای خرید بهترین اتود طراحی به چه نکاتی دقت کنیم؟

موارد زیر از جمله مهم‌ترین نکاتی هستند که به هنگام خرید بهترین مارک مداد نوکی باید به آن‌ها توجه داشته باشید. این موارد عبارت‌اند از:

  • مشخص کردن هدف از خرید اتود: برخی از مدادهای اتود به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که مخصوص طراحی بوده و برای نوشتار عادی کاربرد چندانی ندارند.‌ اگر دانشجو و یا دانش آموز هستید و یا هنرجو باید به هدف خود از خرید مداد اتود دقت داشته و متناسب با این هدف بهترین و مناسب‌ترین مداد نوکی را انتخاب کنید.
  • توجه به گروه سنی: اگر برای فرزندان خود که در دوره‌ای ابتدایی تحصیل می‌کنند، قصد خرید مداد نوکی دارید باید توجه داشته باشید که طرح و رنگ مداد نوکی متناسب با سن کودک باشد. از طرفی بهتر است که ضخامت نوک مدادهای نوکی کودکان قدری بیشتر بوده و توصیه ما برایتان مدادهای اتود با ضخانت ۰.۹ میلی‌متر است. استفاده از این قبیل مدادهای نوکی برای کودکان بی‌خطر بوده و به راحتی قادر به استفاده از آن‌ها خواهند بود‌.
  • توجه به ضخامت نوک مداد اتود: مدادهای اتودی که در بازار موجود هستند، ضخامت متنوعی دارند به عنوان مثال برخی ضخانت ۰.۵، برخی ضخامت ۰.۷ و برخی ضخامت ۰.۹ داشته و ضخامت اتودهای مخصوص طراحی نیز عددهای خاص خود را دارند. معمولا اتودهایی که ضخامت نوک آن‌ها کمتر است فونت ریز‌تری داشته و زیباتر می‌نویسند.
  • داشتن گیره نگه‌داری: برخی از اتودهای نوکی دارای گیره نگه‌دارنده بوده و به راحتی در جیب جا شده و می‌توانید آن‌ها  را به دفتر، کتاب و یا جیب خود متصل کرده و همواره همراه داشته باشید.
  • توجه به وزن اتود: از دیگر فاکتورهای مهمی که برای خرید مداد نوکی باید به آن توجه داشته باشید وزن مداد نوکی است. بهتر است که مداد نوکی شما سبک باشد تا به راحتی شروع به نوشتار با آن کرده و در طول مدت نگارش دستان‌تان خسته نشود. لازم به ذکر است که اتودهای مخصوص طرتحی نسبت به مدادهای نوکی ساده و معمولی سنگین وزن‌تر هستند.
  • سطح مقطع مداد نوکی: مدادهای نوکی سطح مقطع متفاوتی دارند. اکثر مدادهای اتود دارای سطع مقطع دایره‌ای شکل دارند و برخی نیز مثلثی شکل و یا شش ضلعی هستند. به هنگام خرید باید دقت داشته که آیا می‌توانید به راحتی با آن به نوشتن ادامه دهید یا خیر؟

اتود خارجی بخریم یا ایرانی؟

خرید مداد نوکی خارجی و یا ایرانی و انتخاب برند مناسب به سلیقه شخصی شما بستگی دارد و باید بگوییم که تنوع مدادهای اتود داخلی و خارجی به شدت زیاد بوده و شما می‌توانید متناسب با علاقه‌مندی‌های خود و در نظر گرفتن طرح و رنگ، ویژگی‌های ساختاری و ارگونومیک بهترین مداد نوکی را انتخاب کرده و خریداری کنید.

آیا امکان استفاده از نوک‌ رنگی برای مداد اتود وجود دارد؟

بله، علاوه بر استفاده از نوک‌های سیاه می‌توانید برای مداد نوکی خود ازنوک‌های رنگی خریداری کرده و به نوشته‌های خود تنوع و زیبایی منحصر به فردی ببخشید.

مداد نوکی با بدنه پلاستیکی بخریم یا فلزی؟

از دیگر فاکتورهای مهمی که به هنگام خرید مواد نوکی باید به آن توجه داشته باشید، جنس بدنه مداد نوکی است‌. برخی از مدادهای نوکی بدنه فلزی داشته و برخی پلاستیکی‌. مداد نوکی‌هایی که بدنه پلاستیکی دارند برای کودکان مناسب‌تر هستند. اگر قصد خرید مداد نوکی با بدنه فلزی دارید، بهتر است جنس بدنه از استیل و فلزهای ضد زنگ باشد.

سخن پایانی: 

در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر برای افرادی که قصد خرید مداد نوکی و اتودهای طراحی را داشتند از مزایای استفاده از مدادهای نوکی گفته و اشاره کردیم که برای خرید باید به چه مواردی دقت داشت‌. حال می‌توانید با آگاهی کامل برای خرید بهترین مارک مداد نوکی ارزان قیمت و درجه یک اقدام کرده و یکی از اتودهای معرفی شده را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
مداد نوکی قیمت انواع مداد نوکی