معرفی بهترین چراغ مطالعه گیره ایی، دیواری و ایستاده (باکیفیت ترین)

چطور بهترین چراغ مطالعه را انتخاب کنیم؟

مطالعه یکی از عادت‌های زیبایی است که برخی افراد با داشتن کار فراوان از آن غافل نمی‌شوند. گاهی پیش می‌آید که تا پاسی از شب بخواهید به مطالعه بپردازید در این هنگام انتخاب چراغ مطالعه خوب برای شما واجب می‌شود. چراغ مطالعه یک وسیله کاربردی است که نه تنها برای مطالعه به کار می‌آید، بلکه برخی افراد به سبب کاری که دارند مانند کارهای گرافیکی، طراحی، دیزاین ناخن و شغل‌هایی که دقت بالایی می‌طلبند نیز نیازمند یک چراغ مطالعه خوب و باکیفیت هستند.

انتخاب بهترین چراغ مطالعه نیاز به داشتن اطلاعاتی قبل از خرید دارد تا انتخابی درست داشته باشید. با چی بگیر همراه شوید تا راهنمای خرید بهترین چراغ مطالعه را در اختیار شما قرار دهیم.

انواع چراغ مطالعه: 

چراغ مطالعه بر اساس شکل ظاهر، پایه و نحوه اتصال به 4 دسته تقسیم می‌شود که با هم بررسی می‌کنیم:

چراغ مطالعه دیواری: 

چراغ مطالعه دیواری به راحتی روی دیوار نصب می‌شود و علاوه بر اینکه برای فضاهای کوچک مناسبند، می‌توانید آن را بالای تخت نصب کنید و قبل از خواب مطالعه کنید.

چراف مطالعه رومیزی: 

رایج‌ترین مدل چراغ مطالعه نوع رومیزی آن است که برای انواع کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی چراغ مطالعه رومیزی به گونه‌ای است که پایه آن منعطف است و شما بنا بر نیاز خود آن را تغییر می‌دهید.

چراغ مطالعه گیره‌ ای:

خرید و قیمت چراغ مطالعه گیره ای کتاب

 این مدل یکی از جدیدترین چراغ مطالعه موجود در بازار است که با گیره‌ی اتصال به لبه‌ی میز یا سطوح دیگر وصل می‌شود. به دلیل وزن کم و راحتی در جا به جایی محبوب هستند.

چراغ مطالعه ایستاده: 

این مدل که ما آن را با نام آباژور می‌شناسیم، معمولا مناسب اتاق پذیرایی یا اتاق خواب هستند و جنبه‌ی زیبایی دارند.

چراغ مطالعه صنایع کریم زاده مدل EN-111

چراغ مطالعه تسکو مدل TLW 10

چراغ مطالعه شارژی ویداسی مدل WD-6051

چراغ مطالعه کد P0410

چراغ مطالعه صنایع کریم زاده مدل EN-101

چراغ مطالعه مدل arc2

چراغ مطالعه سیلور لایت مدل 1231

چراغ مطالعه طرح سگ

چراغ مطالعه مدل EN 107


در ادامه بخوانید : وایت برد: خرید و قیمت تخته وایت برد پایه دار و متحرک( مغناطیسی)

انواع لامپ چراغ مطالعه:

چراغ مطالعه انواع مختلفی دارد که عمده‌ی تفاوت آن‌ها به سبب داشتن لامپ‌های مختلف می‌باشد. که این موضوع تفاوت در قیمت و کیفیت نور را تعیین می‌کند..

لامپ LED در چراغ مطالعه: 

یکی از لامپ‌های جدیدی است که به دلیل مصرف انرژی پایینی که دارد در چراغ‌ مطالعه مورد استفاده قرار می‌گیرد. لامپ ال ای دی شعاع نوری متمرکز دارد و برای انجام کارهای دقیق در محیط کار مناسب است. نور ال ای دی تولید گرمای کمی دارد که این یک ویژگی خوب برای چراغ مطالعه محسوب می‌شود. قیمت این لامپ از انواع دیگر کمی بیشتر است که با توجه به طول عمر بالا و عدم احساس خستگی برای چشم توجیه پذیر است.

لامپ رشته‌ای:

لامپ‌های رشته‌ای با نور زرد رنگ خود ایجاد یک محیط روشن می‌کنند. در حقیقت نور ایجاد شده توسط لامپ رشته‌ای فراگیر است و مانند لامپ ال ای دی متمرکز نیست. روشنی لامپ رشته‌ای با تولید گرما همراه است و مصرف برق آن کمی بیشتر از انواع دیگر می‌باشد.

لامپ هالوژن:

هالوژن نور طبیعی و درخشانی دارد که فضای اتاق را هم زیبا می‌کند. نور لامپ هالوژن متمرکز است. از نظر مصرف انرژی حدود 10 تا 20 درصد برق کمتری نسبت به لامپ‌های استاندارد مصرف می‌کند و همچنین حدود 2 تا 3 برابر از لامپ‌های معمولی دوام بیشتری دارد. لامپ هالوژن داغ می‌شود که یک نکته منفی برای این نوع لامپ است اما نکته شایان ذکر این اسن که هالوژن به چشم آسیب نمی‌زند.

لامپ فلورسنت:

فلورسنت انواع دیگری از لامپ‌ها هستند که تنوع زیادی در بازار دارند و نور حاصل از آن‌ها طبیعی و سفید است. فلورسنت مصرف کم، دوام بالا و تولید گرمای کمی دارند. اگر لامپ فلورسنت شما شکست در جمع آوری آن احتیاط کنید چون حاوی بخار جیوه که خطرناک است، می‌باشد.

برای خرید بهترین چراغ مطالعه به چه نکاتی دقت کنیم؟

خرید و قیمت چراغ مطالعه ایستاده

  • بر اساس نیاز خود چراغ مطالعه را انتخاب کنید. چون همانطور که گفتیم انواع چراغ مطالعه و به طبع کاربردهای آن متفاوت است.
  • نور چراغ مطالعه نباید برای چشم خسته کننده باشد.
  • مصرف برق و تولید گرمای کمی داشته باشد. 
  • به دوام لامپ به کار رفته در آن توجه کنید حتی اگر قیمت بیشتری بپردازید اما لامپی با دوام خریداری کنید، در حقیقت اقتصادی‌تر عمل کرده‌اید.

منظور از برچسب انرژِی در چراغ مطالعه چیست؟

چراغ مطالعه نیز مانند سایر وسایل برقی بر اساس میزان مصرف انرژِی لامپ در برچسب انرژِی رده گذاری می‌شود. ازA++ تا G به منظور بیشترین مصرف انرژِی رده گذاری می‌شوند. در این رده لامپ LED میزان مصرف انرژِی بسیار کمی دارد.

نکته آخر: آنچه که بسیار با اهمیت است سلامت چشم‌های شما است. در درجه اول سعی کنید برای کارهای خود تا دیر وقت بیدار نمانید چون این کار سلامت چشم را به خطر می‌اندازد و بعد چراغ مطالعه‌ ای خریداری کنید که نور آن چشم را اذیت نکند و موجب خستگی چشم نشود.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.