خرید و مزایای استفاده از فلش کارت آموزش (الفبای فارسی و انگلیسی)

چرا باید از فلش کارت برای کودکان استفاده کنیم؟

  • شما از چند سالگی شروع به یادگیری حروف الفبای فارسی کردید؟
  • آیا یادگیری حروف الفبای فارسی و لاتین و اعداد قبل از ورود به مدرسه ضرورت دارد‌؟
  • تاثیر فلش کارت انگلیسی و فارسی برای  آموزش و یادگیری به چه صورت است؟

مسئله آموزش و یادگیری یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که خانواده‌ها برای یادگیری فرزندان خود باید به آن‌ نهایت دقت را داشته باشند. کودکان امروزی نسبت به دوره‌های قبل بسیار باهوش‌تر بوده و باید قدرت یادگیری بالایی دارند. در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر می‌خواهیم درباره روش نوینی از یادگیری بگوییم و اطلاعات مفیدی در زمینه انواع فلش کارت‌های آموزشی در اختیارتان بگذاریم. 

اگر فرزندان شما سنینی معادل چهار و پنج سال داشته و یا در آستانه رفتن به پیش دبستانی و دوره‌ی ابتدایی هستند، مطالعه این مقاله را از دست نداده و تا پایان این مطلب همراه وب‌سایت چی بگیر باشید. در ادامه این مقاله برایتان خواهیم گفت که برای خرید بهترین فلش کارت‌های آموزشی باید به چه فاکتورهایی دقت داشته باشید.

فلش کارت آموزشی چیست‌؟

خرید فلش کارت انگلیسی و فارسی برای کودکان

فلش کارت آموزشی به تعدادی کارت در ابعاد کوچک گفته می‌شود که محتوای روی آن‌ها شامل آموزش اعداد، حروف و یا کلمات می‌شود. فلش کارت در واقع بیانگر مفهوم این جمله است "یک شبه نمی‌توان راه صد ساله را طی کرد" کودک شما نیز در یک روز قادر به یادگیری کل حروف الفبای فارسی نخواهد بود و لازم و ضروری است که تک تک حروف را به صورت بخش بخش و تکه تکه یاد گرفته و به خاطر بسپارد.

فلش کارت مشکل شما را در این زمینه حل کرده و مطالب آموزشی را به مناسب‌ترین شکل ممکن دسته بندی کرده و به کمک آن می‌توانید به راحتی به فرزندان خود مباحث آموزشی را یاد بدهید. در ادامه برایتان از مزایای استفاده از انواع فلش کارت‌ انگلیسی و فارسی خواهیم گفت. 

فلش کارت فارسی اول دبستان نشر جهان رایانه

فلش کارت فارسی اول دبستان نشر جهان رایانه

این فلش کارت دارای وزنی معادل ۲۰۰ گرم است و گروه نویسنده آن پروژه تحقیق و جهان رایانه است. این فلش کارت قطع جیبی داشته و نوع جلد آن شومیز است. این فلش کارت برای گروه سنی ج مناسب بوده و تعداد صفحات آن معادل ۱۹۶ بوده و به عنوان بازی و سرگرمی کمک درسی دانش آموزان کلاس اول ابتدایی است.

فلش کارت آموزش الفبای فارسی همراه با تمرین نوشتاری انتشارات اندیشه کهن

فلش کارت آموزش الفبای فارسی همراه با تمرین نوشتاری انتشارات اندیشه کهن

وزن این فلش کارت حروف فارسی معادل ۹۰ گرم بوده و مناسب برای گروه سنی ب است. نوع قطع این بازی و سرگرمی آموزشی جیبی بوده و جلد آن شومیز است. نویسنده این فلش کارت آقای حمیدرضا بیات بوده و نوع چاپ آن افست است و قابلیت تمرین نوشتاری وایت بردی دارد.

فلش کارت آموزش اعداد فارسی انتشارات جواهری

فلش کارت آموزش اعداد فارسی انتشارات جوهری

این فلش کارت وزنی معادل ۵۰ گرم داشته و توسط علی ذوالفقاری نوشته شده است و نوع چاپ آن افست و قطع جیبی است و نوع جلد شومیز دارد. جنس کاغذ این فلش کارت گلاسه بوده و مناسب برای گروه‌های سنی الف و ب بوده و تعداد صفحات آن ۱۸ صفحه است.

فلش کارت آموزش الفبای فارسی انتشارات جواهری

فلش کارت آموزش الفبای فارسی انتشارات جواهری

این فلش کارت آموزش الفبای فارسی وزنی معادلی ۶۴ گرم داشته و توسط علی ذوالفقاری نوشته شده و نوع چاپ آن افست و قطع جیبی و نوع جلد سلفون و نوع کاغذ گلاسه است. این بازی و سرگرمی آموزشی مناسب برای گروه سنی الف و ب بوده و دارای ۳۶ صفحه است.

فلش کارت آموزش اعداد انگلیسی انتشارات جواهری

فلش کارت آموزش اعداد انگلیسی انتشارات جواهری

اگر قصد آموختن اعداد به زبان انگلیسی به فرزندان خود را دارید این فلش کارت به شدت برایتان کاربردی است. وزن این فلش کارت‌ها ۶۰ گرم بوده و تعداد صفحات آن‌ها ۱۶ عدد است. نوع جلد آن شومیز و نوع کاغذ کلاسه داشته و قطع جیبی دارد.ناشر این فلش کارت‌ها انتشارات جواهری است.

فلش کارت آموزش پرچم ها اثر سوسن ژالی

فلش کارت آموزش پرچم‌ها اثر سوسن ژالی

وزن این فلش کارت آموزشی معادل ۱۷۰ گرم بوده و نویسنده آن سوسن ژالی بوده و قطع پالتویی دارد. این فلش کارت مناسب برای کودکان و نوجوانان بوده و توسط عسل نشر منتشر شده است و یک جلد دارد.

فلش کارت 1100 WORDS You Need to Know انتشارات زبان پژوه

فلش کارتWORD you Need know 1100

وزن این فلش کارت معادل ۴۲۵ گرم بوده و نویسنده آن آقای مهدی دانش است‌. این فلش کارت مناسب برای بزرگسالان، دانشجویان، شرکت کنندگان آزمون کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا است و تعداد صفحات آن ۱۸۵ عدد است که توسط انتشارات زبان پژوه به چاپ رسیده است.

فلش کارت آموزش زبان انگلیسی نشر زبان پژوه مجموعه 6 عددی

فلش کارت آموزش زبان انگلیسی نشر زبان پژوه مجموعه ۶ عددی

وزن این فلش کارت معادل ۷۰۰ گرم بوده و نویسنده آن مهدی دانش است. قطع این فلش کارت‌ها جیبی بوده و نوع جلد آن‌ها شومیز  و تعداد صفحات آن‌ها ۲۱۶ عدد است.


در ادامه بخوانید : آموزش زبان : بهترین راه برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان


در ادامه بخوانید : خرید و قیمت بهترین مارک پازل (هزار تیکه، فانتزی، سه بعدی)

مزایای استفاده از فلش کارت‌ آموزشی

خرید فلش‌ کارت‌های آموزشی و استفاده از آن‌ها مزایای متعددی دارد. از جمله مهم‌ترین مزایای مهم یادگیری با فلش کارت‌های آموزشی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جنبه سرگرمی و آموزشی:

کودکان معمولا از فلش کارت‌های آموزشی استقبال می‌کنند، زیرا یادگیری با فلش کارت‌ها ضمن اینکه جنبه یادگیری و آموزشی دارد، جنبه سرگرمی و بازی نیز دارد. برخی از کودکان عاشق بازی و سرگرمی هستند. این دسته از کودکان به هیچ عنوان حاضر نیستند که دقیقه‌ای از فرصت بازی کردن خود را به آموزش و یادگیری سپری کنند.

استفاده از فلش‌ کارت‌‌های آموزشی برای این دسته از کودکان می‌تواند جنبه بازی داشته و آن‌ها را به یادگیری تشویق کند‌. به عنوان مثال توصیه می‌کنیم که در ابتدا قبل اینکه از کارت‌های یادگیری فلش کارت برای آموزش به فرزندان خود استفاده کنید مشغول بازی با این فلش کارت‌ها با همسر یا فرزند بزرگ‌تر خود شوید تا کودک شما جذب این بازی شده و از خود اشتیاق نسبت به یادگیری نشان دهد.

  • تقویت حافظه کودک:

جالب است بدانید که همین فلش کارت‌های آموزشی به ظاهر ساده می‌توانند موجب افزایش هوش و حافظه فرزندان شما شوند‌. استفاده از این فلش کارت‌های آموزشی در واقع حکم یک چالش را داشته و به مرور زمان قدرت یادگیری فرزند شما را افزایش می‌دهد.

  • امکان تمرین و تکرار:

کودک شما به هیچ عنوان از فلش کارت‌های آموزشی خسته نخواهد شد؛ زیرا مطالب آموزشی این کارت‌ها به شدت کم و خلاصه است. از طرفی کودک شما از تکرار این بازی و یادگیری خسته نشده و تداوم در این بازی موجب یادگیری مطالب شده و می‌توانیم بگوییم که مطالب به حافظه بلند مدت کودکان انتقال یافته و ملکه ذهن‌شان خواهند شد.

  • قابلیت پرسش و پاسخ:

فلش کارت‌های آموزشی مطالب آموزشی خام نبوده و مانند یک سکه دو رویه هستند. در دو سمت این کارت‌ها مطالب مرتبط با هم نوشته شده است که می‌توانند جنبه پاسخ و پرسش داشته باشند. به عنوان مثال شما می‌توانید تصویر روی کارت را به فرزند خود نشان داده و از او بخواهید حرف یا کلمه مربوطه را حدس بزند. 

حال که با مزایای خرید و استفاده از فلش کارت‌های آموزشی آشنا شده‌اید، در این بخش از مقاله می‌خواهیم به راهنمای خرید بهترین فلش کارت‌های آموزشی 

برای  خرید بهترین فلش کارت‌ الفبای انگلیسی و فارسی به چه نکاتی دقت کنیم؟

خرید فلش کارت الفبای انگلیسی و فارسی برای کودکان

اگر قصد خرید بهترین فلش‌ کارت‌های آموزشی را دارید، حتما به فاکتورها و موارد زیر نهایت دقت را داشته باشید. با توجه به موارد زیر می‌توانید متناسب‌ترین فلش‌ کارت‌های آموزشی را با قیمت مناسب خریداری کنید. این موارد و فاکتورهای مهم عبارت‌اند از:

توجه به گروه‌های سنی

دقت داشته باشید که فلش کارت‌هایی که برای فرزندان خود خریداری می‌کنید، محدوده سنی خاصی داشته و متعلق یه کودکان با سن خاصی هستند. از جمله مهم‌ترین گروه‌های سنی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • گروه الف: کودکان در گروه سنی آمادگی و اول دبستان
  • گروه ب: کودکان در گروه سنی سال‌های دوم و سوم دبستان
  • گروه ج: کودکان در سال‌های چهارم، پنجم و ششم دبستان
  • گروه د: دانش آموزان در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم متوسطه یا راهنمایی
  • گروه ه: دانش آموزان دوره‌های دهم، یازدهم و دوازدهم

دقت داشته باشید که فلش کارت‌های آموزشی تنها برای یادگیری کودکان و نوجوانان نبوده و افراد بزرگسال نیز می‌توانند محتواهای آموزشی منحصر به فردی را در این زمینه یاد گرفته و حفظ کنند.

توجه به نشر فلش کارت‌ها

به هنگام خرید فلش کارت‌های آموزشی باید به نشری که چاپ فلش کارت‌ها را به عهده داشته است دقت کنید. معتبر بودن انتشارات‌ چاپ فلش کارت گواه بر استاندارد بودن مطالب و فلش کارت‌های آموزشی است.

توجه به طرح و رنگ

فلش کارت‌هایی که برای فرزندان خود تهیه می‌کنید باید طرح و رنگی مناسب با روحیه و سن آن‌ها داشته باشد. به عنوان مثال دارای تصاویر و نقاشی‌های کودکانه باشد تا کودک شما برای یادگیری با فلش کارت از خود اشتیاق نشان داده و علاقه‌مند به یادگیری شوند‌.

استفاده از شعر

کودکان از موزون بودن کلمات به وجد آمده و به عبارتی آهنگین بودن عبارت‌های آموزشی اشتیاق یادگیری را در وجود آن‌ها افزایش می‌دهد. به عنوان مثال برخی از این فلش کارت‌های آموزشی حروف الفبای فارسی و یا اعداد را در قالب شعر آموزش می‌دهند. توصیه می‌کنیم، حتما برای خرید این قبیل از فلش کارت‌ها اقدام کرده و با شور و اشتیاق شعر و مطالب آموزشی آن‌ها را برایشان تکرار کنید‌.

 توجه به ابعاد و وزن فلش کارت

فلش کارت‌هایی که برای فرزندانتان خریداری می‌کنید، بهتر است که جیبی بوده و سبک وزن باشند. در این شرایط کودکان به راحتی می‌توانند فلش کارت‌ها را با خود همراه داشته و به مهد کودک، پیش دبستانی و مدرسه برده و یا حتی در مهمانی‌ها به همراه داشته و با سایر کودکان بازی کنند.

توجه به تعداد فلش کارت‌های یادگیری

به هنگام خرید دقت داشته باشید که تعداد فلش کارت‌ها متناسب و هماهنگ با عددی باشد که به روی بسته‌بندی آن ذکر شده است. دقت داشته باشید که فرزندتان این فلش کارت‌ها را گم نکرده و در نگهداری آن‌ها کوشا باشد‌.

آیا می‌توانیم برای ساخت فلش کارت اقدام کنیم؟

بله، اگر اهل ذوق و هنر هستید می‌توانید خودتان نیز اقدام به درست کردن فلش کارت کرده و حتی از کودک خود نیز در این زمینه کمک بگیرید. اگر فرزند شما در یادگیری با فلش کارت اشتیاق نشان داد می‌توانید کلیه مباحث آموزشی به عنوان مثال جدول ضرب را در این سبک و روش به او آموزش دهید‌.

قیمت فلش کارت‌ آموزشی به چه صورت است؟

به هیچ عنوان نگران قیمت فلش کارت‌های آموزشی نباشید، زیرا قیمت کاملا ارزان و مقرون به صرفه‌ای داشته و کارآیی آن‌ها به مراتب بیشتر از ارزش مادی آن‌ها است. نوع جلد و قطع فلش کارت‌ها نیز تاثیر بسزایی در قیمت آن‌ها دارند.

 سخن پایانی: در این بخش از مقاله وب‌سایت چی بگیر به مسئله مهم یادگیری پرداخته و گفتیم که استفاده از فلش کارت‌های آموزشی موجب تقویت هوش و قدرت یادگیری فرزندان می‌شود. همچنین تعدادی از بهترین فلش کارت‌های آموزشی را برایتان معرفی کردیم. حال می‌توانید با آگاهی کامل برای فرزندان خود بهترین فلش کارت‌های یادگیری را خریداری کرده و به پروش هوش و استعاد فرزندانتان بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.