قلاده سگ: خرید و قیمت 15 مدل قلاده سگ(هاسکی، پاکوتاه...)

معرفی انواع قلاده سگ(هاسکی، پاکوتاه....)

وقتی که تصمیم می‌گیرید از سگ و گربه‌ای محافظت کنید یعنی یک عضو به اعضای خانواده شما اضافه شده است. کسی که از این لحظه به بعد نه فقط به عنوان یک حیوان بلکه همدم روزهای سخت و خوشی کنار شما است و مانند یک خانواده به حمایت و مهربانی شما نیاز دارد. بی شک به وسایلی برای آرامشش احتیاج دارید. برای انتخاب یک قلاده سگ خوب که به شخصیت این همدم شما نزدیک باشد با چی بگیر همراه شوید.

انواع قلاده سگ و ویژگی‌های آن

برای سگ‌ها قلاده‌های متفاوتی وجود دارد که کاربرد آن‌ها بسیار متفاوت است. جنس قلاده بسیار مهم است، زیرا اگر جنس بدی را استفاده کنید باعث خراشیدن و اذیت آن‌ها می‌شود. متاسفانه بسیاری از آموزشگا‌ه‌ها برای تربیت سگ از قلاده‌هایی با برآمدگی تیز استفاده می‌کنند که حتی باعث خفگی آن‌ها می‌شود.

قلاده مارتینگل:

خرید و قیمت قلاده مارتینگل

به این قلاده، قلاده بدون لغزش نیز می‌گویند. این نوع از قلاده سگ به شما اطیمنان می‌دهد که اصلا سگ شما دزدیده نخواهد شد و فرار نمی‌کند. با هر تکان بیشتری که سگ بخورد این نوع از قلاده سفت‌تر می‌شود، البته اصلا نگران نباشید او دردی نمی‌کشد و خفه نمی‌شود. جنس این نوع از قلاده سگ از پلاستیک است. 

قلاده طنابی:

قیمت و خرید قلاده طنابی

قلاده سگ طنابی راحت و بادوام است. یکی از شیک‌ترین و زیباترین قلاده‌ها قلاده طنابی است. این نوع از قلاده‌ها علاوه بر جلوه خوبی که به حیوان می‌دهند بسیار بادوام هستند.

قلاده هوشمند

خرید و قیمت قلاده هوشمند

با ظهور تکنولوژی،  نژاد جدیدی از قلاده سگ به بازار ارائه شدن. قلاده هوشمند. این نوع قلاده ماننده GPS عمل می‌کند.  اگر به دنبال داشتن آخرین فناوری هستید، قلاده هوشمند یک انتخاب عالی است.

قلاده جلیقه‌ای:

 اگر سگ مینیاتوری و یا خیلی کوچکی دارید به راحتی می‌توانید در هنگام قدم زدن آن‌ را بغل کنید. این نوع از قلاده‌ها برای سگی تا وزن ۵ کیلوگرم مناسب است. این قلاده‌ها بر روی کمر سگ و مانند جلیقه بسته می‌شوند. اگر سگ پر جنب و جوشی دارید که آزادانه به هر سمتی می‌دود این قلاده از او محافظت کرده و خطرهایی مانند خفگی را ندارد. یکی از بهترین فایده‌های آن سلامت کمر،گردن و چشم سگ است.

قلاده جلیقه‌ایی، مخصوص زمان‌هایی است که به کوه و جنگل می‌روید و ممکن است قلاده‌های گردنی او را اذیت کنند.

ابعاد۲۰*۱۰*۴ سانتی متر
وزن۳۰ گرم
گونه حیوانگربه، سگ
مناسب برای حیوانمناسب برای توله سک آپارتمانی مانند:‌پاگ، پامر، پیکینیز و...

ابعاد۰.۵*۱*۴۵
وزن۸۰ گرم
گونه حیوانسگه و گربه
مناسب برای سایز۲۰ الی ۴۰ سانتی متر

ابعاد۶۰*۱۰*۲
وزن۱۲۰ گرم
گونه حیوانگربه و سگ
مناسب برای حیواناتتوله سگ آپارتمانی مانند: پاگ، پامر و...

ابعاد۲۸*۴*۳ سانتی متر
وزن۱۰۰ گرم
گونه حیوانخزنده، گربه، سگ

ابعاد۷۰*۴*۰.۵ سانتی متر
وزن۲۰۰ گرم
گونه حیوانسگ
پهنا۴ سانتی متر

ابعاد۳۰*۳۰*۲ سانتی متر
وزن۴۰۰ گرم
گونه حیوانسگ
پهنا۳ سانتی متر

ابعاد۱۵*۴*۲۰ گرم
وزن۴۰۰ گرم
گونهسگ
بند۱۲۰ سانتی متر

ابعاد۱۸*۱۰*۱ سانتی متر
وزن۱۰۰ گرم
گونهسگ
کشورآلمان

ابعاد۱۴*۳*۰.۳ گرم
وزن۸ گرم
گونهگرم و سگ
سازندهچین

ابعاد 45*2.5*1
وزن 55 گرم
گونهسگ کوچک (توله سگ)
جنس قلاده چرم

ابعاد1*70*4.5
وزن400 گرم
گونهسگ (قلاده سگ ژرمن)
جنسچرم طبیعی

ابعاد44*20*2
وزن300 گرم 
گونه حیوانسگ

ابعاد150*20*20
وزن قلاده 180 گرم
قابلیت شستشودارد
گونه حیوان سگ

ابعاد70*4.5*1
وزن270 گرم
گونه جیوانسگ (سگ‌های بزرگ)
سایز قابل استفاده مناسب برای دور گردن 45 تا 70 سانتی متر
جنس قلاده چرم و سگک آهن آبکاری شده

ابعاد110*20*7 سانتی متر
وزن500 گرم
گونه حیوان سگ
مناسب برای سگ نژاد اشپیترز و توله سگ زیر 15 کیلو


در ادامه بخوانید : باکس سگ و گربه: خرید و قیمت باکس و کیف حمل حیوانات


در ادامه بخوانید : خرید و قیمت بهترین ماشین اصلاح موی حیوانات (پرفروش ترین)

بهترین جنس برای قلاده سگ 

قلاده‌ها از جنس‌های مختلفی هستند مااند قلاده سگ کنفی که براساس شخصیت سگ، بازیگوشی او و حتی مکانی که برای پیاده‌روی می‌روید متفاوت است. 

قلاده چرم:

قلاده‌های چرم یکی از بهترین جنس‌ها است. اگر سگ شما حساسیت پوستی دارد و از هر نوع لباس و قلاده‌ای نمی‌توانی استفاده کنید حتما برای او قلاده‌ای از جنس چرم انتخاب کنید. این قلاده‌ها به راحتی شسته می‌شوند و با دوام هستند.

قلاده جیر:

 اگر سگ شما بسیار کوچک است حتما از قلاده جیر استفاده کنید. وزن آن‌ها پایین است و دست شما و گردن حیوان آسیبی نمی‌بیند.

قلاده پلاستیکی:

 یکی از رایج‌ترنی قلاده‌ها پلاستیک است. اگر به دنبال قلاده سگ ارزان قیمت هستید، قلاده‌هایی با جنس پلاستیک را انتخاب کنید. تنوع رنگ در این نوع قلاده بسیار زیاد است و به راحتی می‌توانید قلاده را با وسایل دیگر از نظر رنگ ست کنید. جنس پلاستیک آن به راحتی کثیف می‌شود.

زنجیر:

قلاده با جنس زنجیر بسیار لاکچری است و اگر سگ کوچولی شما بسیار لجباز و بازی‌گوش است می‌توانید از آن استفاده کنید. فقط باید بدانید که این نوع زنجیره‌ها ممکن است باعث خفگی او شوند و اصلا زمانی که شما در کنار او نیستید از این نوع قلاده استفاده نکنید تا او آسیبی نبیند. در ضمن در فصل سرما امان آسیب زدن به پوست او و خفگی بیشتر می‌شود. پس اصلا در فصل سرما از آن استفاده نکیند.

قلاده کنفی:

قلاده کنفی ممکن است برای سگ‌های مبتلا به آلرژی و پوست حساس، ملایم‌تر و آرام‌بخش‌تر باشد. از دیگر مزایای کنف این است که بسیار بادوام است. 

چرا سگ باید قلاده داشته باشد؟

سگ‌ها موجودات باهوش و در عین حال بامزه‌ای هستند که هر لحظه امکان گم شدن دارند. این بازیگوشی آن‌ها باعث می‌شود که گاهی از دید خارج شده و گم شوند. با داشتن قلاده سگ کنفی دیگر دل نگران گم شدن او نیستید.

خیلی راحت در خیابان قدم می‌زنید و حتی قلاده از او بابت دزدیده شدن نیز محافظت می‌کند. جدا از بحث محافظتی براساس قانون در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا سگ بدون داشتن قلاده اجازه راه رفتن در خیابان کنار آدم‌های دیگر را ندارد.

یک قلاده مناسب می‌تواند هم از سگ محافظت کند و هم شناسنامه‌ی هویتی او باشد. قلاده‌ای که بر روی آن نام و مشخصاتش نوشته شده تا اگر زمانی گم شد صاحبش را زود پیدا کنند.

چطور قلاده سگ را اندازه بگیرم؟

به صورت کلی ترفند اندازه‌گیری قلاده سگ برای هر نوع نژادی یکسان است. نحوه اندازه‌گیری قلاده برای سگ بسیار راحت است و فقط کافی است مرحله به مرحله جلو بروید و اندازه بگیرید.

اول دستان خود را دور کمر سگ قرار دهید و اندازه بگیرید به عدد بدست آمده ۳ تا ۵ سانتی متر اضافه کنید. اگر سگ دلبند شما کوچک است ۲ونیم سانتی متر به آن اضافه کنید.

برای اینکه خیال شما از اندازه راحت شود و سگ احساس راحتی در آن داشته باشد و پوستش آسیبی نبیند، باید اندازه قلاده به صورتی باشد که با قرار دادن آن در گلو و یا کمر سگ به راحتی دو انگشت خالی بماند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم یکبار قبل و یکبار بعد از اینکه سگ غذا خورد اندازه او را بگیرید.

از اندازه‌های استاندارد شده برای سگ خود استفاده نکنید، چون گردن هر سگ با نوع نژادی که دارد متفاوت است و ممکن است شما را دچار خطا کند.

نحوه تمیز کردن قلاده سگ به چه صورت است؟

نحوه تمیز کردن قلاده سگ

چه یک سگ خانگی داشته باشید یا یک سگ بسیار فعال، تمیز کردن قلاده آنها ضروری است. برای شستن قلاده سگ به چند چیز نیاز دارید:

  • یک کاسه بزرگ یا تشت 
  • صابون دست، شامپو یا سرکه و جوش شیرین
  • آب گرم
  • یک مسواک استفاده شده با موهای نرم
  • یک حوله حمام

مراحل زیر برای قلاده‌هایی که از مواد مصنوعی تولید شده‌اند مانند نایلون و پلی استر، انجام دهید:

  • مرحله 1: آب داغ را در یک کاسه بزرگ بریزید.
  • مرحله 2: 2 تا 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و سرکه را مخلوط کنید یا شامپو را به آب اضافه کنید.
  • مرحله 3: قلاده سگ را حدود 15 دقیقه خیس کنید.
  • مرحله 4: قلاده سگ را بوسیله مسواک یا فرچه تمیز کنید. 
  • مرحله 5: با آب داغ آنرا آبکشی کنید. 
  • مرحله 6: حوله را دور قلاده بپیچید و فشار دهید تا آب اضافی جذب شود.
  • مرحله 7: بگذارید قلاده در هوای آزاد خشک شود

نکته: برای همه انواع قلاده‌ها به جز قلاده‌ چرمی می‌توانید مراحل بالا را انجام دهید. 

آیا باید قلاده سگ را شب‌ها باز کنیم؟

توصیه می کنیم سگ خود را در شب بدون قلاده بخوابانید. این به پوست گردن سگ شما زمان می‌دهد تا هوا خارج شود. تا زمانی که سگ شما در خانه می‌ماند، بدون قلاده بودن سگ شما اشکالی ندارد.

نتیجه‌گیری

سگ‌ها به وفاداری شهرت دارند و این عضو عزیز زندگی شما لایق بهترین قلاده است. انتخاب قلاده کمی دشوار است. ولی زمانی که نوع جنس و کاربرد آن را مشخص کنید حتی انتخاب قلاده سگ هاسکی هم آسان می‌شود. احساس راحتی سگ شما باید اولویت اصلی برای انتخاب قلاده باشد و با اندازه‌گیری درست کمک بزرگی به او می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.