مایکروویو چیست؟خرید و قیمت 10 مدل مایکروویو باکیفیت (ال جی، کنوود...)

چطور بهترین ماکروویو را بخریم؟

تجهیزات و لوازم مورد نیاز در آشپزخانه از جمله مواردی هستند که باید به آن‌ها نهایت توجه را داشت. به عنوان مثال امروزه انواع ماکروویوهای سولاردام مدت زمان آشپزی را کوتاه‌تر کرده و با توجه به روزمرگی‌های زندگی به شدت سودمند هستند. اگر شما نیز قصد خرید بهترین ماکروویو با قیمت مناسب را دارید، توصیه می‌کنیم تا پایان اسن مقاله همراه ما باشید. در این مقاله از وب‌سایت چی‌ بگیر برایتان به شرح مفصل درباره انواع ماکروویو خواهیم گفت و هر آنچه که لازم است درباره خرید ماکروویو سولاردرام‌دار بدانید، شرح می‌دهیم. 

ماکروویو چیست؟

ماکروویو به دستگاهی گفته می‌شود که متناسب با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و لذت آشپزی را برای افراد دو چندان می‌کند. به عنوان مثال از دستگاه ماکروویو می‌توانید برای طبخ انواع کیک، شیرینی، پیراشکی، لازانیا و سایر موارد دیگر استفاده کنید. پیشرفته‌ترین نوع ماکروویو دارای قابلیت تنظیم دما بوده و می‌توانید با توجه به این ویژگی غذاهای فریز شده را در کمترین زمان ممکن گرم کنید.

انواع مدل های ماکروویو

ماکروویو رومیزی

مزایا ماکروویو رومیزیمعایب ماکروویو رومیزی
نصب و راه اندازی آسانفضای پیشخوان و اپن آشپزخانه را اشغال می کند.
قابل حمل و و سبک وزن
قیمت اقتصادی تر

ماکروویو تو کار

مزایای ماکروویو توکارمعایب ماکروویو توکار
از فضای پیشخوان و اپن استفاده نمی کندنیاز به نصب دارد
ظاهری زیبا و منطبق با دیگر وسایل آشپزخانه داردگران است

معرفی چند مدل بهترین ماکروویو ایرانی و خارجی باکیفیت

ماکروویو ال جی مدل MH8265 DIS

پهنای این ماکروویو معادل با ۴۸۹ میلی‌متر و عمق آن ۳۶۰ میلی‌متر ودارای ارتفاع ۳۶۰ میلی‌متری است. وزن این دستگاه معادل با ۸ کیلوگرم بوده و ظرفیتی برابر با ۴۲ لیتر دارد‌. به وسیله این ماکروویو قادر به بخارپز کردن غذا، پخت ترکیبی و سایر موارد دیگر خواهید بود و توانی برابر با ۱۱۰۰ و توان گریل آن ۸۵۰ و توان پخت ترکیبی آن ۱۶۵۰ است. این دستگاه مجهز به صفحه نمایش، صفحه لمسی بوده و جنس سطح داخلی آن از استیل بوده و دارای قفل کودک نیز است.

ماکروویو کنوود مدل MWL210

وزن ماکروویو کنوود معادل با ۱۶.۰۶ کیلوگرم بوده و ظرفیت ۲۵ لیتری دارد. توان مصرفی این دستگاه ۱۰۰۰ وات بوده و مجهز به صفحه نمایش و قفل کودک است. این ماکروویو دارای تنظیمات زمان بوده و می‌توانید با دقت بالایی با استفاده این دستگاه غذاهه و انواع کیک و شرینی لذیذ طبخ کنید.

سولاردام ال جی مدل  MA3884VC

ابعاد این سولاردام ماکروویو ال جی برابر با ۴۸۰×۵۲۷×۳۹۵ میلی‌متر است و زنی برابر با ۸ کیلوگرم دارد. ظرفیت این دستگاه باکیفیت معادل با ۳۸ لیتر است و توان مصرفی معادل با ۱۶۰۰ وات دارد.جنس سطح داخلی سولاردام ال جی از استیل ضدزنگ است و قابلیت تنظیم زمان و قفل کودک دارد. با خرید این دستگاه به هیچ عنوان نگران خرابی گاه و بی‌گاه آن نبوده و با خیالی آسوده به آشپزی خواهید پرداخت.

مایکروویو پاناسونیک مدل NN-GD692S

ابعاد این دستگاه معتدل با 525×414×310 میلی‌متر بوده و وزنی معادل با ۱۶ کیلوگرم دارد. ظرفیت ماکروویو پاناسونیک برابر با ۳۱ لیتر است و ۱۹ عدد توضیحات برنامه پخت دارد. توان ماکروویو این دستگاه ۱۰۵۰ و توان گریل آن ۱۱۶۰ و توان پخت ترکیبی برابر با ۱۹۵۰ دارد. این ماکروویو باکیفیت دارای صفحه نمایش LED  با قابلیت تنظیم زمان و قفل کودک دارد‌. این دستگاه حافظه ذخیره دستور پخت داشته و از جمله امکانات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجهز به تکنولوژی اینورتر
  • دارای کلید انتخابگر چرخان
  • حسگرم برای گرم کردن مجدد
  • قابلیت یخ‌زدایی سریع
  • سیستم گرم‌کن خودکار
  • ۶ سطح تنظیم قدرت
  • ۸ منوی خودکار
  • سینی شیشه‌ای
  • بدنه اصلی دستگاه
  • پایه فلزی گریل
  • حلقه چرخان زیر سینی

ماکروویو ال جی مدل LG MA3884VC

ابعاد این ماکروویو برابر با ۵۲۰×۴۳۷×۴۴۰ میلی‌متر است و وزنی برابر با ۲۲ کیلوگرم داشته و ظرفیتی معادل با ۳۸ لیتر دارد. این دستگاه دارای ۴۰ نوع برنامه پخت است و توان مصرفی ماکروویو ۹۰۰  و توان گریل آن ۱۵۵۰ است. توان کانوکشن دستگاه ۲۳۰۰ و توان پخت ترکیبی آن ۱۰۰۰ است. صفحه نمایش آن LED هوشمند بودا  و جنس سطح داخلی آن استیل با قطر صفحه چرخان ۳۶۰ است. موارد زیر از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه هستند:

  • عملکرد پخت و پز فوق‌العاده
  • توان بالا جهت تسریع عملکرد
  • شروع سریع
  • برشته کردن زغالی و سرخ کردن
  • سیستم پخت نوری به روی سولاردوم
  • قابلیت ذخیره برنامه پخت
  • بدنه تمام استیل
  • مصرف انرژی استاندارد
  • و سایر ویژگی‌های منحصر به فرد

ماکروویو بوش مدل HMT84G421

وزن این دستگاه ۱۶ کیلوگرم است و ابعاد آن ۳۳۷×۳۵۴×۲۱۵ میلی‌متر است و دارای ظرفیت ۲۵ لیتر است. این دستگاه دارای ۳ نوع برنامه پخت بوده و توان ماکروویو ۹۰۰ و توان گریل آن ۱۲۰۰ است. این دستگاه مجهز به صفحه نمایش دیجیتال با تنظیم زمان  و ۸ برنامخ تلفیقی و ۳ برنامه آشپزی و ۴ برنامه یخ‌زدایی است.

ماکروویو توکا آریستون مدل MP 776 IX HA

ظرفیت این ماکروویو معادل با ۴۰ لیتر بوده و ابعادی برابر با ۶۰۰×۴۵۰×۵۰۰ میلی‌متر دارد. این دستگاه دارای ۹ برنامه پخت سنتی و ۵ برنامه پخت ویژه است و مجهز به صفحه نمایش LED و قفل کودک است و از ویژگی‌های این دستگاه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بدنامه ریزی الکترونیکی با علامت پایان پخت
  • ترد شدن
  • پیش گرمایش
  • سطح تنظیم دمای گریل
  • یخ‌زدایی نان ترد شده
  • بدنامه پخت اتوماتیک
  • بخارپز
  • برنامه گرم‌ نگهدارنده

مایکروویو پاناسونیک مدل ST/34.01-NN

ابعاد این ماکروویو پیشرفته برابر با ۴۵۰×۴۰۰×۳۰۰میلی‌متر است و وزنی معادل با ۱۰ کیلوگرم دارد. ظرفیت این ماکروویو ۲۳ لیتر بوده و توان آن ۸۰۰ وات است‌. این ماکروویو مجهز به قفل کودک و صفحه نمایش LED است.

مایکروویو مایدیا مدل MW-F2826-EBL-S

ابعاد این ماکروویو زیبا معادل با ۳۱۰×۵۱۰×۳۹۰ میلی‌متر است و وزنی معادل ۱۵ کیلوگرم دارد. ظرفیت این دستگاه۲۸ لیتر است و توان آن ۹۰۰ وات گزارش شده است. این ماکروویو زیبا و مدرن دارای LED و صفحه نمایش است و مجهز به قفل کودک است.


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید و معرفی بهترین مدل فر برقی (ارزان ترین)

برای خرید ماکروویو توکار و رومیزی به این نکات دقت کنید:

برای خرید یک ماکروویو درجه یک لازم و ضروری است که باآگاهی کامل برای خرید اقدام کنید. به این منظور توصیه می‌کنیم که به موارد زیر نهایت دقت را داشته باشید. این موارد و نکات عبارت‌اند از:

  • توجه به طرح ماکروویو: برای خرید یک ماکروویو درجه یک ابتدا توصیه می‌کنیم به طراحی ظاهری آن توجه داشته باشید و ببینید آیا این دستگاه ماکروویو با محیط آشپزخانه شما سازگار است یا خیر؟
  • اهمیت چندانی ندارد که ماکروویو کنوود می‌خرید و یا ماکروویو دوو و یا ماکروویو ال جی. تمامی این دستگاه‌ها از برندهای مطلوب، ایده‌آل و شناخته شده هستند و بهتر است که زیبایی ظاهری این قبیل از ماکروویوها را باهم مقایسه کنید. سعی کنید متناسب با دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌تان بهترین گزینه ممکن را انتخاب و خریداری کنید.
  • توجه به اندازه ماکروویو: اندازه یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام خرید مایکروویو باید به آن توجه کنید. انواع ماکروویو در ابعاد و اندازه‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. سه عدد بسیار مهمی که باید به هنگام خرید ماکروویو کانوکشن‌دار به آن‌ها توجه داشته باشید، شامل طول، پهنا و عمق ماکروویو است. قبل از اینکه برای خرید اقدام کنید، محل نصب و قرار گرفت ماکروویو را انتخاب کرده و اندازه‌گیری نمایید و سپس متناسب با اندازه یادداشت شده بهترین مدل ماکروویو را خریداری کنید.
  • اگر قصد خرید مایکروویو کانوکشن را دارید و می‌خواهید پیتزا درست کنید، به اندازه تابه‌ها و قالب‌هایی که معمولاً برای غذاهای مورد علاقه خود استفاده می کنید توجه کنید.
  • قابلیت تنظیم برنامه برای مایکروویو: جالب است بدانید که هدف از اختراع ماکروویو این بوده است که  مدت زمان آشپزی را کوتاه‌تر کرده و همواره به روی اجاق گاز منتظر طبخ غذا نباشید. ماکروویو ها قابلیت تنظیم برنامه داشته و می‌توانید با توجه به برنامه‌های رایجی که به روی آن‌ها نصب شده است آشپزی خود را هدفمند کرده و زمان پخت را نیز تعیین کنید. تعداد برنامه‌های پیش فرض در ماکروویو پیشرفته و مدرن با یکدیگر متفاوت است و بدون شک این مسئله تاثیر بسیار زیادی به روی قیمت مایکروویو می‌گذارد.
  • طول عمر ماکروویو: معمولاً وقتی افراد هزینه‌ای بابت خرید دستگاه مورد نیاز در آشپزخانه می‌پردازند،  توقع دارند که این دستگاه برای مدت زمان طولانی  قابلیت استفاده داشته باشد. مایکروویو از برند دوو، مایکروویو ال جی و مایکروویو کنوود از جمله با کیفیت‌ترین دستگاه‌های ماکروویو  هستند که طول عمر نسبتا طولانی دارند. با خرید این قبیل از دستگاه‌ ها به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد و به جرئت می‌توانیم بگوییم که سال‌های طولانی با استفاده از این دستگاه‌ها غذاهای لذیذ و خوش طعمی خواهید پخت.
  • تولید سر و صدای اندک: یک مایکروویو درجه یک و با کیفیت مایکروویوی است که به هنگام گرم کردن و یا طبخ غذا هیچ گونه سر و صدای اضافی از خود تولید نکند. بنابراین توصیه می‌کنیم به هنگام خرید بهترین مایکروویو مسئله سر و صدا را نیز در نظر داشته باشید.
  • ایمنی مایکروویو: از دیگر موارد مهمی که برای خرید مایکروویو لازم و ضروری است که به آن توجه داشته باشید ایمنی دستگاه است. به عنوان مثال برخی از مایکروویو های پیشرفته دارای قفل کودک بوده و به هیچ عنوان برای فرزندان شما خطرناک نبوده و آسیبی را به همراه نخواهد داشت. اگر در منازل خود فرزند کوچکی دارید،  حتماً از ماکروویوهایی با قابلیت و ایمنی بالا خریداری کنید که مجهز به انواع قفل کودک باشند.

به یاد داشته باشید که ماکروویو و اون توستر با هم تفاوت‌هایی دارند برای اطلاعات بیشتر می‌توانید در اینجا مقاله بهترین مارک آون توستر را مطالعه کنید. 

معمولا افرادی که تمایل به خرید بهترین ماکروویو دارند، با سوالاتی در این زمینه مواجه می‌شوند. ما در این قسمت از مقاله به برخی از مهمترین سوالات در زمینه خرید مایکروویو اشاره می‌کنیم. مطالعه این قبیل از سوال‌ها را فراموش نکنید؛ زیرا ممکن است برای شما نیز جای سوال بوده و پاسخ خود را در  این قسمت از سایت چی بگیر بیابید.

شاید شما هم این سوالات را داشته باشید:

راهنمای خرید ماکروویو

نحوه تمیز کردن مایکروویو به چه صورت است؟

برای تمیز کردن محیط داخلی مایکروویو و سینی آن می‌توانید از جوش شیرین، صابون ظروف و یا سرکه سفید استفاده کنید و درب‌های داخلی را نیز می‌توانید به این وسیله تمیز نمایید. اما برای نظافت قسمت بیرونی مایکروویو می‌توانید از پاک کننده‌های مخصوص و دستمال نرم  به این منظور استفاده کنید. توصیه می‌کنیم که پس از طبخ غذا حتماً دستگاه مایکروویو  خود را تمیز کنید؛ زیرا در طولانی مدت و استفاده مداوم لکه‌ها به روی آن ثابت شده و تمیز کردن مایکروویو دشوارتر می‌شود. برای آگاهی از همه‌ی روش های خانگی تمیز کردن ماکروویو کلیک کنید.

در شرایط مطلوب طول عمر ماکروویو چقدر است؟

اگر بخواهیم برای طول عمر دستگاه مایکروویو تاریخ دقیقی اعلام کنیم،  باید بگوییم که چنین چیزی ممکن است؛  اما در شرایط ایده‌آل و مطلوب معمولاً ماکروویوهای با کیفیت و درجه یک حدود ۱۰ سال طول عمر دارند.

مایکروویو خارجی بخریم یا ایرانی؟

به جرئت می توانیم بگوییم که امروزه مایکروویوهای ایرانی نیز دارای کیفیت مطلوبی بوده و در کنار ماکروویوهای خارجی به رقابت می‌پردازند‌. اما اگر بخواهیم به بهترین برندهای ماکروویو خارجی اشاره کنیم، می‌توانیم از مایکروویو کنوود مایکروویو ال جی مایکروویو سامسونگ مایکروویو دوو و سایر موارد دیگر نام ببریم.

ماکروویو چند وات بخریم؟

میزان وات ماکروویو از جمله فاکتورهای بسیار مهمی است که تاثیر بسزایی در مدت زمان طبخ انواع غذا و موارد خوراکی دارد. بنابراین توجه به توان مصرفی ماکروویو را فراموش نکرده و دستگاهی با توان مصرفی نسبتاً بالا و ایده‌آل بخرید.

نکته اصلی که باید در مورد وات بدانید این است که هر چه وات بیشتر باشد، زمان پخت سریع‌تر می‌شود. معمولاً یک مایکروویو با حداقل ۱۰۰۰ وات غذای شما را به خوبی می‌پزد. می‌توانید مایکروویوهایی با وات کمتر پیدا کنید که معمولاً ارزان‌تر هستند، اما کندتر و اغلب کمتر قابل اعتماد هستند.

قیمت ماکروویو چقدر است؟

به هنگام خرید ماکروویو سولاردام دار بهتر است که به ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد دستگاه دقت داشته باشید.  بررسی کنید که آیا قیمت ماکروویو با توجه به قبلیت‌های ویژه آن مناسب است یا خیر؟

بدون شک قیمت ماکروویوی که کارآیی بسیار بالا و قابلیت‌های ویژه‌ای دارد، نسبتاً بیشتر است. به نظر شما یک ماکروویو با قیمت نسبتاً بالا و کارآیی فوق‌العاده با قدرت مصرفی مطلوب ارزش خرید دارد؟ کافی است تنها یک بار لذت آشپزی با ماکروویوهای درجه یک را چشیده و تجربه کنید، بدون شک از خرید بهترین دستگاه ماکروویو نهایت رضایت را خواهید داشت‌.

سخن پایانی:

از شما عزیزان بسیار سپاسگزار و مچکریم که تا پایان مقاله وب‌ سایت چی بگیر همراه ما بودید. در این مقاله برای عزیزانی که قصد خرید بهترین ماکروویو را داشتند درباره این مسئله به گفتگو پرداختیم و برایتان گفتیم که به هنگام خرید مایکروویو باید به چه موارد مهمی توجه داشته باشید.

چنانچه سوالی در زمینه خرید بهترین مایکروویو خارجی و ایرانی داشته باشید، می‌توانید در ادامه سوال خود را مطرح کرده و پاسخ مناسبی دریافت کنید. همچنین توصیه می‌کنیم که تجربه خود را در زمینه خرید مایکروویو درجه یک و ایده آل با ما به اشتراک بگذارید. ما در وبسایت چی بگیر کلیه نظرات شما را مطالعه کرده و با نهایت دقت به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
مایکروویو، مایکروفر قیمت انواع مایکروویو، مایکروفر