معرفی و خرید بهترین مارک اون توستر (باکیفیت ترین)

چطور بهترین مارک اون توستر را انتخاب کنیم؟

یکی از بهترین لوازمی که می‌تواند لذت آشپزی را برای شما دو چندان کند‌، آون توستر است. اگر شما نیز قصد آشنایی با بهترین مارک آون توستر را داشته و در انتخاب خود مردد هستید توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه سایت چی بگیر باشید. در این مقاله برایتان هرآنچه که باید درباره آون توستر خوب ایرانی و بهترین مارک آون توستر بدانید خواهیم گفت.

آون توستر چیست؟

آون توستر و ماکروویو یکی از پرکاربردترین لوازم الکترونیکی آشپزخانه هستند، که به آن فربرقی نیز گفته می‌شود. با این دستگاه برقی قادر به پخت انواع غذا، دلمه، لازانیا، پیتزا، پیراشکی، انواع نان و شیرینی و ... خواهید بود و به عبارتی می‌توان گفت که با خرید بهترین مارک آون توستر تحولی بزرگ‌ در آشپزخانه و سبک آشپزی شما شکل می‌گیرد.

نحوه عملکرد آون توستر چگونه است؟

شیوه عملکرد آون توستر به صورتی است که با المنت حرارتی کار می‌کند. برخی از آون توسترهای پیشرفته مجاز به فن نیز هستند. برای پخت انواع نان و شیرینی و غذا در دستگاه آون توستر می‌توانید میزان حرارت و زمان خاصی را تعیین کنید. لازم به ذکر است که درب آون توستر به صورت شیشه‌ای بوده و قادر به تماشای مراحل پخت مواد درون آون توستر خواهید بود. 

کاربرد آون توستر به قدری زیاد است که توصیه می‌کنیم با انتخاب و خرید بهترین مارک آون توستر به آشپزی خود سرعت بخشیده و  تجربه‌های متفاوتی را کسب کنید.

آون توستر بایترون 38لیتر TO-850 WH

آون توستر بایترون 38 لیتری مدل  TO-580 WH

ابعاد این آون توستر منحصر به فرد 550×350×350 میلی‌متر بوده و دارای ارتفاع 350 میلی‌متر است. وزن تقریبی لین توستر 5 کیلوگرن بوده و ظرفیت 38 لیتری دارد. صفحه نمایش آن دیجیتال است و دارای قفسه و جوجه گردان است.

تعداد قفسه‌های این آون توستر یک عدد بوده و حداکثر حرارت آن 230 درجه سانتی‌گراد است و مجهز بع زمان سنج تا 90 دقیقه است‌. توان مصرفی با قدرت 1500وات دارد.

آون توستر تکنو مدل Te-455

آون توستر تکنو مدل Te-455

این آون توستر یک فر برقی حرارتی درجه یک است که ابعاد آن 320×320×550  است و وزنی معادل12کیلوگرم دارد. ظرفیت این توستر 45 لیتر است و مجهز به 3 قفسه، جوجه گردان، زمان سنج، تایمر 60 دقیقه‌ای، المنت حرارتی ضد زنگ و کانوکشن است.

توان حرارتی این آون توستر 2000 وات بوده و دارای سینی طبخ نیز است. با این توستر می‌توانید همزمات در سه حالت به مواد غذایی حرارت داده و به بهترین شیوع ممکن آن را طبخ کنید.

آون توستر تولیپس مدل OT-3806BD

آون توستر تولیپس مدل OT-3806BD

از نقاط قوت مهم این توستر می‌توانیم به شیشه دوجداره درب، جوجه گردان، فن کانوکشن و 4 المنت در قسمت بالا و پایین دستگاه اشاره کنیم. ابعاد این توستر به گونه‌ای است که فضای زیادی از آشپزخانه شما را نگرفته و ظرفیت 38 لیتری دارد.

این آون توستر دارای صفحه نمایش دیجیتال بوده و مجهز به قفسه و تایمر است. حداکثر درجه حرارتی آن 230 درجه سانتی‌گراد و زمان تایمر آن حداقل 120 دقیقه بوده و توان مصرفب 1600وات دارد‌

لازم به ذکر است که بدنه این توستر درجه یک ضد زنگ بوده و از هر جهت مناسب است، اما اگر به برندهای ایرانی علاقه‌مند هستید آون توستر پارس خزر نیز گزینه مناسبی است.

آون توستر 50 لیتری کومتای مدل 5045

آون توستر 50 لیتری کومنای مدل 5045

این توستر طراحی ساده و به شدت ظریفی دارد که زیبایی خاصی به دکور آشپزخانه شما می‌بخشد. ابعاد آن 600×450×350 بوده و به شدت سبک وزن است. وزن آن معادل 7 کیلوگرم بوده و ظرفیت 50 لیتری دارد.

دارای 3 عدد قفسه، جوجه گردان و زمان سنج تا 60 دقیقه است. توان مصرفی این توستر 2000وات است و مجهز به کانوکشن، تنظیمات گریل، لامپ داخلی، رنگ بندی شیک و زیبا، توری گریل، سینی غذا و سایر امکانات منحصر به فرد است.

آون توستر رومانزو مدل OV-B 897

آون توستر رومانز مدلOV-B897

با خرید این توستر یکی از بهترین مارک‌های آون توستر را در آشپزخانه خود خواهید داشت. ابعاد این آون توستر 560×450×330 بوده و وزن آن معادل 10 کیلوگرم است.

ظرفیت این توستر 55 لیتر بوده و مجهز به صفحه نمایش، 3 عدد قفسه، چراغ داخلی و جوجه گردان است. توان مصرفی آن 1500وات بوده و حداکثر حرارت آن  230  درجه سانتی‌گراد است.

نکاتی مهم برای خرید آون توستر مارک خوب

 بهترین مارک آون توستر

اگر قصد خرید بهترین آون توستر را داشته و اطلاعاتی از قبیل قیمت آون توستر و ویژگی‌های آن ندارید، توصیه می‌کنیم به موارد زیر دقت داشته و با توجه به معیارهای زیر برای خرید بهترین مارک آون توستر اقدام کنید.

توجه به ابعاد و اندازه توستر

توصیه می‌کنیم که ابتدا محل قرار گرفتن توستر را در آشپزخانه خود تعیین کرده و سپس برای خرید آون توستر در ابعاد مناسب اقدام کنید. ابعاد آون توستری که خریداری می‌کنید باید به گونه‌ای باشد که ظرف آشپزخانه داخل آن جا شده و مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

میزان توان مصرفی

توان مصرفی آون توستر از دیگر مواردی است که شایان توجه است، باید میزان حرارت دهی المنت‌های توستر و توان مصرفی را با دقت مورد بررسی قرار دهید. معمولا توان مصرفی آون توسترها بین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ وات است. همچنین برخی از این دستگاه‌ها مجهز به چندین المنت حرارتی هستند.

مجهز بودن به جوجه گردان

معمولا ۹۰ درصد آون توسترهای ایرانی خوب و باکیفیت مجهز به جوجه گردان هستند. اگر قصد درست کردن مرغ شکم پور و درسته در آون توستر را دارید باید توستر در ابعاد بزرگ و مجهز به جوجه گردان خریداری کنید‌.

جنس اون توستر

جنس بدنه آون توستر  به شدت حائز اهمیت بوده و باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که به راحتی قابلیت شت و شو و تمیز شدن داشته باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم به متریال مورد استفاده در ساخت آون توستر دقت کنید.

توجه به ظواهر و مشخصات فیزیکی

برای اینکه آون توستر منتخب شما منحصر به فرد بوده و با دکور آشپزخانه شما هارمونی داشته باشد باید به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • درب شیشه‌ای و نشکن آون توستر
  • تعداد المنت‌ها
  • ترکیب رنگ توستر
  • نحوه کار با دکمه‌های آون توستر
  • قابلیت تنظیمات پیش فرض

آون توستری که خریداری می‌کنید باید قابلیت تظیمات پیش فرض داشته باشد و برای پخت انواع غذا و دسر زمان و حرارت خاصی را تعیین کنید. میزان حرارت و توان حرارتی آون توستر نیز از جمله مواردی است که هنگام خرید بهترین آون توستر باید به آن‌ها دقت  داشته باشید.

کاربرد و مزایای استفاده از بهترین آون توستر

با خربد بهترین مارک آون توستر فعالیت‌های شما در آشپزخانه لذت بخش شده و قادر به استفاده از کاربردها و مزایای منحصر به فرد آون توستر خواهید بود، از جمله برترین کاربردها و مزایای استفاده از آون توستر می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم.

  • تصور کنید که در یک روز گرم تابستانی ار سر کار بازگشته و می‌خواهید غذای خود را گرم کنید، اگر از  آون توستر استفاده کنید کافی است غذای خود را داخل آن گذاشته و زمان معینی برایش تعیین کنید، دیگر لازم نیست در گرمای هوا کنار اجاق گاز ایستاده و دائم غذای خود را هم زده و چک کنید.
  •  با خرید یک اون توستر خوب می‌توانید انواع پیراشکی، پیتزا، لازانیا و ... را به راحتی و در کمترین زمان ممکن در منزل خود طبخ کرده و با نهایت لذت سرو کنید.
  • آون توستر اشتیاق شما را برای آشپزی افزایش داده و قادر به پخت انواع شرینی، دسرهای مختلف، کوکی‌ها خواهید بود و در نتیجه اعضای خانواده با اشتهای بیشتر نسبت به خوردن غذاها و دسرهای شما ترغیب می‌شوند.
  •  جالب است بدانید تنها در ۵ دقیقه می‌توانید انواع ماهی، مرغ و گوشت قرمز را در اون توستر به صورت کبابی و تنوری طبخ کنید. دیر لازم نیست برای سرو این قبیل از خانه‌ها به رستوران‌ها مراجعه کنید زیر می‌توانید با کیفیت بسیار بالا این دسته از غذاها را در خانه طبخ کنید.
  •  محیط آشپزخانه شما به هنگام استفاده از بهترین مارک اون توستر گرم‌ نشده و فضای مطبوعی خواهید داشت.
  •  با جای استفاده از فرگاز‌های بزرگ که محیط آشپزخانه شما را اشغال می‌کنند می‌توانید با یک آون توستر در ابعاد مناسب به راحتی نیاز خود به فرگاز را برطرف کرده و محیطی  دل باز و مناسبی در آشپزخانه داشته باشید.
  • تمیز کردن و نظافت آون مارکت به شدت راحت بوده و دردسری در این زمینه نخوهید داشت.
  • با توجه به موارد نام برده با خرید بهترین مارک آون توستر می‌توانید به آشپزی خود بعد و معنا بخشیده و با لذت بیشتری به طبخ غذاهای لذیذ بپردازید. اگر بین خرید آون توستر خوب ایرانی و آون توستر خارجی مردد هستید، توصیه می‌کنیم به آون توستر پارس خزر توجه داشته و با بررسی قیمت آون توستر بهترین نمونه‌های آن را انتخاب کرده و خریداری کنید.

در ادامه برخی از سوالات مهم در زمینه خرید بهترین مارک آون توستر را برایتان شرح داده و بررسی می‌کنیم. 

تفاوت آون توستر و مایکروویو در چیست؟

برخی از افراد بر این تصور هستند که ماکروویو و آون توستر یک دستگاه بوده و مشابه هم هستند در صورتی که اینطور نیست. آون توستر در مقایسه با ماکروویو عملکرد بهتری برای برشته کردن غذا بوده و بیشتر از دستگاه ماکروویو برای پخت و پز استفاده می‌شود‌. 

عملکرد ماکروویو به گونه‌ای است که مولکول‌های آب درون غذا مرتعش شده و در زمان پخت بخار می‌شوند و موادغذایی حالت خشک به خود می‌گیرند، در صورتی که در آون توستر آب غذا از بین نرفته و بافت نرم و مناسبی دارند.

اکثر دستگاه‌های ماکروویو مجهز به سیخ جوجه گردان نیستند، درصورتی که یک آون توستر باکیفیت به سیخ جوجه گردان مجهز است. همچنین وزن و ابعاد آون توسترها نسبت به ماکروویو کوچک‌تر بوده و توان مصرفی کمتری نیز دارند.

کیفیت آون توستر خارجی بهتر است یا ایرانی؟

برخی از افراد بر این تصور هستند که خرید آون توستر خارجی بهتر از خرید نمونه ایرانی است. لازم به ذکر است که امروزه آون توستر خوب ایرانی تولید و در بازار عرضه می‌شود که کیفیت مطلوبی نسبت به نمونه‌های خارجی داری دارد و از طرفی قیمت آون توستر ایرانی مقرون به صرفه‌تر است. به عنوان مثال آون توستر پارس خزر یکی از بهترین گزینه‌‌های ممکن برای خرید آون توستر باکیفیت است.

آیا با آون توستر قادر به خشک کرده میوه خواهیم بود؟

در پاسخ این سوال باید بگوییم که امکان خشک کردن میوه با آون توستر وجود دارد، اما بهتر است به این منظور از دستگاه میوه خشک کن استفاده کنید. چناچه از آون توستر به این منظور استفاده می‌کنید میوه‌ها را به صورت جداگانه داخل توستر قرار دهید زیرا برخی از میوه‌ها به حرارت کمتری برای خشک شدن نیاز داشته و ممکن ات بسوزند.

بهترین مارک آون توستر ایرانی و خارجی چیست؟

از جمله بهترین مارک‌های آون توستر خوب و با کیفیت موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • آون توستر تکنو
  • آون توستر تولیپس
  • آون توستر پارس خزر
  • آون توستر لوکستای
  • آون توستر نوبل کینگ
  • آون توستر بایترون
  • آون توستر سایا
  • آون توستر کومتای

سخن پایانی

در این مقاله از برایتان گفتیم که به هنگام خرید بهترین مارک آون توستر باید به چه مواردی دقت داشته باشید. همچنین از تفاوت‌های اساسی آون توستر و دستگاه ماکروویو برایتان گفتیم که خرید آون توستر از هر جهت نسبت به خرید ماکروویو مناسب‌تر است.

در پایان نیز تعدادی از بهتربن برندهای آون توستر را برایتان معرفی کرده و توصیه کردیم که برای خرید قیمت آون توستر را اولویت اول خود قرار نداده و کیفیت آون توستر خوب ایرانی و خارجی را مد نظر داشته و سپس برای خرید اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - فاطمه

عالی بود

19 فروردین 1401 - 16:52

پاسخ
نظرات چی بگیر - مریم

عالی

21 بهمن 1400 - 23:04

پاسخ