رنده برقی :معرفی 10 مدل رنده برقی باکیفیت و قیمت ویژه

راهنمای خرید رنده برقی آشپزخانه

به خوش‌مزه‌ترین خوراک و غذایی که تا به حال چشیدید، فکر کنید. به‌نظر شما چه چیزی باعث شده است که این غذا، مزه خارق‌العاده‌ای داشته باشد؟ مواد خوب و با کیفیت؟ طبخ خوب و دستور آشپزی بسیار قوی؟ یکی از راه‌های خوشمزه‌تر کردن غذا و بسیاری از دسرها برای یک مهمانی بزرگ، استفاده از رنده برقی برای خلال کردن، ریف ریف کردن و چیپسی کردن مواد است.

تفاوتی ندارد که شما صبح تا شب در آشپزخانه هستید و هر روز غذای جدیدی برای عزیزان خود درست می‌کنید و یا فقط مهمانی به مهمانی رنگ و بوی آشپزخانه را می‌بینید. هر آشپزخانه‌ یا به یک رنده برقی با کیفیت نیاز دارد. در این نوشته از چی بگیر به شما کمک کردیم تا بهترین رنده برقی را برای خانه و آشپزخانه زیبای خود تهیه کنید. با ما همراه باشید.

چرا باید رنده برقی بخریم؟

برش‌ها ظریف و به ‌اندازه‌های مساوی درست همان چیزی است که هر آشپزی برای خوشمزه‌تر کردن و زیباتر شدن غذای خود به آن نیاز دارد. برش خیار، هویج، پیاز، شلغم و... برای سالادی خاطره‌انگیز و چیپسی کردن سیب‌زمینی، بادمجان و مواد غذایی سرخ کردنی خود با بهترین رنده برقی طعم و ظاهری دیگر به غذاهای شما می‌دهد. هر اندازه هم که ماهر باشید و چندین شال آشپزی کرده باشید، همه مواد غذایی خود را به یک اندازه نمی‌توانید برش دهید. 

در مهمانی‌هایی با تعداد بسیار زیاد قطعا برش مواد غذایی کار بسیار زمان‌بری است و در عوض در سریع‌ترین زمان ممکن با رنده برقی همه آن‌ها را خرد می‌کنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که درست در یک مهمانی بزرگ در هنگام برش مواد غذایی دستان خود را ببرید و خطرهای این چنین هر لحظه در کمین است و با استفاده از رنده برقی تمام این چالش‌های آشپزی حل می‌شود.

معرفی بهترین رنده برقی موجود در بازار

وزن۲ گرم
نحوه عملکرددکمه فشاری
تیغه۴
تعداد تیغچهار عدد
جنس ظرفپلاستیک

نحوه عملکرددکمه روشن و خاموش
وزن۱.۴ گرم
تیغه۵
تعداد تیغهچهار عدد
جنس ظرفپلاستیک

وزن۲.۵ گرم
نحوه عملکرددکمه فشاری
تیغه۴
تعداد تیغهسه عدد

وزن۲۵۰۰ گرم
جنس ظرفپلاستیک
تعداد تیغهچهار عدد
تیغه۴

وزن۱.۳۳۵ گرم
نحوه عملکرددکمه فشاری
تیغه۵
جنس ظرفپلاستیکی

وزن۱.۳ گرم
نحوه عملکرددکمه فشاری
تیغه۱
تعداد تیغهچهار عدد
جنس ظرفپلاستیک

وزن۱.۲ گرم
نحوه عملکرددکمه روشن خاموش
تیغه ۵
ویژگیرنده ریز و رنده درشت

ویژگی بهترین رنده برقی چیست؟

در زندگی و آشپزی این روزهای انسان مدرن استفاده از تکنولوژی‌های مختلف، زندگی را بسیار راحت‌تر کرده است. رنده برقی آشپزخانه از آن وسیله‌هایی است که دیگر جای خود را رد جهیزینه دختران جوان و هر خانه و آشپزخانه‌ای باز کرده است. تنوع رنده برقی در بازار این چالش‌ را برای شما ایجاد می‌کند که بهترین رنده برقی کدام است؟ براساس نیاز خود باید خرید رنده برقی را در لیست وسایل مورد نیاز آشپزخانه جهیزینه خود تیک بزنید.

جنس رنده برقی: 

مواد غذایی تماس مستقیمی با ظرف رنده برقی دارد و برای همین جنس آن بسیار مهم است. مواد به کار رفته در ظرف رنده برقی باید از مواد ضد زنگ باشد و در شرایط مرطوب و برخود با خوراکی‌های آبدار زنگ نزند.

جنس تیغه رنده برقی آشپزخانه:

 تنوع رنده برقی در بازار بسیار زیاد است و شاید جنس سرامیکی آن دل شما را ببرد و امتیاز ۱۰۰ را از نطر زیبایی از شما بگیرد. ولی تیغ رنده برقی باید از مواد ضد زنگ و با استحکام باشدو تیغه‌های پلاستیکی و سرامیکی در برابر فشار دوام ندارند. یکی از بهترین تیغه‌ها برای رنده برقی، تیغه از جنس استیل است.

معمولا تیغه‌های رنده برقی با جنس استیل ضد زنگ هستند و بلامتی شما و خانواده را تضمین می‌کنند. پس قبل از خرید رنده برقی حتما به تیغه و جنس آن توجه کنید تا علاوه بر ضد زنگ بودن، در زمان‌های حساس آشپزی در برابر خرد و خلالی کردن مواد غذایی نشکنند.

قدرت رنده برقی: 

قبل از خرید رنده برقی با خودتان مشخص کنید که دقیقا برای شما و آشپرخانه‌تان چه کاربردی دارد. آیا هر روز با ظرفیت بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنید؟ و یا بعضی از روزها از آن استفاده می‌کنید؟ در هر دو صورت توان و قدرت رنده برقی بسیار مهم است. رنده برقی با قدرت ۲۰۰ وات همه آنچه که شما از یک رنده برقی انتظار دارید را در خدمتتان قرار می‌دهد.

رنده برقی با قدرت ۲۰۰ وات عملکرد خوب و درستی دارد ولی برای برش مواد غذایی سفت‌تر و بیشتر به رنده برقی با قدرت ۵۰۰ وات نیاز دارید. قطعا هرچقد که این قدرت بالاتر باشد، کیفیت بهتری را به شما می‌دهد.

تعویض تیغه رنده برقی:‌

بسیاری از خانواده‌های شمالی از رطوبیت بیش از اندازه شکایت دارند و محصولات آشپزخانه در این خانه‌ها خیلی زودتر زنگ می‌زنند. اگر شما از تیغه استیل ضد زنگ هم استفاده کنید، در شرایط خاصی و با گذر زمان ممکن است این تیغه‌ها آسیب ببیند، پس رنده برقی را انتخاب کنید که علاوه بر ضد زنگ بودن تیغه‌ها، بتوانید آن‌ها را در روزهای بعدی و به دفعات مکرر تغییر دهید. در هنگام خرید تیغه برقی حتما به این ویژگی توجه کنید.

ایمنی رنده برقی:‌ 

رنده برقی در کنار همه خوبی‌هایی که دارد، مانند دیگر وسایل آشپزخانه می‌تواند خطرناک باشد و دست شما با تیغه‌ها تیز و برنده آن زخم شود. در هنگام خرید رنده برقی توجه کنید که قسمت نهایی آن همراه با پلاستیکی پوشیده شده باشد. این سوپاپ‌ها در میز سنگی و چوبی و... دیگر لیز نمی‌خورند و برعکس اگر از جنس استیل خالص باشند به دلیل فشار و سنگینی رنده برقی ممکن است در هنگام خرد کردن مواد، رنده برقی تکان بخورد و پرتاب شود.

بسیاری از رنده برقی ها مانعی بر سر تیغه‌ها و دستان شما دارد که زمانی در هنگام برش با دست شما برخوردی نداشته باشند.

تجهیزات اضافی رنده برقی آشپزخانه:‌ 

در کنار پکیج این وسیله برقی، تجیزاتی مانند برس مخصوص تیغه‌های رنده برقی و محفظه خاصی برای نگهداشتن آن‌ها به شما داده می‌شود. اگر رنده برقی شما در جای به خصوصی نصب می‌شود و نیاز به کابلی جدا دارد، حتما در هنگام خرید رنده برقی به این سری از تجهییزات توجه کنید.

محفظه جدا: 

محفظه‌ و ظرفی که مواد برش خورده در آن قرار می‌گیرند، بسیار مهم است و اگر جدا از دستگاه رنده برقی باشد، بعد از برش مواد به راحتی می‌تواند ظرف را از دستگاه جدا و از مواد برش خورده استفاده کنید. اگر ظرف از دستگاه جدا باشد، دیگر مشکلی برای تمیز کردن آن نخواهید داشت و به راحتی پس از شستشو دوباره جمع می‌شوند.

انواع رنده برقی برای آشپزخانه در بازار

خرید و قیمت جدیدترین رنده برقی

رنده برقی ساده:‌ 

این نوع از رنده برقی ها به ویژگی‌های ساده خود یکی از پر کاربردترین و بهترین برنده برقی بازار هستند. با رنده برقی ساده همه مواد سالاد مانند سبزیجات، خیار، گوچه، پیاز و حتی خوراکی‌های سفت‌تر مانند شکلات و... را برش دهید. با رنده برقی ساده در زمان آشپزی و آماده کردن وسایل خود صرفه‌جویی کنید. 

اگر آشپزخانه شما خیلی کوچک است، اصلا نگران نباشید رنده برقی شاده در اندازه‌های بسیار کوچ مناسب خانه و آشپزخانه شما است. یکی از معایب اصلی رنده برقی ساده میزان مصرف انرژی بالای آن است و بدون برق اصلا کار نمی‌کند.

رنده برقی چند کاره، تفاوت رنده برقی ساده و چند کاره

 یکی از بهترین رنده برقی های بازار، رنده برقی چند کاره است که با آن می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید، هر چقدر هم سفت باشد با اندازه‌های مساپی با سرعت برش دهید. عکلکرد این رنده برقی در دستان شما است و هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را به اندازه دلخواه خود تغییر دهید.

قیمت رنده برقی چند کاره از قیمت رنده برقی ساده گران‌تر است ولی ایمنی آن چند برابر است و با استفاده از تجهییزات اضافی جان شما را در امان نگه می‌دارد. تفاوتی ندارد که در چه سطحی از آن استفاده می‌کنید، در هر سطح، اندازه و ارتفاعی به راحتی آن را با دستان و بدن خود تنظیم کنید. اگر آشپزخانه شما خیلی بزرگ نیست ممکن است از نظر ابعاد آن با مشکل روبرو شوید.رنده برقی چند کاره مخصوص خانه‌هایی با آشپزخانه و یا انباری بزرگ است که به راحتی رنده برقی چند کاره را در آن نگهدارد.

تفاوت رنده برقی ساده و چند کارهمزایامعایب
رنده برقی ساده برش سریع و دقیق
صرفه جویی در زمان
تمیز کردن آسان
فضای نگهداری کم
قیمت ارزان تر
کاربرد کمتر
بدون لوازم جانبی
احتیاج به منبع انرژی

رنده برقی چند کارهبرش سریع و دقیق
صرفه جویی در زمان
تنوع عملکرد
خطر آسیب کمتر

هزینه بالاتر
نسبتا بزرگ و سنگین
فضای بیشتر برای نگهداری
احتیاج به منبع انرژی

معرفی بهترین رنده برقی آشپزخانه در ایران

رنده برقی پارس خزر:

با خرید رنده برقی پارس خزر فقط وسیله‌ای برای خرد کردن و برش دادن مواد غذایی خود تهیه نمی‌کنید. این رنده برقی یک افزونه در کنار چرخ گوشت پارس خزر است. قیمت بسیار مناسب این رنده برقی در بازار ایران مشتریان و هواداران بسیاری دارد. با خرید رنده برقی پارس خزر به شما تیغه‌هایی اضافی با شماره‌ها و اندازه‌های مختلفی هدیه داده می‌شود و تا سال‌ها از خرید تیغه رنده برقی بی نیاز هستید.

رنده برقی مولینکس:‌

 عملکرد بسیار با کیفیت رنده برقی مولینکس آن را به عنوان بهترین رنده برقی بازار ایران به مشتریان شناخته است. این رنده برقی در جنس‌های مختلف پلاستیکی و استیل بسیار سبک است و خیلی راحت حمل می‌شود. با رنده برقی مولینکس آشپزی کاملا ایمن و کم خطری را تجربه کنید.

رنده برقی دلمونتی ایتالیا:

 این رنده برقی با ۷ تیغه مختلف در ابعاد متفاوت کاربردهای بسیاری دارد. تیغه‌های این رنده برقی معجزه می‌کند و ضخیم‌ترین و سفت‌ترین مواد حتی یخ را برای شما به اندازه‌های مناسب برش می‌دهد. بعد از اتمام کار تجهیزات آن را به راحتی جدا کرده و با برس مخصوص تمیز کنید.  با خیالی آسوده سال‌ها از این رنده برقی استفاده کنید. رنده برقی دلمونتی بسیار با کیفیت است و تجییزات آن کاملا ضد زنگ زدگی است و جنس خوب آن در برابر فشار مقاوم است.

رنده برقی تفال: 

 بهترین رنده برقی این مدل با قدرت ۲۰۰ وات به بازار عرضه شده است. با استفاده از این رنده برقی به‌صورت همزمان می‌توانید از ۳ تیغه به اندازه‌های مختلف هر مواد غذایی را برش دهید. محافظ تیغه‌ها مانع آسیب دیدن شما می‌شود و به راحتی از دستگاه جدا شده و می‌توانید با مقدار کمی مواد شوینده آن را بشویید. این رنده برقی تا سال‌ها در برابر فشارها و ضربه‌ها مقاوم خواهید بود و به عنوان بهترین رنده برقی به بازار ایران عرضه شده است.

قیمت رنده برقی آشپزخانه در بازار چند است؟

آیا شما هم دوست دارید که در آشپزخانه زیبای خود برای عزیزانتان غذاهایی با طعم جادویی بپزید؟ رنده برقی به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان، خوشمزه‌ترنی غذاها را آماده کنید. قیمت رنده برقی در بازار بسیار مختلف است. قبل از خرید رنده برقی مشخصی کنید که دقیقا رنده برقی برای شما چه کاربردی دارد. 

قیمت رنده برقی در بازار ایران براساس ویژگی‌های ظراهی و کیفی رنده برقی ها بسیار متنوع است و به طور مثال رنده برقی پارس خزر در بازار از قیمت ۸۰۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین رنده برقی دلمونتی ایتالیا با ظرفیت‌های مختلف از ۶۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. هرچقدر مواد به کار رفته در رنده برقی و تیغه‌های آن با کیفیت باشد، قیمت رنده برقی هم بیشتر بیشتر می‌شود.

رنده برقی را چگونه تمیز کنید؟

یکی از دردسرهای اصلی هر آشپزی تمیز کردن رنده برقی است. تمیز کردن رنده برقی در مدل‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. اگر تجهیزات رنده برقی به راحتی از آن جدا می‌شوند، برای تمیز کردن ابتدا همه قطعات را جدا کرده و با مایع ظرفشویی بشویید. تیغه رنده برقی را با کمی مایع ظرفشویی و یک ابر بشویید.

 این تیغه‌ها را خیلی زیاد و سفت نشویید تا آسیب جدی نبیند. اگر محفظه رنده برقی از آن جدا نشد، نگران نباشید با یک دستمال پارچه‌ای و کمی نمناک دور تا دور آن را به خوبی تمیز کرده و با دستمال پارچه‌ای دیگر سطح آن را خشک کنید.

بهترین جنس برای تیغه رنده برقی چه جنسی است؟

بسیار مهم است که تیغ رنده برقی مقاوم باشد و زود نشکند و سلامت خانواده را با زنگ زدن به خطر نیاندازد. جنس استیل ضد زنگ از همه جنس‌های تیغه رنده برقی بهتر است.

نتیجه گیری

یکی از وسایل پرکاربرد خانه و آشپزخانه‌های مدرن امروزی رنده برقی است. فرقی نمی‌کند که یک مهمانی بزرگ دارید و یا برای خانواده کوچک خود آشپزی می‌کنید. با استفاده از رنده برقی در کوتاه‌ترین زمان مواد لازم را به اندازه‌های مساوی خرد و برش دهید. خرید رنده برقی را در لیست جهیزیه خود فراموش نکنید، این وسیله پرکاربرد سیب زمینی‌ها را در کسری از ثانیه برای شما خلال و چیپسی می‌کند و دیگر نیاز نیست تا ساعت‌ها وقت خود را با آشپزی از دست بدهید. 

در هنگام خرید رنده برقی به جنس آن و تیغه‌هایش توجه کنید، تا خیلی زود خراب نشود و سلامتی شما به خطر نیافتد. با رنده برقی در زمان و انرژی خود برای آشپزی صرفه‌جویی و با حالی بهتر غذاهای ترد و خوشمزه را برای مهمان‌ها و عزیزانتان آماده کنید. قبل از استفاده از رنده برقی دستورالعمل‌های آن را به خوبی بخوانید تا به درستی هر قطه را در سر جای خود متصل کنید. تمیز کردن رنده برقی اصلا دردسر ساز نیست و به راحتی با جدا کردن تیغه‌ها و محفظه همه قسمت‌ها را به خوبی بشویی. اگر در مدل رنده برقی شما تیغه‌ها و دیگر اجزا از یکدیگر جدا نمی‌شوند، می‌توانید با استفاده از برس و فرچه مخصوص رنده برقی تمام قسمت‌های آن را تمیز کنید. همچنین به شما خواندن مقاله غذا ساز را پشنهاد می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.