بهترین مارک غذاساز (پرطرفدارترین) بررسی و معرفی بهترین مدل غذاساز

معرفی بهترین مارک غذاساز

یک غذاساز خوب می‌تواند ابزاری مفیدی برای تهیه‌ی غذا در آشپزخانه باشد، خصوصاً اگر زمان زیادی را صرف خرد کردن، مخلوط کردن، آسیاب کردن... می‌کنید. وظایفی که به طور معمول چند دقیقه طول می‌کشد را می‌توان به راحتی در عرض چند ثانیه با کمک یک غذاساز حوب و مناسب انجام داد. این راهنمای خرید غذاساز به شما کمک می‌کند تا بهترین غذاساز را انتخاب کنید. 

قبل از خرید غذا ساز به این نکات دقت کنید:

نیازهای خود را بشناسید

هنگام بررسی اینکه کدام غذاساز را بخرید، باید ویژگی‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد. آیا زیاد پخت می کنید؟ شاید همیشه سوپ درست کنید یا دوست داشته باشید سبزیجات را به سرعت خرد و آماده‌ی طبخ کنید. شاید شما یک غذاساز همه جانبه بخواهید که همه کارها را انجام دهد. در اینجا چند مورد از رایج ترین کارهایی را که یک غذاساز می‌تواند انجام بدهد آورده شده است:

  • خرد کردن
  • برش زدن
  • مخلوط کردن
  • پاک کردن
  • خمیر ورز دادن
  • رنده کردن.....

در حالی که برخی از غذاسازها از تمام ویژگی‌های فوق برخوردار هستند، بعضی از غذاسازها فقط چند مورد از ویژگی‌های بالا را دارند بنابراین قبل از خرید یک دستگاه غذاساز از خود بپرسید از چه ویژگی‌ها یا عملکردهایی در درجه اول درغذاساز برای شما برای شما مهم است.

ظرفیت غذا ساز

در مورد غذا ساز بسیار مهم است. بیشتر اوقات، مقدار کم مواد در کاسه بزرگ کاملاً مخلوط نمی‌شوند. برعکس تلاش برای گذاشتن قطعات بزرگ در کاسه کوچک غذا ساز کار سخت و  زمان‌بری است. اندازه مخزن غذا ساز می‌تواند تا 4 لیتر هم برسد، البته بعضی دستگاه‌ها چند کاسه با سایزهای مختلف دارند. اندازه استوانه ورودی مخزن غذا ساز را هم در نظر داشته باشید. دریچه‌های بزرگ‌تر برای استفاده از قطعات بزرگ‌تر مواد غذایی مناسب‌تر هستند و کار را هم راحت‌تر می‌کند. به‌این‌ترتیب می‌توانید اشکال مختلف غذا را به هم ترکیب کنید.

قدرت موتور غذاساز

یک موتور قوی باعث آماده شدن سریع‌تر غذا می‌شود. هنگام خرید غذاساز به واحد ولتاژ توان دستگاه حتماً دقت کنید. همین‌طور به دنبال غذاسازهایی بگردید که فناوری سنسور کنترل ولتاژ داشته باشد تا در صورت لزوم میزان برق ورودی به دستگاه را کنترل کند. 

حتماً ایمنی دستگاه را هم در نظر بگیرید. از آنجا که تیغه‌های دستگاه سریع حرکت می‌کند، ایمنی آن یک نکته مهم است. این دستگاه‌های مجهز به سنسورهای قطع کننده برق حرارتی هستند تا از موتور محافظت کند. تا وقتی‌که به‌ درستی تیغه‌ها در جای خود ننشسته باشند، دستگاه شروع به کار نمی‌کند.

غذا ساز می‌تواند کارهای مختلفی انجام بدهد. با انتخاب تیغه مناسب می‌توانید سیب‌زمینی را ماهرانه برش بزنید یا هویج را به‌اندازه دلخواه رنده کنید. تهیه غذا فقط آغاز کار است، بعضی دستگاه‌ها با قطعات اضافه‌ای که دارند مانند مخلوط‌کن و آسیاب‌های کوچک تنوع بیشتری را در اختیار شما می‌گذارند.

در این مقاله از سایت چی‌بگیر ما بهترین و پرفروش‌ترین مارک‌ غذاساز موجود در بازار را بررسی کرده‌ایم با ما همراه باشید. 

معرفی بهترین مارک غذا ساز

یکی از باکیفیت‌ترین و قدرتمندترین غذاسازهای موجود در بازار، غذاساز فلیپس می‎‌باشد. ازاین دستگاه برای تهیه‌ی انواع نان‌ها، کیک‌ها، خرد و قطعه قطعه کردن مواد غذایی، تهیه‌ی نوشیدنی‎‌ها .... استفاده کنید. جنس بدنه‌ی این دستگاه از استیل ضدزنگ است. همچنین بر روی بدنه‌ی این دستگاه تنظیمات سرعت تا 12 درجه قابل تغییر است و شما به راحتی می‌توانید همه‌ی انواع مواد را خرد کنید.

 این دستگاه مجهز به: ظرف خردکن، پارچ مخلوط‌کن، آب‌مرکبات گیری، همزن، رنده، ابزار خمیر زن..... لازم به ذکر است توان موتور دستگاه غذاساز فلیپس 1300 وات است. لازم به ذکر است همه‌ی قطعات این دستگاه را می‌توانید به راحتی در ماشین ظرفشویی قرار دهید. نکته‌ی مثبت دیگر این دستگاه محبوب کم صدا بودن آن است. این دستگاه غذاساز همچنین مجهز به پایه‌ی ضدلغزش می‌باشد. 

جنس بدنه‌ی غذاساز بوش از پلاستیک و استیل است. موتور این دستگاه بسیار قدرتمند است و توانایی خرد کردن انواع مواد غذایی را دارد. شما می‌توانید از این دستگاه برای خرد کردن، رنده کردن در حالت‌های مختلف، تهیه‌ی انواع خمیرها، آبمیوه و اسموتی‌های مختلف، خرد کردن یخ، آسیاب کردن،  ....  استفاده کنید. همچنین خرد کن همراه این دستگاه برای پودر کردن انواع ادویه‌جات کاربرد دارد. جنس تیغه‌ی این دستگاه از استیل ضدزنگ است. توان مصرفی دستگاه 800 وات است و دارای تنظیمات سرعت دو حالته می‌باشد. 

شما می‌توانید کلیه‌ی قطعات دستگاه غذاساز را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. 

جنس بدنه‌ی دستگاه غذاساز بایترون از پلاستیک است و توان آن 800 وات می‌باشد. دارای تنظیمات سرعت دو حالته است و جنس تیغه‌ی آن از استیل ضدزنگ می‌باشد. این دستگاه دارای مخلوط کن، آسیاب، رنده، یخ خردکن، خمیرزن .... می‌باشد. تیغه‌های رنده‌ی آن شامل ریز، درشت، نگینی، چیپس ساز است. بواسطه‌ی داشتن دیسک امولسیون ساز شما می‌توانید انواع سس‌ها را با این دستگاه غذاساز تهیه کنید. 

دستگاه غذاساز فلر توان موتور این دستگاه 750 وات است و بسیار بی‌صدا می‌باشد. جنس بدنه‌ی دستگاه از پلاستیک مرغوب تهیه شده و دارای رنگ‌بندی‌های محتلفی است. دارای تنظیمات سرعت دو حالته می‌باشد. این دستگاه دارای ظرف خرد کن، رنده، خمیرزن، دیسک امولسیون ساز است. حجم ظرف خردکن غذاساز فلز .52 لیتر و از جنس پلاستیک مقاوم می‌باشد. از جمله ویژگی‌های دیگر این دستگاه می‌توان به قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی، موتور کم صدا، مجهز بودن به سیستم ایمنی اشاره کرد.

آبمیوه گیری، آسیاب، خرد کن، همزن، رنده، آب مرکبات گیری... از امکانات بیشمار این غذا ساز فوق العاده هستند. 

جنس تیغه‌های این دستگاه از تیتانیوم است و قطعات جانبی آنرا می‌توانید در ظرفشویی قرار دهید. 

تنظیمات سرعت این دستگاه 5 حالته است و دارای پایه‌های لغزش گیر می‌باشد. 

توان مصرفی دستگاه 1000 وات است و تنظیم سرعا در آن 5 حالته است. 

غذا ساز براون تولید کشور آلمان است. که با توان مصرفی 600 وات و موتور کاملا بی صدا را به راحتی و با یک کلیک می‌توانید تهیه کنید. 

تیغه‌های این غذاساز اط استیل است و شما می‌توانید لوازم جانبی این دستگاه را در ماشین ظرفشویی قرار دارید.ظرفیت این دستگاه غذاساز 2 لیتر است. 

همچنین می‌توانید سرعت این دستگاه را در 15 حالت مختلف تنظیم کنید. 

کاربرد مهمترین قطعات غذاسازها

خردکن

دستگاه خردکن به‌ عنوان همکار کوچک شما برای انجام کارهای ساده مانند ساختن چاشنی‌ها و پوره کار می‌کند. این تکه‌های کوچک با گزینه‌های سرعت‌ بالا و پایین یا روشن و خاموش برای آماده‌سازی غذای ساده و بی‌دردسر کار را برای شما خیلی راحت می‌کنند.

فواید:

  • برای غذای کودک، انواع سس‌ها و خمیر عالی هستند.
  • خرد کردن مواد به قطعات خیلی ریز خوب هستند.
  • طراحی جمع‌وجور آن‌ها به این معنی است که هر آشپزخانه می‌تواند یکی از آن‌ها را در خود جای دهد

غذا ساز

یک غذا ساز از یک موتور قدرتمند برای اتوماتیک کردن کارهای تهیه غذا استفاده می‌کند که در هر وعده غذایی تکرار می‌کنید. کاسه و لوله‌های خوراک آن‌ها در اندازه‌های کوچک، متوسط و بزرگ در دسترس شما خواهند بود. قطعات قابل تعویض شامل تیغه‌های ضخیم و نازک برای برش و رنده، قلاب‌های خمیر و تیغه‌های S می‌باشد. برخی از دستگاه‌ها دارای مخلوط‌کن، آبگیری مرکبات و آسیاب کوچک هستند. حتی می‌توانید از این دستگاه‌ها برای تهیه تکه‌های کوچک خمیر کیک استفاده کنید. 

فواید:

  • مجهز به انواع قطعات یدکی برای انجام کارهای مختلف در آشپزخانه. کارهایی که ممکن است انجام آن با دست سخت باشد.
  •  با یک جفت دست اضافی زمان آماده‌سازی پخت‌وپز را کم کنید
  • مدل‌های مختلفی برای هر نیاز خانگی دارد.

مخلوط کن

این دستگاه‌ها در دسته وسایل خانگی یک قهرمان محسوب می‌شوند. آن‌ها به‌قدری کار شما را به‌خوبی انجام می‌دهند که از دیدن قطعات غذای آماده‌شده خود احساس لذت می‌کنید. موتورهای القایی آن‌ها برای ترکیب بار سنگین غذا طراحی‌شده‌اند و به همین دلیل گزینه سرعتی ندارد. تکنولوژی حسگر موتور این دستگاه‌ها با سنگین شدن بار، قدرت چرخش را افزایش داده و از این طریق از سایش موتور جلوگیری می‌کند.

فواید:

  • زمان آماده‌سازی پخت‌وپز را تسریع می‌کند
  • برای تهیه حجم زیاد و مواد سنگین مناسب است
  • طول عمر زیاد به لطف فناوری موتور قابل‌اعتماد است


در ادامه بخوانید : انتخاب بهترین و با دوام ترین برند مخلوط کن و میکسر

تفاوت مخلوط کن و غذاساز چیست؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که مخلوط کن و غذاساز یکی هستند. در واقع آنها لوازم مختلفی هستند که کاربردهای مختلفی دارند ، اگرچه برخی از افراد ترجیح می دهند فقط یکی یا دیگری را داشته باشند. یک قانون خوب برای یادآوری این است که مخلوط کن برای مواد مرطوب مانند سوپ، اسموتی و سس سالاد بهتر است، در حالی که غذاسازها برای مواد خشک یا سخت مانند سبزیجات، پروتئین، پنیر و سایر محصولات خشک هستند. امروزه اکثر غذاسازها به مخلوط کن نیز مجهز هستند. 

روش تمیز کردن غذاساز چگونه است؟

  • برای تمیز کردن غذاساز، ابتدا قطعات غذاساز را جدا کنید، از جمله تیغه، ظرف مخلوط کن....
  • تمام قطعات قابل جدا شدن را با دست و با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید، مراقب باشید از هیچگونه سیم ظرفشویی استفاده نکنید.
  • تیغه ها باید بلافاصله پاک و خشک شوند. 
  • قطعات قابل جابجایی را می‌توانید در ماشین ظرفشویی روی قفسه بالایی نیز بشویید.
  • یک پارچه مرطوب برداشته و پایه دستگاه را پاک کنید.
  • پس از خشک شدن کامل هر قسمت، غذاساز را دوباره کنار هم قرار دهید و آن‌را تا استفاده بعدی در جای خود قرار دهید.

مزایای استفاده از دستگاه غذاساز چیست؟

  • سرعت: هنگامی که عجله دارید یا با چندین ماده برای تهیه یک دستورالعمل کار می‌کنید، یک غذاساز می‌تواند به شما در آماده سازی کمک کند و به طور چشمگیری در زمان برای شما صرفه جویی کند. 
  • تهیه‌ی دستوالعمل‌های مختلف: از سس های مختلف، خمیرهای شیرینی، تا دسرها، این دستگاه می‌تواند به شما کمک کند تا دستور العمل‌های مختلفی را با استفاده از یک تیغه سریع و قدرتمند ایجاد کنید.
  • اگر جای کمی برای نگهداری وسایل خود در آشپزخانه دارید. و نمی‌خواهید همه‌ی دستگاها مانند مخلوط‌کن، همزن، آسیاب.... به صورت جدا تهیه کنید، دستگاه غذاساز یک گزینه‌ی مناسب برای شما است.

بهتر است بدانید که: 

مخلوط‌کن وسیله‌ای برای مایع کردن غذا است از اسموتی و سس گرفته تا پوره. مخلوط‌کن با تیغه ثابت به نرم و یکدست شدن مایعات کمک می‌کند تا مواد به حالت خمیری دربیاید. در طرف مقابل، غذا ساز قطعات یدکی و قابل تعویضی مانند تیغه خردکن پیاز، تیغه مخصوص پنیر و حتی ورز دادن خمیر دارد. هدف اصلی آن‌ها به حداقل رساندن زمانی است که شما برای تهیه غذا می‌گذرانید و دیگر مجبور نیستید که غذاها را قبل از تهیه خردکنید. غذا ساز می‌توانند اجزا خشک و تر را جدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
غذاساز قیمت انواع غذاساز