تخته دارت: معرفی 10 مدل تخته دارت استاندارد و باکیفیت

راهنمای خرید صفحه دارت استاندارد

تخته دارت یک تخته صاف و به صورت دایره است که سطحی صاف دارد. در این سطح صاف حلقه‌های رنگینی وجود دارد و هر حلقه دارای امتیازی خاصی. اما تیرهای تخته دارت، باید استاندارد و به طور خاصی طراحی شده باشند. هر تیر از 4 قسمت تشکیل شده است. این چهار قسمت عبارتند از: پوینت، بَرِل، شفت و فلایت. شما یک تیر دارت را تصور کنید. فیالت و شفل قسمتهای انتهای تخته دارت هستند. این دو قسمت قابل تعویضند، یعنی قابلیت بلندتر و یا کوتاه‌تر شدن دارند. 

کوتاه و یا بلند بودن این دو قسمت در نوع و کیفیت پرتاب تیرها تاثیر بسزایی دارد. اما مهم‌ترین قسمت یک تیر بازی دارت کیفیت آن است. و این کیفیت را بارل آن تعیین می‌کند. این قسمت قابل تعویض نیست و دارای وزن و جنس‌های مختلفی است. وزن بارل بین 18 تا 45 گرم متغیر است. که بر حسب نیاز شخصی انتخاب می‌شود.

در این مقاله از چی بگیر به معرفی چندین مدل تخته دارت استاندار پرداخته‎‌ایم. امیدواریم بتوانیم با این اطلاعات در خرید تخته دارت به شما کمک کنیم.

دارت سوزنی پرو اسپورتز مدل PS 18012در ابعاد ۴۰x۴۰x۳ سانتی‌متر را ملاحظه می‌کنید. وزن این دارت سوزنی همراه با همه مشتقات آن حدود ۱۲۰۰ گرم است. این بازی دارای 6 عدد دارت است. این تخته دارت و دارت سوزنی از جنس فلز تهیه شده و جنس پر آن هم پلاستیک است. این بازی از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. دارت‌های خوبی دارد، وزن آن مناسب است و کیفیت ساخت قابل قبولی نیز دارد. ارگونومکی دارت‌ها برای استفاده طولانی مدت هم مناسب است. 

دارت مغناطیسی کد 15 با ابعاد ۴۰x۴۰ سانتی‌متر در تصویر دیده می‌شود. وزن این دارت مغناطیسی ۳۵۰ گرم است. تعداد دارت‌هایی که در این مجموعه وجود دارد ۶ دارت است. نوع دارتهای این بازی مغناطیسی است. گفتنی است که نوع سیبل این بازی دو طرفه است. و کیفیت آن هم عالی است. این بازی دارای آهن ربا قوی است و سبب می‌شود که دارت‌ها محکم به بدنه بچسبند. 

دارت سوزنی یونیکورن مدل ESLIPSE PROدر ابعاد ۴۶x۴۶x۵ سانتی‌متر تولید شده است. وزن آن هم حدود ۵۰۰۰ گرم است که مصادف با 5 کیلوگرم می‌شود. جنس استفاده شده در صفحه این تخته از الیاف گیاهی به نام سیسال است و جنس پر دارت آن هم از پلاستیک است. 

دارت سوزنی یونیکورن مدل ECLIPSE HD2 کد 01 با ابعاد ۴۵x۴۵x۴ سانتی‌متر در تصویر دیده می‌شود. وزن این دارت سوزنی کمتر از 5 کیلوگرم است. تعداد دارت‌هایی که در این بازی و بسته وجود دارد ۱ عدد است. جنس صفحه دارت این بازی از مواد مصنوعی و کاغذ فشرده شده تشکیل شده است. با اینکه جنس صفحه از کاغذ فشرده است اما کیفیت خوبی دارد.  اما جنس دارت از پلاستیک است. 

دارت مغناطیسی 15 اینچی مدل 9697 دارای نکات مثبت بسیاری است از جمله اینکه صفحه آن دارای ابعاد مناسب 15 اینچی است. دارت آن مغناطیسی است. این امر سبب شده است که استفاده از آن برای کودکان خطر نداشته باشد. و همچنین به اطرافش هم آسیبی نرساند. بسته‌بندی این محصول ابعاد مناسبی دارد و براحتی قابل حمل است. ابعاد این دارت مغناطیسی استاندارد ۳۸×۳۲ سانتی‌متر است. همچنین دارای 4 عدد دارت نیز هست. جنس دارتها از پلاستیک و جنس پر آن هم از پلاستیک است. 

دارت سوزنی مدل جعبه‌ای 18، تنها یک تخته دارت است.  این تخته دارت 18 اینچی است. رنگ سفید مشکی  دارد و آماده خدمت‌رسانی و لذت بردن برای اوقات فراغت شما عزیزان است. تخته دارت دایره‌ای است و همانطور که گفتیم از نوعه  دارت سوزنی است. ابعاد این دارت سوزنی ۴۰x۴۰x۳ سانتی‌متر و بسیار سبک است. بله فقط 20 گرم وزن دارد. 

تخته دارت یونیکورن مدل HD2را در تصویر می‌بینید. این تخته دارت یونیکورن مدل HD2 محصول شرکت تمام حرفه‌ای Unicorn است که محصول کشور انگلستان بوده و مدلی بسیار پیشرفته ECLIPSE HD دارد. این مدل دارای قطر خارجی بزرگ‌تر نسبت به نمونه‌های مشابه دارای Unilock  است که برای هر چه بهتر شدن فاصله بین تخته و دیوار با کیفیت‌ترین اعداد دور تخته دارت حک شده‌اند. ابعاد این تخته دارت استاندارد ۴۰x۴۰x۵ سانتی‌متر است. و وزنی حدود 5 کیلوگرم دارد. نوع سیبل آن هم به صورت یک طرفه است. 

بازی آموزشی صنایع آموزشی مدل دارت کد 342 یک بازی است با یک صفحه پارچه‌ای و سه عدد توپ چسبی. در توضیح این بازی باید گفت که توپ را به سمت دارت پرتاب کرده و سعی‌ کنید بیشترین امتیاز را بگیرید. هرچه تعداد بیشتری توپ را به مرکز دارت بزنید، امتیاز بیشتری خواهید گرفت. این بازی برای کودکان زیر ۶ سال است و فقط برای سرگرمی کودکان و افزایش توجه و تمرکز آن‌ها ساخته شده است. ابعاد این کالا ۲۰×۳۶۰×۶۳۰ میلی‌متر است. اقلام همراه ارسالی با این بازی ۳ عدد توپ چسبی است.

دارت مغناطیسی مدل BOILI در ابعاد ۵۰x۴۰x۵ سانتی‌متر ارائه شده است. وزن این بازی سرگرم کننده 1200 گرم است. تعداد دارت همراه این بازی ۶ عدد است.

دارت سوزنی پرو اسپورتز مدل  PS 18011در ابعاد ۴۰x۴۰x۳ سانتی‌متر است. وزن این بازی ۱۷۰۰ گرم است. تعداد دارت‌هایی که با این بازی ارسال خواهد شد ۶ عدداست. جنس این دارتها از فلز است و جنس پرهای دارت‌ها هم از پلاستیک تشکیل شده است.


در ادامه بخوانید : ترامپولین چیست؟ خرید و قیمت 10 مدل ترامپولین خانگی و ارزان

انواع صفحه دارت

  • دارت سوزنی
  • دارت مغناطیسی یا آهنربایی
  • دارت الکترونیکی یا دیجیتالی 

برای خرید یک صفحه دارت استاندارد به چه نکاتی باید توجه شود؟

قیمت تخته دارت

مهمترین مقوله در خرید دارت میزان بودجه شماست. البته لزوماً یک دارت گران قیمت بهتر نخواهد بود. معمولا خیلی گران‌تر بودن این وسیله به دلیل وجود وسایل جانبی آن است. که گاهی به حضور آنها اصلا نیازی نیست. 

نوع تخته دارت

بعد از در نظر گرفتن میزان بودجه به نوع دارتی که می‌خرید توجه کنید. چه مدلی را می‌خواهید، سوزنی، مغناطیسی یا الکترونیکی. البته الکترونیکی و دیجیتالی مخصوص باشگاه‌هاست. 

کیفیت جنس تیر دارت

مواد تشکیل دهنده تیر دارت در قیمت آن تاثیر بسزایی دارد. مثلا تیرهایی که برنجی هستند ارزان‌تر از تیرهای نیکلی هستند. و تیرهای نیکلی دوام بیشتری دارند. 

کیفیت صفحه دارت

در مورد صفحه دارت هم باید گفت که صفحه دارتی مناسب است که براق و صاف با دوام زیاد باشد. معمولا تخته‌هایی با جنس الیاف گیاهی طبیعی، مناسب و دارای کیفیت خوبی هستند. قیمت این صفحه دارت‌ها هم کمی بیشتر است. اما صفحه دارتهایی با جنس پلاستیک، پارچه و چوب هم موجود است که کیفیت آنها پایین و ارزان‌تر است. در نظر داشته باشید بعضی از این تخته‌های دارت دو طرف هستند اما حرفه‌ای ها از تخته‌های یک طرفه استفاده می‌کنند. 

بهترین ارتفاع دارت از سطح زمین چقدر باید باشد؟

همانطور که می‌دانیم تخته دارت بر روی دیوار نصب می‌شود. و قسمت مهم آن است که دقیقا نقطه وسط دایره‌ای تخته دارت باید 173 سانتی‌متر با زمین فاصله داشته باشد. و حداقل فاصله پرتابی بر روی تخته دارت نیز باید بیش از دو متر باشد. فرد پرتاب کننده معمولا از فاصله‌ای که جهت پرتاب تعیین شده نباید پای خود را جلوتر بگذارد. و تخته دارت دقیقا باید در مرکز دید فرد باشد. معمولاً در این بازی هر فرد 3 پرتاب خواهد داشت.

سخن آخر:

از بازی‌هایی که طرفدار زیادی پیدا کرده و منحصر به سن و جنس خاصی نیست تخته دارت است. شاید انجام ورزش دارت ساده باشد و فکر کنید که در دفعه اول می‌توانید درست آن را انجام دهید. اما این ورزش امروزه به یک بازی حرفه‌ای تبدیل شده است. این بازی در انگلیس چشم گشوده است و از آنجا به کشورهای دیگر صادر شده است. برای انجام دادن این بازی شما به یک صفحه صاف نیاز دارید، که بورد نامیده می‌شود. 

این بورد از تعدادی حلقه‌های رنگین با فاصله‌های معین تشکیل شده که شما با پرتاب دارت به سمت بورد به داخل یکی از حلقه‌های رنگین، امتیاز مخصوص آن را به دست می‌آورید. این بازی مدل‌های متفاوتی دارد و قوانین مخصوص به خود را نیز داراست. در این نوشتار از چی بگیر 10 مدل از باکیفیت ترین تخته دارات را به شما معرفی کردیم. امیدواریم از خرید و انجام این بازی لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دارت قیمت انواع دارت