جلیقه نجات: 20 مدل جلیقه نجات شنا کودک و بزرگسال + قیمت

خرید جلیقه شنا لازمه یادگیری شنا و قایق سواری

ورزش شنا و قایق سواری از جمله ورزش‌هایی هستند که در اواسط بهار و شروع تابستان مورد توجه قرار می‌گیرند. معمولاً برای آموزش شنای کودکان نیاز به جلیقه نجات ضروری است. ما در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر اطلاعات مفیدی درباره انواع جلیقه شنا بادی و جلیقه نجات در اختیارتان می‌گذاریم. اگر شما نیز تمایل به یادگیری حرفه‌ای شنا‌، موج سواری و قایق سواری دارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چرا باید از جلیقه نجات استفاده کرد؟

استفاده از جلیقه نجات منجر به افزایش ایمنی شما و فرزندانتان می‌شود. برخی از افراد بر این تصور هستند که امکان غرق شدن در رودخانه‌های عمیق و دریاها وجود دارد. این باور عامیانه را فراموش کرده و دقت کنید که ممکن است در یک استخر کم عمق نیز غرق شد. استفاده از جلیقه شنا کودک فرزند شما را از خطرهای احتمالی مصون نگه می‌دارد و کودک با آسودی خاطر می‌تواند به شنا و بازی با آب بپردازد. در ادامه برایتان درباره انواع جلیقه نجات خواهیم گفت.

آشنایی با انواع جلیقه شنا

قبل از اینکه برای خرید جلیقه نجات و جلیقه شنا اقدام کنید، لازم و ضروری است که آشنایی نسبی با انواع آن‌ها داشته باشید. موارد زیر از جمله رایج ترین جلیقه‌ های نجات محسوب می‌شوند:

جلیقه نجات بچه گانه:

این مدل از جلیقه نجات متناسب با استایل کودکان تولید شده‌اند و داخل  آن‌ها با باد پر می‌شود. می‌توانید باد جلیقه را تخلیه کرده و به هنگام استفاده با دستگاه مخصوص داخل آن را پر از باد کنید. این جلیقه به فرزند شما کمک می‌کند که همواره به روی سطح آب شنوار باشد و به‌ هیچ عنوان احتمال غرق شدن نداشته باشد. 

جلیقه شنا:

این جلیقه که هم در ابعاد مناسب برای بزرگسال و هم کودکان تولید می‌شود. به هنگام سوار شدن قایق‌های پدالی، قایق موتوری و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوشیدن این نوع جلیقه نجات در واقع ایمنی و امنیت جانی شما را افزایش می‌دهد و اگر در صورت بروز اتفاق به داخل آب سقوط کنید، کمک می کند که در سطح آب بمانید.

جلیقه نجات حرفه ای:

جلیقه شنا حرفه ای دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی است که توسط ورزشکاران حرفه‌ای قایق سواری، شنا و سایر ورزش‌های آبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسلماً قیمت این مدل از جلیقه شنا حرفه ای به مراتب گران‌تر از سایر مدل‌های دیگر است.

جلیقه شنا مردانه:

دقت داشته باشید که اگر وزش حرفه‌ای آبی انجام می‌دهید حتماً جلیقه شنا مردانه و یا زنانه با توجه به جنسیت خود خریداری کنید. از آنجایی که برجستگی سینه بانوان به نسبت بیشتر است جلیقه نجات آن‌ها نیز متفاوت‌تر است.

معرفی ۲۰ مدل بهترین جلیقه نجات با قیمت ارزان و کیفیت مطلوب

اگر در انتخاب و خرید جلیقه شنا سردرگم و مردد هستید، توصیه ما برایتان بررسی مدل‌های مختلف و منتخب تیم چی بگیر است. جلیقه های شنا حرفه ای و جلیقه شما کودک که در ادامه برایتان معرفی می‌کنیم دارای کیفیت عالی بوده و از شما در برابر خطرات احتمالی مراقبت می‌کنند. این موارد عبارت‌اند از:

جلیقه نجات AMIRIAN سایز XL

اگر قصد خرید جلیقه نجات مردانه با قیمت مناسب را دارید، این مورد با وزن 400 گرم گزینه بسیار مناسب است. می‌توانید این جلیقه نجات را در سایزهای L، M، S و XS خریداری نمایید.

 جلیقه نجات نیچرهایک مدل NH20SP001

ابعاد این جلیقه نجات باکیفیت 970*690*370 میلی متر است. وزن آن معادل 1000 گرم بوده و مناسب برای قایق سواری است. از این جلیقه نجات برای شنا و موج سواری نیز می‌توانید استفاده کنید.

جلیقه نجات نیچرهایک دارای بند قابل تنظیم سایز در داخل جلیقه است و می‌توان با کاهش سایز از آن برای کودکان نیز استفاده کرد.جنس این مدل از جلیقه 90 درصد از نئوپرن و 10 درصد از نایلون است که داخل جلیقه از 30mm NBR پر شده است.

جلیقه نجات کد 1019

مشخصات جلیقه نجات
ابعاد650*460*100 سانتی متر
وزن400 گرم
سایر توضیحاتسایز جلیقه لارج است.

جلیقه نجات بادی بست وی کد 32069

مشخصات جلیقه نجات
طول41 سانتی متر
عرض30 سانتی متر
ارتفاع15 سانتی متر
وزن0.1 کیلوگرم
مناسب برای3 تا 6 سال
ظرفیت وزنی30
ظرفیت30
جنسپی وی سی

جلیقه شنا اینتکس مدل 58660

مشخصات محصول
ابعاد580*510*40 میلی نتر
وزن300 کرم
رنگزرد

جلیقه شنا کودک مدل MR103

مشخصات محصول
ابعاد320*50*320 میلی متر
وزن100 گرم
سایر توضیحاتجلیقه نجات کودک جنس فومی مناسب 3 تا 7 سال

جلیقه شنا مدل 100100

مشخصات محصول
ابعاد600*500*100 میلی متر
وزن400 گرم
سایر توضیحاتدارای سوت است
سایز جلیقه LX است

جلیقه بادی شنا زاگز مدل Swim Jacket

مشخصات محصول
ابعاد40*510*580 میلی متر
وزن300 گرم
سایر توضیحاتاین جلیقه برای کودکان 3 تا 6 سال طراحی شده است که تحمل وزن 18 تا 30 کیلوگرم را دارد.

جلیقه شنا بادی بست وی مدل 91030

مشخصات محصولات
طول46 سانتی متر
عرض46 سانتی متر
ارتفاع51 سانتی متر
مناسب برای3 تا 6 سال
ظرفیت وزنی30
ظرفیت1
جنسپی وی سی

جلیقه شنا بادی بست وی مدل 98014

مشخصات محصول
طول46 سانتی متر
عرض46 سانتی متر
ارتفاع51 سانتی متر
مناسب برای3 تا 6 سال
ظرفیت وزنی30
ظرفیت1
جنسپی وی سی

جلیقه شنا بادی بست وی مدل Life طرح مینی ماوس

مشخصات محصول
طول51 سانتی متر
عرض30 سانتی متر
ارتفاع46 سانتی متر
وزن250 کیلوگرم
ظرفیت وزنی30 کیلوگرم
جنسپلاستیک
سایر توضیحاتمناسب برای کودکان سنین 18 ماه تا 6 سال

جلیقه بادی شنا اینتکس کد 58671

مشخصات محصول
ابعاد40*510*580 میلی متر
وزن3000 گرم
سایر توضیحاتراه اندازی آسان
سبک و راحت
رنک تمام نارنجی برای مشخص شدن در آب
دارای برچسب تعمیرات
دارای یقه محافظ گردن کودک
دارای 2 محفظه ورودی باد

جلیقه بادی شنا سوییم وست مدل step c سایز M

مشخصات محصولات
ابعاد300 سانتی متر
وزن50 گرم

جلیقه بادی شنا مدل کد ۳۲۰۶۹

مشخصات محصول
ابعاد جلیقه410*300*150 میلی متر
وزن0.1 گرم

جلیقه نجات لیپیس کد 11 سایز XL

مشخصات محصول
ابعاد500*470 میلی متر
وزن200 گرم
سایر توضیحات جنس جلیقه نجات حرفه ای از استرچ مرغوب

جلیقه نجات کد 1016

مشخصات محصولات
ابعاد 630*600*100 میلی متر
وزن700 گرم
سایر توضیحاتجنس رویه پارچه پلی استر بوده و مناسب برای بزرگسالان است.
دارای 3 قفل با قابلیت تغییر اندازه است.
دارای سوت نجات است.

جلیقه شنای بادی اینتکس مدل 58673

مشخصات محصول
طول66 سانتی متر
عرض44 سانتی متر
وزن0.5 کیلوگرم
مناسب برایسنین 3 تا 6 سال
جنسپی وی سی
اقلام همراهبرچسب تعمیرات
سایر توضیحاتدارای یک بست پلاستیکی با قابلیت تنظیم
مناسب برای افزایش مهارت شنای کودکان
ساخته شده از پی وی سی با ضخامت 0.25 میلی متر

جلیقه شنا فشی مدل SIMA8363

مشخصات محصول
ابعاد290*280*80 میلی متر
وزن350 گرم
سایر توضیحاتمناسب برای کودکان 2 تا 3 سال با محدودیت وزن 15 تا 18 کیلوگرم است.
ساخت کشور آلمان

جلیقه نجات نیچرهایک مدل 2018 XL

مشخصات محصول
ابعاد66*108*8 سانتی متر
وزن470 گرم
سایر توضیحاتمناسب برای ورزش های آبی و قایق سواری
تهیه شده ازنئوپرین و نایلون
طراحی زیبا
دارای 2 قفل
دارای بندهای تنظیم

جلیقه نجات یاماها مدل استرچ 1120 سایز XL

مشخصات محصول
ابعاد500*600 میلی متر
وزن200 گرم

راهنمای خرید بهترین جلیقه نجات 

خرید و قیمت بهترین جلیقه نجات/ بچه گانه و بزرگسال

اگر قصد شما برای خرید جلیقه نجات کودک و جلیقه شنا بزرگسال جدی است، توصیه می‌کنیم به موارد و نکات زیر نهایت دقت را داشته و سپس با آگاهی کامل برای خرید اقدام کنید. این نکات مهم عبارت‌اند از:

مشخص کردن گروه سنی

قبل از هر کاری لازم و ضروری است که بدانید برای چه گروه سنی قصد خرید جلیقه نجات دارید. جلیقه شنا کودکان متناسب با استایل آن‌ها طراحی شده و قابلیت استفاده برای بزرگسالان را ندارد. بهتر است که با توجه به محدودیت سنی افراد برای خرید اقدام کنید.

به چه منظور جلیقه نجات می‌خرید؟

زمانی که برای پرسش عنوان شده پاسخ مناسبی بیابید می‌توانید با خیالی آسوده برای خرید اقدام کنید. اگر قصد شما خرید جلیقه بادی شنا کودک برای آموزش و یادگیری شنا است؛ باید متناسب با هدف خود جلیقه بادی خریداری کنید. 

هر کدام از جلیقه‌های موجود در بازار کاربرد خاصی داشته و بهتر است که به این کاربرد در زمان خرید، نهایت دقت را داشته باشید. به عنوان مثال برخی از جلیقه های نجات مخصوص ماهیگیری، قایق سواری و... بوده و برای ورزش‌های حرفه ای آبی چندان مناسب نیستند.

نحوه باز و بسته شدن جلیقه شنا

برای خرید جلیقه شنا باید دقت داشته باشید که جلیقه چگونه باز و بسته می‌شود. برخی از مدل جلیقه نجات کودک به واسطه زیپ بسته می‌شوند. در اکثر مواقع جلیقه شنا بادی مردانه به واسطه سگک بسته می‌شوند. توصیه می‌کنیم که به هنگام خرید به نحوه بعز و بسته شدن و سالم بودن زیپ و سگک نهایت دقت را داشته باشید.

چرا جلیقه نجات باید سبک باشد؟

اگر جلیقه نجات شنا وزن سنگینی داشت۶ باشد به جای مراقبت از شخص ممکن است منجر به بروز حوادث ناخوشایندی شود؛ بنابراین به هنگام خرید فراموش نکنید که جلیقه نجات با وزن نسبتاً سبک خریداری کنید‌‌.

متریال مورد استفاده در ساخت جلیقه نجات

جلیقه‌های نجات معمولاً از جنس پلاستیک و نئوپرن تولید شده‌اند. جلیقه شنا پلاستیکی قیمت ارزان‌تری در مقایسه با نئوپرن دارد. برخی از جلقه نجات شنا نیز از فوم‌های سبک و مخصوص تولید شده‌اند که به راحتی روی سطح آب شناور می‌مانند.

اندازه و سایز بهترین جلیقه شنا

جلیقه شنا و نجاتی که برای خرید انتخاب می‌کنید در درجه اول باید ابعاد و اندازه متناسب با سایز شما داشته باشد. تصور کنید که جلیقه نجاتی بزرگتر از سایز خود به تن کرده‌اید و به هنگام قایق سواری داخل آب می‌افتید. در این شرایط چه اتفاقی می‌افتد؟ به جای اینکه جلیقه نجات کمک کند از غرق شدن نجات یابید، در کسری از ثانیه به واسطه جریان آب از تن شما خارج می‌شود. با این شرایط بهتر است که جلیقه نجات در تن شما فیکس و ثابت باشد.

قیمت جلیقه نجات بچه گانه

تیوپ بادی شنا برای کودکان مناسب‌تر است یا جلیقه شنا کودک؟

انتخاب هر یک از موارد نامبرده کاملاً سلیقه ای است. ولی دقت داشته باشید که کودک در داخل آب ممکن است خسته شده و تیوپ را رها کند، اما جلیقه شنا بادی به گونه ای است که از تن او جدا نشده و امنیت بیشتری دارد.

آیا کودکان قادر به استفاده از جلیقه شنا بزرگسال هستند؟

خیر، به هیچ عنوان نباید برای کودکان از جلیقه شنا بزرگسال استفاده کرد. بهتر است که متناسب با قد و وزن کودک برای او جلیقه شنا بادی تهیه و خریداری کنید.

چرا باید از جلیقه نجات با رنگ خاص و شبرنگ استفاده کرد؟

رنگ‌هایی مانند نارنجی به دلیل وضوح دید بالا و قابلیت تشخیص از دور بهترین گزینه ممکن برای رنگ جلیقه نجات هستند. بنابراین توصیه می‌کنیم به هنگام خرید جلیقه شنا حرفه ای این نکته را در نظر داشته باشید.

 سخن پایانی

در این مقاله از سایت چی بگیر برای افرادی که تمایل به ماهیگیری، قایق سواری، موج سواری و ... دارند درباره راهنمای خرید جلیقه نجات شنا گفتیم. مواردی که در این مقاله معرفی شدند جزء باکیفیت ترین جلیقه شنا ارزان محسوب می‌شوند و امنیت شما را افزایش می‌دهند. 

شما عزیزان می‌توانید کلیه تجهیزات تفریحی و ورزشی خود را با قیمت مناسب از سایت چی بگیر انتخاب کرده و بخرید. توصیه می‌کنیم که نظرات و انتقادات خود را با ما به اشتراک بگذارید. در انتها خواندن مقاله عینک شنای حرفه ایی را پیشنهاد می کنیم. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.