تلمبه دستی: 15 مدل تلمبه باد برای دوچرخه + طرز استفاده

راهنمای خرید بهترین تلمبه دستی  ارزان و بررسی طرز کار تلمبه دوچرخه

اگر جزء آن دسته از افرادی باشید که دوچرخه سواری ورزش موردعلاقه‌شان است، بدون شک نیاز به تلمبه دستی و تلمبه باد را احساس می‌کنید. ما در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر برایتان خواهیم گفت که برای خرید تلمبه باد باید به چه نکات مهمی دقت داشته باشید.

چنانچه از ورزشکاران حرفه‌ای در زمینه دوچرخه سواری هستید و دوچرخه‌های کوهستان استفاده می‌کنید، خرید تلمبه دستی سبک وزن، برایتان یک ضرورت است. دقت داشته باشید که تلمبه باد تنها برای دوچرخه‌ مورد استفاده قرار نگرفته و کاربردهای متعددی دارد. همراه ما باشید  تا شیوه صحیح کار با تلمبه پایی و تلمبه دستی را بیاموزید.

ضررورت خرید تلمبه دستی برای دوچرخه سواران حرفه‌ای

برخی از افراد روزانه جندین ساعت از زمان خود را به دوچرخه سواری اختصاص می‌دهند و حتی برای طی مسافت‌های طولانی از انواع دوچرخه شهری استفاده می‌کنند. در برخی مواقع ممکن است که احساس کنند باد چرخ‌های دوچرخه‌شان کمتر شده است. در این شرایط یافتن مرکز مناسبی برای تعمیرات و تنظیم باد لاستیک‌های دوچرخه چندان آسان نیست. همراه داشتن تلمبه باد دستی در این شرایط تجهیزات شما را کامل کرده و از مراجعه به این قبیل مراکز بی‌نیاز می‌کند.

آشنایی با انواع تلمبه و کاربردهای آن‌ها

خرید و قیمت انواع تلمبه باد

تلمبه باد نیز انواع مختلفی داشته و هر یک دارای کاربردهای منحصر‌به‌فردی هستند. برای آشنایی با انواع تلمبه باد توصیه می‌کنیم که مطالب داخل جدول را مطالعه کنید.

این مدل از تلمبه دارای شاسی است که با دست باید آن را بالا و پایین کنید تا باد لازم را وارد وسیله مورد نظر کند. تلمبه های دستی نسبتاً سبک وزن بوده و به راحتی حمل می‌شوند. برخی از تلمبه دستی دارای شلنگ مخصوص بوده و برخی فاقد این شلنگ بوده و تنها سری ورود باد دارند.

انواع تلمبه
معرفی مدل تلمبه باد
کاربرد
تلمبه دستی
این مدل از تلمبه دارای شاسی است که با دست باید آن را بالا و پایین کنید تا باد لازم را وارد وسیله مورد نظر کند. تلمبه های دستی نسبتاً سبک وزن بوده و به راحتی حمل می‌شوند. برخی از تلمبه دستی دارایی شلنگ مخصوص بوده و برخی فاقد این شلنگ بوده و تنها سری ورود باد دارند.
  • باد کردن توپ
  • باد کردن لاستیک‌های انواع دوچرخه
تلمبه پایی
مکانیزم این مدل از تلمبه باد به گونه‌ای طراحی شده که باد مورد نیاز به وسیله حرکت پای شخص وارد تایر و وسیله مورد نظر می‌شود. ساختار تلمبه دستی و بادی به نحوی است که نیازمند نیروی شخص است. تلمبه پایی مقاومت و کارایی بیشتری در مقایسه با مدل تلمبه دستی داشته و وزن آن نیز بیشتر است.
  • باد کردن لاستیک انواع دوچرخه
  • باد کردن لاستیک انواع موتور
  • مناسب برای باد کردن انواع توپ
تلمبه باد برقی
پیشرفته‌ترین نوع تلمبه باد، مدل تلمبه برقی است. استفاده از این مدل تلمبه دوچرخه نیازمند نیروی شخص و زحمت بسیار نیست. دقت داشته باشید که قیمت این مدل از تلمبه باد به مراتب بیشتر از سایر گزینه‌های نامبرده است.
  • مناسب برای انواع دوچرخه کوهستان
  • قابلیت تنظیم بادلاستیک‌های موتور و خودرو
  • مناسب برای باد کردن انواع استخر بادی

مواردی که در جدول برایتان شرح دادیم تنوعی از انواع تلمبه باد بود. اگر قصد خرید تلمبه دوچرخه ارزان و با قیمت مناسب را دارید، توصیه می‌کنیم از مدل‌های معرفی شده تلمبه دستی و تلمبه پایی توسط سایت چی بگیر دیدن کنید. این موارد باکیفیت و مرغوب عبارت‌اند از:

 

ابعاد این تلمبه دستی برابر با 25*4*3 سانتی متر بوده  و دارای یک عدد سیلندر است. از این تلمبه فلزی لرای انواع والف‌های موتوری، سوزنی و فرانسوی می‌توانید استفاده کنید و حداکثر فشار آن 5.5BAR/80PSI است.

مشخصات تلمبه دستی
ابعاد23*5*3 سانتی متر
وزن100 گرم
جنسپلاستیک
اقلام همراهبست مخصوص + 2 عدد پیج
سایر توضیحاتمدل CRH-009O
مناسب برای کلیۀ والف‌های موتوری، فرانسوی و سوزنی

مشخصات تلمبه دستی
ابعاد60*60*19 سانتی متر
وزن600 گرم
حجم هوا0.32 سی سی
تعداد سیلندریک عدد
جنسآلومنیوم
سایر توضیحاتمناسب برای ماشین، موتور سیکلت، دوچرخه
دارای سیلندر بزرگ باد 320 میلی متری

اگر دوچرخه و یا موتورسیکلت شما در اکثر مواقع مشکل باد چرخ‌ها را دارد، نیازمند خرید یک تلمبه دستی پرباد هستید. ویژگی و مشخصات این تلمبه باکیفیت به شرح زیر است:

مشخصات تلمبه دستی
ابعاد53*17*7 سانتی متر
وزن0.8 کیلوگرم
تعداد سیلندریک عدد
جنسآلومنیوم

اگر قصد پرداخت هزینه زیادی برای تلمبه دستی را ندارید، پیشنهاد ما برایتان خرید این مدل از تلمبه به رنگ مشکی است. ابعاد تلمبه دستی برابر با 15*4*4 سانتی متر بوده و وزنی معادل 0.7 کیلوگرم دارد. حجم هوای آن 80 سی سی گزارش شده و جنس آن پلاستیکی است.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

یک تلمبه دستی پیشرفته نیاز ضروری هر دوچرخه‌ سواری است. ابعاد این مدل از تلمبه منحصربه‌فرد 20*5*5 سانتی متر بوده و دارای یک سیلندر است. جنس تلمبه دستی از آلومنیوم، الیاف مصنوعی، پلاستیک سخت و پلی استر است. از این تلمبه ضمن باد کردن چرخ‌های دوچرخه، برای توپ و انواع تایر می‌توانید استفاده کنید.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مشخصات فنی تلمبه دستی
ابعاد14*5*40 سانتی متر
وزن0.6 کیلوگرم
حجم هوا300 سی سی
تعداد سیلندریک عدد
جنسآهن

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

جنس این تلمبه دستی از آلومنیوم است و ابعادی برابر با 30*10*4 سانتی متر و وزن 350 گرم دارد. اعداد سیلندر آن یک عدد گزارش شده و برای باد کردن انواع تایر و چرخ دوچرخه، موتور، توپ و ... مناسب است.

مشخصات و ویژگی تلمبه دستی
ابعاد32*2*6 سانتی متر
وزن0.3 کیلوگرم
تعداد سیلندریک عدد
جنس تلمبه دستیآلومنیومی
سایر توضیحاتمناسب برای تنظیم باد دوچرخه، توپ و موتور سیکلت

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مشخصات و ویژگی تلمبه دستی
ابعاد45*14*5 سانتی متر
وزن670 گرم
حجم هوا350 سی سی
تعداد سیلندریک عدد
جنساستیل

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

اگر قصد خرید یک تلمبه کارآمد و سبک دارید، این مدل از تلمبه دستی مناسب شما است. جنس آن از آلومنیوم بوده و ابعاد 31*3*3 سانتی متری دارد. به راحتی می‌توانید این تلمبه دوچرخه را حمل کرده و جابجا کنید زیرا تنها 500 گرم وزن دارد.

مشخصات محصول
ابعاد59*22*9 سانتی متر
وزن0.9 کیلوگرم
تعداد سیلندریک عدد
جنسپلاستیک

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مشخصات تلمبه دستی
ابعاد20*1*1 سانتی متر
وزن120 کیلوگرم
تعداد سیلندریک عدد
جنسپلاستیک
سایر توضیحاتدارای تبدیل والف فرانسه

مشخصات فنی و ویژگی تلمبه دستی
ابعاد30*12*2 سانتی متر
وزن0.5 کیلوگرم
تعداد سیلندریک عدد
جنسپلاستیک
قابلیت‌های اندازه‌گیری و سنجشدرجه بندی

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

ابعاد این تلمبه دستی 24*5*5 سانتی متر بوده و جنس آن از پلاستیک سخت و پلی اتیلن است. نحوۀ کار با آن بسیار آسان است و برای توپ، موتور و دوچرخه مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

مطالب مهمی که قبل از خرید تلمبه باد باید بدانیم

برای خرید تلمبه دوچرخه در نظر داشتن برخی از نکات به شدت مهم و واجب است. این نکات به شرح زیر است:

چرا تلمبه باد خریداری می‌کنید؟

قبل از هر اقدامی برای خرید در درجه اول باید هدفتان را از خرید تلمبه مشخص کنید. به عنوان مثال اگر یک دوچرخه سوار حرفه‌ای و یا آماتور هستید، نیازمند یم تلمبه باد دوچرخه هستید. اما اگر به سایر ورزش‌ها متنند بسکتبال و والیبال می‌پردازید، نیازمند تلمبه مخصوص برای باد زدن توپ هستید. توصیه می‌کنیم قبل ازخرید درباره نحوۀ استفاده از تلمبه دستی تصمیم گرفته و سپس برای خرید اقدام کنید.

جنس بدنه تلمبه دوچرخه و متریال مورداستفاده در ساخت آن

فرقی نمی‌کند قصد خرید چه وسیله‌ای را دارد، بهتر است که از خود بپرسید: «متریال اصلی این کالا چیست؟» با بررسی متریال و جنس می‌توانید به راحتی نسبت به خرید تلمبه باد اقدام کنید. بخرخی از تلمبه بادی از جنس فلزهایی مانند آهن، آلومنیوم و استیل بوده و برخی نیز از جنس پلاستیم سخت و فشرده هستند. اگر انتخاب شما تلمبه دستی فلزی است توصیه می‌کنیم تلمبه بادی خریداری کنید که در معرض رطوبت دچار زنگ‌زدگی و فرسایش نشود.

میزان فشار و حجم هوای تلمبه باد

یکی از مواردی که توصیه می‌کنیم به صورت حرفه‌ای و دقیق مورد بررسی قرار دهید، میزان فشار تلمبه دستی و حجم هوای تلمبه است. این موارد در انواع تلمبه دستی به صورت متغیر بوده و تفاوت‌هایی دارند. به عنوان مثال اگر حجم هوی تلمبه بیشتر باشد امکان تنظیم باد لاستیک‌ها در زمان کمتری وجود دارد.

قیمت خرید تلمبه دستی ارزان و با کیفیت

انواع سری تلمبه باد دوچرخه

هر یکه از انواع تلمبه دوچرخه دارای یک سری خاصی هستند که در محل ورود باد قرار گرفته و باد را به داخل هدایت می‌کندو رایج‌ترین نوع سر سیلندر مدل سوزنی است. برخی از تلمبه دوچرخه پیشرفته دارای دو عدد سری بوده و به صورت همزمان می‌توانند دو وسیله و لاستیک را باد بزنند. حتماً به مطابقت سر سیلندر با وسیله خود دقت داشته باشید.

توجه به وزن و ابعاد تلمبه بادی

از دیگر موارد مهم که برای خرید تلمبه دوچرخه باید به آن نهایت دقت را داشت ابعاد، اندازه و وزن تلمبه است. اگر عادت به دوچرخه سواری در کوهستان و مسافت‌های بسیار طولانی دارید باید تلمبه دستی خریداری کنید که سبک وزن بوده و نیازمند جای زیادی نباشد. سهولت در حمل و جابجایی تلمبه باد را در نظر داشته و سپس برای خرید اقدام کنید.

جمع‌بندی و سخن پایانی

از همراهی شما عزیزان بسیار خرسندیم و امیدواریم که این مطالب برایتان مفید باشد . حال با تیترهای عنوان شده می‌توانید بهترین تلمبه باد دوچرخه را خریداری کنید. مواردی که برایتان معرفی کردیم از نظر قیمت تلمبه دستی ارزان بوده و کارایی بالایی دارند. در ادامه به برخی از مهمترین سوالات در خصوص طرز استفاده تلمبه دستی و راهنمای خرید تلمبه باد پاسخ می‌دهیم. شما عزیزان نیز می‌توانید سوالات خود را ذکر کرده و منتظر پاسخ مناسب از طرف تیم نویسندگان چی بگیر باشید. 

آیا برای همۀ دوچرخه‌ها به وسیله یک پمپ باد استفاده می‌کنند؟

خیر، برخی از دوچرخه‌های خاص و موتورها نیازمند تلمبه با پمپ باد مخصوص خود هستند و برای این مدل از دوچرخه‌ها از تلمبه دستی ساده نمی‌توان استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که ضمن توجه به پمپ باد باید به سری و سوزنی سیلندر تلمبه و دوچرخه نیز دقت داشت که با یکدیگر مطابقت داشته باشند.  

طرز استفاده از تلمبه باد به چه صورت است؟

استفاده از تلمبه باد به نوع مدل آن بستگی دارد. مثلاً تلمبه دستی دارای یک شلنگ مخصوص است و بر سر آن یک سوزن مخصوص قرار دارد. این سوزن و سر سیلندر را به روی محل ورود باد قرار داده و از ثابت بودن آن اطمینان کسب می‌کنید، سپس اهرم دستی را بالا و پایین می‌کنید تا باد وارد وسیله شود. تلمبه پایی یا تلمبه پدالی نیز به همین طریق استفاده می‌شود، با این تفوتی که اهرم مخصوص را با پا فشار می‌دهید.

آیا با تلمبه دستی می‌توان استخر بادی را باد کرد؟

اینکه بتوانید با تلمبه دستی استخر بادی را باد کنید، غیرممکن نیست اما بسیار سخت و طاقت‌فرسا بوده و به عبارتی بیهوده تلاش کردن است. برای باد کردن انواع استخر بادی کودکان بهتر است که از تلمبه برقی استفاده کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن استخر باد شود.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.