آچار فرانسه: خرید و قیمت اچار فرانسه (کوچک، برزگ، جغجغه ایی)

راهنمای خرید آچار فرانسه

قطعا همه ما حداقل یک بار در طول زندگی، به آچار فرانسه احتیاج پیدا کرده ایم! موقع درست کردن سینک آشپزخانه یا تعمیر قسمتی از موتور خودرو یا حتی باز و بست کردن یک پیچ و مهره ساده روی دوچرخه و... در خیلی موارد هم ممکن است به دلیل نبود آچار فرانسه، کارمان لنگ مانده باشد و از در و همسایه یک آچار قرض گرفته باشیم! اما نگران نباشید. امروز یک بار برای همیشه قرار است جعبه ابزار خود را با خرید یک آچار فرانسه اصل و بی نقص، پر کنید. فقط کافی است تا این مقاله از چی بگیر را تا انتها مطالعه کنید تا با انواع مختلف این ابزار آشنا شده و همچنین، نکات مهمی که هنگام خرید آن لازم است را کامل یاد بگیرید. 

کشوری که آچار فرانسه را اختراع کرد

بر خلاف نامش، این ابزار هیچ ارتباطی به کشور فرانسه نداشته و توسط یک مهندس انگلیسی به اسم ریچارد کلبرن اختراع شد. حتی خود فرانسوی ها به این ابزار آچار انگلیسی می گویند! تنها دلیل این نام گذاری، وارد شدن این ابزار به ایران برای اولین بار توسط فرانسوی ها است. این نوع آچار که در انواع مختلف و ابعاد گوناگون ساخته شده است، قابلیت این را دارد که به راحتی خود را با سایز های مختلف مهره های گوشه دار تنظیم کند. به این معنی که با خرید آچار فرانسه، در اصل ابزاری با قابلیت چندین آچار را تهیه کرده اید.

آچار فرانسه هنسون مدل 12-300 سایز 12 اینچ



وزن650 گرم
سایز آچار12
جنس بدنهفولاد

آچار فرانسه دنفوس مدل 120 سایز 12 اینچ



وزن450 گرم
سایز آچار12
جنس بدنهکروم-وانادیوم

آچار فرانسه رونیکس مدل RH-2401 سایز 6 اینچ



وزن140 گرم
سایز آچار6
جنس بدنهروکش ساتن کروم
سایر توضیحاتفک ها سخت کاری شده - آچار براساس اینچ و متر مدرج شده است 

آچار فرانسه نیکون مدل NE-12 سایز 12 اینچ



وزن650 گرم
سایز آچار12
جنس بدنهفولادی با روکش لاتکس (عایق برق)

آچار فرانسه رونیکس مدل RH-2403 سایز 10 اینچ



وزن760 گرم
سایز آچار10
جنس بدنهکروم

آچار فرانسه ایران پتک مدل EA 1210 سایز 12 اینچ



وزن675 گرم
سایز آچار12
جنس بدنهفولاد فورج با روکش کروم وانادیوم
سایر توضیحاتبدنه فولادی سخت کاری شده و فک ها سنگ خورده و پولیش شده

آچار فرانسه اسرانوی مدل YP_68 سایز 8 اینچ



وزن210 گرم
سایز آچار8
جنس بدنهآلومینیوم 
سایر توضیحاتآچار فرانسه مدل دسته کوتاه و لبه باریک 

آچار فرانسه نووا مدل NTA 3002 سایز 8 اینچ



وزن280 گرم
سایز آچار8
جنس بدنهبدنه استیل - دارای روکش ضد زنگ
سایر توضیحاتفک مدرج شده - مقاومت بسیار بالای آچار

آچار فرانسه کنزاکس مدل KWP-308 سایز 8 اینچ



وزن 180 گرم
سایز آچار8
ویژگی آچاردسته کوتاه


در ادامه بخوانید : خرید بهترین مارک جعبه ابزار خانگی و حرفه ایی ( ارزان ترین)

انواع آچار فرانسه کدامند؟

این ابزار را می توان از نظر کاربرد و ابعاد دسته بندی کرد. معمولا از نظر سایز و ابعاد، می توانیم به سه نوع آچار فرانسه کوچک، متوسط و آچار فرانسه بزرگ آن را تقسیم کنیم که در ادامه، بیشتر توضیح داده ایم. همچنین از نظر شکل ظاهری و کاربرد می توانیم به انواع مختلف زیر اشاره کنیم که هریک، کاربرد خاص خود را دارد و شما می توانید متناسب با کاربرد و عملکرد هرکدام، بهترین گزینه را برای نیاز های خود انتخاب کنید:

آچار فرانسه فشار قوی

یک آچار فرانسه آمریکایی فوق العاده قدرتمند و محکم در برابر خوردگی، که به صورت تکی ساخته شده است. جنس بدنه این مدل کروم بوده و وزن بسیار پایینی دارد. 

آچار فرانسه عایق برق

در برخی از مواقع که نیاز به استفاده از این ابزار در مجاورت با تجهیزات برقی فشار قوی وجود دارد، برای جلوگیری از برق گرفتگی احتمالی، از این نوع آچار استفاده می شود. آچار فرانسه عایق برق، دارای روکش عایق سه لایه روی کل بدنه آن است که در مقابل برق فشار قوی عایق بسیار خوبی است. به یاد داشته باشید که هنگام کار در مجاورت تجهیزات برقی و شبکه های توزیع برق، علاوه بر استفاده از این ابزار، از دستکش نیز استفاده کنید تا خدای نکرده دچار صانحه برق گرفتگی نشوید.

آچار فرانسه مدرج

هر نوع آچار فرانسه ای، می تواند مدرج یا ساده باشد. آچار مدرج، به مدلی گفته می شود که زیر فک های ابزار، به صورت خط کش، هک شده است که به وسیله آن، می توانید آچار را به طور دقیق و به اندازه باز و بسته کنید. 

آچار فرانسه لبه باریک

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید یک پیچ یا مهره را، در یک کنج یا محلی که دسترسی به آن سخت است، باز یا بسته کنید و آچار شما داخل آن قسمت فرو نرود! اینجاست که آچار لبه باریک وارد عمل شده و کار شما را راه می اندازد. فک ها یا بازو های این آچار حدود 70% از مدل های دیگر این ابزار باریک تر بوده و به راحتی، در قسمت هایی که مهره یا پیچ در دسترس نیستند، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

آچار فرانسه جغجغه ای

این نوع آچار، ظاهری کاملا شبیه به آچار معمولی دارد؛ با این تفاوت که یک قطعه چرخ جغجه ای روی فک ثابت آچار قرار گرفته است که باعث روان تر شدن و افزایش سرعت عمل باز و بسته شدن مهره می شود. عملکرد آچار فرانسه جغجغه ای شبیه به مکانیزم آچار بکس است.

آچار فرانسه صنعتی

برخلاف مدل های دیگر این ابزار که از کروم وانادیوم ساخته می شود، آچار فرانسه صنعتی، دارای بدنه ای از جنس فولاد سخت سخت کاری شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد و از آن می توان در مواردی که فشار بسیار زیادی در کار است، استفاده کرد. رنگ این مدل آچار، از مدل هی دیگر آن تیره تر بوده و معمولا وزن بیشتری دارد.

آچار فرانسه دسته کوتاه

در مواردی مانند زیر سینک دستشویی یا آشپزخانه که محدودیت فضا و دسترسی دشواری وجود دارد، از این ابزار می توان به خوبی بهره برد. اچارفرانسه دسته کوتاه، دارای فکی با طول بلندتر نسبت به سایر مدل ها و همچنین عرض باریک تری بوده و به همین دلیل در چنین فضاهایی، مانند آچار لبه باریک کاربرد دارد. دسته این نوع ابزار طول کمتری نسبت به سایر مدل ها دارد.

آچار شلاقی دوطرفه

این نوع آچار بیشتر برای مصارفی ماننده لوله کشی و تاسیسات ساختمانی استفاده می شود و در سایز ها و ابعاد مختلفی در بازار موجود است. اندازه گیری فک های این ابزار به دو صورت اینچی و متریک صورت می گیرد و می توان به عنوان یک آچار چند منظوره از آن استفاده کرد.

آچار فرانسه پیشرفته

مدل هایی از این آچار وجود دارد که دارای کاربردهای چندجانبه است. برخی از مدل ها دارای چند بازو در قسمت سری و دسته است که می توانید زاویه دسته آن را تغییر دهید و یا این که کاربرد آچار فرانسه را از طریق تغییر دسته آن تغییر دهید. از این نوع آچار ها معمولا کمتر استفاده می شود و خیلی رایج نیست.

برای خرید بهترین مارک آچار فرانسه به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید و قیمت آچار فرانسه

مانند هر ابزار دیگری، خرید این ابزار هم نیازمند دانست نکات کوچک و بزرگی است که بهترین انتخاب را داشته باشیم. باتوجه به تنوع انواع آچار فرانسه، ممکن است خرید برای شما کمی گیج کننده باشد. در این قسمت، به تمامی مواردی که باید در نظر بگیرید پرداخته ایم:

نوع آچار

در ابتدا، نوع آچار مورد نظر خود را متناسب با مصرف و نیاز خود تعیین کنید. برای مشخص کردن این گزینه، می توانید به اطلاعاتی که در مورد انواع آچار ارائه کردیم رجوع کنید. به طور مثال، اگر مصارف شما سنگین و با فشار زیاد است، می توانید از آچار صنعتی یا فشار قوی استفاده کنید. یا اینکه برای مصارف خانگی معمولا از آچار های لبه باریک یا معمولی استفاده می شود.

کاربرد اچار فرانسه

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، این ابزار، می تواند کاربرد های مختلفی داشته باشد. از مصارف خانگی و کوچک گرفته تا تعمیرات خودرو و کارگاهی و... کاربر آچار فرانسه نیز در انتخاب شما، نقش تعیین کننده دارد. براساس کاربرد آن می توانید نوع آچار را تعیین کنید و خرید خود را نهایی کنید.

ابعاد و سایز

به دلیل تنوع بسیار بالا در ابعاد پیج و مهره و همچنین مصارف گوناگون، این ابزار در ابعاد مختلفی طراحی و تولید می شود. سایز آچار فرانسه را معمولا بر اساس واحد اینچ یا میلیمرتر مشخص می کنند. آچار فرانسه کوچک دارای ابعادی بین 4 تا 10 اینچ است که در فضاهای کوچک و محدود مانند قطعات دوچرخه یا موتور کاربرد دارند. آچار فرانسه متوسط دارای ابعاد 10 تا 12 اینچ است که برای مصارف معمولی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. آچار فرانسه بزرگ نیز سایزی بالای 12 اینچ (حداکثر تا 24 اینچ) دارد که مختص کار های کارگاهی، تولیدی و سنگین است.

کیفیت ساخت فک و پیچ تنظیم 

می توان گفت این مورد، مهمترین فاکتور در انتخاب آچار فرانسه مورد نظر شما است. معمولا بهترین آچار فرانسه، ابزاری است که دارای فک مدرج و شیار دار است. همچنین هنگام انتخاب آچار مورد نظرتان دقت کنید که فک متحرک لقی نداشته باشد. در صورت وجود لقی و شل بودن فک اچارفرانسه، قطعا هنگام کار با آن، به مشکل بر می خورید. چون به درستی روی قطعه مورد نظرتان سوار نشده و ممکن است آچار چندین مرتبه از مهره در برود. 

پیچ تنظیم نیز باید بدون کوچک ترین اصطکاک و گیر بوده و کاملا روان بچرخد. اگر این قطعه کیفیت پایینی داشته باشد، در طولانی مدت دچار مشکل شده و ممکن است در عملکر فک آچار و باز و بست کردن پیچ و مهره اختلال ایجاد کند.

قیمت آچار فرانسه

قیمت این ابزار نیز، نکته ای است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. معمولا قیمت بر اساس نوع، جنس بدنه، مارک سازنده و سایز آچار مشخص می شود. برخی از ابزار های موجود در بازار، از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بوده و بسیار ارزان قیمت هستند. در مقابل، آچار هایی با کیفیت بسیار بالا و آبکاری شده در بازار وجود دارند که می توانند یک عمر پاسخ نیاز های شما را بدهند! قبل از انتخاب، سعی کنید قیمت آچار فرانسه مورد نظر خود را تعیین کنید و براساس بودجه ای که در نظر گرفته اید، بین گزینه های موجود انتخاب کنید. اما در مجموع سعی کنید آچار فرانسه اصل تهیه کنید و از خرید مدل های فیک و تقلبی خودداری کنید.

جنس بدنه

جنس بدنه نیز از فاکتور هایی است که باید به آن خیلی توجه داشته باشید. آچار هایی با جنس بی کیفیت و یا پلاستیکی، دارای طول عمر کوتاه تری بوده و ممکن است به مرور زمان و تحت فشار یا شرایط جوی، دچار خمیدگی یا شکستگی شوند. جنس بدنه و کیفیت ساخت از عواملی است که هنگام انتخابتان به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

قیمت آچار فرانسه بزرگ

چه اندازه آچار فرانسه ایی نیاز دارم؟

همانطور که قبل تر گفتیم، آچار فرانسه دارای سایز و اندازه های مختلفی است که هرکدام، کاربرد خاصی دارد. برای فضاهای محدود و کوچک، می توانید از انواع آچار فرانسه کوچک استفاده کنید. رایج ترین و پرمصرف ترین اچار فرانسه، مصارف خانگی و معمولی است که می توانید ابعدا متوسط آن را خریداری کنید. برای مصارف حرفه ای و صنعتی نیز آچار با ابعاد و اندازه های بزرگ مورد نیاز شما خواهد بود. در ابتدا، مشخص کنید که برای چه استفاده ای می خواهید آچار بخرید و متناسب با نیازتان، انتخاب کنید.

بهترین مارک آچار فرانسه در بازار چیست؟

در حال حاضر، می توان برند های رونیکس، ایران پتک، هنسون، نووا و سیلور را به عنوان پرفروش ترین و بهترین آچار های موجود در بازار معرفی کرد. که از بین آنها، براساس نوع، کاربرد و قیمت آچار فرانسه می توانید گزینه مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

سخن پایانی در مورد خرید آچار فرانسه

آچار فرانسه، یکی از ابزارآلاتی است که هر کسی ممکن است به آن نیاز پیدا کند. یکی از پرکاربرد ترین و پر استفاده ترین ابزارها چه در خانه، چه در مغازه و چه در هر محیط دیگری، آچار فرانسه است که می توان گفت داشتن آن، ضروری است. به همین دلیل، ما در این مقاله از وبسایت چی بگیر، سعی کردیم تا انواع مختلف آچار فرانسه را معرفی کرده و تمامی نکاتی که قبل ازخرید آن باید بدانید را بیان کنیم تا بهترین تجربه خرید را در این زمینه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.