اپل واچ SE: راهنمای خرید و مشخصات اپل واچ اس ای/ قیمت روز

راهنمای خرید و مشخصات اپل واچ اس ای 

اپل واچ جدید SE مجهز به یک پردازنده به‌روز است که قابلیت اتصال با بسیاری از جدیدترین امکانات ساعت‌ هوشمند اپل، از جمله سیتم‌عامل watchOS9 و حالت کم مصرف را دارد. علاوه بر این به عنوان یکی از ساعت‌ های هوشمند با قیمت اولیه پایین هم شناخته می‌شود. با وجود این مزیت، ای کاش صفحه‌نمایش این دستگاه دارای این قابلیت بود که همواره روشن و فعال بماند...

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می‌شود که آیا اپل واچ اس ای ارزش خرید دارد؟ در این راهنمای خرید از سایت چی بگیر با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق و کامل اپل واچ ای ای بپردازیم. و به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم.

مزایا اپل واچ اس ای 

معایب اپل واچ SE

  • ارزان قیمت‌ تر نسبت به نمونه های دیگر اپل واچ
  • قاب هم‌رنگ با ساعت
  • چیپست مشابه اپل واچ سری 8
  • مجهز به حالت کم مصرف
  • حاشیه‌های ضخیم
  • بدون قابلیت فعال بودن همیشگی نمایشگر

ساعت هوشمند اپل واچ مدل SE، با پردازنده‌ای مدرن، طراحی بدنه جدید و قیمت پایین‌تر، جایگزین مدل اصلی ساعت هوشمند SE شده است. از طرفی هم با توقف تولید اپل واچ سری 3 نگرانی‌های مربوط به مقرون به صرفه بودن اپل واچ را کم کرده است.

اگرچه این اپل واچ، از اپل واچ سری 8 ارزان‌تر است، اما دارای همان چیپست S8 است که آخرین پرچمدار اپل و بسیار گران‌قیمت می‌باشد، است. بنابراین، اگرچه ممکن است تمام ویژگی‌های این دو محصول در سری اپل واچ جدید را نداشته باشد، اپل واچ 2022SE با سازگاری جذابی به بازار عرضه شده است.

این سازگاری ممکن است برای همه قابل توجه نباشد. خیلی خوب می‌شد اگر می‌توانستیم در این بررسی، از نمایشگر همیشه روشن اپل واچ 2022SE نیز تحسین کنیم. اما خب این ویژگی را ندارد. از طرف دیگر با توجه به قیمت، به راحتی می توان اپل واچ SE را بهترین اپل واچ نامید.

مشخصات
اندازه38/40/44 میلی‌متر
رنگ هاشبرنگ، استارلایت، نقره‌ای
پردازندهS8
قابلیت اتصالتلفن همراه (اختیاری)، Wi-Fi، بلوتوث، U1، NFC، GPS
قابلیت ضدآب بودنتا 50 متر
عمرباتری18 ساعت
سازگاریسازگار با iOS ورژن ۱۴ به بالا و گوشی‌های اپل iPhone ۶s به بالا



در ادامه بخوانید : اپل واچ سری 7: کاملترین بررسی و قیمت خرید (اپل واچ سری 7)

مشخصات اپل واچ اس ای

  • این ساعت هوشمند از چیپست S5 به چیپست S8 ارتقا یافته که در تئوری همان پاسخگویی و اتصال قابل اعتماد اپل واچ سری 8 را دارد. باید این ویژگی را خودتان امتحان کنید.
  • شاید بزرگ‌ترین ویژگی‌هایی که از میان امکانات اپل واچ سری 8 در مقابل اپل واچ SE2022 کاسته شده، حسگرهای مرتبط با سلامت باشند. در حالی که این ساعت هوشمند، می‌تواند گام‌ها را بشمارد و ضربان قلب را کنترل کند، اما قابلیت ثبت نوار قلب (ECG)، شمارش اکسیژن‌ خون یا سنسور جدید ثبت دمای پوست اپل واچ موجود در سری 8 و اپل واچ اولترا را ندارد.
  • حسگر ثبت دمای پوست، احتمالاً یکی از ویژگی‌های دارای اهمیتی است که نادیده گرفته شده، چرا که در واقع می‌تواند به ردیابی دو حوزه مهم سلامتی، یعنی چرخه سلامتی و چرخه خواب بپردازد. اما نبود حسگرهای ثبت نوار قلب و میزان اکسیژن خون، در صورتی که به مشاهده این معیارها نیاز نداشته باشید، خللی ایجاد نمی‌کند.
  • در مورد ویژگی‌های ایمنی، اپل واچ SE همان ویژگی‌های اپل واچ سری 8 را دارد. علاوه بر ابزارهای موجود مانند Emergency SOS و Fall Detection، هر دو ساعت به لطف سنسورهای حرکتی ارتقایافته در ساعت، قابلیت جدیدتری برای تشخیص تصادف دارند. اگر اپل واچ SE تشخیص دهد که تصادف اتومبیل رخ داده است، می‌تواند به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس گرفته و به مخاطبین اضطراری مشخص شده بر روی ساعت، اطلاع دهد.

طراحی اپل واچ SE

در یک بازنگری مجدد، اپل واچ 2022SE مشابه اپل واچ ارتقایافته سری 4 که حاشیه‌هایش ضخیم‌تر از ساعت‌ اپل واچ سری 7 و 8 است، به نظر می‌رسد. در طراحی نمایشگر، با توجه به اینکه، برخی از ساعت‌ های هوشمند مقرون به صرفه، دارای گزینه همیشه فعال برای نمایشگرهایشان هستند، امیدوار بودیم از نمایشگر همیشه فعال اپل واچ سری 5 ایده می‌گرفت. با این حال، اندازه صفحه نمایش 30 درصد بزرگتر از اپل واچ سری 3 قبلی است که در صورت ارتقاء، تفاوت قابل توجهی ایجاد می‌کند. 

از دیگر ویژگی‌های اپل واچ 2022SE می‌توان به قاب آلومینیومی آن در سه رنگ نقره‌ای، شبرنگ و استارلایت اشاره کرد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید، اینها، سه رنگ از چهار رنگ موجود برای اپل واچ سری 8 هستند.

علاوه بر این ویژگی‌ها، پوشش زیرین آن از مواد کامپوزیت نایلونی ساخته شده که با قاب آن مطابقت دارد. اگرچه وقتی از این ساعت استفاده می‌کنید، پوشش زیرین آن قابل رویت نیست، اما این یک تغییر ظریف با مزیت زیست محیطی می‌باشد که اتفاقاً فکر می‌کنم عالی به نظر می‌رسد. چون به هر حال خیلی‌ها به مسائل زیست محیطی علاقه دارند!

همچنین می‌توان گفت که بهترین بندهای ساعت هوشمند اپل، برای اپل واچ SE  قابل استفاده است. البته بندهای 41 میلی‌متری با نسخه 40 میلی‌متری و بندهای 45 میلیمتری با نسخه 44 میلی‌متری سازگار هستند.

عمر باتری ساعت هوشمند اپل SE

امکانات اپل واچ اس ای / قیمت روز

عمر باتری اپل واچ SE2022، 18 ساعت ارزیابی می‌شود اما حالت کم مصرف جدید در اپل واچ با غیرفعال کردن ویژگی‌های تخلیه انرژی زمانی که این دستگاه را به شارژر متصل کنید، عمر باتری را افزایش می‌دهد.

اپل در رتبه‌بندی حالت کم‌مصرف محصولاتش، به باتری اپل واچ SE مانند اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا امتیاز نداده‌‌اند. این کاهش امتیاز، به این دلیل است که اپل واچ SE در حال حاضر فاقد نمایشگر همیشه روشن است، بنابراین ویژگی‌های کمتری برای غیرفعال کردن صرفه‌جویی در باتری وجود دارد.

 استفاده از حالت کم مصرف اپل واچ SE به صورت چند ساعت در روز، نشان داد که با استفاده معمولی از ساعت هوشمند، باتری آن کمی بیش از 24 ساعت دوام می‌آورد.


در ادامه بخوانید : چطور اپل واچ را ریستارت کنیم؟ (راه اندازی مجدد Apple Watch)

نرم‌افزار و قابلیت سازگاری اپل واچ سری SE

بیشتر تجربه اپل واچ به نرم‌افزار مرتبط بوده و می‌توان گفت سیتم عامل watchOS9 مجموعه‌ای از پیشرفت‌ها از جمله ظاهر جدید، امکانات بیشتر در ردیابی چرخه خواب و توانایی ایجاد رویدادهای جدید در تقویم بر روی ساعت عرضه کرده است. این مجموعه، یک به‌روزرسانی پیشگامانه و تحول‌برانگیز نیست، اما اپل با توجه به قدرت کاری watchOS موفق شده پیشرفت بیشتری نسبت به رقبایش داشته باشد. 

البته هنوز معایب و عوامل آزار‌دهنده در این ساعت هوشمند وجود دارد، برای مثال یافتن و راه‌اندازی برنامه‌های باز نشده در این ساعت، دشوار است؛ دستیار صوتی Siri که مورد بی‌توجهی قرار گرفته شده، هنوز نسبتا کند عمل می‌کند و در همین حال، یک قطره آب روی صفحه ساعت اغلب می‌تواند ورودی‌های اشتباه را راه‌اندازی کند.

قابلیت ردیابی تناسب اندام در ساعت هوشمند، یک تمرکز کلیدی برای اپل است و این اپل واچ، به عنوان یک ابزار پوشیدنی بسیار توانا در زمینه ردیابی تناسب اندام می‌باشد که حتی دارای نسخه جدید برنامه Compass با ویژگی‌های Backtrack (برای ردیابی مجدد مراحل) و Waypoint (برای مشخص کردن مکان فعلی) است. این ویژگی‌ها می‌توانند در پیاده‌روی یا در یک منطقه باز بزرگ، کاربردی باشند، اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که این قابلیت را مفید می‌دانید، احتمالاً قبلاً از خدماتی مانند برنامه عالی اوپن‌استریت‌مپز (OS Maps) برای رفع نیازتان استفاده کرده باشید.

مشخصات و خرید اپل واچ اس ای

محصولات سری SE دارای قابلیت اندازه‌گیری کامل ضربان قلب و همچنین اعلان‌هایی است که در صورت داشتن ضربان قلب کم یا زیاد یا ضربان قلب نامنظم به شما هشدار می‌دهند. همانطور که قبلا اشاره شد، محصولات سری SE مانیتورینگ اکسیژن خون یا ویژگی ECG ندارد، اما این ویژگی‌ها، از جمله امکانتی که در سال گذشته به طور منظم در سری 7 استفاده شده باشند، نیستند. هر کاربری با توجه به نیاز یا عدم نیازش به این ویژگیها قادر به انتخاب ساعت هوشمند مناسب برای خود خواهد بود. 

SOS و تشخیص سقوط همچنان در این ساعت هوشمند پشتیبانی می‌شوند و در حال حاضر با تشخیص تصادف همراه شده‌اند.

خرید اپل واچ se به چه کسانی توصیه می‌شود؟

اپل واچ اس ای ارزش خرید دارد؟

اپل واچ اس ای را بخرید اگر:

شما یک اپل واچ ارزان می خواهید: Watch SE قیمت پایین تری دارد، اما همچنان بسیاری از ویژگی های سطح بالای Watch 6 را در اختیار دارید – تا حد زیادی بستگی به این دارد که چقدر صفحه نمایش همیشه روشن می خواهید.

شما به اکسیژن خون اهمیت نمی دهید: توانایی بررسی عملکرد سیستم تنفسی شما یکی از ویژگی‌های کلیدی Watch 6 است، اما این ویژگی بیشتر یک ویژگی آرامش‌بخش است و نه ضروری، و بسیاری از افراد می‌توانند بدون آن زندگی کنند.

عمر باتری خوب می خواهید: در حالی که اپل واچ از پیشرو بودن در بازار فاصله زیادی دارد، عمر باتری ارائه شده Watch SE به لطف چیپست مدرن تر و حذف نمایشگر همیشه روشن، بهترین چیزی است که دیده ایم.

اپل واچ SE نخرید اگر:

شما جدیدترین و بهترین ها را می خواهید: Watch SE عملاً ترکیبی از Watch 4 و Watch 5 است. اگر عاشق داشتن هر ویژگی پیشرفته هستید، این ساعت برای شما مناسب نیست.

اگر ارزان ترین اپل واچ را می‌خواهید: اگر به دنبال صرفه جویی و هزینه کمتر هستید می‎‌توانید اپل واچ سری 3 را انتخاب کنید. فاقد صفحه نمایش همیشه روشن است و نمایشگر کوچکتری نیز دارد.

اپل واچ SE  برای چه افرادی مناسب است؟

به طور خلاصه، برای افرادی که می خواهند:

  • اپل واچ ارزان تر
  • تشخیص سقوط و SOS اضطراری
  • قطب نما، سلامت و ردیابی تناسب اندام
  • پایش نویز و ارتفاع سنج همیشه روشن
  • اتصال LTE اختیاری
  • عمر باتری تمام روز

نه برای افرادی که می خواهند: 

  • نمایشگر همیشه روشن
  •  برنامه ECG و Blood Oxygen
  •  روکش فولاد ضد زنگ یا تیتانیوم
  •  تراشه U1

سخن آخر:

اپل واچ SE به عنوان یک اپل واچ "پیشرو"، یک اپل واچ مدیریت شده با قانون خانوادگی یا یک تجربه اپل واچ با هزینه کمتر، کاملا منطقی است و دارای ویژگی‌هایی است که برای اکثر افراد مهم هستند و راهی برای برقراری ارتباط با فشار کمتری به بودجه مالی ارائه می‌دهد.

اگر می‌خواهید تجربه کاملی از ویژگی‌ها و کارکردهای اپل واچ را داشته باشید، اپل واچ سری 8 انتخاب بهتری است. اما به نظر می‌رسد بسیاری از کاربران معمولی هر آنچه را که نیاز دارند در SE جدید پیدا خواهند کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
ساعت هوشمند قیمت انواع ساعت هوشمند