بررسی ساعت گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو (قیمت و خرید آنلاین)

بررسی ساعت‌ گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو سامسونگ

مجموعه‌ی ساعت‌ های هوشمند سامسونگ برای سال 2022 مصداق بارزی از تغییر تدریجی و تکاملی در ساعت‌ های هوشمند است تا اینکه انقلابی در تولید این ابزارها باشد. سامسونگ در مدل‌های Galaxy Watch 5 و Galaxy Watch 5 Pro شباهت‌های زیادی با تولیدات مدل گلکسی واچ4 دارد اما بعضی جنبه‌های مهم را بهبود بخشیده است. 

 در این بین، مدل Pro به طور ویژهای جلب توجه می‌کند، چرا که سامسونگ علاقه‌مندان به فعالیت در فضای باز را با ویژگی‌های آموزشی جدید و وعده عمر باتری طولانی‌تر مورد هدف قرار می‌دهد. اما این دو مدل چه تفاوتی با هم دارند و چگونه در مقابل رقبا قرار می‌گیرند؟ در این گفتار از چی بگیر تلاش شده آنچه که باید در مورد گلکسی واچ5 و 5 پرو بدانید، بیان شود.

ساعت Galaxy Watch 5 و Galaxy Watch 5 Pro سامسونگ در یک نگاه:

سامسونگ دو مدل گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو را در 10 آگوست 2022 طی برنامه رونمایی تابستانی محصولاتش معرفی کرد. این دو ساعت ویژگی‌های اصلی مشابهی دارند، اما در مورد نقاط فروش منحصر به فرد و مخاطبان هدف متفاوت هستند.

گلکسی واچ 5 یک جانشین کاربردی و کامل برای ساعت  گلکسی واچ 4 است. این گزینه سبک‌تر و دارای پالت رنگی جذاب‌تری است. گلکسی واچ 5 پرو عملاً همان ویژگی‌های اصلی را در هسته خود ارائه داده، اما دارای بدنه ضخیم‌تر و سنگین‌تری برای داشتن باتری بزرگ‌تر می‌باشد. همچنین دارای صفحه‌ای بزرگتر و یک بند D-buckle است و با ویژگی‌های برنامه‌ریزی تمرینی اضافی عرضه شده است. این ساعت هوشمند، برخی از ویژگی‌های آموزشی جالب الهام گرفته شده از گارمین را هم به لیست ویژگی‌هایش اضافه کرد که بعداً به آنها خواهیم پرداخت. در نهایت، این ساعت هوشمند، ساختار آلومینیومی مورد استفاده در مدل‌های پایهای گلکسی واچ 5 را با بدنه تیتانیومی دارای لبه‌ محافظ برای اطراف قاب خود جایگزین کرده است.

هیچ یک از مدل‌های سری گلکسی واچ 5 دارای قاب چرخشی فیزیکی نیستند، اما سامسونگ به فروش گلکسی واچ 4 کلاسیک برای کسانی که به دنبال این ویژگی خاص هستند، ادامه خواهد داد. در حال حاضر، تمامی محصولات Galaxy Watch5 دارای یک قاب لمسی با لنزهای قوی‌تر Sapphire Crystal است.

اگرچه باتری بزرگ و باورنکردنی مدل پرو یک ویژگی برجسته برای این ساعت هوشمند است، همه مدل‌ های گلکسی واچ 5 در مقایسه با گلکسی واچ 4 باتری‌های بزرگ‌تری دارند. علاوه بر این یک محصول جدید، به نام سنسور دمای پوست به کیت ردیابی سلامت اضافه شده است. سیستم عامل Wear OS3گوگل همراه با رابط کاربری One UI Watch4.5 سامسونگ به عنوان سیستم عامل و پوسته انتخابی موجود و آماده استفاده هم توسعه یافته‌اند.

اما، گلکسی واچ 5 در دو سایز 40 و 44 میلی‌متر در بازار موجود است. هر دو این گلکسی واچ‌ ها به قالب‌های Wi-Fi و LTE نیز دسترسی دارند. در مقابل گلکسی واچ 5 پرو تنها در سایز 45 میلی‌متری موجود است و می‌توان آن را با LTE  یا بدون LTE نیز تهیه کرد.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch5 Pro

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch 5 Pro

مشخصات Galaxy Watch 5 Pro
ابعاد قاب ۴۵.۴×۴۵.۴×۱۰.۵ میلی‌متر
وزن46.5 گرم
اندازه صفحه نمایش 1.4 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش450*450
سیستم عاملAndroid Wear
مشخصات سخت افزاریBioActive کنترل ترکیب بدن Light Sensor نور
اتصالات Bluetooth/NFC/wifi
حس گرهاBio active
Light Sensor
ژیروسکوپ (Gyro)
شتاب‌سنج (Accelerometer)
شمارنده ضربان قلب (Heart Rate)
فشارسنج (Barometer)
ظرفیت باتری۵۹۰ میلی آمپر ساعت
نوع باتری لیتیوم/یون
  • دقت کنید: این ساعت با همه ی محصولات مجهز به سیستم عامل اندروید مطابقت دارد اما احتمال اشکال در اتصال به گوشی‌های هوآوی به دلیل تحریم‌ها وجود دارد.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch5 44mm

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch 5 44mm

مشخصات Galaxy Watch 5 44mm
ابعاد قاب ۹.۸×۴۳.۳×۴۴.۴ میلی‌متر
وزن32.5 گرم
جنس بدنه/بندآلومنیوم/سیلیکون
اندازه صفحه نمایش1.4 
رزولوشن صفحه نمایش
۴۵۰×۴۵۰
سیستم عاملAndroid Wear
پردازندهExynos W۹۲۰
حافظه داخلی 16 گیگا بایت
حسگرها Bio active
Light Sensor
ژیروسکوپ
ژیروسکوپ (Gyro)
شتاب‌سنج (Accelerometer)
شمارنده ضربان قلب (Heart Rate)
فشارسنج (Barometer)
نوع و ظرفیت باتریلیتیوم-یون/ ۴۱۰ میلی آمپر ساعت

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch5 40mm

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch 5 40mm

مشخصات Galaxy Watch 5 40mm
ابعاد۹.۸×۳۹.۳×۴۰.۴ میلی‌متر
وزن28.7 گرم
جنس بدنه و بندآلومینیوم/ سیلیکون
نوع و اندازه صفحه نمایشسوپرامولد/1.2 اینچ
پردازندهExynos W۹۲۰
حافظه داخلی 16 گیگا بایت
اتصالات Bluetooth/NFC/WiFi
حس گرها Bio active
Light Sensor
ژیروسکوپ (Gyro)
سنجش دمای بدن
شتاب‌سنج (Accelerometer)
شمارنده ضربان قلب (Heart Rate)
فشارسنج (Barometer)
نوع و ظرفیت باتریلیتیوم-یون
۲۸۴ میلی آمپر ساعت

سخت‌افزار و طراحی ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 سامسونگ

بررسی ساعت گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو

همانطور که پیش‌تر بیان شد، سامسونگ ترجیح داده به جای اختراع مجدد ساعت هوشمند، سخت‌افزار و طراحی موجود خود را اصلاح کند. توجه به این نکته که گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 4 عملاً از نظر ظاهری و تا حدی از نظر فیزیکی دستگاه‌های مشابهی هستند، برای کسانی که به دنبال یک مدل جدید هستند، ناامید کننده است.

ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 سامسونگ دارای دو لنز 44 و 40 میلی‌متری است. مدل 40 میلی‌متری، کوچک‌ترین، باریک‌ترین و سبک‌ترین طرح در این محدوده است که دارای صفحه نمایش 1.19 اینچی 396×396AMOLED، ضخامت 39 میلی‌متر و وزن 29 گرم است. 

طرح بزرگتر گلکسی واچ 5 دارای صفحه نمایش 1.36 اینچی 450×450AMOLED با ضخامت 43.3 میلی‌متر و وزن 33 گرم می‌باشد.

سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو تولید جدید این گروه و جایگزین لاین کوتاه مدت «کلاسیک» شده است. این ساعت، صفحه مدرج 45 میلی‌متری کوچکتری بکار گرفته، اما همچنان از همان صفحه نمایش 1.36 اینچی گلکسی واچ5 استاندارد استفاده می‌کند. این لنز کمی بزرگتر، فضا را برای قاب برجسته و بلندتر با محافظت بیشتری از صفحه نمایش در برابر ضربه‌های غیرعمدی ایجاد می‌کند.

مانند گلکسی واچ 4، هر دو مدل گلکسی واچ 5 سامسونگ دارای یک جفت دکمه صاف‌تر و بلندتر در سمت راست خود هستند. دکمه‌های گرد مورد استفاده در واچ 4 کلاسیک از بین رفته و احتمالاً این حذف یا کاهش برجستگی، به‌ویژه برای مدل Pro، مناسب باشد چرا که در حین کار با ساعت احتمال کمتری وجود دارد که دکمه‌های صاف‌تر را روی یک برنامه نگه دارید.

در حالی که هر دو مدل گلکسی واچ 5 از بند ساعت استاندارد 20 میلی‌متری استفاده می‌کنند، سامسونگ با اصلاح تناسب بندهای استاندارد به بهبود آنها پرداخته است. این شرکت ادعا می‌کند که این اصلاحات به دقت سنسورها در برنامه‌های ردیابی سلامت کمک می‌کنند. گلکسی واچ 5 استاندارد با طرح بند ساعت اسپرت مشابه با بند ساعت گلکسی واچ4 عرضه می‌شود. مدل پرو دارای بند D-buckle ایمن‌تری است که ظاهر بهتری دارد و تناسب بهتری هم ارائه می‌دهد.

باتری در ساعت گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو:

در مورد سخت‌افزار، سامسونگ بالاخره طول عمر باتری را به یکی از ویژگی‌های اصلی محصولاتش تبدیل کرده است. مدل 40 میلی‌متری گلکسی واچ 5 دارای باتری 284 میلی‌آمپر ساعتی است، در حالی که مدل 44 میلی‌متری از پاورپک 410 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. مدل Pro شامل یک سلول بزرگ 590 میلی‌آمپر ساعتی است که باتری سنگین قبلی Wear OS را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. سامسونگ ادعا کرده است که در حالت کلی این باتری‌ها باید برای 50 ساعت شارژ را حفظ کنند. برای مدلPro، این عدد به 80 ساعت با استفاده منظم یا 20ساعت برای استفاده مداوم از GPS می‌رسد. با این حال، بسته به میزان استفاده از ساعت‌، قدرت این باتری‌ها متفاوت خواهد بود.  متاسفانه در زمان بررسی گلکسی واچ 5 پرو، این ادعاها به طور کامل اثبات نشد. سامسونگ همچنان از تراشه Exynos W920SoC که سال گذشته در گلکسی واچ4 استفاده کرده، با 1.5 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند.

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار:

هر دو مدل گلکسی واچ 5 سامسونگ دارای رتبه IP68 آب و گرد و غبار هستند. این بدان معناست که آنها می توانند تا 30 دقیقه در عمق 5 فوتی در آب باشند بدون اینکه آسیبی ببینند. بنابراین، می توانید در پایان یک تمرین سنگین بدون فکر کردن مستقیماً زیر دوش آب بپرید.

گلکسی واچ 5 پرو همچنین دارای یک بدنه تیتانیومی جدید و بهبود یافته است که نازک اما سخت است. از آنجایی که تیتانیوم قوی‌تر است، بدنه آن باعث می‌شود Galaxy Watch5 Pro کمی بادوام‌تر از قاب آلومینیومی Galaxy Watch5 باشد.

تناسب اندام، ردیابی سلامت، و امکانات نرم‌افزاری

ویژگی های منحصر به فرد گلکسی واچ 5 پرو

ساعت‌ های سری گلکسی واچ 5 لیست معمولی و متداولی از فناوری ردیابی سلامت را عرضه می‌کنند. اگر صفحه مشخصات گلکسی واچ 4 را بررسی کرده باشید، بسیاری از این ویژگی‌ها آشنا خواهند بود.

  • برای شروع، لاین گلکسی واچ 5 شاهد بازگشت سلسله حسگرهای «BioActive» که شامل سه حسگر برای نظارت بر ضربان قلب، سیگنال الکتریکی قلب و ترکیب بدن می‌باشد. در حالی که این همان مجموعه حسگرهایی است که بر اساس سنسورهای قبلی ایجاد شد، سامسونگ ادعا می‌کند که دقت لاین گلکسی واچ 5 به لطف قرار گرفتن بهتر روی مچ دست بهبود یافته است. سری گلکسی واچ 5 به لطف سنسور SpO2 دارای نظارت مداوم بر اکسیژن خون هم است.
  • در این ساعت‌ها، یک افزونه قابل توجه جدید به مجموعه حسگر های سامسونگ اضافه شده است. یک سنسور جدید دمای پوست که از امواج مادون قرمز برای نمونه‌برداری از نوسانات دمای بدن کاربر استفاده می‌کند. طی بررسی‌های ما، مشخص شد که این ویژگی در محصولات جدیدتر شرکت فیت‌بیت (Fitbit) مفید بوده، چرا که به عنوان یک هشدار اولیه برای بیماری احتمالی عمل می‌کند. احتمالاً سامسونگ طرح‌های مشابهی دارد.
  • سامسونگ همچنین به دنبال بهبود ردیابی و تجزیه و تحلیل خواب با استفاده از ساعت‌های سری گلکسی واچ 5 است. با نظارت و ضبط خروپف از طریق میکروفون تلفن همراه و نظارت بر اکسیژن خون شبانه می‌توان به خصوصیات خواب پی‌برد. این شرکت همچنین در حال تبلیغ سیستم Sleep Coaching خود است که در لاین گلکسی واچ 4 عرضه شد. به کمک این سیستم پس از اینکه حدود یک هفته داده‌های مربوط به خواب جمع‌آوری می‌شود، ساعت یک برنامه هدایت‌ شده یک ماهه برای رفع مشکلات خواب پیشنهاد می‌کند. برای کسانی که در اکوسیستم سامسونگ هستند، ادغام ابزارهای هوشمند، به کاربران اجازه می‌دهد با کنترل دستگاه‌های هوشمند به تقویت بهداشت خواب بهتر دست یابند.
  • در گلکسی واچ 5 پرو، برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید را خواهید دید. این ساعت به عنوان پرچمدار ساعت‌ های هوشمند، با ارائه پشتیبانی از مسیر با استفاده از GPX برای دانلود و نمایش مسیرها بر روی ساعت، ضبط مسیرهای جدید و به اشتراک‌گذاری آنها با دیگران به بازار عرضه می‌گردد. همینطور این ساعت هوشمند دارای ابزار Track Back است، ابزار جدیدی که کمک می‌کند در صورت منحرف شدن از مسیر، راه اصلی را پیدا کنید. در نهایت، مدل Pro نیز حالت turn-by-turn direction دارد که برای مشخص کردن مسیر پیمایش شما گزینه‌ای عالی است.

متصل نگه داشتن شما بوسیله Samsung Galaxy Watch 5 و Watch5 Pro

با Samsung Galaxy Watch5 و Watch5 Pro  می‌توانید متن‌ها را بخوانید و به آن‌ها پاسخ دهید، تماس‌ بگیرید و تقویم خود را مستقیماً از مچ دست خود به‌روزرسانی کنید. آیا می خواهید Galaxy Buds خود را متصل کنید و به لیست پخش Spotify مورد علاقه خود گوش دهید؟ مشکلی نیست. آیا باید برای قهوه صبح خود هزینه کنید؟ فقط از Samsung Pay در ساعت خود استفاده کنید. مطمئن نیستید امروز هوا چگونه خواهد بود؟ فقط از دستیار صوتی بپرسید.

علاوه بر این، با Galaxy Ecosystem راه‌های بیشتری برای تقویت کار و بازی شما وجود دارد. برای پیوستن به گلکسی اکوسیستم، به سادگی Samsung Watch5 یا Samsung Watch5 Pro را از طریق حساب سامسونگ خود وصل کنید. از اینجا می‌توانید گلکسی واچ خود را به سایر دستگاه‌های سامسونگ مانند Galaxy Z Fold4، Galaxy Z Flip4 یا Galaxy Buds2 Pro برای استفاده یکپارچه در خانواده دستگاه‌های سامسونگ متصل کنید.

آیا ساعت گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو ارزش خرید دارند؟

البته، برای افرادی که به دنبال ساعت هوشمند مترقی‌تر از Galaxy Watch4 هستند، باید مسائل دیگری نیز مد نظر قرار گیرد. پیشرفت‌های انجام شده ممکن است حداقل برای کسانی که قصد کسب درآمد با ساعت هوشمند قدیمی‌شان را ندارند، ارزش صرف هزینه اضافی را نداشته باشند. اما برای کاربران جدید ساعت‌ هوشمند، گلکسی واچ 5 یک نقطه عطف پیشرفته‌تر و کامل‌تر است.

در حالی که مدل‌های گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ4 کلاسیک سامسونگ از نظر ظاهری متفاوت بودند، مدل‌های واچ 5 و 5 پرو تقریباً مشابه هستند. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، هر دو مدل گلکسی واچ 5 دارای قاب لمسی هستند و از نظر زیبایی‌شناسی تقریبا یکسان‌اند. با این حال، طرح Pro دارای صفحه بزرگتر، باتری بزرگتر و بدنه محکم‌تر از همتای خود است. سامسونگ این مدل را به عنوان گزینه‌ای تحت عنوان «ماجراجویی در فضای باز» عرضه کرده است.

Samsung Galaxy Watch 5 Pro یا Apple Watch Series 8؟

مقایسه گلکسی واچ 5 پرو با اپل واچ سری 8 فایده ای ندارد زیرا هر دو مدل منحصر به سیستم عامل و پلتفرم مربوطه خود هستند. یک کاربر اندرویدی مزایای بیشتری با استفاده از ساعت گلکسی خواهد داشت. در حالی که کاربران iOS با اپل واچ احساس راحتی بیشتری دارند. گفته می شود، گلکسی واچ 5 پرو از نظر عمر باتری و اندازه گیری ترکیب بدنه، اپل واچ 8 را شکست می دهد. با این حال، WatchOS 9 اپل پشتیبانی تناسب اندام بهتری و گزینه های بهتر برای مشاهده داده ها در حین تمرین، و سیستم قدرتمند Apple Healthkit را به ارمغان می آورد.

چگونه سامسونگ گلکسی واچ 5 جدید ممکن است به کسانی که قصد بارداری دارند کمک کند؟

بسیاری از والدین روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند تا ببینند این دو خط کوچک در تست بارداری مثبت می‌شود. بسیاری از تلاش‌ها با شکست مواجه می‌شوند، زیرا زنان سالم در سنین باروری هر ماه تنها 20 درصد شانس باردار شدن دارند. اما یکی از روش هایی که به تلاش برای باردار شدن کمک می کند، ردیابی دمای پایه بدن است. دمای پایه بدن، دمای بدن در حالت استراحت است، بنابراین معمولاً صبح ها اندازه گیری می شود. برای تعیین BBT خود، می توانید دمای بدن خود را هر روز صبح به مدت چند ماه اندازه گیری کنید و آن را پیگیری کنید تا ببینید که چگونه در طول ماه تغییر می کند. 

این دما اگرچه از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما در اکثر زنان، دمای پایه بدن پس از تخمک گذاری 0.5 تا 1 درجه فارنهایت افزایش می یابد و در دوران بارداری و یا با قاعدگی به حالت طبیعی کاهش می یابد. بسیاری از افرادی که در تلاش برای باردار شدن هستند، BBT خود را هر روز صبح برای تعیین روز تخمک گذاری و افزایش شانس بارداری مصرف می کنند. دمای پایه بدن، با این حال، می تواند تحت تاثیر استرس، کمبود خواب، بیماری و عوامل دیگر باشد.

از طرف دیگر، زنانی که از روش تنظیم خانواده طبیعی برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنند، می‌توانند از آن برای تعیین زمان اجتناب از مقاربت در دوران باروری خود استفاده کنند، اگرچه این روش به اندازه سایر روش‌های کنترل بارداری دقیق نیست.

Samsung Galaxy Watch 5 و 5 Pro کاری را انجام می‌دهند که بسیاری از کاربران اپل واچ، مدت‌هاست درخواست کرده‌اند. این ساعت به مشتریان این امکان را می‌دهند که دمای بدن خود را ردیابی کنند. بنابراین، بسیاری از کاربرانی که به دنبال خرید یک ساعت هوشمند جدید هستند و ممکن است در آینده برای باردار شدن تلاش کنند، می‌توانند ساعت گلکسی واچ 5 را انتخاب کنند.

کدام ساعت هوشمند برای ورزش و ماجراجویی در فضای باز بهتر است؟

گلکسی واچ 5 بهترین ساعت برای ورزشکاران

اگر از طرفداران ورزش در فضای بیرون و در طبیعت هستید، Samsung Galaxy Watch5 Pro برای شما طراحی شده است. با قدرت ردیابی و  GPS بالا در تمام روز. بنابراین، چه در حال دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی در میان تپه‌ها باشید، می‌توانید مطمئن باشید که داده‌های دقیق و بی‌درنگ را مستقیماً به ساعت خود دریافت می‌کنید.

آیا ساعت Samsung Galaxy Watch 5 و Galaxy Watch 5 Pro می توانند تماس و پیامک برقرار کنند؟

با گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو می توانید کارهای زیادی از جمله دریافت تماس و پیامک انجام دهید. برای برقراری تماس، فقط باید مطمئن شوید که گلکسی واچ 5 شما از طریق بلوتوث به تلفن شما متصل است یا اگر مدل LTE دارید، در شبکه 4G ثبت شده است. هر دو گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو دارای میکروفن و بلندگوی داخلی هستند تا بتوانید هنگام بیرون رفتن و بیرون از منزل با ساعت خود تماس برقرار کرده و به آن پاسخ دهید.

آیا Samsung Galaxy Watch5 و Galaxy Watch5 Pro ضد آب هستند؟

بله، با ساعت سامسونگ گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو می‌توانند تا 30 دقیقه زیر عمق 5 فوتی آب بمانید، بنابراین حتی لازم نیست وقتی زیر دوش یا استخر هستید آن را بردارید. این به این دلیل است که هر دو ساعت هوشمند دارای رتبه IP68 آب و گرد و غبار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.