گهواره برقی: راهنمای خرید و معرفی بهترین مارک گهواره برقی نوزاد

گهواره برقی چیست؟

اکثر شما پس از شنیدن واژه «گهواره» به یاد گهواره‌های چوبی و قدیمی می‌افتید که با کمک دست حرکت می‌کردند. باید بگوییم که گهواره برقی مدل پیشرفته و امروزی گهواره‌های قدیمی است که دیگر نیاز به شخصی برای به حرکت دادن ندارد. از طرفی ابعاد و اندازه گهواره برقی نیز بسیار جمع‌وجور و مناسب‌تر از مدل‌های قدیمی است. استفاده از این وسیله به‌هیج عنوان برای نوزادان مضر نبوده و بسیار کاربردی است. 

گهواره برقی چه مارکی خوبه؟

اگر قصد خرید سیسمونی برای فرزند خود را دارید توصیه می‌کنیم حتماً برای فرزند خود گهواره برقی ارزان و باکیفیت خریداری کنید. در ادامه این مطلب از سایت چی بگیر برای شما عزیزان خواهیم گفت چگونه گهواره برقی مناسب و باکیفیت خریداری کنید.

مزایا و معایب گهواره برقی چیست؟

مزایای استفاده از گهواره برقی
معایب استفاده از گهواره برقی
  • دارای ویبره است؛
  • به وسیله برق یا باتریحرکت می‌کند و نیاز به حرکتدست ندارد؛
  • قابلیت پخش صدا و موزیک دارد؛
  • امکان کنترل سرعت و ویبره دارد؛
  • در جهات مختلف حرکت می‌کند.
  • در مدت زمان محدود می‌توان از آن استفاده کرد؛
  • ممکن است نوزاد شما از آن خوشش نیامده و در آن بی‌قراری کند؛
  • قیمت بالایی دارد؛
  • در برخی از مواقع کودک شرطی شده و تنها در این گهواره به خواب می‌رود ونمی‌توان در برخی از محیط‌ها از آن استفاده کرد.

معرفی بهترین مارک گهواره برقی

گهواره برقی نوزاد ماستلا مدل 31

این مدل از گهواره برقی دارای 5 ملودی آرامش‌بخش به همراه تنظیم میزان بلندی صدا است و در تمامی جهات حرکت می‌کند.در تمامی جهت‌ها مجهز به حفاظ جانبی و غلتگیر دارای پشه‌بند است. این مدل از گهواره برقی دارای ریموت برای کنترل از راه دور است و بخشی از مشخصات آن به شرح زیر است:

مشخصات
ابعاد60**30*20 میلی‌متر
وزن4 کیلوگرم
رده سنی0-3 
ظرفیت وزنی3-18 کیلوگرم
قابلیت‌های صوتیموزیکال

گهواره برقی فورمامز مدل مامارو

مشخصات
ابعاد83*50*64 سانتی‌متر
وزن8 کیلوگرم
رده سنی0-12 ماهگی
ظرفیت وزنی10
قابلیت‌های صوتیموزیکال
سایر توضیحاتقابلیت اتصال به اسمارت فونها لز طریق بلوتوث و کابل AUX

گهواره برقی نوزاد ماستلا مدل 80410-2

مشخصات
ابعاد65*65*65 سانتی‌متر
وزن3 کیلوگرم
رده سنیبدو تولد تا 6 ماهگی
ظرفیت وزنیحداکثر 18 کیلوگرم
قابلیت‌های صوتیموزیکال
سایر توضیحاتدارای اتظیم زاویه پنج حالته
دارای تنظیم زمان از 15-30-45 دقیقه
دارای 15 موزیک به همراه قابلیت ورود یو اس بی
قابلت تامین برق باتری

گهواره برقی نوزاد ماستلا مدل 8108

مشخصات
رده سنینوزادان تا 3 سال
ظرفیت وزنیتا 18 کیلوگرم
قابلیت‌های صوتیقابلیت پخش صدا
سایر توضیحاتدارای زاویه 5 حالته
دارای 15 موزیک
قابلیت اتصال به USB
قابلیت تامین برق باتری

گهواره برقی کودک ماستلا کد 8104

مشخصات
ابعاد65*65*65 سانتی‌متر
رده سنینوزاد تا سه سالگی
ظرفیت وزنیحداکثر 18 کیلوگرم
قابلیت‌های صوتیقابلیت پخش صدا
سایر توضیحاتقابلیت اتصال به اسمارت فونها  ز طریق بلوتوث و کابل AUX
امکان تامیتن برق ازباتری
دارای 15 موزیک
دارای تنظیم زاویه 5 حالته

گهواره برقی نوزاد مدل بامبو

ابعاد این مدل از گهواره برقی برابر با 100*100*100 سانتی‌متر بوده و وزنی برابر با 8 کیلوگرم دارد. فرزند تازه‌متولد شما تا سن 3 سالگی می‌تواند از این گهواره استفاده کند و ایمنی بسیار بالایی دارد.

گهواره برقی نوزاد کیکابو مدل swing Twiddl

مشخصات
ابعاد65*65*65سانتی‌متر
وزن2 کیلوگرم
رده سنی0-6 ماهگی
ظرفیت وزنی9
قابلیت‌های صوتیموزیکال
سایر توضیحاتقابلیت اتصال به اسمارت فونها لز طریق بلوتوث و کابل AUX
دارای تشک نرم
دارای دو عروسک متصل

گهواره برقی نوزاد مدل 6535

از این مدل گهواره برقی با ابعاد 65*65*65 سانتی‌متر می‌توانید برای نوزادان تا 3 سالگی و با ظرفیت وزنی 15 کیلوگرم استفاده کنید. این گهواره قابلیت پخش صدا داشته و دارای 15 موزیک متناسب برای گروه سنی نوزادان است. این مدل از گهواره مجهز به کمربند ایمنی بوده و در 5 جهت حرکت می‌کند. استحکام و مقاومت این گهواره موجب شده که فروش و عرضه آن با استقبال روبرو شود.

گهواره برقی کودک ماستلا کد 8107

مشخصات
ابعاد65*65*65 سانتی‌متر
رده سنینوزادان تا 3 سالگی
ظرفیت وزنی18 کیلوگرم
قابلیت‌های صوتیموزیکال
سایر توضیحاتقابلیت اتصال به اسمارت فونها از طریق بلوتوث و کابل USB
قابلیت تامین برق با باتری
دارای تنظیم برای حرکت5 حالته
دارای 15 نوع موزیک

تاب برقی نوزاد گراکو مدل move with me

ابعاد این گهواره برقی 68*69*53 سانتی‌متر است و وزنی برابر با 7.800 گرم دارد. قابلیت حمل آسان این گهواره امکان حمل آن برای مهمانی و سفرها را فراهم کرده و دارای 5 سرعت تکان دادن و 2 سرعت لرزش است. این گهواره مجهز به 10 ملودی و 5 مدل صدای آرامش بخش طبیعت است.

نکات مهم برای خرید بهترین گهواره برقی نوزاد با قیمت مناسب

اکثر خانواده‌های ایرانی قبل از تولد فرزندان خود برای خرید سیسمونی اقدام می‌کنند. و در برخی مواقع نکات مهمی که باید آنها را مدنظر داشته باشند، نادیده می‌گیرند. اگر شما نیز تصمیم به خرید گهواره برقی برای نوزاد خود گرفته‌اید پیشنهاد می‌کنیم به مجموعه نکاتی که در ادامه شرح می‌دهیم دقت داشته و سپس بهترین گزینه ممکن را خریداری کنید.

خرید گهواره برقی نوزاد متناسب با بازه سنی

یکی از موارد مهمی که ضمن توجه به قیمت گهواره برقی باید به آن دقت کنید بازه سنی تعریف شده برای گهواره است. مثلاً برخی از خانواده‌ها به دلیل بیقراری فرزندشان در دو یا سه ماهگی تصمیم به خرید گهواره می‌گیرند. در این مواقع باید متناسب با سن فرزند خود بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. فاکتور بعدی که به آن اشاره می‌کنیم به این نکته بی‌ربط نبوده و بهتر است تمامی مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم مورد توجه قرار دهید.

ابعاد و اندازه گهواره برقی سیسمونی

انواع گهواره برقی دارای ابعاد و اندازه‌های خاصی بوده و برخی از آنها حتی تز نظر شکل نیز متفاوت هستند. قبل از خرید آنها باید محلی مناسب برای نصب و قراردادن گهواره درنظر بگیرید. لازم به ذکر است که این مکان باید در جایی باشد که مادر از همه محیط‌های خانه به آن دید داشته و به‌خوبی آن را مشاهده کند. برخی از گهواره‌های برقی بسیار جمع‌وجور بوده و فضای کمی را اشغال می‌کنند. ممکن است به دلیل این مسئله نسبت به خرید آنها اشتیاق داشته باشید؛ اما این نکته را نیز در نظر بگیرید که ممکن است فرزند شما به گهواره عادت کرده و به دلیل رشد سریع نوزادان در 2 یا 3 ماهگی مجبور به خرید گهواره برقی بزرگتری شوید. حال تصمیم با شما است.

وزن گهواره برقی و ظرفیت وزن

دو کمیت مهم در زمان خرید گهواره برقی سیسمونی حائز اهمیت‌اند، یکی از آنها وزن گهواره و دیگری ظرفیت تحمل وزن آن است. اکثر گهواره‌های برقی قابلیت تحمل وزن نوزادان تا 18 کیلوگرم را دارند. مسلماً هرچه وزن گهواره بیشتر باشد قابلیت تحمل وزن نوزاد نیز بیشتر خواهد بود. دقت کنید که هرچه وزن گهواره برقی ارزان بیشتر باشد حمل و جابه‌جایی آن دشوار است.

قابلیت حمل آسان گهواره برقی

همان‌‌طور که قبلاً اشاره کردیم ممکن است خوابیدن در گهواره برای کودک به عادت تبدیل شود. در این مواقع حتی در میافرت‌های چند روزه کودک شما نیاز به گهواره برقی داشته و بی‌قراری می‌کند. پیشنهاد ما برای عزیزان و والدین کودکان خرید گهواره‌هایی با وزن نسبتاً پایین است؛ زیرا قابلیت حمل آسان داشته و برخی از مدل‌های پیشرفته حتی با برق باتری ماشین نیز کار می‌کنند. 

جنس گهواره برقی و تشک آن

از دیگر موارد مهم برای انتخاب گهواره نوزاد مناسب توجه به متریال مورد استفاده در ساخت آن است. گهواره منتخب شما باید از متریالی درجه یک تولید شده و تشکی نرم و راحت داشته باشد. از طرفی ضدباکتریال بودن آن نیز حائز اهمیت است. اگر تشک گهواره برقی از الیافی غیراستاندارد و ضعیف درست شده باشد ممکن است منجر به بروز حساسیت در سلامت فرزند شما شود.

ایمنی گهواره برقی نوزاد

یک گهواره برقی استاندارد و ارگونومیک باید به اندازه کافی کمربند و محافظ داشته و منجر به سقوط نوزاد نشود. برخی از افراد در زمان خرید صرفاً به قیمت گهواره برقی فکر کرده و از مسائل جانبی مهم غافل می‌شوند درصورتی‌که ارگونومیک بودن محل خواب کودک حرف اول را می‌زند.

گهواره برقی چگونه کار میکند؟

گهواره های برقی امروزی به‌شدت پیشرفته شده و برخی قابلیت تنظیم سرعت و نوع حرکت هستند. به‌عنوان‌مثال می‌توانند با 5 مدل و سرعت خاص کودک را در جهت‌های مختلف تکان دهند. لازم به ذکر است که این تکان‌ها هیچ‌گونه خطری برای نوزاد شما به همراه ندارد. از طرفی اکثر گهواره برقی سیسمونی دارای قابلیت پخش موسیقی بوده و خود دارای موسیقی ملایم هستند. حتی اگر تمایل داشته باشید می‌توانید خودتان به واسطه USB موزیک خاصی برای کودک پخش کنید.

بهترین برند و مارک گهواره برقی کدام است؟

بدون شک محصولاتی که از برندهای شناخته‌شده و معتبر هستند  دارای کیفیتی بهتر بوده و دوام بالایی دارند. برای خرید گهواره برقی نیز بهتر است به سراغ مارک‌های شناخته شده رفته و محصولاتی را که به تازگی تولید شده‌اند خریداری کنید. حتماً در زمان خرید به فاکتور زمان تولید کالا دقت داشته باشید؛ زیزا مقاومت محصولات قدیمی کمتر است.

گهواره برقی چه مارکی بهتر است؟

کلیۀ گهواره‌های برقی موجود در بازار مناسب بوده و گزینه ایده‌آلی برای خرید سیسمونی نوزاد محسوب می‌شوند. موارد زیر از جمله برندهای شناخته‌شده و محبوب هستند:

  • لاوین؛
  • پارادیس؛
  • ویرا؛
  • ماستلا؛
  • ولگرو؛
  • کیکابو؛
  • فورمامز؛
  • گراکو و سایر موارد دیگر.

آیا گهواره برقی برای نوزاد مضر است؟

جالب است بدانید که گهواره برقی ضمن اینکه برای سلامت نوزادان مضر نیست؛ بلکه برایشان مفید نیز هست. گهواره‌های دستی موجب سرگیجه و حتی رفلاکس در معده نوزادان می‌شدند درحالی‌که گهواره‌های برقی امروزی با قابلیت کنترل زمان، سرعت و نوسان منجر می‌شوند کودک شما به سرعت به خواب رفته و خواب آرامی داشته باشد.

تا چند ماهگی می‌توان از گهواره برقی استفاده کرد؟

پاسخ این پرسش که تا چند ماهگی نوزادان می‌توان از گهواره برقی استفاده کرد به میزان علاقه و عادت کودک شما به گهواره و قابلیت استفاده از آن بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال برخی از گهواره‌ها مناسب برای 0 تا 6 ماهگی بوده و برخی حتی تا 3 سالگی کودک قابلیت استفاده دارند. البته ناگفته نماند که بهتر است تا 6 ماهگی کودک را به ترک گهواره برقی عادت دهید. 

این مسئله بستگی به میزان تحرک فرزند شما و عادت‌های او بستگی دارد. روش مناسب دیگری نیز وجود دارد اینکه قد کودک شما به 90 سانتی‌متر رسید، یعنی وقت آن رسیده به‌ روی تخت بخوابد.

تاب برقی بهتر است یا گهواره برقی؟

مقایسه تاب برقی با گهواره برقی چندان درست نیست؛ زیرا کارایی و کاربرد این دو وسیله از یکدیگر متفاوت بوده و نمی‌توان گفت کدام بر دیگری برنری دارد. تاب برقی وسیله بازی نوزادان و کودکان است و جنبه تفریح و بازی آرام‌بخش دارد، در صورتی که گهواره برقی برای آسوده خوابیدن نوزادان طراحی شده و کاربرد دارد.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت چی بگیر برای شما عزیزان دربارۀ راهنمای خرید بهترین گهواره برقی نوزادان گفتیم. اگر به فاکتورهای گفته شده دقت کنید، بدون شک قادر به خرید گهواره برقی ارزان و باکیفیت خواهید بود. در ادامه اگر تجربه استفاده از این قبیل گهواره‌های برقی برای فرزندان خود را داشته‌اید برای ما و سایر مخاطب‌های چی بگیر بگویید که از نظر شما یک گهواره نوزاد مناسب چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - امید ارمانی

درود عالی بود واقعا ممنون

30 دی 1402 - 11:02

پاسخ
نظرات چی بگیر - امید ارمانی

خوشحالیم که مورد قبول شما بود .

30 دی 1402 - 19:44