معرفی بهترین برند پستانک برای نوزاد/ خرید و قیمت روز

راهنمای خرید پستانک لاکچری و شیک

در هنگام خرید سیسمونی نوزاد پستانک جزئی از لوازمی است که در لیست قرار می‌گیرد. اما احتمال دارد برای انتخاب مدل پستانک دچار تردید شده و ندانید کدام یک کیفیت و کارایی بیشتری دارد. ما در این صفحه از سایت چی بگیر قصد داریم در مورد پستانک نوزادی و مزایا و معایب آن صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی که در این زمینه جمع آوری کردیم را، در اختیارتان قرار دهیم.

فواید استفاده از پستانک

استفاده از پستانک فواید زیادی دارد که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم. چنانچه به زودی صاحب فرزند می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم با مزایای استفاده از پستانک آشنا شوید. 

  • کمک به خواب بهتر کودک
  • ترک عادت مکیدن انگشتان
  • کمک به دریافت اکسیژن بیشتر
  • راهی موثر برای آرام کردن نوزاد

معایب پستانک برای نوزاد

استفاده از پستانک در کنار مزایای فراوان، معایبی نیز دارد که قبل از خرید، لازم است از آن‌ها آگاه شوید. 

  • اختلال در خواب شبانه: نوزادانی که شبانه روز از پستانک استفاده می‌کنند، هنگام شب نمی‌توانند بدون آن بخوابند. در این صورت هر زمانی که پستانک از دهانشان بیوفتد، با گریه از خواب بیدار می‌شوند.
  • خطر عفونت گوش: خوردن پستانک تا 6 ماهگی خطری ندارد اما بعد از آن به دلیل احتمال عفونت گوش، استفاده از آن توصیه نمی‌شود. 
  • تاثیر منفی در شکل گیری دندان‌ها: برخی از دندان پزشکان معتقدند استفاده از پستانک پس از رشد دندان‌ها تاثیری مخرب بر فک و دندان‌ها خواهد گذاشت.

انواع پستانک نوزادی

پستانک نوزاد از لحاظ مواد، جنس و شکل ظاهری در چند مدل تولید می‌شود. آشنایی با مدل‌های پستانک و بررسی تفاوت‌های آن‌ها شما را در انتخاب این محصول یاری خواهد کرد.

انواع پستانک نوزاد
ویژگی‌ها
پستانک سیلیکونی
در تولید این پستانک از اکسیژن استفاده شده است. مقاومت بالای سیلیکون در دمای خیلی سرد و خیلی گرم و ضدآب بودن آن از ویژگی‌های بارز این جنس است. محبوبیت سیلیکون به دلیل نگرفتنن بو و مزه بوده و سریع‌تر و راحت‌تر از مدل‌های دیگر تمیز می‌شود. 
پستانک لاتکس
این مدل نسبت به سیلیکون انعطاف پذیری بیشتر و مقاومت کمتری دارد از این رو معمولا استفاده از پستانک لاتکس برای نوزادان توصیه نمی‌شود.
پستانک یک تکه
پستانک تک قطعه همان‌طور که از نامش پیداست از یک تکه پلاستیک، لاتکس یا سیلیکون ساخته شده است. این مدل به دلیل داشتن ساختار پیوسته احتمال خفگی نوزاد در زمان استفاده از پستانک را کاهش می‌دهد.
پستانک چند تکه
اغلب پستانک ها دارای سه تکه یا بیشتر هستند که اجزای آن‌ها شامل نوک، صفحه نگهدارنده و محافظ (حلقه گیرنده) است. پستانک چند تکه برای نوزادان در تمام گروه‌های سنی تولید می‌شود. قبل استفاده از این پستانک از محکم بودن اجزای آن اطمینان حاصل کنید چرا که در صورت جدا شدن احتمال خفگی نوزاد را در هنگام مکیدن آن زیاد است.

متنوع بودن لوازم نوزاد در بازار، کار شما والدین عزیز را آسان کرده تا با هر سبک و سلیقه بتوانید مدل دلخواه خود را انتخاب کنید. برای خرید پستانک لاکچری و فانتزی محصولات معرفی شده زیر را مشاهده و ارزیابی کنید.

معرفی بهترین نوع پستانک برای نوزاد

پستانک ارتودنسی بیبی لند مدل 387

جنس سری این پستانک سیلیکونی است و قابلیت استریل کردن دارد. نمونه معرفی شده برای رده سنی بدو تولد تا 6 ماه مناسب است.

پستانک ارتودنسی چیکو مدل پروانه ای bear s 2022

نوع سری پستانک ارتودنسی بوده و جنس آن سیلیکونی است. این مدل فاقد مواد سمی PBA است و قابلیت استریل کردن دارد. پستانک چیکو برای رده سنی بدو تولد تا 6 ماه مناسب است. برای مشاهده رنگ بندی محصول وارد لینک خرید شوید.

پستانک مای بیبی مدل 2213

سری این پستانک پلاستیکی است و برای نوزادان 4 تا 8 ماه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پستانک و دندانگیر ارتودنسی مایا مدل g01

نوع سری پستانک مایا به صورت ارتودنسی بوده و از سیلیکون ساخته شده است. این پستانک دو منظوره بوده و به صورت همزمان قابلیت استفاده به عنوان دندانگیر را دارد. این مدل فاقد مواد سمی است و قابلیت استریل کردن دارد. از دیگر مزایای پستانک می‌توان به قابل شستشو بودن با ماشین ظرفشویی اشاره کرد.

پستانک طرح سیبیل مدل 838

طراحی این پستانک خاص و منحصر به فرد است و ظاهری جالب به پسر بچه‌ها در حین استفاده از پستانک می‌دهد. سری این مدل از سیلیکون ساخته شده و فاقد مواد سمی است.

پستانک ارتودنسی بی بی لند مدل 484

استفاده از پستانک برای ترک عادت مکیدن انگشتان راهکاری مناسب است. نوع سری این مدل ارتودنسی بوده و از سیلیکون ساخته شده است. این پستانک قابلیت استریل کردن دارد و در مراحل تولید آن تمام نکات بهداشتی رعایت شده است.

پستانک ارتودنسی مدل تائوچی کد 4000

طراحی این پستانک شیک و منحصر به فرد است. گیره و زنجیر متصل به پستانک این قابلیت را دارد که به لباس نوزاد وصل باشد تا مانع از گم شدنش شود. نوع سری این مدل ارتودنسی و جنس آن سیلیکونی است. این پستانک فاقد مواد سمی PBA تولید شده است. 

پستانک وی مدل W364.2

پستانکی که مشاهده می‌کنید برای نوزادانی که پوست حساسی دارند، طراحی شده است. جنس سری این مدل سیلیکونی بوده و شکل آن گرد است. این پستانک برای نوزادان 6 تا 18 ماه قابل استفاده است.

پستانک هی ار شی مدل خرس بسته 2 عددی

این پک شامل دو عدد پستانک سفید و مشکی (روز و شب) است. تفاوت دو مدل در نوع سری آن‌ها است. یکی دارای سری گرد بوده دیگری شکل ارتودنسی دارد. این پک طوری طراحی شده که سری نرم داشته و از لحاظ ساختار شبیه سینه مادر باشد. پستانک معرفی شده فاقد مواد سمی بوده و قابلیت استریل کردن دارد. این مدل برای نوزادانی که به تازگی متولد شده‌اند قابل استفاده است.

پستانک مایا مدل کیوتی

مشخصات
جنس سریسیلیکون
نوع سریگرد
رده سنی12 تا 24 ماه
رنگ بندیقرمز، سبز، فیروزه‌ای، طوسی، صورتی روشن، فسفری

پستانک ارتودنسی اونت مدل الترا ایر SCF080/01 بسته 2 عددی

مشخصات
جنس سریسیلیکون
رده سنیبدو تولد تا 6 ماه
سایر توضیحاتفاقد مواد سمی
قابلیت استریل کردن
ضد نفخ

پستانک تویست شیک مدل 78092 مجموعه 2 عددی

مشخصات

جنس سریسیلیکون
نوع سریارتودنسی
رده سنی6 تا 18 ماه
سایر توضیحاتفاقد مواد سمی
قابلیت استریل کردن
دارای حلقه

پستانک ارتودنسی وی کر مدل P116

مشخصات
جنس سریسیلیکون
نوع سریارتودنسی
رده سنی6 تا 12 ماه
سایر توضیحاتفاقد مواد مضر شیمیایی
دارای گردش جریان آزاد هوا
رنگ بندیآبی، سبز، بنفش

پستانک ارتودنسی مگمیور طرح لب مدل 2206.3

مشخصات
جنس سریسیلیکون
نوع سریارتودنسی
رده سنیبدو تولد تا 3 ماهگی
سایر توضیحاتطراحی خاص و منحصر به فرد 
رنگ بندیقرمز، صورتی، یاسی، بنفش روشن، ارغوانی، قرمز روشن، یاقوتی

پستانک ارتودنسی نیو نی نی مدل پروانه ای  طرح خرس کد 7021

مشخصات
جنس سریسیلیکون
نوع سریارتودنسی
رده سنیبدو تولد تا 6 ماه
سایر توضیحاتساختاری شبیه به سینه مادر
کمک به تخلیه هوا
تحریک لثه‌ها برای رشد دندان‌ها
قابلیت استریل کردن
فاقد مواد سمی

در زمان خرید پستانک توجه به چه نکاتی حائز اهمیت است؟

شاید به این فکر کنید که تهیه پستانک نوزادی یکی از ساده ترین خرید‌های کودک بوده و نیاز به تحقیق ندارد. اما برخی نکات وجود دارد که با بررس آن‌ها می‌توانید خریدی آگاهانه داشته باشید.

  • پستانک نوزاد با سایز مناسب بخرید: پستانک نوزاد از لحاظ سایز بندی به سه گروه 0 تا6 ماه (کوچک)، 6 تا 18 (متوسط) و 18 به بالا (بزرگ) تقسیم بندی می‌شود. توصیه می‌شود اندازه پستانک را متناسب با سن نوزاد انتخاب کنید چرا که خرید مدل بزرگ‌تر ممکن است منجر به خفگی دلبندتان شود.
  • توجه به مواد تشکیل دهنده پستانک: در هنگام خرید پستانک نوزادی به جنس مواد آن دقت کرده و میزان انعطاف و کیفیت آن را بررسی کنید. توجه کنید که متریال به کار رفته در ساخت پستانک از مواد غیر سمی باشد چرا که این وسیله در دهان نوزاد قرار می‌گیرد و بزاق قابلیت جذب مواد به داخل بدن را دارد. ضمنا قبل از انتخاب پستانک ویژگی‌های محصول را ارزیابی کرده و از قابلیت استریل کردن آن اطمینان حاصل کنید. 
  • دقت به ساختار (طراحی نوک پستانک): سری پستانک نوزاد در دو نوع گرد و ارتودنسی طراحی و تولید می‌شود. طبق نظر کارشناسان و دندان پزشکان، پستانک ارتودنسی آسیبی به فک و لثه‌ها وارد نمی‌کند. پس، از خرید پستانک سرگرد صرف نظر کرده و به سراغ مدل ارتودنسی بروید.
  • از اهمیت رنگ پستانک غافل نشویید: در هنگام خرید پستانک بهتر است رنگ‌های روشن را انتخاب کنید. چرا که این وسیله ممکن است در طور روز بار‌ها از دهان کودک بیوفتد و پیدا کردن رنگ شفاف از زیر مبل و گوشه و کنار اتاق‌ها بسیار دشوار خواهد بود.
  • پستانک نوزاد شیک و فانتزی انتخاب کنید: برای این که بخواهید نوزادتان را به مکیدن پستانک تشویق کنید، می‌توانید مدل‌های خاص و منحصر به فرد را انتخاب کنید.

خرید و قیمت انواع پستانک ارتودنسی نوزاد

تفاوت پستانک ارتودنسی با مدل گرد در چیست؟

قسمت بالای پستانک ارتودنسی کمی گرد بوده و قسمتی که در تماس با زبان است حالت صافی دارد. این پستانک متناسب با شکل کام و فک نوزاد طراحی شده است تا در هنگام مکیدن آن توسط نوزاد، به لثه‌ها و دندان‌های در حال رشد فشاری وارد نشود. از ویژگی‌های پستانک ارتودنسی می‌توان به انعطاف پذیری بالای آن اشاره کرد. جنس این نوع پستانک از سیلیکون بوده و به دلیل داشتن سوراخ‌های ریز، هوا را به آسانی از خود عبور می‌دهد. 

چه زمانی پستانک نوزاد نیاز به تعویض دارد؟

هر بار قبل از قرار دادن پستانک در دهان نوزاد، شکل ظاهری آن را بررسی کنید تا در صورت مشاهده علائم، بلافاصله پستانک دیگری را جایگزین آن کنید. برخی از این علائم که خبر از فرسوده شدن پستانک می‌دهد، به شرح زیر است:

  1. شل شدن یا چسبندگی قسمتی از پستانک
  2. مشاهده ترک یا حالت دندانه دار در سری پستانک
  3. به وجود آمدن سوراخ یا پارگی
  4. تغییر رنگ غیر عادی پستانک

به این نکته توجه داشته باشید که در صورت ایجاد هر یک از موارد نامبرده، احتمال خفگی نوزاد در حین مکیدن پستانک بسیار بالا است. پس بهتر است یه نمونه جایگزین از پستانک را از قبل تهیه کنید تا در موقع نیاز از آن استفاده کنید.

قیمت بهترین برند پستانک در بازار چقدر است؟

قیمت پستانک با بالا رفتن کیفیت و لوازم جانبی اضافی افزایش می‌یابد. پستانک های تولید شده توسط برند‌های مطرح این محصول را با قیمت بالاتری می‌فروشند. اما در حالت عادی پستانک جزء لوازم ارزان کودک به حساب می‌آید. برای خرید این محصول، کیفیت و رعایت نکات بهداشتی در اولویت بوده و قیمت اهمیت زیادی ندارد. چنانچه از رنج قیمت پستانک در بازار اطلاع ندارید، محصولات معرفی شده بالا را ارزیابی کنید.

از چند ماهگی می توانم به نوزادم پستانک بدهم؟

برای شروع استفاده از پستانک زمان مشخصی وجود ندارد. اما به این نکته توجه داشته باشید که تا قبل از تغذیه نوزاد با شیر مادر از دادن پستانک به او خودداری کنید. چرا که نوزاد در صورت عادت به پستانک ممکن است نتواند سینه مادر را بمکد و در روند رشد او مشکلاتی به وجود آید.

به چند پستانک برای نوزاد خود نیاز داریم؟

در صورتی که پستانک مرتب از دهان نوزادتان میوفتد، باید فرصت کافی برای تمیز کردن آن داشته باشید. پس بهتر است یک جایگزین برای آن در نظر بگیرید. از این رو در هنگام خرید پستانک حداقل 2 عدد از آن انتخاب کنید.

نحوه شستشوی پستانک چگونه است؟

بهتر است هر بار قبل استفاده از پستانک آن را با آب جوش استریل کنید تا میکروب‌های موجود روی آن از بین برود. از این رو به دنبال مدلی باشید که قابلیت شستشو با ماشین ظرفشویی را داشته و در صورت تماس با آب داغ مقاوم باشد.

از چند ماهگی استفاده از پستانک برای نوزادان توصیه نمی‌شود؟

معمولا در پایان یک سالگی (پس از رویش اولین دندان‌ها) بهتر است دلبندتان را از مکیدن پستانک منع کنید. خوراندن طولانی مدت پستانک احتمال عفونت گوش و بی‌قراری کودکان را در این سنین به دنبال دارد.

کلام آخر

هدف ما از انتشار اطلاعاتی در رابطه با پستانک نوزادی، دادن آگاهی به والدین است. به این نکته توجه کنید که برخی از کودکان از همان بدو تولد به مکیدن پستانک رغبتی نشان نمی‌دهند. در چنین شرایطی مجبور کردن نوزادن به خوردن پستانک نه تنها فایده‌ای ندارد، بلکه باعث سلب آرامش آن‌ها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.