اسکرچر گربه چیست؟ خرید و قیمت اسکرچر و درخت گربه

اسکرچر گربه چیست؟

اگر بخواهیم به ساده‌ترین حالت ممکن این وسیله را تعریف کنیم می‌توان گفت که نوعی اسباب‌بازی مخصوص برای حیوانات خانگی به‌ویژه گربه‌ها است که می‌توانند به روی سطح آن ناخن کشیده و مشغول بازی شوند. انواع اسکرچر گربه در ابعاد و اندازه‌های مختلف در دسترس بوده و شما می‌توانید با انتخاب درست تا مدت‌ها گربه بازیگوش خود را سرحال بیاورید. 

ما در این مطلب از وب‌سایت چی بگیر تعدادی از بهترین اسکرچر گربه ارزان را برای شما عزیزان معرفی می‌کنیم. چنانچه تصمیم به بررسی قیمت اسکرچر گربه و خرید آن دارید، مطالعه این مطلب از سایت چی بگیر را از دست نداده و همراه ما باشید. چنانچه سوال خاصی در این زمینه دارید حتماً در قسمت انتهای مطلب ذکر کرده و منتظر پاسخ خود باشید. تیم چی بگیر به شما عزیزان کمک می‌کند تا با خرید بهترین اسکرچر گربه راحتی و آسایش حیوان خانگی خود را فراهم کنید.

اهمیت خرید اسکرچر گربه‌

طبیعت غریزی گربه‌ها به‌گونه‌ای است که روی سطوح مختلف ناخن کشیده و به آنها چنگ بزنند. گربه‌هایی که در فضای آزاد زندگی می‌کنند به‌صورت غریزی این نیاز خود را به واسطه درختان و سایر سطوح رفع می‌کنند. متأسفانه گربه‌ها خانگی این امکان را نداشته و ممکن است به سراغ لوازم منزل شما از جمله مبل، تخت و ... بروند. 

خرید اسکرچر ایستاده و سایر مدل‌ها قدمی مثبت در زمینه رفع این نیاز گربه‌ها است. از طرفی پریدن از روی شاخه‌های درختان نیز یکی از سرگرمی‌های جذاب گربه‌ها است. در این مواقع خرید اسکرچر درختی گربه بسیار سازگار است. در ادامه به بررسی انواع و مدل‌های مختلف اسکرچر می‌پردازیم؛ همراه ما باشید.

انواع اسکرچر گربه

همان‌طور که اشاره کردیم تنوع مدل‌های اسکرچه گربه بسیار بالا بوده و در این راستا می‌توانیم به مدل‌های زیر اشاره داشته باشیم:

  • اسکرچر افقی: این مدل شباهت زیادی به زیر انداز دارد. دقت داشته باشید که زیر اندازها به این منظور طراحی نشده و گزینه مناسبی برای ناخن کشیدن گربه نیستند. معمولاً گربه‌ها در محل زندگی خود و جایی که به آنها تعلق دارد شروع به ناخن کشیدن می‌کنند. اگر دلتان می‌خواهد گربه‌تان را به محل زندگی جدید خود عادت بدهید بهتر است برایش اسکرچر افقی بخرید.
  • اسکرچر عمودی: از مدل‌های متداول اسکرچر گربه ارزان می‌توان به مدل عمودی اشاره کرد. به این مدل اسکرچر ایستاده گربه نیز گفته می‌شود. اگر گربه شما تنبل است و دائماً دلش می‌خواهد لم داده و به استراحت بپردازد، با اسکرچر ایستاده چندان سرگرم نخواهد شد و بهتر است برای او اسکرچر افقی بخرید.
  • اسکرچر اسباب بازی: اگر به‌تازگی گربه بازیگوشی خریداری کرده‌اید و انتظار دارد که تمام مدت با او بازی کنید خرید اسکرچر اسباب بازی یک نیاز ضروری برای شما است. این مدل از اسکرر گاهی به شکل توپ یا کلاف نخ است. برخی از اسکرچرهای عمودی نیز خود مجهز به اسباب بازی خاصی هستند.
  • اسکرچر صفحه‌ای: این مدل به شکل صفحه‌ای مربع یا مستطیل شکل است که گربه خانگی شما می‌تواند با ایستادن مقابل آن و کشیدن ناخن به روی سطح اسکرچر خود را سرگرم کند.
  • اسکرچر درختی: رایج‌ترین نوع اسکرچر درختی است که معمولاً دارای خانه کوچکی نیز بوده و شبیه به شاخه درختان طراحی شده است. قیمت اسکرچر درختی در مقایسه با مدل‌های ساده بیشتر است و خرید آن برای گربه‌های بازیگوش توصیه می‌شود.

انتخاب شما کدام مدل از اسکرچر گربه است. اگر برای خرید احساس تردید دارید توصیه می‌کنیم از مدل‌های متنوع زیر بازدید کرده و گزینه دلخواه خود را خریداری کنید.

اگر یک یا چند گربه کوچک و بازیگوش دارید، خرید اسکرچر گربه برای شما ضروری است. این وسیله جنبه اسباب بازی و سرگرمی داشته و کمک می‌کند که حوصله حیوان خانگی شما سر نرفته و به راحتی استراحت و بازی کند. ابعاد این مدل از اسکرچر گربه برابر با 95*50*50 سانتی‌متر بوده و وزمی معادل 150 گرم دارد.

گربه‌های خانگی حیواناتی بازیگوش بوده و پس از گذشت مدتی از نگهداری آنها در خانه متوجه می‌شوید که به لوازم منزل از جمله مبل آسیب وارد می‌کنند. در این شرایط می‌توانید با خرید اسکرچر گربه، فضای مناسبی برای بازی حیوان خانگی خود فراهم کنید. مشخصات این نوع از اسکرچر به شرح زیر است:

مشخصات
ابعاد40.5*40.5*52.5 سانتی‌متر
وزن1000 گرم
جنسپارچه و کنف
کشور سازندهایران

یک اسکرچر درختی تا مدت‌ها می‌تواند گربه بازیگوش و فعال شما را سرگرم کنند. اگر دو گربه کوچک نیز داشته باشید، این مدل برای آنها کفایت می‌کند؛ زیرا به اندازه کافی بزرگ بوده و دارای فضای خاصی است. مشخصات این محصول به شرح زیر است:

مشخصات
ابعاد60*70*195 سانتی‌متر
وزن 35000 گرم
جنسچوب، پارچه پولیش و کنف
گونه حیوانگربه
کشور سازندهایران


اگر برای گربه بازیگوش خود قصد خرید اسکرچر را دارید این مدل با اندازخ 4050*120 سانتی‌کتر و وزن 15000 گرم گزینه ایده‌آلی است. فرقی نمی‌کند که نژاد گربه شما چیست؛ زیرا به خوبی قادر به بازی با این مدل اسکرچر خواهد بود. لازم به ذکر است که متریال این محصول چوب، پارچه پولیش و کنف است.

مشخصات
ابعاد 50*40*120 سانتی‌متر
وزن15000 گرم
جنسچوب، کنف و پارچه پولیش
گونه حیوانگربه
کشور سازندهایران

مشخصات
ابعاد 70*53*70 سانتی‌متر
وزن5000 گرم
جنسام دی اف
گونه حیوانگربه
کشور سازندهایران

اگر به دنبال خرید اسکرچر حیوان خانگی هستید این مدل از چوب روس تولید شده و برای گربه‌ها گزینه مناسبی است. ابعاد آن برابر با 50*31*81 سانتی‌متر است و وزنی برابر با 3300 دارد. اگر گربه شما بسیار بازیگوش است نگران نباشید؛ زیرا مقومت این محصول به شدت بالا بوده و هزینه‌ای که بابت خرید آن می‌پردازید به هدر نمی‌رود.

به دنبال اسکرچر گربه با قیمت ارزان و مناسب هستید؟ این مدل با ابعاد 50*30*50 سانتی‌متر و وزنی برابر با 4000 گرم، بسیار مقرون به صرفه و باکیفیت است. این مدل از ام دی اف مرغوب تهیه شده و به دلیل مقاومت بالایی که دارد با استقبال افراد مواجه شده است.

مشخصات
ابعاد و اندازه40*40*120 سانتی‌متر
وزن 12000 گرم
جنسام دی اف، کنف، پارچه مرغوب، خز
گونه حیوانگربه

مشخصات
ابعاد40*40*128 سانتی‌متر
وزن14000 گرم
جنسام دی اف
گونه حیوانگربه
کشور سازندهایران

مشخصات
ابعاد50*35*50 سانتی‌متر
وزن5000 گرم
جنسام دی اف و پارچه
گونه حیوانگربه
کشور سازندهایران


در ادامه بخوانید : غذای گربه: خرید و قیمت غذای خشک گربه مفید، رویال کینگ...

راهنمای خرید اسکرچر گربه ارزان و باکیفیت

راهنمای خرید اسکرچر گربه/ مدل های محبوب +قیمت روز

موارد زیر از جمله فاکتورهای مهمی هستند که به شما کمک می‌کنند بهترین اسباب‌بازی گربه و اسکرچر را برای او خریداری کرده و نگران ایجاد خراش به روی سطوح لوازم منزل خود نباشید.

توجه به سن و سال گربه خانگی

سن گربه شما درواقع بیانگر میزان توانایی‌های او را مشخص می‌کند. به‌عنوان‌مثال گربه تازه متولد شده با اسکرچر ساده زودتر سرگرم می‌شود تا با مدل‌های پیچیده و اسکرچر درختی. از طرفی اگر گربه‌های شما سن و سال دار هستند بهتر است اسکرچر ساده برایشان خریداری کنید تا به راحتی قادر به استراحت به روی آن باشنتد. بچه گربه‌ها نیز از اسکرچرهای اسباب‌بازی استقبال ویژه‌ای دارند.

آنالیز رفتار گربه

آیا می‌دانید رنگ موردعلاقه گربه‌تان چه رنگی است؟ اگر پاسخ این پرسش را نمی‌دانید بهتر است عجولانه برای خرید اسکرچر اقدام نکرده و در ابتدا رفتار و شیطنت‌های گربه خود را آنالیز کنید. این نکته به شما کمک می‌کند به این مسئله پی ببرید که اسکرچر محبوب و دلخواه حیوان خانگی شما چیست. مثلاً اگر گربه شما دائماً در حال پریدن از روی سطوح مختلف است، بدون شک اسکرچر درختی گزینه مناسبی برای اوست. حال ممکن است گربه شما عاشق ارتفاع باشد در این شرایط خرید اسکرچر درختی انتخاب درستی است.

چقدر فضا برای اسکرچر گربه دارید؟

قبل از اقدام به خرید محل قراردادن اسکرچر را مشخص کنید. توجه به ابعاد و اندازه اسکرچر گربه به شما عزیزان کمک می‌کند انتخاب درستی داشته باشید. در این مطلب از وب‌سایت چی بگیر تعدادی از مدل‌های متنوع اسکرچر در ابعاد و اندازه‌های گوناگون را برایتان معرفی کردیم. بدون شک می‌توانید در بین موارد معرفی شده اسکرچر دلخواه خود را بیابید.

متریال مورداستفاده در ساخت اسکرچر گربه

تمرکز خود را از روی قیمت اسکرچر گربه برداشته و به متریال مورداستفاده در ساخت آن توجه داشته باشید. در اکثر مواقع آنها را از کنف، پارچه نمدی و مخصوص، چوب، ام دی اف، یونولیت، نئوپان و سایر موارد دیگر تولید می‌کنند. کیفیت جنس این لوازم باید برایتان مهم بوده و حتماً قبل از خرید آنها را بسنجید.

آیا امکان ساخت اسکرچر گربه وجود دارد؟

بله شما می‌توانید شخصاً برای گربه و سایر حیوانات خانگی خود اسکرچر بسازید؛ البته به شرط اینکه به متریال آن دسترسی داشته و اندکی توانایی در این زمینه داشته باشید. پیشنهاد ما برای شما خرید اسکرچر درختی گربه است  و با پرداخت هزینه نسبتاً جزئی دیگر لازم نیست که به دردسر بیفتید. از طرفی ارگونومیک بودن اسکرچر های گربه آماده کاملاً سنجیده شده و به‌هیچ‌عنوان تهدیدی برای سلامت آنها محسوب نمی‌شود.

چگونه گربه خود را به اسکرچر عادت بدهیم؟

به این منظور لازم است که گربه را تشویق کنید تا با اسکرچر خود بازی کند. مثلاً می‌توانید غذای گربه را نزدیک فضایی که اسکرچر قرار دارد بگذارید یا داخل محفظه کلبه مانند آن غذا و اسباب بازی بگذارید. کافی است توجه گربه نسبت به اسکرچر جذب شود تا برای بازی و استراحت همواره آن را انتخاب کند.

آیا یک اسکرچر درختی برای چند گربه کافی است؟

پاسخ این پرسش به میزان فعالیت و بازیگوشی گربه‌های شما بستگی دارد. لازم به ذکر است که اندازه اسکرچر نیز حائز اهمیت است. بدون شک با مدل‌های بزرگتر تعداد گربه بالا نیز سرگرم می‌شوند. توصیه می‌کنیم برای تنوع بیشتر برای حیوانات خانگی خود اسکرچرهای متفاوت خریداری کنید.

سخن پایانی

امیدواریم مطالعه این مطلب از سایت چی بگیر برایتان مفید بوده باشد. در این مطلب گفتیم که اسکرچر گربه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. فراموش نکنید که خرید اسکرچر ارزان قیمت می‌تواند به سلامت گربه شما کمک کرده و حس و حال خوبی به او ببخشد. اگر سوال خاصی در این زمینه داشته و تجربه‌ای در زمینه خرید اسکرچر ایستاده و افقی و سایر مدلها دارید حتماً برایمان بنویسید. شما عزیزان می‌توانید این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی خود با دوست‌داران گربه و سایر حیوانات خانگی به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
آموزش، سرگرمی و اکسسوری حیوانات قیمت انواع آموزش، سرگرمی و اکسسوری حیوانات