خرید و قیمت انواع قیچی هرس باغبانی (شارژی، دسته بلند....)

راهنمای خرید قیچی هرس باغبانی 

همانطور که ‌می‌دانید در ماه های بهار و تابستان گیاهان احتیاج به مراقبت ویژه‌ایی دارند.، مهم است که از ابزار باغبانی مناسب استفاده کنید. قیچی هرس، یکی از مهم‌ترین تجهیزات برای باغبان‌های مبتدی و باتجربه است. می‌توانید از آن برای جدا کردن برگ‌ها و ساقه‌های مرده، برداشت میوه‌ها و سبزیجات تازه در باغ خود و غیره استفاده کنید.

شما قطعا برای داشتن درختانی سالم و پر بار نیاز به اطلاعات کافی و ابزار مناسب دارید. خرید قیچی هرس نیازمند دانش کافی است تا بتوانید قیچی مناسب را با توجه به جنس درخت و شرایط آن هرس کنید. از این رو سایت چی بگیر قصد دارد مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذارد پس تا پایان این صفحه همراه ما باشید.

انواع قیچی باغبانی

به طور کلی قیچی های باغبانی به دو نوع دستی و شارژی تقسیم بندی می‌شوند. قیچی هرس دستی انواع گوناگونی دارد که نحوه استفاده و کاربرد هر کدام با هم متفاوت است. جهت آشنایی با انواع  مدل‌های قیچی هرس، جدول زیر را مطالعه کنید.

انواع قیچی باغبانی
ویژگی ها
قیچی هرس سندان
این مدل طوری طراحی شده که یکی از تیغه‌ها از دو لبه قیچی تیز‌تر است. به این صورت که تیغه تیز از جنس فولاد و تیغه دیگر از آلومینیوم، برنج یا پلاستیک ساخته می‌شود. قیچی هرس سندان برای شاخه‌های ضخیم کاربرد دارد و بریدن شاخه‌های نازک و جوان با این تیغه مناسب نبوده به شاخه آسیب می‌زند.
قیچی باغبانی جغجغه ای
این قیچی برای هرس کردن شاخه‌های ضخیم کاربرد دارد. به طوری که با وارد کردن نیروی کم  و بدون نیاز به ابزار دیگری کمک می‌کند شاخه‌ها را هرس کنید.
قیچی باغبانی سرشاخه زن
این مدل در گروه قیچی هرس دسته بلند قرار می‌گیرد و برای شاخه‌هایی که دسترسی به آن‌ها وجود ندارد، مناسب است. 
قیچی هرس
این قیچی برای هرس کردن شاخه‌های ضخیم (قطر 5 سانتی‌متر) کاربرد دارد. طول دسته قیچی هرس از 30 سانتی‌متر تا 1 متر متغیر است. هنگام هرس با این قیچی باید از دو دسته آن استفاده کنید.
قیچی شمشاد زن
این قیچی براس هرس کردن شمشاد‌ها و پرچین‌ها مناسب است. قیچی شمشاد زن ظاهری شبیه به قیچی بزرگ دارد. تیغه بلند این قیچی برای مرتب و یک دست کردن بوته‌ها طراحی شده است. 
قیچی چمن زن
برای کوتاه کردن چمن و گیاهان زمین پوش که شکل ظاهری و ضخامتی شبیه چمن دارند، مناسب است. برای کوتاه کردن چمن در مساحت محدود از قیچی چمن زن استفاده می‌شود. اما برای مرتب کردن چمن فضا‌های بزرگ باید از دستگاه چمن زن استفاده شود.
قیچی هرس شارژی
قیچی شارژی جزء جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین مدل‌های موجود در بازار است. این قیچی با باتری لیتیومی کار می‌کند و مانع وارد آمدن فشار به عضلات دست و آسیب دیدن آن‌ها می‌شود. انجام کار با این مدل نسبت به قیچی هرس دستی با کیفیت‌تر و تمیز‌تر بوده و نیز برش شاخه‌ها با سرعت بالاتری صورت می‌گیرد.

مزایای استفاده از قیچی هرس شارژی

  • با قیچی شارژی هرس درختان به صورت یکنواخت و مرتب انجام شده و آسیبی به شاخه‌ها وارد نمی‌شود.
  • استفاده از قیچی از لحاظ اقتصادی کمک به باغدار بوده تا از هزینه‌های اضافی که برای استخدام نیروی کار صرف می‌کند، جلوگیری شود.
  • هرس کردن درختان با قیچی مانع از آسیب دیدن بدن (بی حس شدن انگشتان، درد دست و...) می‌شود. از این جهت میزان خستگی بدن هنگام کار با این ابزار به حداقل می‌رسد.
  • قیچی هرس بدون نیاز به سوخت و ایجاد دود کار می‌کند و ابزاری کاملا سازگار با محیط زسیت است.
  • استفاده از قیچی شارژی به دلیل عمر بالای باتری لیتیومی، سرمایه گذاری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها تلقی می‌شود.

تیغه این قیچی از جنس فولاد کربن بوده و ضد زنگ است. دسته قیچی دارای طراحی ارگونومیک است و روکش پلاستیک آن مانع از تعریق و لرزش دست می‌شود. قیچی مجهز به فنر مقاوم و قفل نگهدارنده است. وزن این ابزار 260 گرم و ابعاد آن 20*7*2 سانتی‌متر است.

این قیچی همان‌طور که از نامش پیداست برای هرس کردن شاخه‌های بلند کاربرد دارد. ابعاد این قیچی 65*21*3 سانتی‌متر بوده و 141 گرم وزن دارد.

قیچی باغبانی کورال از فولاد ساخته شده و 180 گرم وزن دارد. ابعاد این مدل 20*7*2 سانتی‌متر بوده و قابلیت قفل شوندگی آن منجر به سهولت حمل و استفاده از قیچی می‌شود.

مشخصات
ابعاد20*8*10 سانتی‌متر
وزنیک کیلوگرم
جنسای بی اس
سایر مشخصاتاین قیچی به کمک باتری لیتیومی کار می‌کند
عمر بالای باتری‌ها سبب می‌شود قیچی مدت زمان بیشتری کار کند
این وسیله توسط برند اصلی تولید نشده است

مشخصات
ابعاد20*5*2 سانتی‌متر
جنس دستهفلزی، روکش دار
سایر توضیحاتدارای قفل اتومات، قابلیت تعویض دسته، دارای فنر، میوه چین، دارای کیف ابزار، قابلیت حمل آسان، دارای چاقو

از ویژگی‌های این قیچی می‌توان به خوش دست بودن آن اشاره کرد. دسته‌های قیچی با اصول ارگونومیک طراحی شده است. این ابزار برای کاربری آسان دارای قفل کن اتوماتیک است. دسته مقاوم قیچی کمک می‌کند بدون خستگی دست تا مدت زمان طولانی کار کنید.

مشخصات
ابعاد26*10*2.5 سانتی‌متر
وزن181 گرم
جنس دستهپلاستیک
سایر توضیحاتمناسب برای هرس‌های سبک
نسبتا مقاوم
دارای قفل


مشخصات
ابعاد4*2*20 سانتی‌متر
جنس دستهفلز
سایر توضیحاتدارای قفل
دارای فنر اضافی

مشخصات
ابعاد5*6*21 سانتی‌متر
جنس دستهکروم وانادیوم
وزن200 گرم
سایر توضیحاتدارای قفل 

مشخصات
ابعاد19*4*2 سانتی‌متر
جنس دستهفلزی، روکش دار
وزن 245 گرم
سایر توضیحاتدارای قفل
دارای دسته فلزی ضد لغزش و ضد تعریق
مناسب برای هرس شاخ و برگ گل و گیاه و باغچه

مشخصات
ابعاد72*27*1 سانتی‌متر
جنس دستهفولاد، دارای روکش لاستیکی
نوع تیغهSK-5
ساخت کشورتایوان

مشخصات
ابعاد15*8*4 سانتی‌متر
وزن235 گرم
جنس دستهفولادی
سایر توضیحاتاین قیچی باغبانی 4 ابزار را شامل می‌شود
تولید شده از فولاذ ضد زنگ
دارای تیغه قوس دار
دارای قابلیت جمع شوندگی
مناسب برای هرس علف‌های هرز
دارای چاقو
دارای اره چوب
دارای کاور با قابلیت اتصال به کمربند

مشخصات
ابعاد21*6*2.5 سانتی‌متر
وزن225 گرم
جنس دستهروکش دار، فولادی
سایر توضیحاتدارای تیغه بسیار قوی
مناسب برای هرس گل و گیاه
دارای طراحی ارگونومیک

مشخصات
ابعاد20*5*2.5 سانتی‌متر
وزن220 گرم
جنس دستهفولادی، دارای روکش کروم
ساخت کشورژاپن
سایر توضیحاتدارای قابلیت تعویض تیغه
دارای تیغه فولادی کربن بالا
دارای طراحی ارگونومیک

مشخصات
ابعاد21*6*1.5 سانتی‌متر
جنس دستهآلومینیوم
روکش دار
وزن220 گرم
سایر توضیحاتدارای فنر اضافه
دستکش با روکش ضد لغزش و ضد تعریق
قابلیت قفل تیغه
دارای قدرت برندگی بالا

مشخصات
ابعاد21*9*1.5 سانتی‌متر
وزن307 گرم
جنس دستهفولادی، دارای روکش فولادی
سایر توضیحاتدارای مهره یدک
قابلیت قفل تیغه

برای انتخاب بهترین قیچی هرس چه مواردی اهمیت دارد؟

دریافت اطلاعات قبل از خرید قیچی باغبانی کمک می‌کند در هنگام انتخاب ابزار به جزئیات، نحوه کار و ویژگی‌های محصول بیشتر توجه کنید. با مطالعه موارد زیر نکاتی را یادآوری می‌کنیم تا با توجه به نیازتان قیجی مناسب را خریداری کنید.

  • سهولت استفاده: معمولا قیچی های هرس برای افراد راست دست طراحی و تولید می‌شوند. پس اگر چپ دست هستید، در هنگام خرید قیچی باغبانی حتما نحوه کار و راحتی آن را در نظر بگیرید.
  • حداکثر ضخامت قابل برش: برای این که بتوانید شاخه‌ها را به آسانی با ابزار در دسترس هرس کنید، باید از حداکثر میزان ضخامت قیچی اطلاع داشته باشید. نا گفته نماند که هرس کردن شاخه‌ها صرفا با ضخامت قیچی سنجیده نمی‌شود چرا که ممکن است عدد درج شده روی ابزار دقیق نباشد. پس در چنین موقعیتی قدرت بدنی کاربر نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. 
  • انتخاب نوع قیچی مناسب: هریک از گونه‌های مختلف قیچی ها طراحی متفاوتی با هم دارند که هر کدام برای هرس گیاهان متفاوتی کاربرد دارند. پس با آگاهی از انواع قیچی هرس و ویژگی‌های آن، مدل کاربردی و مناسب را انتخاب کنید. 
  • ایمنی قیچی: ایمنی قیچی هرس جزء مهم‌ترین ویژگی این ابزار محسوب می‌شود. این قیچی یک یا دو تیغه برنده دارد پس هرگز آن را در دسترس کودکان قرار ندهید. پس از اتمام کار با قیچی باغبانی در صورت داشتن قفل، دسته‌های آن را قفل کرده و یا در غلاف قرار دهید. در هنگام کار با قیچی هرس از لوازم مناسب چون دستکش، عینک یا محافظ چشم استفاده کنید.
  • نحوه استفاده و نگهداری: تیغه قیچی باغبانی پس از هر بار استفاده نیاز به رسیدگی دارند. قبل از قرار دادن این ابزار در محل مخصوص آن را تمیز و تیز کنید. تیغه‌های به کار رفته در قیچی هرس از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند اما رنگ آن‌ها ممکن است به مرور کدر شود و کارایی لازم را نداشته باشد. برای کارکرد بهتر، لازم است قبل از استفاده تیغه قیچی را روغن کاری کنید. برای تیز کردن تیغه نیز از سوهان الماس استفاده کنید. 

خرید و قیمت قیچی هرس

بهترین دسته قیچی هرس چطور است؟

طراحی ارگونومیگ دسته‌ها در حین انجام کار باعث می‌شود قیچی به راحتی در دست قرار گرفته و سر نخورد. استفاده از پلاستیک مرغوب در ساخت این ابزار مانع از عرق کردن دست‌ها می‌شود.

قیمت قیچی باغبانی چقدر است؟

قیمت قیچی هرس در بازار بین 100 هزار تا 3 میلیون تومان متغیر است. آنچه باعث افزایش قیمت این ابزار می‌شود، کیفیت، دوام، کشور تولید کننده، ابعاد و میزان کارایی محصول است. پس اگر می‌خواهید از قیچی برای مدت زمان بیشتری استفاده کنید، کیفیت و کارایی آن را در نظر بگیرید.

قیچی باغبانی تیغه کج چه کاربردی دارد؟

برای هرس شاخه‌هایی که به صورت کج رشد کرده و از لحاظ ظاهری شکل مناسبی ندارند، از قیچی تیغه کج استفاده می‌شود. این قیچی به دلیل نوع طراحی تیغه، بدون دردسر شاخه کج را از درخت جدا می‌کند و آسیبی به محل برش وارد نمی‌شود.

چه تفاوتی در میزان کارایی قیچی هرس شارژی با دستی وجود دارد؟

کیفیت کار قیچی هرس شارژی به قدرت دست و میزان تسلط کاربر بستگی دارد. چنانچه اپراتور بتواند شاخه‌ها را به طور تمیز و یکنواخت برش بزند، مسلما استفاده از قیچی شارژی بهتر است. به این دلیل که باغدار با خرید این ابزار شارژی در وقت و هزینه و انرژی خود صرفه جویی کرده و در زمان کوتاهی می‌تواند تعداد درختان بیشتری را هرس کند.

سخن پایانی

سایت چی بگیر با جمع آوری این مطالب در مورد قیچی هرس تلاش کرده تا قدمی برای باغداران عزیز و دوستداران طبیعت بردارد. حال اگر سوال، پیشنهاد و یا انتقادی در این زمینه دارید، نظرات خود را در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانی قیمت انواع قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانی