میخکوب چیست؟ خرید و قیمت انواع میخ کوب (شارژی،بادی، برقی...)

راهنمای خرید میخکوب

در دنیای امروز در حوزه‌های ساخت و ساز دیگر برای کوبیدن میخ نیاز به چکش دستی نخواهید داشت. میخکوب‌ برقی وسیله جدیدی است که با استفاده از فناوری جدید تولید شده‌اند و در زمان و انرژی شما صرفه جویی می‌کنند. با استفاده از این دستگاه می‌توانید به راحتی هر میخی را در سطح مد نظرتان بکوبید. 

میخ کوب دارای انواع مختلفی است که با استفاده از برق و باتری کار می‌کند. با خرید میخکوب شارژی یک ابزار ساده و پر قدرت خواهید داشت که در سریع‌ترین زمان نیاز شما را برطرف می‌کند. 

میخکوب چیست؟ 

میخکوب ابزاری برای وارد کردن میخ در سطوح مختلف است. این وسیله کار چکش را به صورت دقیق‌تر و با سرعت بالاتر و انرژی کمتر انجام می‌شود. طراحی ظاهری آن همچون یک تفنگ است که به جای گلوله، میخ را شلیک می‌کند. شلیک آن به اندازه‌ای پر قدرت است که باعث فرو رفتن میخ در سطح فلزی، چوبی، آجری، گچی و... می‌شود.

وجود یک میخ کوب برقی در جعبه ابزار هر فرد متخصصی ضروری است. قیمت این دستگاه هم بسیار مناسب بوده و باتوجه به کارایی که دارد از ارزش خرید بالایی برخوردار می‌باشد. 

مهمترین کاربرد دستگاه میخکوب 

به عبارتی می‌توان گفت در هر فعالیتی که نیاز به چکش دارید، می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. دستگاه میخکوب جایگزینی برای چکش است. البته استفاده از آن برای مصارف خانگی که ممکن است هرچند وقت یکبار چند میخ بزنید توصیه نمی‌شود.

اما برای مصارفی که در آن‌ها به تعداد بالایی میخ کوبیده می‌شود، یک الزام است. این دستگاه برای هدف‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود و از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • ساخت مبلمان 
  • نجاری 
  • قاب سازی
  • اجرا انواع سقف‌ها، کف پوش، طراحی داخلی و... 
  • ساخت درب و پنجره 
  • کابینت سازی
  • و... .

انواع دستگاه میخ کوب 

با استفاده از میخ کوب می‌توانید سرعت خود را افزایش دهید و همچنین کیفیت خروجی کارتان را بالا ببرید. اما به این منظور باید نوع مناسبی از دستگاه میخکوب را انتخاب کنید. همانطور که می‌دانید میخکوب‌ها انواع مختلفی دارند که از نظر مشخصات، نحوه استفاده، قیمت میخکوب و... با هم فرق می‌کنند. شما باید بتوانید از بین آنها بهترین نمونه را انتخاب کنید. از این رو بهتر است انواع دستگاه میخ کوب را بشناسید که عبارتند از:

دستگاه میخکوب بادی

در بین تمامی میخکوب‌های عرضه شده در بازار، نوع بادی ساده‌ترین ساختار را دارد و همین سادگی آن است که سبب شده محبوبیت زیادی بین اهل فن کسب کند.  میخ کوب بادی دارای یک کمپرسور هوا و شیلنگ است که انرژی مورد نیاز آن جهت شلیک میخ را تامین می‌کند.

به همین خاطر کمی جاگیر است اما از آنجایی که تنوع بالایی دارد و از نظر قیمت هم مقرون به صرفه است، جزو اولین انتخاب‌ها برای خریداران به حساب می‌آید. همچنین این میخکوب سرعت بالایی داشته و طول عمر مفید آن هم زیاد است. میخکوب بادی بیشتر برای فضاهای کارگاهی و تولیدی توصیه می‌شود. از انواع میخکوب بادی می‌توان موارد زیر را نام برد: 

  • میخکوب کپسولی
  • میخکوب تی 
  • میخکوب پشت قاب زن 
  • و...

دستگاه میخکوب برقی

در قیاس با نمونه قبلی، میخکوب‌های برقی وزن سبک‌تری دارند و استفاده از آن‌ها ساده‌تر است. حین استفاده فشار کمتری به دست وارد می‌شود و اپراتور زود خسته نمی‌شود. به همین خاطر برای مصارف خانگی ایده‌آل‌تر است.

اگر در یک فضای بسته کار می‌کنید و صدای کم میخکوب برایتان اهمیت زیادی دارد نوع برقی بهترین گزینه برای شما است که با استفاده از برق شهری کار می‌کند و استفاده از آن هم نیاز به تجربه یا مهارت خاصی ندارد. 

میخ کوب شارژی 

میخ کوب شارژی قابلیت ذخیره انرژی را دارد. می‌توانید آن را شارژ کنید و در شرایطی که دسترسی به برق شهری ندارید از آن استفاده کنید. کار با آن بسیار آسان بوده و در بازه زمانی کوتاهی هم به صورت کامل شارژ می‌شود. 

میخ کوب دستی

این نوع میخکوب‌ها دارای باتری هستند. تا زمانی که باتری آن کار می‌کند می‌توانید به صورت دستی از آن استفاده کنید. اما اگر شارژ باتری آن تمام شود باید با نمونه جدید جایگزین کنید. به میخ کوب دستی میخکوب باتری دار هم می‌گویند و برای مصارف مختلفی کاربرد دارد. 

معرفی بهترین دستگاه میخکوب موجود دربازار  

تنوع این دستگاه در بازار بسیار زیاد است. شما باید به دنبال بهترین میخکوب باشید که کیفیت بالا، عملکرد حرفه‌ای و طول عمر مفید طولانی‌تری داشته باشد تا در اصطلح هزینه خود را دور نریخته باشید. بعضاً هستند نمونه‌های تقلبی در بازار که با قیمت اصل به فروش می‌رسند. باید دقت کنید تا در دام این کلاهبرداران نیفتید. از بهترین دستگاه میخکوب موجود در بازار ایران که می‌تواند همراه حرفه‌ای برای شما باشد، می‌توان موارد زیر را نام برد:

میخ کوب چاشنی دی ال تی سی کد 01 مجموعه 5 عددی

این یک میخکوب دستی قابل حمل است که داخل یک باکس مستحکم عرضه شده است. می‌توانید برای سطوح بتنی، فلزی، پلاستیکی، چوبی و... از آن استفاده کنید. فضای زیادی اشغال نمی‌کند و وزن سبکی هم دارد. شباهت زیادی به نوع بادی دارد و می‌توانید آن را جایگزیمی برای میخکوب‌های کامرکس و والتی بدانید.

مشخصات
وزن
700 گرم
سایز میخ
حداکثر 5 سانتی متر 
ابعاد و اندازه
35*25*4 سانتی متر
لوازم جانبی
فرچه، فنر یدک، عینک 

 

میخ کوب بادی مکس مدل MF50

این یک میخکوب بادی با فشار هوا 60 الی 100 PSI  میخ را داخل سطح مد نظر فرو می‌کند. می‌توانید به صورت دستی برای انواع سطوح مختلف و در مصارف گوناگون از آن استفاده کنید. این میخکوب توان 120 وات داشته و جزو ابزارهای پر قدرت به شمار می‌رود که از نظر قیمت هم بسیار مناسب است.

مشخصات
وزن
1400 گرم
ابعاد
27*25*8
سایز میخ
10 الی 50 میلی متر

 

میخ کوب بادی مدل 2011

این دستگاه را در بازار به اسم دکمه زن هم می‌شناسند و البته با نام‌های دیگری همچون تپانچه دکمه زن، تفنگ دکمه کوب و لمسه کوب ویبره هم شهرت دارد. می‌توان برای زدن دکمه مبل‌های چستر و... هم از آن استفاده کرد. این میخکوب از نوع پنوماتیکی بوده و محصولی از کشور چین است. کیفیت مشابه با ابزارهای تایوانی داشته و بسیار کاربردی است.

مشخصات
وزن
147 گرم
سایز میخ
36
توان
4500 وات
ابعاد
21*17*6 سانتی متر 
لوازم همراه
دو عدد دنباله فنر قلم 32 و 36

 

میخ کوب آنکور مدل F50

این ابزار بسیار مستحکم بوده و وزن مناسبی هم دارد. از نوع بادی است و فشار هوا آن برابر با 60 الی 100 PSI می‌باشد. بدنه ای به رنگ آبی دارد که جذابیت بصری آن را دو چندان کرده است. کار با این دستگاه نیاز به تجربه و مهارت خاصی نداشته و برای مصارف مختلفی قابل استفاده است.

مشخصات
وزن
1400 گرم
ابعاد
27*25*8 سانتی متر 
فشار هوا
60تا100 psi

 

میخ کوب بادی جیت مدل 1850A

یکی از بهترین میخکوب‌های بازار که می‌توانید تهیه کنید، نوع بادی از برند جیت می‌باشد که با فشار هوا 58 الی 100 PSI کار می‌کند. قدرت فوق العاده آن سبب شده تا برای حوزه‌های مختلفی در صنعت قابل استفاده باشد.

مشخصات
وزن
1400 گرم
ابعاد
25*24*6 سانتی متر 
سایز میخ
50-15
ظرفیت
100

 

میخ کوب بادی باس مدل 1213

با توجه به نوع مصرفی خودتان اگر نیاز دارید در بازه زمانی کوتاهی تعداد میخ‌های بیشتری بکوبید، این دستگاه همان چیزی که به آن نیاز داشتید و بدون صرف انرژی زیاد می‌توانید به راحتی میخ‌ها را فرو بزنید. استفاده از این ابزار در مبل سازی، ساخت کابینت، نجاری و... بسیار زیاد است. فشار هوای آن هم برابر با 100 PSI می‌باشد.

مشخصات
وزن
1200 گرم
ابعاد و اندازه
25*20*6 سانتی متر
توان دستگاه
1 وات

 

میخ کوب بادی انکور مدل F30

این یک محصول دیگر از برند انکور است که در طراحی آن تم آبی خود را حفظ کرده است. ابزاری با قدرت ایده آل که می‌توانید برای استفاده‌های مختلف از آن کمک بگیرید. وزن سبک این دستگاه یکی از مشخصه‌های مهم آن است و قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای هم دارد.

مشخصات
ابعاد و اندازه 
18*23*6 سانتی متر
سایز میخ
3 سانتی متر
لوازم همراه
ظرف روغن و آچار آلن (2عدد)

 

تفنگ میخ کوب صنعتی کد 541 مجموعه 6 عددی

این یک دستگاه حرفه ای برای استفاده در صنعت است. قابل استفاده روی سطوح مختلف با جنس‌های محکم همچون بتن، فلز و... هم می‌باشد. نیاز به چاشنی انفجاری جداگانه هم ندارد و با وجود قدرت بالای آن، وزن سبکی داشته و قابل حمل است.

مشخصات
ابعاد و اندازه
35*25*4
سایز میخ
1 تا 5.5 سانتی متر
وزن
1000 گرم
نوع میخ
واشر دار

 

میخ کوب بادی کرون مدل (F50) CT 38070

این یک محصول بروز و پیشرفته از برند کرون است که که با حداکثر فشار هوا 120 PSI کار می‌کند. سیلندر آن از نوع سخت کاری شده می‌باشد و اپراتور می‌توان میزان فشار کوبش میخ در سطح را هم کنترل کند. بی شک سرعت بالای این میخکوب شما را شگفت زده خواهد کرد.

مشخصات
وزن
1280 گرم
توان
10 وات
ظرفیت
120 میخ
ابعاد و اندازه
23*24*5 سانتی متر

 

نکات مهم و راهنمای خرید میخ کوب مناسب  

اینکه چه میخ کوبی برای شما مناسب است، بستگی به نوع فعالیت و نیاز شما دارد. این ابزار همچون یک شمیر برای جنگجو است و اگر سنگین یا خیلی بزرگ باشد، کارایی لازم را برایتان نخواهد داشت و حتی ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی هم شود. در حالت کلی برای آنکه بتوانید نمونه ایده آلی را انتخاب کنید که فشار زیادی به دستتان وارد نکند و به راحتی از آن استفاده کنید، باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • نوع میخ: هر میخ کوبی برای یک سری میخ‌های مشخص قابل استفاده است. با توجه به نوع میخی که استفاده می‌کنید باید میخکوبتان را انتخاب کنید. در غیر این صورت ممکن است با شکستگی میخ، ایجاد سوراخ بزرگ و... مواجه شوید. 
  • وزن و ابعاد دستگاه: به جثه خودتان توجه کنید. می‌توانید تا چه میزان وزنی را بلند کنید؟ شما قرار است به صورت دستی با این دستگاه کار کنید به همین خاطر بسیار مهم است که توانایی تحمل فشار آن را داشته باشید. میخکوب خیلی بزرگ انتخاب نکنید که فضای زیادی را در جعبه ابزار یا محیط کارتان اشغال کند. 
  • منبع تغذیه میخکوب: اینکه ابزار شما با استفاده از انرژی هوا کار می‌کند با برق، عامل مهمی است که قبل از خرید باید در نظر بگیرید. منبع تغذیه میخکوب ارتباط مستقیمی با قدرت آن دارد.
  • سرعت ابزار: سرعت میخکوب دستی در حقیقت تعداد میخ‌هایی است که در یک دقیقه شلیک می‌کند. هرچه تعداد میخ‌های شلیک شده آن در دقیقه بیشتر باشد، سرعت بهتری داشته و می‌تواند سرعت کار شما را افزایش دهد. در نتیجه حجم بالایی از کار را در بازه زمانی کوتاه مدتی می‌توانید انجام دهید. استفاده از یک دستگاه با سرعت بالا می‌تواند شما را حرفه‌ای‌تر نشان دهد. لازم به ذکر است که یک میخ کوب سریع باید قدرت موتور بالایی هم داشته باشد. 
  • قدرت میخکوب: این ابزارها با توجه به طراحی که دارند و موتورهایی که در آنها به کار رفته می‌شود، قدرت مختلفی دارند. قدرت موتور میخ کوب بادی در قیاس با نوع برقی بسیار بیشتر است. البته تنها قدرت در زمان انتخاب کافی نیست و باید به دیگر شرایط خودتان هم دقت کنید. 
  • نحوه کوبیدن میخ: هر یک از انواع میخکوب‌ها، میخ‌ها را به شکل مختلفی روی سطح شلیک می‌کنند. در صورتی که بخواهید تنها میخ در سطح مد نظر فرو رود، نیاز به بررسی این نکته ندارید. اما اگر می‌خواهید میخ به شکل متفاوت‌تری در سطح وارد شود باید انواع دستگاه‌ها را بررسی و تست کنید تا بتوانید مدل دلخواه خود را بیابید. 
  • اندازه ماشه: شاید توجه زیادی به ماشه میخکوب نداشته باشید اما باید بدانید که اندازه آن از اهمیت بسیار زیادی برخودار است. چرا که اگر ماشه کوچک باشد و اپراتور حین کار دستکش ایمنی به دست کند، فشار دادن آن کار سختی خواهد بود. شما باید دستگاهی با ماشه بزرگ انتخاب کنید تا به راحتی قابل استفاده باشد. 
  • قابلیت تنظیم و کنترل: امروزه تنوع این ابزار در بازار بسیار زیاد است. به سراغ دستگاهی بروید که امکان تنظیم میزان عمق نفوذ میخ را به شما می‌دهد. با این قابلیت می‌توانید میخ‌ها را در عمق‌های مد نظر خودتان فرو کنید. 
  • ضامن ایمنی میخکوب: در مصارف صنعتی ایمنی بیشتر از هر چیز دیگری مهم است و نباید از آن غافل شوید. کوبیدن میخ کار ساده‌ای به نظر می‌رسد اما با کوچک‌ترین کوتاهی ممکن است به سطح کار و جسم خودتان آسیب بزنید. از این رو داشتن ضامن برای این دستگاه ضروری است. ضامن در صورتی که شما از دستگاه استفاده نکنید، مانع شلیک می‌شود و ایمنی شما را تضمین می‌کند. 
  • باتری دستگاه: در صورتی که می‌خواهید میخکوب شارژی بخرید، باید مدت زمان شارژ شدن باتری، مدت زمان نگهداری باتری و... را مورد بررسی قرار دهید. همچنین به سیم میخکوب خم دقت کنید که دچار خمیدگی نشود و جنس مرغوبی داشته باشد.
  • برند تولید کننده: اینکه شما ابزار موردنیازتان را از چه برندی تهیه می‌کنید هم حائز اهمیت است. به سراغ برندهای خوش نام در بازار بروید که براس تولیدات خود از متریال درجه یک استفاده می‌کنند و همچنین توانسته اند با رعایت استانداردها رضایت کاربران را جلب کنند. 

انواع میخ‌ دستگاه میخکوب  

تفنگ میخکوب به لطف طراحی هوشمندانه‌ای که دارد قابل استفاده برای انواع میخ‌ها است. همین تنوع میخ‌های آن است که باعث شده تا برای کاربردهای گوناگونی به کار گرفته شود. از انواع میخ‌های دستگاه میخ کوب می‌توان موارد زیر را نام برد: 

  • میخ شانه ای: این میخ‌ها به صورت ردیفی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و با استفاده از چسب مخصوص به هم وصل می‌شوند. این چسب‌های مخصوص قدرت چسبندگی بالایی ندارند و میخ‌ها به راحتی از هم جدا می‌شوند. معمولاً به صورت 40 تایی هستند و همچون خشاب داخل میخکوب جا می‌شوند. در مواقعی که ظرافت و سرعت کار برایتان مهم است می‌توانید از میخ‌های شانه‌ای استفاده کنید. 
  • میخ اس کا: میخ  sk نمونه‌ای میخ‌های شانه‌ای است که در ارتفاع‌های متنوعی تولید شده اند و بسته به نیاز خود می‌توانید اندازه آن را انتخاب کنید. این میخ‌ها بیشترین استفاده را در سطوح چوبی و پلاستیکی دارند. البته برای بقیه جنس‌ها هم قابل استفاده هستند. از رایج‌ترین کاربردهای آن می‌توان به ساخت کابینت، راه پله، میز و کند، پارکت و درب‌ها اشاره کرد. 
  • میخ تی پو: میخ‌های تی پو هم زیر دسته مدل شانه ای هستند که به آن‌ها میخ گیج16 هم می‌گویند. اندازه ارتفاع آن‌ها تنوع زیادی دارد و همچنین از نظر ضخامت نیز متنوع بوده و بسته به نیازتان می‌توانید به راحتی تهیه کنید. میخ‌های تی پو را می‌توان جایگزینی برای میخ‌های کبریتی سنتی دانست. از مهم‌ترین کاربردهای آن عبارتند از: ساخت روکش درب‌ها، کابینت‌ها، قاب‌های چوبی و پلاستیکی.
  • میخ تی ان: میخ تی ان را در بازار با نام میخ گیج 14 هم می‌شناسند که تنوع زیادی از نظر ارتفاع داشته و بسته به نوع مصرفی خودتان می‌توانید انتخاب کنید. این میخ‌ها بیشتر در اجرا پارکت، ساخت درب و پنجره و انواع کابینت‌ها کاربرد دارند. 
  • میخ پالت: میخ‌های پالت بسته به خواست مشتری در شکل ساقه و گیج‌های مختلفی قابل تولید می‌باشد. بسته به نیاز خود می‌توانید آن را شخصی سازی کنید. این میخ‌ها انواع مختلفی دارند که از بین آن‌ها می‌توان به نوع مته‌ای و دنده‌ای اشاره کرد که جزو پر فروش ترین ها هستند. از میخ‌ها بیشترین استفاده را برای اتصالات چوبی دارند و می‌توان برای ساخت قفسه‌های بزگ، سقف‌های کاذب و همچنین پارکت‌ها از آن‌ها استفاده کرد. 
  • میخ نواری: نوعی دیگر از میخ‌ها که می‌توانید برای دستگاه میخکوب از آن استفاده کنید، میخ‌های نواری هستند که در دو نوع مته‌ای و دنده‌ای و در شکل ساقه ساده تولید می‌شوند. سر آن‌ها به صورت گرد طراحی شده و از طریق سیم مفتول دور مرکز به صورت نواری با قطاری پیچیده شده اند. این میخ‌ها برای انواع مصارف صنعتی و چوبی قابل استفاده هستند.

بهترین برند میخ کوب کدام است؟  

شما قرار است تا مدت‌ها از این ابزار استفاده کنید. این یار همیشگی باید بتواند ضمن براورده کردن نیازهای شما آرامش را در حین کار برایتان به ارمغان آورد. از این رو باید در انتخاب و خرید آن دقت کنید. به سراغ برندهای پر فروش بازار بروید که جزو بهترین‌ها شناخته می‌شوند و می‌توانند به آسانی لبخند رضایت را بر لبان شما هدیه دهند. اگر هنوز نمی‌دانید کدام برند مناسب شما است ما بهترین برندهای میخکوب را در بازار به شما پیشنهاد می‌کنیم که عبارتند از: 

  • رونیکس
  • ماکیتا 
  • هیوندای
  • نووا 
  • اکتیو تولز
  • بوش

قیمت دستگاه میخکوب چقدر است؟

قیمت میخکوب نیز از دیگر نکاتی است که حین خرید باید به آن دقت کنید. قیمت این ابزار تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون نوع میخکوب، ابعاد و اندازه، قدرت موتور، برند سازنده و... است. شما با در نظر داشتن نوع مصرفی تان، بودجه‌ای که برای خرید کنار گذاشته اید و... می‌توانید بهترین نوع را انتخاب و خریداری نمایید. فراموش نکنید که همیشه گران‌ترین محصول به معنی باکیفیت‌ترین نخواهد بود.

نکات ایمنی استفاده از دستگاه میخ کوب  

هنگام استفاده از میخکوب برقی باید تمامی حواس خود را جمع کنید و تمامی نکات ایمنی را رعایت کنید. این دستگاه‌ها هرچند ساختار و استفاده آسانی دارند اما گاهی اوقات ممکن است بسیار خطرناک باشند. از سری نکات ایمنی که در زمان استفاده از این دستگاه باید رعایت کنید، عبارتند از: 

  • استفاده از تجیهزات ایمنی همچون کلاه، دستکش، عینک و.. را فراموش نکنید. 
  • قبل از استفاده از سالم بودن میخکوب مطمئن شوید. 
  • اگر از نوع بادی استفاده می‌کنید حتماً شیلنگ را از دستگاه جدا کنید و بعد از پایان کار کمپرسور را خاموش نمایید. 
  • تنها در صورت اطمینان از شلیک میخ، انگشت خود را روی ماشه قرار دهید. 
  • میخکوب را به سمت اطراف دیگر نگیرید. 
  • سعی کنید از نوع قفل دار یا مدل خاموش شدن خودکار استفاده کنید تا در صورت عدم استفاده مشکلی برایتان ایجاد نکند. 
  • میخ کوب را در نزدیکی گازها و مایعات قابل اشتغال نگذارید و به کار نبرید.

جمع بندی

خرید میخکوب می‌تواند سرعت و کیفیت کار شما را بهبود ببخشد. اما سعی کنید قبل از خرید، اطلاعات کامل و جامع از این ابزار داشته باشید تا بتوانید به درستی انتخاب کنید. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان با کارشناسان ما ارتباط بگیرید. ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین میخکوب را متناسب با نیاز و سرمایه خودتان خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.