پیچ گوشتی بادی چیست ؟ قیمت 10 مدل پیچگوشتی بادی(رونیکس، سوماک..)

چطور یک پیچ گوشتی بادی مناسب بخریم؟

یکی از پرکاربرد ترین ابزار های روی کره خاکی پیچ گوشتی است که مدل های دستی آن، علاوه بر گرفتن انرژی زیاد، سرعت بسیار پایینی دارد. اما آیا با انواع پیچ گوشتی بادی آشنایی دارید؟ این ابزار بسیار پرکاربرد، امروزه جای مدل های دستی و قدیمی این ابزار را گرفته اند. پس امروز در این مقاله از چی بگیر میخواهیم درباره همین ابزار صحبت کنیم. پیچ گوشتی بادی و نکات مهمی که هنگام خرید این ابزار باید به آن توجه کنید. پس ادامه مقاله را از چی بگیر دست ندهید.

پیچ گوشتی بادی چیست؟

پیچ گوشتی بادی یک وسیله پرکاربرد است، که امروزه در منازل و مصارف معمولی و کوچک نیز کارایی زیادی دارد. نوعی دستگاه پیشرفته است که به کمک فشار هوا یا باد، کار کرده و پیچ های مورد نظر را باز یا بسته می کند. همانطور که گفتیم، در گذشته از این ابزار های پیشرفته فقط در کارگاه ها و تولیدی های بزرگ استفاده می شد؛ اما امروزه، به راحتی می توانید برای خرید پیچ گوشتی بادی و هر وسیله کاربردی دیگری برای خود اقدام کنید. در ادامه مفصل تر درباره نحوه کار و قیمت پیچ گوشتی بادی صحبت خواهیم کرد:

کاربرد انواع پیچگوشتی بادی

 شما می توانید از این دستگاه، از مصارف کوچگ خانگی تا مصارف بزرگ و صنعتی در حجم بالای کار بدون محدودیت استفاده کنید. برخی از کاربرد های رایج این دستگاه عبارتند از:

  • کابینت سازی و نصب کابینت
  • نجاری و مونتاژ 
  • کارگاه های تولیدی
  • نصب درب و پنجره
  • تعمیرات و مونتاژ در صنعت مبلمان و لوازم خانگی
  • پیچ کردن قطعات مختلف چوبی، فلزی، پلاستیکی و...



جنس بدنهفلزی
سری پیچ گوشتیدو سو - چهار سو - ستاره ای - ستاره ای سوراخ دار
ویژگی های دستگاهدارای روکش کروم - دارای قابلیت تنظیم سرعت و گشتاوری - قابلیت تنظیم چرخش به راست و چپ



جنس بدنهفلزی
سری پیچ گوشتی چهارسو
ویژگی های دستگاهمدل خطی یا مستقیم - دارای قابلیت تنظیم گشتاور و سرعت - محصول ژاپن



جنس بدنهدسته فلزی - روکش تیتانیوم
سری پیچ گوشتیبکس
ویژگی های دستگاهمدل تفنگی - دارای قابلیت تنظیم گشتاور - سرعت بسیار بالا - دوام و قدرت بسیار خوب برای مصارف سنگین - محصول کشور آمریکا



جنس بدنهدسته پلاستیکی - روکش تیتانیوم
سری پیچ گوشتیآلن
ویژگی های دستگاهدارای تکنولوژی بسیار قدرتمند در ساخت - قابلیت تنظیم گشتاور - دارای قابلیت تعویض سری پیچ گوشتی - سر و صدای بسیار کم - سرعت بسیار بالا - مناسب برای مصارف صنعتی و نیمه صنعتی - محصول کشور سوئد



جنس بدنه دسته پلاستیکی
سری پیچ گوشتیقابل تعویض
ویژگی های دستگاهدارای سیستم صداگیر - وزن بسیار پایین - دارای مکانیزم روغن کاری - مناسب برای مصارف صنعتی و نیمه صنعتی - محصول کشور انگلیس



جنس بدنهفلزی
وزنتقریبا 1 کیلوگرم
سری پیچ گوشتیقابل تعویض
ویژگی های دستگاهداری قابلیت صداگیری - وزن بسیار کم - دارای مکانیزم روغن کاری - مناسب مصارف نیمه صنعتی - محصول کشور ژاپن



جنس بدنهفلزی
وزن2.3 کیلوگرم
ویژگی های دستگاهمدل پیچ گوشتی بادی تفنگی - قابلیت صداگیری - دارای طراحی دسته ارگونومیک - مناسب برای مصارف صنعتی و حرفه ای - محصول کشور آمریکا



جنس بدنهدسته پلاستیکی
سری پیچ گوشتیبکس - قابلیت تعویض سری
ویژگی های دستگاهمناسب برای خطوط تولید و مصارف صنعتی - گشتاور و سرعت بسیار مناسب - بی سرو صدا- محصول کشور چین تحت لیسانس کره



جنس بدنهفلزی
سری پیچ گوشتیچهار سو
ویژگی های دستگاهمدل خطی - دارای قابلیت تنظیم گشتاور - محصول کشور ژاپن



جنس بدنهفلزی - دسته پلاستیکی
سری پیچ گوشتیدو سو - چهار سو
ویژگی های دستگاهمجهز به موتور پرقدرت با حداکثر نیروی گشتاور - سیستم لرزش گیر و کاملا بی صدا - قابلیت تعویض بسیار آسان - دارای طراحی دسته ارگونومیک برای حداکثر بازدهی و راحتی عملکرد - مجهز به سیستم تنظیم گشتاور خارجی بدون نیاز به بازشدن دستگاه - محصول کشور تایوان


در ادامه بخوانید : پیچ گوشتی: خرید و قیمت انواع ست پیچ گوشتی( موبایل/چهارسو/ستاره ایی...)


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید بهترین دریل برقی و شارژی، معرفی بهترین دریل شارژی

مزایای استفاده از پیچ گوشتی بادی چیست؟

مزایای استفاده از پیچ گوشتی بادی

خرید پیچ گوشتی بادی و استفاده از آن، مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت که در این قسمت، سعی کردیم تا این مزیت ها را به شما معرفی کنیم:

استفاده راحت و بدون دردسر

برخلاف دستگاه های برقی و سیمی که دردسر شارژ شدن، قطعی، اتصالی کردن و دست و پا گیر شدن سیم دستگاه را به همراه دارند، این دستگاه ها معمولا در خطوط مونتاژ از سقف آویزان شده و همچنین مشکلی را نخواهند داشت. در مصارف خانگی نیز به علت اتصال به کمپرسور و شیلنگ فنری ضخیم، چنین مشکلاتی هنگام استفاده به وجود نیامده و با یک اتصال ساده، در همان لحظه می توانید از دستگاه استفاده کنید. همچنین استفاده از این دستگاه نیاز به دانش و تخصص خاصی نداشته و با فشردن دکمه روی آن، می توانید کار خود را انجام دهید.

سهولت در انجام کار و افزایش سرعت امور

زمانی که شما از پیچ گوشتی های دستی استفاده می کنید، نیروی بسیار زیادی از شما گرفته و به دست، مچ و ساعد شما فشار زیادی وارد می شود. اما هنگام استفاده از این دستگاه، هیچ کدام از این مشکلات وجود نداشته و بدون کوچک ترین فشار و خستگی، می توانید با سرعتی بالا تمامی پیچ های مورد نظر خود را باز یا بسته کنید! 

وزن پایین و حمل آسان پیچ گوشتی بادی

انواع پیچ گوشتی بادی نسبت به مدل های دیگر، وزن بسیار کمتری داشته و حمل آن بسیار آسان است. شما می توانید به راحتی این دستگاه را در هر محلی که می خواهید استفاده کرده و کار خود را به سرانجام برسانید. 

استهلاک کمتر و نگهداری راحت تر

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، استهلاک این دستگاه نسبت به مدل های شارژی و برقی آن، بسیار پایین تر بوده و شاهد درصد خرابی بسیار کمتری در آن هستیم. علاوه بر این مورد، نگهداری پیچ گوشتی بادی نیز بسیار آسان بوده و به جز روغن کاری در مدت زمان های مختلف، نیاز به کار خاص دیگری ندارد.

گشتاور بالا، یکنواخت و قابل تنظیم

یکی دیگر از مزایای خرید پیچ گوشتی بادی و استفاده از آن، گشتاور یکنواخت و سرعت بسیار بالای آن هنگام باز و بست پیچ ها است. همچنین شما می توانید متناسب با نیاز و استفاده خود، گشتاور دستگاه را تنظیم کنید.

پیچ گوشتی بادی چگونه کار می کند؟

 این دستگاه قدرتمند، پیچ گوشتی برقی برخلاف مدل های برقی و شارژی خود که از نیروی مستقیم برق برای چرخش و نیروی محرکه استفاده می کنند، از نیروی فشار هوا استفاده می کند. به این صورت که یک سر دستگاه، متصل به پمپ یا کمپرسور هوا می شود. پس از فشردن دکمه روی دستگاه، نیروی باد وارد دستگاه شده و از طریق عمل گشتاور باعث چرخش اهرم موجود در ابتدای دستگاه می شود که در نتیجه، عمل باز و بست پیچ انجام می شود. این دستگاه، مزایای بسیاری نسبت به پیچ گوشتی های برقی و شارژی دارد که در ادامه، این دو دستگاه را از جنبه های مختلف بررسی می کنیم:

پیچ گوشتی بادی در مقابل پیچ گوشتی برقی

  • یکی از بزرگ ترین مزایایی که یک پیچ گوشتی بادی حرفه ای نسبت به مدل برقی خود دارد، میزان استهلاک بسیار پایین و دوام بسیار بالای آن است. در بسیاری از دستگاه های الکتریکی و شارژی معمولا شاهد خرابی یا ضعیف شدن باتری و موتور این دستگاه ها هستیم؛ در صورتی که پیچ گوشتی های بادی دوام بسیار بالاتری داشته و درصد تخریب آنها بسیار پایین است.
  • مورد بعدی که می توان به آن اشاره کرد، دسترسی و کاربرد همیشگی این دستگاه است. پیچ گوشتی های برقی معمولا هرچند وقت یکبار نیاز به شارژ شدن داشته و ممکن است کار شما را به تاخیر بیاندازند، درصورتی که مدل بادی این دستگاه را می توانید در هرجایی که دسترسی به برق باشد، به راحتی و بدون نیاز به شارژ استفاده کنید. همچنین برخلاف تصور خیلی از افراد، شما نیازی به پمپ هوای بزرگ و صنعتی نداشته و یک دستگاه کمپرسور هوای کوچک و قابل حمل نیز کار شما را راه می اندازد.
پیچ گوشتی بادیپیچ گوشتی برقی
استهلاک پایین و دوام بالاخرابی و ضعف باتری
استفاده آسان و راحتنیاز همیشگی به برق

هنگام خرید پیچ گوشتی بادی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

راهنمای خرید پیچ گوشتی بادی

قبل از خرید این ابزار، مانند هر ابزار و دستگاه دیگری، یک سری نکات مهم وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. به این نکات مهم هنگام خرید پیچ گوشتی بادی مورد نظر خود حتما توجه کنید:

میزان استفاده از پیچ گوشتی

میزان مصرف شما از این دستگاه، در انتخابتان خیلی تاثیرگذار است. اگر سرتان شلوغ است و در طول هفته از این دستگاه زیاد استفاده می کنید، بهتر است دستگاهی با گشتاور های بالاتر و مقاوم تر انتخاب کنید تا به مرور زمان، دستگاه شما، افت نداشته باشد. اگر مصارف شما محدود بوده و هرچند وقت یکبار از آن استفاده می کنید، می توانید دستگاه های معمولی تر و ساده تر انتخاب کنید.

استایل دستگاه

یکی دیگر از نکاتی که در خرید شما می تواند موثر باشد، مدل و استایل پیچ گوشتی بادی است. انواع پیچ گوشتی بادی و کاربرد هرکدام به مدل های زیر تقسیم بندی می شوند:

انواع پیچ گوشتی بادیکاربرد
پیچ گوشتی درون خطی(inline)این مدل معمولا برای اتصالات عمودی کاربرد بیشتری داشته و برای مصارف خانگی طراحی شده اند.

پیچ گوشتی بادی تفنگیمدل تفنگی معمولا برای باز و بست اتصالات افقی کاربرد بیشتری داشته و معمولا نسبت به مدل خطی، گشتاور بیشتری دارد.
پیچ گوشتی زاویه راست

استایل دست گرفتن این دستگاه، شبیه به مدل خطی است و برای فضاهای تنگ تر و کوچک تر کاربرد دارند.

سایز پیچ باز کن یا درایو

اگر مصارف شما، محدود به یک نوع و اندازه پیچ و درایو می شود، می توانید یکی از مدل های پیچ گوشتی ثابت را خریداری کنید. اما اگر مصرف شما به یک ابعاد محدود نبوده و می خواهید اندازه های مختلفی را باز و بست کنید، پیشنهاد می کنم پیچ گوشتی قابل تنظیم را انتخاب کنید تا متناسب با پیچ مورد نظرتان، ابعاد درایو را تغییر دهید.

قیمت پیچ گوشتی بادی

نکته دیگری که هنگام خرید پیچ گوشتی بادی باید به آن توجه کنید، قیمت پیچ گوشتی مورد نظر است. قیمت این ابزار، کاملا به مواردی که قبل تر اشاره کردیم بستگی دارد. مواردی مانند سرعت گشتاور، ابعاد درایو، ثابت یا قابل تنظیم بودن درایو، مارک دستگاه و یا استایل دستگاه، تعیین کننده نهایی قیمت پیچ گوشتی بادی هستند.

بهترین برند پیچ گوشتی بادی

از هرچیزی که بگذریم، برند و مارک دستگاه را نمی توان نادیده گرفت. در حال حاضر، به عنوان پرفروش ترین و محبوب ترین برند های تولید کننده این ابزار، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیچ گوشتی بادی سوماک
  • پیچ گوشتی بادی بوش
  • پیچ گوشتی بادی رونیکس
  • پیچ گوشتی بادی توسن
  • پیچ گوشتی بادی هیوندای
  • پیچ گوشتی بادی اوبل
  • پیچ گوشتی بادی پوما

از مدل هایی که معرفی کردیم، مدل رونیکس را می توان به عنوان یک پیچ گوشتی بادی حرفه ای معرفی کرد که از کیفیت و قدرت بسیار بالایی برخوردار است. قیمت پیچ گوشتی بادی رونیکس باتوجه به کیفیت و عملکرد بسیار بالای آن، بسیار مناسب بوده و یکی از گزینه های پیشنهادی ما به شما است.

نحوه نگهداری و سرویس پیچ گوشتی بادی چگونه است؟

بهترین روش نگهداری از پیچ گوشتی بادی

مهمترین نکته ای که برای نگهداری و سرویس این دستگاه باید به آن توجه کنید، رطوبت و گرد و غبار است. نفوذ رطوبت به مرور زمان ممکن است باعث کاهش راندمان عملکرد دستگاه و خرابی آن شود. پس تا جایی که ممکن است، سعی کنید دستگاه را دور از رطوبت قرار دهید. همچنین هر از چندگاهی درایو و محل اتصال دستگاه به شلنگ کمپرسور را باز کرده و آن را نظافت کنید تا گرد و غبار جمع شده تمیز شود.

همچنین دستگاه را دور از نور مستقیم تابش و حرارت بالا قرار دهید. به دلیل اینکه نور و گرما، ممکن است باعث رقیق شدن روغن و در نهایت نشت آن به اجزای دستگاه شود که این می تواند آسیب جدی به دستگاه شما وارد کند. ماهی یک یا دوبار نیز، محل درایور و اتصال شلنگ را روغن کاری کنید تا دستگاه، عملکرد خوب خود را حفظ کرده و از ساییدگی قطعات جلوگیری شود.

سخن پایانی 

ابزار آلات صنعتی مختلف، می توانند در موارد بسیار گوناگونی مورد استفاده قرار گیرند. از مصارف کوچک خانگی گرفته تا مصارف صنعتی، کارگاهی و تولیدی. پیچ گوشتی بادی، یکی از ابزار های پرکاربرد و حرفه ای در این زمینه محسوب می شود که در صنایع مختلف نجاری، مونتاژ، نصب و تعمیرات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. شما با خواندن این مقاله از سایت چی بگیر، می توانید بهترین پیچ گوشتی بادی حرفه ای را برای نیاز های خود انتخاب کرده و متناسب با نیاز خود، آن را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
پیچ گوشتی و فازمتر قیمت انواع پیچ گوشتی و فازمتر