خرید و قیمت پیستوله رنگ پاش (ماشین، دیوار، چوب...)

پیستوله رنگ پاش یک انتخابی عالی برای مواقعی است که بخواهید در سریع‌ترین زمان سطح مد نظر را با رنگ پوشش دهید. فرقی نمی‌کند سطح مد نظر شما از چه جنسی است، چوبی یا فلزی، سنگی یا آجری و... در هر صورت می‌توانید با این ابزار به راحتی آن را رنگ کنید. همین امر هم سبب شده تا این وسیله برای پروژه‌های مختلف قابل استفاده باشد. قیمت این نوع پیستوله با توجه به کارایی که دارد بسیار مناسب بوده اما باید نوع باکیفیت آن را خریداری کنید که دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد.

پیستوله رنگ چیست؟

پیستوله رنگ پاش که با آن تفنگ اسپری رنگ هم می‌گویند، ابزاری برای رنگ زدن سطوح مختلف مانند: دیوارها، مبلمان، خودرو ها و... است. این ابزار با استفاده از هوا یا فشار بالا، رنگ را به صورت پودری به سطح مورد نظر پاشیده و ترکیبات شیمیایی آن را با هوای محیط ترکیب می‌کند. پیستول رنگ پاش در صنعت خودرو سازی، ساختمان سازی و صنایع چوب و فلزات استفاده زیادی دارد و می‌توانید برای مصارف خانگی هم از ان استفاده کنید. 

کاربردهای پیستوله رنگ یا دستگاه رنگ پاش

پیستوله رنگ یک ابزار قدرتمند برای رنگ آمیزی سطوح مختلف است. این رنگ پاش  در صنایع مختلف به کار گرفته می‌شود و از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • رنگ آمیزی خودرو 
  • تعمیرات و بازسازی ساختمان 
  • رنگ کردن تجهیزات الکترونیک
  • رنگ آمیزی دیوار 
  • تولید لوازم خانگی 
  • و...

انواع پیستوله رنگ  

پیستوله رنگ پاش دارای انواع مختلفی است که جزو عامل‌های مهم در زمان انتخاب می‌باشد. شما باید مدلی متناسب با نیاز خودتان انتخاب کنید. به این منظور باید انواع پیستوله رنگ را بشناسید که عبارتند از: 

پیستوله برقی

پیستوله برقی همانطور که از نام آن مشخص است با انرژی برق کار می‌کند. جریان برق 12 ولت برای این دستگاه کافی است و می‌تواند انرژی مورد نیاز آن را تامین کند. این پیستوله با نام رنگ پاش برقی هم شناخته می‌شود و دارای یک موتور با مکانیزم اسپری است. پوشش فلزی یا پلاستیکی دارد.

نکته مهم در خصوص استفاده از این دستگاه این است کهق بل از استفاده رنگ را رقیق کنید و سپس داخل مخزن آن بریزید. البته به یاد داشته باشید که جهت رقیق کردن رنگ از تینر استفاده نکنید. تینر باعث آسیب به قطعات این دستگاه می‌شوند.

پیستوله بادی  

این پیستوله دارای یک کمپرسور بادی است که انرژی آن را تامین می‌کند. با نام رنگ پاش پنوماتیکی نیز شناخته می‌شود و هم برای مصارف خانگی و هم در صنایع مناسب است. معمولاً از جنس فولاد ساخته می‌شوند و قدرت بسیار بالایی دارند. این ابزار به همراه لوازم جانبی همچون فرچه برای پاک کردن دستگاه، آچار جهت باز کردن قطعه‌ها، فیلتر برای جلوگیری از ورود الودگی ها و... به فروش می‌رسد. البته باید بدانید که پیستوله بادی در چند نوع است که از نظر قرارگیری محل کاسه رنگ و... با هم فرق دارند. انواع این پیستوله بادی عبارتند از: 

  • پیستوله کاسه رو: مخزن آن در قسمت رویی پیستوله قرار دارد. 
  • پیستوله کاسه بغل: مخزن این نمونه در کنار پیستوله قرار گرفته است. 
  • پیستوله کاسه زیر: مخزن این مدل در زیر دستگاه قرار دارد. 

پیستوله شارژی 

این ابزار دارای یک باتری است که انرژی مورد نیاز پیستوله را تامین می‌کند. می‌توانید قبل از استفاده آن را شارژ کنید. پیستوله شارژی وزن سبکی داشته و حین کار باعث خستگی دست‌هایتان نمی‌شود.

پیستوله دستی

این ابزار با فشار دست به ماشه رنگ را پاشش می‌کند. به راحتی قابل حمل بوده و دوام بالایی دارد. معمولاً مخزن آن به نسبت مدل‌های دیگر کوچک بوده و از نظر قیمت هم ارزان‌تر است. می‌توانید به راحتی برای استفاده در تعمیرگاه‌ها، منزل، کارگاه‌های کوچک و... از آن استفاده کنید.  

انواع پیستوله رنگ از نظر رنگ رسانی 

پیستوله‌ها از نظر رنگ رسانی و پاشش رنگ نیز با یکدیگر فرق می‌کنند و تنوع زیادی دارند. با توجه به نوع رنگی که می‌خواهید برای سطوح بزنید، تعداد رنگ‌ها، حجم و طرح مد نظر باید آن‌ها را انتخاب کنید. انواع پیستوله رنگ پاش از نظر رنگ رسانی عبارتند از:

پیستوله سایه پاش

این نمونه شکل ظاهری شبیه به پیستوله کاسه بغل و کاسه رو داشته اما بسیار سبک است و می‌توانید برای رنگ آمیزی‌های کوچک از آن استفاده کنید. می‌توان آن را نوعی پیستوله بادی دانست که برای سایه زنی در طرح‌های هنری هم به کار گرفته می‌شود.

پیستوله دو جزئی

این پیستوله قابلیت پاشش دو رنگ به صورت همزمان را دارد. می‌توانید دو رنگ با غلظت‌های مختلف را با هم ترکیب کرده و روی سطح بپاشید. البته باید دقت کنید که جنس رنگ‌ها یکی باشد تا دچار لختگی و انعقاد رنگ نشود.

پیستوله اتوماتیک

این نمونه نیز زیر دسته پیستوله بادی قرار داشته و می‌تواند به صورت خودکار میزان پاشش رنگ‌ها را کنترل کند. این پیستوله‌ها دارای دسته نگهدارنده نیستند و می‌توانید روی سطحف ربات‌ها و دیگر دستگاه‌ها آن‌ها را متصل کنید.

معروف‌ ترین برند پیستوله رنگ  

شرکت‌های بسیاری هستند که این محصول را با مشخصات و ویژگی‌های گوناگون تولید و در بازار عرضه می‌کنند. انتخاب از بین آن‌ها ممکن است سخت باشد. از مهم‌ترین برندهای پیستوله رنگ که می‌توانید بسته به نیازتان از آنها خرید کنید، عبارتند از: 

  • برند بینکس
  • برند هیوندای
  • برند رونیکس
  • برند نووا
  • برند بوش
  • برند توسن

معرفی پرفروش‌ترین پیستوله رنگ‌ موجود در بازار   

زمانی که برای خرید پیستوله رنگ دیوار یا پیستوله رنگ ماشین راهی بازار شوید با تنوع زیادی از محصولات مواجه خواهید شد که احتمالاً شما را سردرگم می‌کنند. برای آنکه بتوانید خرید آسانی را تجربه کنید و یک رنگ پاش درجه یک خریداری نمایید، بهتر است با پر فروش ترین پیستوله‌های رنگ آشنا شوید.

پیستوله برقی پینت زوم مدل 650W

اگر یک پیستوله رنگ برای استفاده در منزل و کارهای سبک و کوچک نیاز دارید، این دستگاه بهترین انتخاب برای شما سات که به صورت برقی بوده و نیاز به تجهیزات و ابزارهای دیگری ندارد. کمپرسور آن از نوع بادی بوده و فشار مورد نیاز پیستوله را جهت پاشش رنگ تامین می‌کند.

 

مشخصات
وزن
1600 گرم 
ولتاژ
230 الی 240 ولت
ظرفیت مخزن
800 سی سی
فرکانس
50 هرتز

پیستوله رنگ استرانگ مدل  LM70G کد 1/8

این یکی از بهترین رنگ پاش‌ها است که می‌توانید با استفاده از آن رنگ را روی سطوح مختلف اسپری کنید. مخزن آن جنس استیل بوده و بسیار مقاوم است. سوزن آن هم قابل تنظیم بوده و بسته به نوع کاربری می‌توانید آن را تنظیم نمایید. این یک پیستوله بادی است که دارای کمپرسور بوده و د ردو نوع حرفه ای و خانگی وجود دارد. جنس بدنه آن هم از فولاد بوده و طول عمر بالایی هم دارد. این محصول با دو نوع نازل 1.6 میلی متری و 1.8 میلی متری تولید شده که می‌توانید تهیه کنید.

مشخصات
وزن
850 گرم
ظرفیت مخزن
600 سی سی
قطر نازل
1.8 میلی متر
ویژگی مهم
قابل استفاده برای رنگ‌های غلیط

 

پیستوله رنگ کنزاکس کد 2001

این دستگاه مصرف انرژی پایینی دارد و این امکان را به شما می‌دهد تا با سرعت بالایی کارهای خود را انجام دهید. بدنه آن فلزی بوده و مخزن پلاستیکی دارد. طراحان برای این ابزار سه تنظیم در نظر گرفته اند تا بتوانید به راحتی رنگ آمیزی کنید. این دستگاه با سایز نازل‌های مختلف ارائه شده که بسته به نیاز خودتان می‌توانید انتخاب کنید. حساسیت بالایی دارد و همچنین یک فیلتر با قدرت بالا جهت جذب آلودگی‌ها دارد. دفترچه راهنما آن هم به زبان فارسی بوده و در آرامش می‌توانید نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید

مشخصات
وزن
335 گرم
ظرفیت مخزن
125 سی سی
قطر نازل
0.5 میلی متر
جنس سوزن
استیل

 

پیستوله رنگ کنزاکس کد 827

این یک پیستوله ای کاربردی برای مصارف مختلف است که بدنه ای ضد زنگ از جنس فولاد دارد و نازل آن هم از جنس برنج ساخته شده است. این محصول مجهز به تکنولوژی HVLP بوده و می‌توانید با استفاده از آن با کم‌ترین فشار رنگ آمیزی کنید. این دستگاه به همراه لوازم جانبی همچون فرچه و آچار به فروش می‌رسد که برای تمیز کردن و باز کردن قطعات آن کاربرد دارد.

مشخصات
وزن
635 گرم
ظرفیت مخزن
600 سی سی
قطر نازل
1.5 میلی متر

 

پیستوله رنگ سالکامیکس مدل  H827-1/3

این یک محصول باکیفیت از برند سالکومیکس است که از کشور چین و به صورت وارداتی در بازار ارئه می‌شود. کیفیت بالایی داشته و به صورت سه تنظیمه است. برای مصارف مختلف همچون رنگ کردن خودرو، ساختمان، اتومبیل و... می‌توانید از ان استفاده کنید. این پیستوله وزن بسیار سبکی هم داشته و مطابق با استانداردهای تعریف شده تولید شده است.

مشخصات
وزن
750 گرم
ظرفیت مخزن رنگ
600 سی سی
قطر نازل
1.3 میلی متر

 

پیستوله رنگ متابو مدل FSP 1000 S

این مدستگاه محصولی از کشور آلمان است که توسط کمپانی متا تولید شده و در بازار جهانی عرضه می‌شود. کیفیت خارق العاده ای داشته و قابل استفاده برای مصارف مختلف است. دارای کمپروسر بادی است و جنس نازل آن هم استیل و ضد زنگ می‌باشد. این پیستوله رنگ پاش دارای پیچ تنظیم برای پاشش رنگ است که می‌توانید میزان مصرف رنگ و فشار هوا را از طریق آن کنترل کنید. طول عمر بالا و قیمت مناسب هم از دیگر مشخصات این دستگاه است.

مشخصات
وزن
700 گرم
ظرفیت مخزن 
600 سی سی
قطر نازل
15 میلی متر

 

پیستوله رنگ پاش سیلور مدل G007 کد 2

مخزن این پیستوله در قسمت پایین قرار دارد و همین امر هم باعث شده تا از نظر ظاهری کمی متفاوت به نظر برسد. این رنگ پاش از نوع بادی بوده و دارای پیستوله بادی است. نازل‌های مختلفی را تا حداکثر سایز 2 میلی متر می‌توانید به آن وصل کرده و مورد استفاده قرار دهید. این ابزار برای استفاده در پروژه‌های کوچک توصیه  می‌شود و قیمت ارزانی هم دارد.

مشخصات
وزن
600 گرم
ظرفیت مخزن
1000 سی سی
قطر نازل
0.20 میلی متر

 

پیستوله رنگ سالکامیکس مدل  H827-1/3

این یک محصول باکیفیت از برند سالکومیکس است که از کشور چین و به صورت وارداتی در بازار ارئه می‌شود. کیفیت بالایی داشته و به صورت سه تنظیمه است. برای مصارف مختلف همچون رنگ کردن خودرو، ساختمان، اتومبیل و... می‌توانید از ان استفاده کنید. این پیستوله وزن بسیار سبکی هم داشته و مطابق با استانداردهای تعریف شده تولید شده است.

 

مشخصات
وزن
750 گرم
ظرفیت مخزن
600 سی سی
قطر نازل
1.3 میلی متر

پیستوله رنگ شارژی دوو مدل DALPG18-1

اگر به دنبال یک پیستوله رنگ پاش شارژی هستید، این محصول بهترین انتخاب برای شما است که توسط برند دوو تولید شده است. کیفیت تضمینی داشته و طراحی ظاهری آن هم بسیار حرفه ای و باشکوه انجام شده است. پیستوله شارژی کاسه پلاستیکی از نوع پلیمری دارد و بدون باتری است.

مشخصات
وزن
1135 گرم
ظرفیت مخزن
1.8  1.5  2.2  میلی متر
قطر نازل
1000 سی سی

پیستوله رنگ جاب مدل JBS-70

درست است که در نگاه اول مات طراحی ظریف آن خواهید شد اما قدرت بالایی دارد. جنس بدنه آن از استیل ضد زنگ بوده که در عین مقاوم بودن وزن سبکی هم دارد. این ابزار در باربر خوردگی، عوامل محیطی و... بسیار مقاوم است. قابلیت سایه پاش را دارد و می‌توانید طراحی‌های چشم نوازی را آن اجرا کنید. این پیستوله برای یکسان سازی سطح رنگ بین دو نقطه هم کارایی دارد.

مشخصات
وزن
550 گرم
ظرفیت مخزن
600 سی سی
قطر نازل
1.8 میلی متر

 

پیستوله بادی رنگ کنزاکس مدل KG-002001

این پیستوله از نوع بادی بوده و مخزن یا همان کاسه رنگ آن در قسمت بالای دستگاه قرار دارد. جنس کاسه آن از پلاستیک بوده اما بدنه ای فلزی و از جنس استیل مقاوم دارد. حساسیت و دقت بالا این محصول از مهم‌ترین مشخصات آن است. در کنار این پیستوله یک آچار و یک فرچه هم وجود دارد که برای تمیز کردن و سرویس آسان پیستوله به کار گرفته می‌شود. این محصول در بین پیستوله‌های خوش قیمت قرار داشته و با توجهب ه قیمت مناسبی که دارد بسیار کاربردی است

مشخصات
ظرفیت مخزن
125 سی سی
جنس سوزن نازل
استیل
قطر نازل
0.5 میلی متر

پیستوله رنگ آئوریتا مدل  b lion-13

این رنگ پاش ظاهری جذاب و تماماً مشکی دارد که توسط شرکت ائوریتا تولید شده و برای استفاده حرفه ای مناسب است. با این ابزار می‌توانید رنگ پاشی ظریف را برای سطوح بزرگ انجام دهید. راندمان کارایی بالایی دارد و پاشش رنگ با حجم بالا انجام می‌دهد. این دستگاه در برابر خوردگیف سایش و عوامل محیطی بسیار ایمن بوده و از جنس استنلس استیل است که ضد زنگ می‌باشد و ماندگاری بالایی دارد.

مشخصات
وزن
600 گرم
ظرفیت مخزن
600 سی سی
قطر نازل 
3/1 میلی متر

 

راهنمای خرید بهترین پیستوله رنگ

معرفی و قیمت انواع پیستوله رنگ/قیمت دستگاه رنگ پاش

در زمان انتخاب و خرید بهترین پیستوله رنگ، نیاز شما مهم‌ترین فاکتوری است که باید مورد بررسی قرار دهید. شما باید پیش از خرید مشخصات فنی کمپرسور پیستوله و نیاز به هوا آن را مورد بررسی قرار دهید و سپس خریداری نمایید. از دیگر پارامترهای مهم در زمان خرید که نباید از آن غافل شوید، عبارتند از: 

  • ظرفیت کمپرسور: دسنگاه شما باید ظرفیتی متناسب با نیاز شما داشته باشد. در صورتی که ظرفیت آن کمتر باشد در حین کار زود به زود خاموش می‌شود و این روند کاری شما را مختلف می‌کند. 
  • قطر و طول نازل: نازل مهم‌ترین جز رنگ پاش است که رنگ را از دستگاه به سطح منتقل می‌کند و بخش خروجی این ابزار است. هرچه قطر آن بیشتر باشد می‌تواند رنگ را به سطوح پهن‌تر پاشش کند و در نتیجه در سریع‌ترین زمان می‌توانید سطح بیشتری را رنگ آمیزی کنید. حال اگر سطح مد نظر شما باریک و حساس است می‌توانید به سراغ نازل‌هایی با قطرهای کم بروید. 
  • قدرت و فشار هوا: قدرت و فشار هوای مورد نیاز برای استفاده از پیستوله رنگ پاش بسیار مهم است. باید مطمئن شوید که پیستوله دارای قدرت و فشار هوای کافی است.
  • نوع رنگ: برای خرید پیستوله رنگ پاش باید نوع رنگ را مشخص کنید. آیا می‌خواهید از رنگ آکریلیک، روغنی یا آب استفاده کنید؟ هر یک از این رنگ‌ها با رنگ پاش‌های به خصوصی زده می‌شوند. 
  • قابلیت حمل و جابه جایی: اگر شما به صورت ثابت در یک مکان مشخص کار نمی‌کنید، توصیه می‌کنیم رنگ پاش قابل حمل خریداری کنید. نوع ثابت آن هم وجود دارد که بسته به نیاز خود باید انتخاب نمایید. 
  • قیمت پیستوله: از دیگر فاکتورهای مهم در زمان خرید رنگ پاش، قیمت ان است. به سراغ برندهای مطرح با ماندگاری بالا بروید که کیفیت و دوام بالایی داشته باشد همچنین از نظر قیمت با بودجه شما متناسب باشد. 

پیستوله رنگ چگونه کار می‌کند؟

این دستگاه به کمک خواص دینامیکی جریان مایع و گاز کار می‌کند. جریان هوا رنگ را به سمت نازل هدایت کرده و باعث مکش آن از مخزن می‌شود. در نازل پیستوله یک سوزن جهت کنترل ورود و خروج رنگ وجود دارد که جابه جایی آن توسط ماشه انجام می‌شود. به عبارتی ماشه وظیفه کنترل دریچه هوا و رنگ را بر عهده دارد. 

زمانی که کاربر ماشه را فشار می‌دهد، دریچه هوا باز شده و سپس سوزن کنار کشیده می‌شود تا رنگ از آن خارج شده و روی سطح مد نظر قرار گیرد. احتمالاً شما هم این سوال را داشته باشید که توزیع رنگ چگونه انجام می‌شود؟

هوای موجود در پیستوله رنگ‌ها را به قطره‌های بسیار ریزی تجزیه می‌کند و شما می‌توانید با کنترل میزان فشار وارد شده به ماشه خروج رنگ را تنظیم کنید. همچنین باید به فاصله پاشش و زاویه پاشش رنگ هم دقت کنید تا تمامی سطح به صورت یکدست رنگ آمیزی شود. 

عملکرد پیستوله رنگ پاش بسیار شبیه به اسپری‌های رنگ است و باید نازل آن را بعد از هربار رنگ کاری تمیز کنید تا رسوب نکند. کار با این پیستوله دشوار نیست و شما می‌توانید به راحتی ان را انجام دهید.

قیمت پیستوله رنگ دیوار و ماشین در بازار چقدر است؟

قیمت پیستوله رنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ایرانی و خارجی بودن محصول، برند سازنده، نوع مخزن، ظرفیت مخزن، اندازه نازل، نوع پیستوله و... اشاره کرد. شما با در نظر داشتن نیاز خودتان و همچنین سرمایه ای که برای خرید دارید، می‌توانید یک پیستوله باکیفیت و مناسب را خریداری نمایید.

برای نقاشی ماشین بهترین پیستوله چیست؟

بهترین پیستوله برای نقاشی ماشین، پیستول هوای کم فشار است که باعث صرفه جویی در مصرف رنگ و حفظ کیفیت نقاشی می‌شود.

جمع بندی 

با داشتن یک پیستوله حرفه ای و متناسب با نوع نیاز خود، می‌توانید در سریع‌ترین زمان حجم بالایی از کار را با کیفیت فوق العاده انجام دهید. با خرید پیستوله رنگ پاش می‌توانید در هزینه و انرژی خودتان صرفه جویی کنید. در زمان خرید این دستگاه دقت کنید که دارای گارانتی باشد تا در صورت بروز هر نوع مشکلی بتوانید آن را برگردانید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.