کتری و قوری:خرید و قیمت بهترین مارک کتری و قوری(لعابی، فلز، پیرکس)

پیشنهاد خرید بهترین مارک کتری و قوری

با انواع مختلف کتری و قور های موجود در فروشگاه ها، یافتن یک مورد مناسب می تواند کار سختی باشد.انواع کیفیت و ویژگی های مختلفی وجود دارد که باید هنگام انتخاب کتری وقوری در نظر گرفت و با خیال راحت خرید کرد. 

هنگام خرید کتری و قوری، باید سبک نوشیدن چای، زمان آماده سازی و بودجه خود را در نظر بگیرید. این عوامل به شدت بر خرید شما تأثیر می گذارد. در اینجا محبوب ترین انواع کتری و قوری، همراه با مزایایی که در هنگام استفاده از آنها می توانید از آنها بهره مند شوید و برخی از معایب که باید مراقب آنها باشید آورده شده است.

خرید و قیمت کتری قوری جدید و شیک

ست کتری و قوری فامیپا مدل میدل

جنس این ست کتری و قوری استیل می‌باشد و دارای دسته‌های عایق است. گنجایش کتری 2 و قوری این مدل یک لیتر می‌باشد. همچنین این ست فیلتر نیز دارد.

کتری و قوری مدل A155

کتری و قوری پیرکس بسیار زیبا و شیک. جنس بدنه‌ی این ست کتری و قوری از پیرکس می‌باشد و جنس دسته‌ی آن از عایق است. در این ست هم کتری و هم قوری دارای فیلتر می‌باشند. گنجایش کتری این مدل 1/5 لیتر است. همچنین این ست کتری و قوری دارای رنگ‌بندی می‌باشد.

ست کتری و قوری راسا مدل N 004

جنس بدنه‌ی این کتری لعابی است و جنس قوری آن چینی ‌می‌باشد. در این ست نه کتری نه قوری فیلتر ندارند. گنجایش کتری این ست2.1 می‌باشد. برای گنجایش قوری 0/9 می‎‌باشد. 

ست کتری و قوری زولینگن مدل 006

اگر به دنبال خرید کتری و قوری خاص و جدید می‌گردید این ست را به شما پیشنهاد می‌دهیم. گنجایش کتری این مدل 6 لیتر می‌باشد. جنس بدنه‌ی کتری فلز است و جنس قوری آن سرامیک است. در این مدل کتری فیلتر دارد ولی قوری آن بدون فیلتر می‌باشد. این ست در چهار رنگ بسیار زیبا و کاربردی تولید شده است. 

ست کتری و قوری کرکماز مدل Tombik کد A104

این کتری و قوری از برند معروف کرکماز می‌باشد. که جنس بدنه‎‌ی کتری آن استیل ضدزنگ با آبکاری کروم نیکل 18/10 و جنس قوری آن استیل ضدزنگ با آبکاری کروم نیکل 18/10 است.

ست کتری و قوری نسترن مدل کوک

جنس بدنه‌ی این کتری استیل و قوری آن چینی می‌باشد. دارای دو دستگیره از جنس باکالیت است. گنجایش کتری این ست زیبا 6.5 لیتر و قوری آن 0.5 لیتر ‌می‌باشد.

ست کتری و قوری جی فی نی مدل NQZ5

ست کتری و قوری جی فی نی با گنجایش کتری 6 لیتر و قوری 800 سی سی تولید شده است. دسته آن تمام استیل و بسیار باکیفیت است. کف کتری مجهز به 5 لایه برای حفظ گرما است. همچنین این ست زیبا دارای ظرف مخصوص شیر و شکر است. جنس قوری چینی است و دارای درب سوپاپ دار می‌باشد. 

کتری پلان مدل 5110

کتری شیردار پلان، از کیفیت خوبی برخوردار می‌باشد. این کتری از جنس برنج است و گنجایش آن 4 لیتر می‌باشد. کف آن از استیل بسیار مقاو است و دارای یک شیر بلند جهت سهلوت استفاده بر روی گاز می‌باشد. ضخامت بدنه این کتری 0/8 میلی متر است.


در ادامه بخوانید : معرفی و قیمت بهترین مارک کتری برقی (ایرانی و خارجی)

برای خرید بهترین مارک کتری و قوری، به چه نکاتی دقت کنیم؟

کامل ترین راهنمای خرید کتری و قوری با بهترین قیمت

جنس مناسب برای بدنه‌ کتری و قوری

یکی از اولین سوال‌هایی که مطرح می‌شود جنس بدنه‌ی کتری و قوری است. چدن، استیل، شیشه، پیرکس ... همه از انواع مختلفی از کتری و قوری هستند که امروزه در بازار وجود دارند. معمولا جنس دسته‌ی کتری‌ها نسوز است و دقت کنید که جنس دسته‌ی قوری باید با خود قوری یکسان باشد. کتری‌های چدن گرما را به خوبی حفظ می‌کنند.

کتری‌های استیل ضدزنگ بسیار مقاوم هستند و در طرح‌های سنتی بسیار مدرن ارائه می‌شوند. تمیز کردن و نگهداری آنها آسان است. 

کتری و قوری‌های شیشه‌ای و پیرکس جدیدا طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. آنها در عین زیبایی بسیار بادوام و خاص هستند و در برابر شوک حرارتی مقاوم‌اند. برخی از انواع پیرکس را نیز می‌توانید در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

میزان گنجایش کتری

این دومین سوال اساسی درباره‌ی خرید یک کتری و قوری مناسب است. برای جواب دادن به این سوال باید حجم مصرفی خود را و تعداد افرادی را که قرار است از این کتری و قوری استفاده کنند در نظر بگیرید. مثلا یک کتری که حجم 1 تا 1.5 لیتر دارد، ظرفیت متوسطی دارد. 

رنگبندی مناسب برای کتری و قوری

با توجه به افزایش و تنوع هر روزه‌ی محصولات در این زمینه شما کاملا آزاد هستید تا مناسب با سلیقه‌ی خود و با توجه به هارمونی رنگ انتخابی برای آشپزخانه‌ی خود ست مورد نظر را خریداری کنید.

بهتر است در هنگام خرید دقت کنید که قوری شما حتما فیلتر دار باشد. و لذت نوشیدن یک چای بدون تفاله را تجربه کنید. 

سخن آخر

چای دارای تنوع بسیاری شده است. چای از نوشیدنی‌های بسیار پر اهمیت و پر تنوع، با طعم‌های مختلف در کشورهای آسیایی و از جمله ایران است. چای یک نوشیدنی معطر است که معمولاً در قوری (ظرفی که یک ورودی برای ریختن چای خشک و یک خروجی برای دم کشیده شده آن با آب جوش دارد) آماده می‌شود. گیاه چای پس از چیده شده باید سریع مراحل خشک شدن را طی کنند و الا پلاسیده خواهند شد.

طبق افسانه‌ها چای برای اولین بار در حدود ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد، توسط یک امپراطور چینی به نام شنونگ کشف شد. شاید همین امر سبب شده باشد تا نوشیدن چای در چین با مراسم خاصی همراه شود.

گفته‌ها حاکی از آن است که این مراسم از طریق جاده ابرایشم به کشورهای دیگر و حتی اروپا رسیده است. چای از اواسط قرن 17 به بعد به اروپا و انگلستان رسید. امروزه چای انگلیسی جزو محبوب‌ترین چای‌های شناخته شده در جهان است. بازرگان‌ معروف انگلیسی به نام توماس گاروی بود که یک کافه در کوچه اکسچنج در لندن داشت. او از خلاقیت خود استفاده کرد و در سال ۱۶۵۷ چای دم کرده و چای خشک را به مشتریان عرضه کرد.

چای حاوی آنتی‌اکسیدان است که از بروز سرطان معده و مری جلوگیری می‌کند. این آنتی‌اکسیدان‌ها( فنول‌ها) توانایی تنظیم کلسترول را دارند. چای حاوی مقادیر کمی کافیئن است که به ما اجازه می‌دهد هوشیار بمانیم. وجود فنول‌ها و ال‌تائین موجود در چای باعث هوشیاری و همچنین سرزندگی می‌شود. 

البته دقت کنید که مصرف زیاد چای می‌تواند دیواره‌ی معده را تحریک کند. و منجر به سوءهاضمه و یبوست شود. و مانند قهوه اگر قبل از خواب چای بنوشی م باعث بی‌خوابی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - بهار

فقط کتری و قوری ترک بخرید عالیننننننن

3 مهر 1401 - 17:06

پاسخ