چطور پوستی زیبا و شاداب داشته باشیم

چگونه می‌توانیم یک چهره‌ی بی‌عیب و نقص داشته باشیم؟ یک پوست زیبا و شفاف؟ مسلما استفاده از یک کرم ساده که شما هرروز از آن استفاده می‌کنید نمی‌تواند جوابگو باشد و به شما یک پوست شفاف و شاداب هدیه بدهد. عوامل زیادی وجود دارد تا شما را به داشتن یک پوست زیبا و درخشان برساند. در اینجا ما به چند نکته و ترفند برای یک درخشش فوق‌العاده اشاره می‌کنیم.

یک سبک زندگی سالم را انتخاب کنید

یک سبک زندگی سالم را انتخاب کنید

 اتخاذ یک شیوه‌ی زندگی سالم علاوه بر اینکه بر سلامت شما اثرگذار است میتواند در داشتن پوستی سالم و زیبا به شما کمک کند. این احتمالا کمترین کار برای محافظت از پوست است. اما در عین حال مهمترین آنهاست. در ابتدا بهتر است جلوی عادت‌های بد خود مانند سیگار کشیدن، مصرف بیش از حد قهوه و کافئین، مصرف چربی، مصرف الکل....  را حذف یا به حداقل برسانید. در عوض از نوشیدنی‌هایی مانند چای سبز و دمنوش‌ها استفاده کنید. سبزیجات و گوشت سفید (ماهی سرشار از امگا 3 می‌باشد) را در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید. آنتی‌اکسیدان‌ها راز زیبایی شماه هستند از آنها غافل نشوید.البته نباید از فاکتور خواب کافی و ورزش نیز غافل شد. چند ساعت پیاده‌روی در روز، رفتن به استخر، دوچرخه‌سواری شما میتوانید این برنامه‌های ورزشی را بجای عادات بد در برنامه‌ی روزمره‌ی خود قرار دهید.

پوست خود را مرطوب نگه دارید

پوست خود را مرطوب نگه دارید

اولین قدم برا تاخیر در بروز چین و چروک‌ها استفاده از مرطوب کننده‌ها می‌باشد. برای آبرسانی به پوست دو راه اساسی وجود دارد نوشیدن آب به مقدار کافی در طول شبانه روز و استفاده از کرم‌ها و سرم‌های آبرسان. مرطوب کننده‌های زیادی در دسترس هستند، اولین چیزی که باید مشخص شود این است که شما دارای پوستی ترکیبی، چرب و یا خشک هستید. سپس باید روی جزییات تمرکز کنید. چین وچروک، آکنه، لکه‌های آفتاب و .... سپس محصول  مناسب را انتخاب کنیم. برای انتخاب یک مرطوب کننده‌ی خوب اینجا کلیک کنید.

برای داشتن پوستی زیبا ماساژ صورت را فراموش نکنید

ماساژ صورت را فراموش نکنید

یک تکنیک موثر برای حفظ شادابی و طراوت پوست شما. یک روش مناسب برای داشتن آرامش و جلوگیری از چین و چروک پوست. ماساژ صورت گردش خون را تحریک می‌کند، در هنگام استفاده از کرم روز خود از انگشتان دست خود برای ایجاد حرکات پوستی از داخل به خارج گونه‌ها استفاده کنید. پیشانی، گونه‌ها، اطراف لب و چانه را به خوبی با ضربات آهسته‌ی انگشت ماشاژ بدهید. این کار روند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد و باعث افزایش جذب کرم می‌شود. روغن آرگان یکی از بهترین روغن‌هاست برای ماساژ دادن پوست به شما توصیه می‌کنیم اطلاعات درباره‌ی روغن آرگان را در اینجا بخوانید. همچنین می‌توانید از ماساژرهای دستی نیز برای اینکار استفاده کنید.

ماساژر درمارولر

ماساژر درمارولر

اطلاعات بیشتر و خرید

ناحیه‌های آسیب‌پذیر پوست خود را دریابید

ناحیه‌های آسیب‌پذیر پوست خود را دریابید

پوست در تمامی نقاط به یک اندازه پیر نمی‌شود. اطراف چشم، گردن، و دور لب آسیب‌پذیرترین نواحی هستند و پوستی نازک‌تر از دیگر نواحی دارند، بنابراین نیاز به توجه بیشتر دارند. مراقب باشید منظور از مراقبت بیشتر استفاده از کرم بیشتری برای این مناطق نیست بلکه باید از محصولات مخصوص این نواحی استفاده شود. یک انتخاب درست می‌تواند روند پیری پوست شما را چندین سال عقب بیاندازد.

برای داشتن پوستی زیبا به اسکراپ فکر کنید


برای داشتن پوستی زیبا به اسکراپ فکر کنید

برای بازگرداندن درخشندگی به پوست استفاده از یک لایه بردار کاملا ضروری است. کار اصلی یک لایه‌بردار از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست است و بازگرداندن شادابی و طراوات به پوست شما. دقت کنید که اسکراپ تهیه شده با پوست و مشکل پوستی شما سازگار باشد. پاکسازی پوست و استفاده از ماسک‌ها و اسکراپ‌ها تاثیر بسزایی در زیبایی پوست دارد.

اسکراپ صورت و بدن والنسی

اسکراپ صورت و بدن والنسی


اطلاعات بیشتر و خرید

برای زیباتر شدن پوست بهتر است یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

تاثیر غذا و استفاده از مواد غذایی سالم برای همه اثبات شده است. اولین توصیه ایی که نباید فراموش شود: آب زیاد بنوشید با نوشیدن آب به مقدار کافی و در زمان مناسب از خشکی پوست خود و بروز چین و چروک‌ها جلوگیری می‌کنید. گنجاندن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی بعلت دارا بودن فیبر و ویتامین بسیار ضروری است. اگر می‌خواهید چهره‌ی شاداب و زیبا داشته باشید از خوردن سبزیجات رنگی مانند هویج، لبو .... غافل نشوید. زردآلو، خربزه، فلفل قرمز حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن می‌باشند و به حفظ درخشندگی پوست شما کمک می‌کند. 

استفاده از روش‌هایی طبیعی برای زیبایی پوست

استفاده روش‌هایی طبیعی برای زیبایی پوست

لوازم آرایشی تنها عوامل زیبایی پوست نیستند. استفاده از روغن‌های گیاهی مانند روغن فندق و زیتون می‌توانند بعنوان یک ماسک برای زیبایی پوست کاربرد داشته باشند و همچنین برای ماساژ صورت خود می‌توانید روی این گونه از محصولات حساب ویژه‌ایی باز کنید. ژل آلوورا دارای خواص بی‌نظیری در زیبایی میباشد، برای داشتن یک صورت پر شما می‌توانید از این ژل استفاده کنید. بخور گرفتن را فراموش نکنید یک دستگاه بخور ساده تهیه کنید و به راحتی در خانه بخور بگیرید. 

دستگاه بخور امسیگ

دستگاه بخور امسیگ

اطلاعات بیشتر و خرید


از شب برای التیام بخشیدن به پوست خود استفاده کنید

از شب برای التیام بخشیدن به پوست خود استفاده کنید

در طول روز پوست بیش از هر عضو دیگری سعی می‌کند تا از خود در برابر  از تهاجمات بیرونی محافظت کند، و در شب فرصت مناسبی برای بهبودی و ترمیم بدست می‌آورد. بنابراین لازم است مراقبت‌های ویژه‌ایی را برای پوست خود قبل از خواب در نظر بگیرید. در ابتدا لازم است که پوست خود را با یک شیرپاکن و یا میسلار  تمیز کنید و بعد با شوینده‌ی مخصوص  پوست خود را به خوبی تمیز کنید، حالا مرحله‌ی استفاده از تونر است، تونرها به حفظ شادابی و زیبایی پوست شما کمک فراوانی می‌کنند. قبل از خواب استنفاده از کرم دور چشم را فراموش نکنید.

ست فیس‌براش صورت تاچ بیوتی

ست فیس‌براش صورت تاچ بیوتی


اطلاعات بیشتر و خرید


از پوست خود در برابر آفتاب محافطت کنید

از پوست خود در برابر آفتاب محافطت کنید

اگر فقط می‌خواهید یک کار برای محافظت پوست خود انجام دهید آن محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید می‌باشد. قرار گرفتن در معرض آفتاب به پیری زودرس پوست، بروز چین و چروک، خطوط ریز و لکه‌های قهوه‌ایی کمک می‌کند و باعث خستگی و کدر شدن پوست می‌شود. پوست صورت، پشت دست‌ها و گردن مناطقی شکننده هستند، که اولین علائم پیری را نشان می‌دهندو توصیه‌ی ما استفاده از ضدآفتاب‌های مناسب است، که دارای عیار محافظتی مناسب پوست شما باشد. اطلاعات بیشتر درباره‌ی کرم‌های ضدآفتاب را در اینجا بخوانید. همچنین برای محافظت از پوست اطراف چشم‌ها بهتر است از عینک‌های آفتابی مناسب استفاده کنید.

پوست اطراف چشم را فراموش نکنید

پوست اطراف چشم را فراموش نکنید


یکی از حساس‌ترین ناحیه‌ها در صورت پوست اطراف چشم‌ها می‌باشد که برای جلوگیری از چین‌وچروک این ناحیه شما باید با دقت بالایی کرم مناسب خود را انتخاب کنید. پوست این ناحیه به شدت حساس و آسیب‌پذیر می‌باشد.استفاده از کرم دور چشم، ضدآفتاب مخصوص این ناحیه، استفاده از عینک‌آفتابی مناسب می‌توانند از روند پیری پوست اطراف چشم شما جلوگیری کند. برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره‌ی کرم‌های دور چشم اینجا کلیک کنید.

راهنمای انتخاب کرم دور چشم

جوش‌های خود را دستکاری نکیند

جوش‌های خود را دستکاری نکیند

هنگامی که یک جوش روی پوست شما نمایان می‌شود از دست زدن به آن خودداری کنید. این کار علاوه بر اینکه پوست شما را تحریک می‌کند ممکن است باعث ایجاد لک‌ها‌ی پوستی نیز بشود. 

در پایان

این نکته فراموش نشود که اولین و مهمترین عامل از بین رفتن درخشندگی پوست شما استرس می‌باشد. چین‌و‌چروک، آکنه، تیرگی زیر و اطراف چشم‎‌ها همه از عوامل استرس می‌باشد. در واقع استرس دشمن زیبایی است. مشکلات اقتصادی، خانوادگی.... همه از عوامل بروز استرس هستند. برای داشتن پوستی زیبا بهتر است که منشا وجود استرس را در خود پیدا کنیم و تا جای ممکن آن را به حداقل برسانیم. انجام فعالیت‌های بدنی و ورزشی تا حد زیادی به کاهش استرس کمک میکند.

در مرحله‌ی بعد استفاده از محصولات مناسب پوستی می‌تواند کمک بزرگی به حفظ زیبایی پوست شما بکند. در زیر با تعدادی از این محصولات آشنا می‌شویم.

معرفی چند کرم‌ ضدچروک


لوسیون ضدچروک آردن


لوسیون ضدچروک آردن

اطلاعات بیشتر و خرید

عملکرد این کرم ضدچروک می‌باشد و دارای ویتامین A,E که باعث درخشندگی و روشن شدن پوست می‌گردد. این کرم برای انواع پوست تهیه شده است و دارای خاصیت جوان‌کنندگی، از بین برنده‌ی چین‌وچروک و سفت‌کننده‌ی پوست است. 

کرم آبرسان وضدچروک دکتر گلوکن اسکین

کرم آبرسان وضدچروک دکتر گلوکن اسکین

اطلاعات بیشتر و خرید

این کرم سرشار از ویتامین A، C، E می‎باشد. دارای مواد بنیادی برای محافظت از پوست صورت، گردن و سینه است. دارای خاصیت لیفتینگ و ضدچروک می‌باشد. تا 24 ساعت ماندگاری دارد و برای انواع پوست مناسب است. قابل استفاده برای قبل و بعد از آرایش و نکته‌ی مهمتر درباره‌ی این کرم خاصیت کلاژن سازی و ضدپیری این کرم فوق‌العاده است.

کرم ضدچروک لیراک

کرم ضدچروک لیراک

اطلاعات بیشتر و خرید

این کرم باعث افزایش سفتی پوست می‌شود. ضد خشکی پوست است و دارای خاصیت بازسازنده و حفظ جوانی پوست است. دارای عصاره‌ی صدف دریایی برای جلوگیری از خشکی و چروک پوست. 

سرم ضد چروک اچ سی

سرم ضد چروک اچ سی

اطلاعات بیشتر و خرید

این سرم مناسب برای سن 25 تا 60 سال می‌باشد. مناسب برای افرادی که شادابی پوست خود‌را در اثر کم‌خوابی، استرس و نگرانی و یا بیماری از دست داده‌اند. دارای خاصیت اکسیژن‌رسانی و کلاژن سازی بر روی پوست است.

معرفی اسپری‌های پاک‌کننده‌ی صورت(میسلارواترها)

اسپری پاک کننده‌ی صورت سینره

اطلاعات بیشتر و خرید

این پاک کننده از برند ایرانی سینره به خوبی آرایش شما را پاک می‌کند و پوست شما را آماده‌ی آبرسانی می‌کند. دارای خاصیت شفاف کنندگی و برای از بین بردن منافذ باز پوست کارایی دارد. 

لوسیوت صورت پاک کننده‌ی ایوروشه

اطلاعات بیشتر و خرید

این لوسیون فاقد مواد صابونی است و به همین علت از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. پوست را کاملا نرم و لطیف کرده و به طور کامل تغذیه می‌کند.

آب پاک کننده‌‌ی گارنیه

آب پاک کننده‌‌ی گارنیه

اطلاعات بیشتر و خرید

این محصول فاقد صابون است و باعث خشکی پوست نمی‌شود. برای پاک کردن آلودگی‌ها و آرایش و آماده‌سازی پوست برای استراحت بسیار کاربردی می‌باشد.

آب پاک کننده‌ی آرایش گینو

آب پاک کننده‌ی آرایش گینو

اطلاعات بیشتر و خرید

محصول کشور فرانسه، دارای خواص شاداب‌کنندگی، طروات و آبرسانی به پوست می‌باشد. مناسب برای پاک کردن آرایش صورت و چشم‌ها، نیازی به آبکشی ندارد. 

معرفی ژل‌های شستشوی صورت

ژل پاک کننده‌ی نوروا


ژل پاک کننده‌ی نوروا

اطلاعات بیشتر و خرید

این ژل توانایی تنظیم چربی پوست را دارد و برای پوست‌های حساس و آکنه‌ایی انتخاب فوق‌العاده‌ایی می‌باشد. ضدالتهاب و شفاف کننده‌ی پوست است.

ژل شستوی نوتروژینا

ژل شستوی نوتروژینا

اطلاعات بیشتر و خرید

ساخت کشور آمریکا، این ژل فاقد چربی می‌باشد و از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند. باعث شفافیت و شادابی پوست می‌شود.

ژل شستشوی صورت کامان

ژل شستشوی صورت کامان

اطلاعات بیشتر و خرید

ژل شستشوی کامان مناسب برای انواع پوست است و دارای قدرت پاک کنندگی بالایی می‌باشد.

تونر گلاب عارضی


تونر گلاب عارضی

اطلاعات بیشتر و خرید

این تونر به‌صورت کاملا طبیعی تولید شده است و بدون هیچ‌گونه مواد شیمیایی کاملا طبیعی تولید شده و برای از بین بردن چین و چروک و همچنین برای بستن منافذ باز پوست بسیار کاربرد دارد.

تونر مرطوب کننده‎ی اوتی

تونر مرطوب کننده‎ی اوتی

اطلاعات بیشتر و خرید

متعادل کننده‌ی PH پوست می‌باشد. مناسب برای پوست‌های خشک، رطوبت پوست را تامین می‌کند و التهابات پوستی را از بین می‌برد. دارای آنتی اکسیدان می‌باشد و خاصیت ضد چروک دارد.



دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.