معرفی بهترین قهوه ساز خانگی، مزایای استفاده از قهوه

راهنمای خرید بهترین مارک دستگاه قهوه ساز خانگی 

شناختن نوع دستگاه قهوه ساز برای خرید و اینکه به دنبال چه ویژگی‌هایی بگردید بسیار ساده است. در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام خرید بهترین قهوه ساز در نظر بگیرید.

چه تعداد افراد از قهوه ساز استفاده می کنند؟

چه تعداد از افراد در خانه شما قهوه می‌نوشند و به طور متوسط چقدر می‌نوشند؟ خرید یک قهوه ساز تک فنجان به معنای این است که باید پنج بار قبل از اینکه همه از صبح از در بیرون بیایید، یک فنجان درست کنید. اگر در خانه خود تنها کسی هستید که قهوه می‌نوشید و فقط یک فنجان می‌خواهید تا شما را از خواب بیدار کند، پس شاید یک قهوه ساز یک فنجان گزینه مناسبی برای شما باشد.

شما چه نوع قهوه‌ ای دوست دارید؟

این واقعاً یکی از مهمترین  سوالاتی است که باید از خود بپرسید. وقتی به کافی شاپ می‌روید معمولاً چه نوع قهوه‌ایی سفارش می‌دهید؟ اگر کاپوچینو یا لاته انتخاب می‌کنید، سعی کنید با خرید دستگاه قهوه جوش در هزینه خود صرفه جویی کنید. تعیین نوع قهوه‌ایی که استفاده می‌کنید می‌توانید در انتخاب بهترین قهوه ساز به شما کمک بزرگی کند.

استفاده آسان از دستگاه قهوه ساز را مد نظر داشته باشید.

راحتی کار کردن با دستگاه قهوه ساز یکی از بزرگترین مزایای یک دستگاه قهوه ساز خوب است. اگر فردی هستید که مشغله‌ی کاری زیادی دارید و وقت کافی برای تهیه‌ی قهوه ندارید بهتر است مدلی را انتخاب کنید که کار کردن با آن آسان و سریع باشد. شما می‌توانید از قهوه سازهای تمام اتوماتیک استفاده کنید. برخی از قهوه سازها به شما اجازه می دهند تنظیمات را بر اساس آنچه دوست دارید از قبل تعیین کنید و آن را برای استفاده‌های بعدی خودکار کنید. از مقدار دم کرده قهوه تا زمان دم کشیدن آن، تنظیمات قابل برنامه‌ریزی می‌تواند کار شما را برای انتخاب و خرید بهترین قهوه ساز بسیار راحت کند.

قهوه ساز خود را با توجه به فضای آشپزخانه انتخاب کنید.

هر آشپزخانه محدودیت تعداد لوازم خانگی را که می‌توانید در پیشخوان قرار دهید، دارید. بعضی از قهوه سازها فضای بسیار بیشتری نسبت به سایرین اشغال می‌کنند، بنابراین شما باید در طول مراحل خرید، به ابعاد قهوه سازی که در نظر دارید نگاه کنید. و با توجه به فضایی که دارید قهوساز خود را انتخاب کنید.

آیا می‌خواهید آسیاب قهوه را جدا بخرید؟

برخی از دستگاها‌ی قهوه ساز دارای آسیاب قهوه نیز هستند. قبل از خرید به این نکته دقت کنید. شما همیشه می‌توانید یک آسیاب قهوه را جداگانه خریداری کنید، اما داشتن آسیاب قهو‌ه‌ که در دستگاه قهوه ساز شما تعبیه شده است، راحتی بیشتری به شما می‌دهد و به شما در صرفه جویی در فضای آشپزخانه کمک می‌کند.

ویژگی خاموش شدن اتوماتیک را در قهوه ساز بررسی کنید.

همه ما عجله صبح زود را تجربه کرده‌ایم و هنگام بیرون آمدن از خانه چیز مهمی را فراموش می‌کنیم. اگر قهوه ساز شما با ویژگی خاموش کردن خودکار، طراحی شده باشد می‌توانید اطمینان حاصل کنید که قهوه سازبه طور اتوماتیک خاموش می‌شود و در تمام طول روز نگران نیستید.

معرفی بهترین دستگاه قهوه ساز خانگی موجود در بازار

قهوه ساز بیترون مدل BKF-50

قهوه ساز فیلیپس مدل HD7447

قهوه ساز بوش مدل TKA8013

قهوه ساز بایترون مدل BKF-40

اسپرسوساز دلونگی مدل BCO420

اسپرسوساز گوسونیک مدل Gem-867

اسپرسوساز دلونگی مدل BCO320

قهوه جوش و اسپرسو ساز مدل 3 Cup

قهوه ساز لیماز مدل کافتریا 2cup

موکاپات مباشی مدل ME-MKP 6CUP


در ادامه بخوانید : معرفی و خرید بهترین آسیاب قهوه به همراه قیمت روز

مهمترین فواید قهوه برای سلامتی چیست؟

اخیرا شایعه‌های بحث انگیز درباره‌ی نوشیدنی محبوب ما وجود دارد. شاید شما هم موافق باشید که چند دیدگاه علمی برای حل این اختلاف نظر را بررسی کنیم. دانشمندان معتقدند که میانه روی در خوردن قهوه نه تنها مضر نسیت بلکه می‌تواند تاثیرات مثبتی برای سلامتی نیز داشته باشد. به طور مثال علاقمندان قهوه اغلب جوان‌تر از هم‌سالان خود به نظر می‌رسند و مشکلات قلبی-عروقی کمتری در سیستم بدن آن‌ها ظاهر شده.

ما در سایت چی‌بگیر  قصد داریم خواص قهوه که باعث سلامتی می‌شود را از دیدگاه دانشمندان بررسی کند. و به معرفی بهترین دستگاه قهوه ساز خانگی بپردازیم. با ما همراه باشید.

کبد سالم با خوردن قهوه: دانشمندان از مرکز Mario Negri در ایتالیا پی‌بردند که مصرف قهوه می‌تواند بیماری‌های کبد را تا 50% کاهش دهد! می‌توان گفت که نوشیدن قهوه اثر محافظتی بر روی کبد شما دارد. تحقیقات نشان می دهد که احتمال مصرف آنزیم کبدی در نوشیدنی‌های قهوه بیشتر از افرادی است که قهوه نمی‌نوشند.

کاهش بیماری آلزایمر و پارکینسون: محققان از مرکز بیماری آلزایمر یک تحقیق برای ثابت کردن اثر قهوه بر آلزایمر انجام دادند، یافته‌های این مطالعه نشان داد نوشیدن سه فنجان قهوه در روز می‌تواند بیماری آلزایمر را تا بیشتر از 65% را کاهش دهد. طبق نظر محققان دانشگاه Federal در برزیل نوشیدن قهوه به صورت منظم یک راه محافظتی در برابر پارکینسون است و احتمال این بیماری را تا 20% کاهش می‌دهد. کافئین نه تنها با احتمال کمتری برای ابتلا به بیماری پارکینسون در ارتباط است ، بلکه ممکن است به افراد مبتلا، برای کنترل حرکات کمک کند.

کاهش خطر سرطان با قهوه :شماری از از تحقیقات در دهه‌های گذشته نشان داد که قهوه عمدتا تاثیرات منفی بر روی سلامتی ما دارد این موضوع می‌توانست بر اساس گسترش سرطان نیز باشد. اگرچه این فرض به طور دقیق در دهه‌های اخیر ثایت نشد. اما تحقیقات محققان بسیاری ثابت کرد که مصرف قهوه ابتلا به سرطان سینه و پروستات را کاهش می‌دهد.

اثر مثبت بر سیستم قلبی-عروقی بدن :یکی دیگر از باورهای اشتباه رایج در مورد قهوه اثر شدید آن بر سیستم قلبی-عروقی بدن است. در حقیقت مطالعات زیادی توسط محققان گروه سلامت دانشگاه هاروارد و دانشگاه ملی سنگاپور نشان داد که کسانی که در طول روز 3 تا 5 فنجان قهوه می‌نوشند نسبت به کسانی که نوشیدنی‌های دیگر مصرف می‌کنند احتمال کمتری دارد که از مشکلات قلبی-عروقی رنج ببرند. نوشیدن یک تا دو فنجان قهوه در روز ممکن است به جلوگیری از نارسایی قلبی کمک کند، در صورتی که یک قلب ضعیف در پمپاژ خون کافی به بدن مشکل دارد.

قهوه و رابطه‌ی آن با نقرس و سنگ صفرا :نقرس به علت متابولیسم ضعیف ایجاد می‌شود اما حقیقت جالب آن است که قهوه می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و راهی برای جلوگیری از نقرس است و این یک حقیقت ثابت شده توسط دانشمندانی از دانشکده پزشکی هاروارد است. برخی از مواد در قهوه وجود دارند که مانند کافئین خطر ابتلا به سنگ صفرا را کاهش می‌دهند، محققی به نام Scott Gottlieb به این موضوع پی برد که شما با نوشیدن 4 فنجان قهوه تا 4%  و  کمتر از 45% با نوشیدن 5 فنجان قهوه می‌توانید خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش دهید.

قهوه و دیابت نوع دو :یک محقق از دانشگاه آرهوس دانمارک ثابت کرد که خوردن قهوه تاثیری بر افزایش دیابت نوع دو ندارد. یکی از مواد درون قهوه به نام cafestol باعث افزایش سطح انسولین در پانکراس می‌شود و این انسولین به روی گلوکز تاثیر می‌گذارد.به این علت است که قهوه از شما در برابر دیابت نوع دو محافظت می‌کند.

با قهوه جوانتر شوید: آنتی اکسیدان موجود در قهوه اثر جوانسازی بر سلول‌های بدن دارد، دانشمندان ادعا کرده‌اند، که عصاره قهوه می‌تواند به حذف چروک‌های کوچک کمک کند و مانع از بین رفتن کلاژن در بدن شود. به راحتی با درست کردن یک فنجان قهوه با شکر و آب از هم سالان خود جوانتر به نظر برسید.

با قهوه جوانتر شوید!

افزایش قدرت ماهیچه در افراد مسن با نوشیدن قهوه: همانطور که بالاتر راجب خواص قهوه گفتیم جالب است بدانید دانشمندان پی بردند که کافئین موجود در قهوه در افزایش قدرت ماهیچه‌ای در افراد مسن موثر است، این موضوع می‌تواند در جراحت‌ها و آسیب‌های تصادفی موثر  واقع شود.

آیا داشتن فیلتر آب در دستگاه قهوه ساز ضروری است؟

برخی از دستگاه های قهوه ساز پیشرفته با یک فیلتر آب ارائه می‌شوند. این یکی از محبوب ترین ویژگی‌هایی است که مردم هنگام خرید قهوه ساز در نظر می‌گیرند. شما همیشه باید در دستگاه قهوه ساز خود از آب فیلتر شده استفاده کنید، زیرا این یک فاکتور مهم و اغلب نادیده گرفته شده در کیفیت اسپرسوی تولیدی شماست. فیلترهای آب از فیلتر کربن فعال برای از بین بردن رسوب، کلر و همچنین کاهش سختی کل (TH) آب استفاده می‌کنند. اگر اینها از آب فیلتر نشوند، خیلی زود می‌توانند در دستگاه قهوه شما مشکل ایجاد کنند. مشکلات شامل اتصالات لوله مسدود شده، تجمع مقیاس در سر گروه و دیگ بخار، ناکارآمدی در گرمایش و عملکرد و موارد دیگر است.

سخن پایانی: 

قهوه می‌تواند خطر مرگ به علت‌های مختلف را کاهش دهد، مطالعه بر روی این موضوع در کشور‌های مختلف انجام شد که نتیجه‌ی آن یکسان بود و همه‌ی آن‌ها نشان می‌داد که میزان مرگ و میر در بین افرادی که به صورت منظم قهوه می‌نوشند کمتر است. دانشمندان همچنین فهمیدند از آنجایی که سیگار کشیدن اثرات قهوه را از بین نمی‌برد بنابراین، قهوه برای افراد سیگاری نیز مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.