آغوشی: خرید و لیست قیمت بهترین آغوشی نوزاد

راهنمای خرید آغوشی نوزاد

در دنیای مدرنیته و پر از تکنولوژی امروزه، سبکهای زندگی افراد بسیار متفاوت است. سبک زندگی است که مشخص می‌کند انسانها از چه وسایلی برای راحتی خود استفاده می‌کنند. یکی از وسایل مورد استفاده افراد که رابطه مستقیم با سبک زندگی افراد دارد آغوشی است. آغوشی نوزاد را در بر می‌گیرد و کودک را نزد مادر و در آغوش وی نگه می دارد و فرد بدون اینکه دستهایش درگیر نگهداری کودک شود و یا به یک قسمت از بدن جهت حمل نوزاد و کودک فشار بیاورد، می‌تواند به خرید برود، سوار اتوبوس شود،   و به کارهای روزمره رسیدگی نماید. 

باید دقت شود حالتی که کودک در اکثر اوقات در آن قرار می‌گیرد بر شکل و فرم بدن وی تاثیر زیادی خواهد گذاشت. زیرا استخوانهای کودکان و نوزادان بسیار نرم و قابلیت فرم گرفتن دارند. پس انتخاب نوع و مدل آغوشی خود یکی از مهمترین موارد به شمار می‌رود و باعث می شود شما در خرید آن دقت نمایید.

معرفی بهترین مارک آغوشی نوزاد:

آغوشی چیکو مدل  ultrasoft avenaبا وزنی معادل 44/0 گرم سبک با بندهای مستحکم و قابل تنظیم با قابلیت تحمل وزن کودک است.

گروه سنی مناسب برای استفاده این آغوشی از 3 تا 12 ماهگی نوزادان است. و وزن قابل تحمل برای این محصول حدود 5/11 کیلوگرم است. جنس این آغوشی پنبه‌ای است. کودک درون این آغوشی هم می‌تواند رو به خیابان باشد و هم نوزادان کم سن‌تر می‌توانند در وضیت آغوش در این آغوشی قرار گیرند. بندهای این آغوشی با وزن کودک قابل تنظیم است.

آغوشی چیکو با وزن 600 کیلوگرم بسیار کم وزن و راحت است. وزن قابل تحمل برای این آغوشی حدود 3 و نیم تا 9 کیلوگرم است. از بدو تولد تا 4 ماهگی نوزاد به صورت رو به حمل کننده در این آغوشی قرار می‌گیرد و بعد از 4 ماهگی می‌توان نوزاد را رو به خیابان حمل نمود. جنس این آغوشی از پلی استر است.

آغوشی چیکو مجهز به ضربه‌گیر محافظ سر و گردن کودک و نوزاد است.

آغوشی اینفنتینو کد 00183 ف با تحمل وزن  3 و نیم تا 14 کیلوگرم وزن از جنس پلی استر ساخته شده است. این مدل آغوشی دارای بندهای قابل تنظیم نیز هست.  همچنین با راحتی با تنظیم آب ماشین لباس‌شویی که بیشتر از 40درجه سانتیگراد نشود قابل شستشو نیز هست. 

آغوشی اینفنتینو در دو حالت قابل استفاده است. هم نوزاد رو به مادر و هم رو به محیط، خاطرتان باشد اگر نوزاد را رو به محیط قرار می‌دهید، نوزاد باید قادر باشد سرش را به راحتی نگه دارد.از این مدل آغوشی تا 36 ماهگی کودک می توان استفاده نمود.

آغوشی بی بی ماک مدل Z2329-2با وزنی کمتر از یک کیلوگرم می‌تواند شما را در حمل نوزاد دلبندتان یاری نماید. این مدل آغوشی دارای بندهای قابل تنظیم است. .ظرفیت وزنی این آغوشی برابر با 9 کیلوگرم بوده و از 3 تا 9 ماهگی نوزاد قابل استفاده است. این آغوشی برای سه حالت قابل استفاده است. حالت اول که برای بدو تولد مناسب است. حالت دوم که برای بدو تولد تا چهارماهگی مناسب است. و در حالت سوم که مخصوص چهارماهگی و بالاتر است، کودک در آغوش حمل‌کننده رو به خیابان خواهد بود. جنس این آغوشی از پارچه است. 

آغوشی چیکو مدل soft dreamبا ابعاد ۶۰x۳۰x۶۰ سانتی‌متر را در تصویر ملاحظه می‌کنید. وزن این آغوشی چیکو 300 گرم است. شما می‌توانید نوزدا و کودک خود را از رده سنی ۳ تا ۱۲ ماهگی با این آغوشی حمل کنید. ظرفیت وزنی این آغوشی ۱۳ کیلوگرم است. جنس آغوشی چیکو از پنبه است. 

آغوشی کد 01 تهیه شده از پلی استر است و دارای بند قابل تنظیم. این آغوشی دارای دو بند روی شانه و یک بند برای کمر حمل‌کننده است تا هر دو دست او آزاد باشد و به‌این‌ترتیب کودک هم در وضعیت راحتی قرار بگیرد. این محصول در دو حالت قابل استفاده است. ر حالت اول که مناسب برای بدو تولد تا چهارماهگی است. حالت دوم که برای سن چهارماهگی و بیشتر مناسب است.

آغوشی نوزاد الا مدل AGH331با وزنی کمتر از نیم کیلو در تصویر دیده می‌شود. این آغوشی مناسب برای رده سنی ۳ تا ۱۲ ماهگی است. بهتر است ظرفیت وزنی آن تا 5 کیلوگرم رعایت شود. جنس آغوشی الا پارچه است. در واقع نخ خالص با استاندارد اکوتکس و الیاف آن ضدحساسیت است. این محصول جهت محافظت از ستون فقرات نوزاد طراحی و تولید شده است.

آغوشی مدل بی بی کریرز مناسب برای استفاده در رده سنی تا 12 ماهگی است. جنس این آغوشی از پارچه است و بسیار نرم. ظرفیت وزنی این آغوشی تا  10 کیلوگرم است. 

آغوشی کوکالو مدل neworبا ابعاد ۱۷x۱۵x۵ سانتی‌متر در تصویر دیده می‌شود. رده سنی که مناسب هستند برای استفاده از این آغوشی ۳ تا ۱۲ ماهگی است. آغوشی کوکالو قابلیت تحمل وزن تا 7 کیلوگرم را دارد. جنس این آغوشی از پارچه است. 

مزایا استفاده از آغوشی نوزاد

  • یک مطالعه نشان داده است که راحتی شایع ترین دلیل برای خرید آغوشی نوزاد است. یکی از راه‌های حمل نوزاد توسط والدین، آغوشی است. مخصوصا در ماه‌های نخست تولد، امن‌تر و قابل اعتمادتر از آغوشی چیز دیگری نیست. استفاده از آغوشی کمک به عمودی قرار گرفتن نوزاد و شکل‌گیری صحیح ستون فقرات می‌شود. استفاده از آغوشی‌ نوزاد استاندارد و رعایت تمام نکات ایمنی از گردن و ستون فقرات کودک به خوبی محافظت کرده و مشکلات ایمنی توسط آغوشی حل می‌شود. 
  • با استفاده از آغوشی برای حمل کودک، والدین فرزند خود را به خویش بیشتر و بهتر حس می‌کنند و در هنگام خرید، پیاده روی و رسیدگی به امور منزل، با استفاده از آغوشی، امور سهل‌تر انجام خواهد شد. در این حالت است که کودک احساس آرامش بیشتری می‌کند و شاید سبب شود که کمتر بهانه‌گیری نماید. 
  • هنگامی که نوزادی را حمل می کنید، از تماس پوست با پوست و پیوند خاص نیز لذت می برید، به علاوه ثابت شده است که استفاده از آغوشی برای نوزادان مبتلا به ریفلاکس بسیار مفید هستند.

راهنمای خرید اغوشی نوزاد

مزایای استفاده از آغوشی/ قیمت آغوشی نوزاد

در انتخاب یک آغوشی مناسب باید مواردی را در نظر داشت، اینکه چه کسی می‌خواهد از آغوشی استفاده نماید، آیا هم پدر هم مادر می‌خواهند استفاده کنند؟ برای انتخاب بهترین آغوشی نوزاد به نکات زیر دقت کنید:

راحتی هم برای شما و هم برای کودک

 به دنبال تسمه های پهن و با بالشتک مناسب یا پارچه های محکم باشید تا وزن کودکتان به طور یکنواخت تقسیم شود و شانه ها، گردن و قسمت بالایی پشت شما از فشار محافظت شود. بسیاری از آغوشی ها در دو اندازه معمولی و فوق بزرگ برای والدین قدبلند یا سایز بزرگ عرضه می شوند.

کودک شما احتمالاً در آغوشی می‌خوابد، بنابراین ممکن است بخواهید که یک پشتی سر پوشیده برای حمایت از سر و گردن او داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که تسمه های کافی در اطراف وجود دارد تا تناسب آغوشی را تنظیم کنید تا بتوانید در بهترین حالت برای خود و کودکتان قرار بگیرید و بتوانید با رشد کودکتان آنها را تنظیم کنید.

کیفیت ساخت آغوشی کودک

استحکام بندها از دیگر موارد است. موجب می‌شود که کودک به والد بچسبد  و موجب شود هم کودک و هم والد از امنیت برخوردار باشند. و بندها طوری طراحی شده باشند که به شانه، سرشانه و کمر والدین آسیب نرساند. همچنین کودک به راحتی درون آغوشی قرار بگیرد و یا از آن خارج شود.

بهتر است آغوشی را تهیه نمایید که محافظ سر و گردن داشته باشد تا شما را قادر سازد نوزادان را از بدو تولد بتوانید درون این آغوشی بگذارید. همچنین جنس پارچه ای که آغوشی از آن تهیه می‌شود نیز خود یک مساله مهم به شمار می‌رود، بهتر است پارچه آغوشی ضد تعریق باشد تا از عرق کردن والدین و کودک در فصل گرما و کلافگی هر دو جلوگیری نماید. 

آغوشی بچه استاندارد تهیه کنید

استاندارد بودن آغوشی برای تحمل وزن کودک بسیار مهم است. اگر این آغوشی استاندارد نباشد با بالا رفتن وزن کودک  فشار بر روی سر و گردن و کمر والدین ایجاد می‌نماید. همچنین قفل های آغوشی را نیز باید در نظر داشته باشید و آنها را دست کم نگیرید. اتصال بندها به هم توسط قفل ها صورت می‌گیرد. باید مطمئن باشید که آنها هم استحکام دارند و هم کار خود را به درستی انجام می‌دهند.

باید آغوشی کاملا راحت و استاندارد باشد و ارگونوی بدن کودک در آن رعایت شود. و هم ارگونومی بدن شما هم رعایت شود. وزن کودک کاملا در دو قسمت بدن شما با کمترین فشار قسمت شود.

سهولت استفاده از آغوشی کودک

آغوشی منتخب شما باید هم برای شما و هم برای نوزادتان در طولانی مدت راحت باشد و نه شما و نه کودکتان را کلافه ننماید. به همین منظور، باید به گونه‌ای باشد که به راحتی کودک هم درون آغوشی قرار گیرد و هم به راحتی از آغوشی خارج شود.

از آنجایی که در هنگام استفاده از آغوشی وزن کودک به طور کامل درون آغوشی قرار می‌گیرد باید قفل‌ها به سهولت باز و بسته شود. بندهای آغوشی باید پهن باید و فشار کمی بر روی گردن و شانه شما بیاورد. 

حفره‌هایی که برای جای پای نوزاد در نظر گرفته شده باشد گشاد و راحت باشد. 

چگونه از آغوشی نوازد باید استفاده کرد؟

قبل از اینکه محصول خود را انتخاب کنید به این فکر کنید که چه زمانی، کجا و چند بار از آغوشی کودک خود استفاده می کنید. آیا به پیاده روی طولانی می روید یا فقط به مغازه ها می روید؟ آیا می خواهید از آن استفاده کنید تا بتوانید کارهای بیشتری در خانه انجام دهید و در عین حال کودک کولیکی را آرام کنید؟ آیا باید بتوانید سایر اقلام (کیف، کلید، تعویض لباس) را در آغوشی حمل کنید؟

اگر می‌خواهید با آغوشی کودک خود به مغازه‌ها بروید، به دنبال کالایی باشید که خیلی حجیم نباشد و به راحتی بسته شود. می‌توانید  آغوشی با پارچه‌های مخصوص را برای سفرهای طولانی‌تر در نظر بگیرید، تا شما و نوزادتان به‌طور ناراحت‌کننده گرم یا عرق سوز نشوید.

آغوشی تا چه وزنی را تحمل میکند؟

در این مورد باید به اطلاعات دفترچه همراه آغوشی مراجعه کنید. برخی از آنها برای وزن 12 کیلوگرم هم مناسب هستند. البته مواردی هم هستند که تا حدود سه سالگی کودک قابل استفاده هستند. 

چه مدت باید از اغوشی نوزاد استفاده کرد؟

 تا زمانی که هنوز راحت هستید و وزن کودک را می توانید تحمل کنید. تا زمانی که دوست دارید به استفاده از آن ادامه دهید. برخی از نوزادان تا سنین کودکی خوشحال هستند که در آغوشی حمل شوند و برخی دیگر راحتی کالسکه بچه را ترجیح می دهند.

بهترین وسایل حمل نوزاد برای پدران چیست؟

به طور کلی، بهترین آغوشی نوزاد برای پدران، آغوشی سگک دار است. این بدان معنا نیست که پدران از سبک های مانند کالسکه بچه و کریر استفاده نکنند. 

آیا عادت کردن کودک به آغوشی طول می کشد؟

برخی از نوزادان برای عادت کردن به آغوشی نسبت به دیگران به صبر و تشویق بیشتری نیاز دارند. می‌توانید در اسرع وقت پس از تولد، قرار دادن نوزاد در آغوشی را شروع کنید تا از همان ابتدا با آن آشنا شود. و زودتر به آغوشی عادت کند.

سخن آخر:

آغوشی نوزاد محصولی با ساختار نرم است که توسط والدین استفاده می شود تا نوزادان خود را نزدیک بدن خود نگه دارند. یک ایده عالی برای ماداران که هم می‌توانند در خانهاز آن استفاده کنند و هم در هنگام پیاده روی و خرید. در این مقاله از چی بگیر سعی کردیم نکات مهم برای خرید آغوشی را برای شما بازگو کنیم و بهترین آغوشی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.