کرم ویتامین ‌سی: انتخاب بهترین مارک کرم و سرم ویتامین سی

چطور یک کرم ویتامین سی خوب بخریم؟

امروز قصد داریم در مورد بهترین کرم ویتامین سی و سرم ویتامین سی و خواص و تاثیرش بر زیبایی پوست و مو صحبت کنیم. بسیاری از افراد از جمله خانم‌ها دوست دارند بدانند که چطور با استفاده از ویتامین‌هایی مثل E و C و گروه‌های دیگر ویتامین‌ها پوست و موی خود را تغذیه کنند. کرم ویتامین C علاوه بر تقویت کلاژن، تقویت الاستیسیته و ایجاد قدرت آنتی اکسیدانی، برای روشن و سفت شدن پوست شما بسیار ضروری است. کسانی که به طور مداوم از این ماده استفاده می کنند دارای پوست روشن تر و شفا‌تری می‌شوند. 

فواید سرم و کرم ویتامین سی برای پوست چیست؟

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است، به این معنی که آسیب‌های محیطی و آفتابی را متوقف می‌کند. بهترین راه برای دستیابی به محافظت و فواید ویتامین C استفاده از آن به طور مستقیم بر روی پوست است. از مهمترین مزایای سرم ویتامین سی برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چین و چروک را کاهش می‌دهد
  • تولید کلاژن می‌کند
  • به ترمیم زخم کمک می‌کند
  • به محافظت در برابر آسیب خورشید کمک می‌کند
  • هایپرپیگمنتیشن را کاهش می‌دهد
  • رنگ پوست را یکنواخت می‌کند
  • چهره را روشن می‌کند
  • مانند زره پوش در برابر آلودگی و سایر رادیکال های آزاد عمل می‌کند

همیشه از SPF با ویتامین C استفاده کنید

اگرچه سرم ویتامین C جایگزینی برای ضد آفتاب نیست (در واقع ، با استفاده از آن حساسیت به آفتاب افزایش می‌یابد) ، این دو با هم می‌توانند به طور همزمان کار کنند و باعث محافظت از پوست در برابر آسیب شوند.

چطور بهترین کرم ویتامین سی مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟

در هنگام خرید سرم ویتامین سی به اجزای تشکیل دهنده ‌ی آن دقت کنید. توجه کنید که سرم ویتامین سی را که خریداری می‌کنید اولین و اصلی‌ترین جز سازنده آن ویتامین ث باشد و بعد سایر موارد در آن به کار رفته باشد. اگر کرم ویتامین سی شما حاوی ویتامین E یا توکوفرول، اسید فرولیک و گلوتاتیون باشد یک ترکیب بی نظیر برای پوست ایجاد می‌شود. چون این مواد در کنار اسکوربیک که همان ویتامین ث است جذب و PH آن را به خوبی تنظیم می‌کنند.

از آنجایی که ویتامین ث سریع از بین می‌رود، توجه کنید که شیشه سرم یا کرم ویتامین سی شما باید تیره باشد و در آن کاملا عایق و بدون عبور هوا باشد. به غلظت ویتامین ث به کار رفته در آن نیز دقت کنید. معمولا این غلظت باید حدود 10 تا 20 درصد باشد تا اثر دهی مناسب را داشته باشد. مقادیر خیلی بیشتر برای پوست مضر است.

معرفی بهترین مارک کرم ویتامین سی برای پوست:

سرم ویتامین سی آردن یک محصول ایرانی بسیار باکیفیت و عالی است. اگر به دنبال یک سرم ویتامین سی با قیمت مناسب و کیفیت خوب هستید این سرم می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. این سرم ویتامین سی مناسب برای انواع پوست‌هاست و دارای خاصیت درخشان کننده، ترمیم کننده ... است. 

سرم ویتامین سی لانبنا با بافت سبکی که دارد باعث شاداب و درخشان شدن پوست صورت می‌شود. همچنین این سرم حاوی آنتی‌اکسیدان است و باعث تولید کلاژن و ترمیم پوست در کوتاه مدت می‌شود. از این سرم ویتامین سی در جهت رفع لکه‌های پوستی و آبرسانی عمیق پوست می‌توانید استفاده کنید.

سرم ویتامین سی از برند محبوب و دوستداشتنی لافار. این سرم حاوی ویتامین C و E است. خاصیت ضدپیری و روشن کنندگی دارد. همچنین یک لایه بردار بسیار ملایم برای پوست است. این سرم ویتامین سی با تولید کلاژن و الاستین قادر است روند پیری پوست را به تاخیر بیاندازد و از چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند.

این سرم ویتامین سی یکی از قوی‌ترین و موثرترین سرم‌‌های پوستی است. که در مدت کوتاهی شاهد تاثیرگذاری آن در شادابی و درخشانی پوست خود هستید. با خاصیت آنتی‌اکسیدان قوی که دارد روند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد و از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. نکته قابل توجه در این سرم این است که بعد از انجام لیزر و عمل جراحی نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

لوسیون ضدچروک آردن حاوی ویتامین سی است و برای از برطرف کردن خطوط و چین و چروک‌های پوستی به شدت توصیه می‌شود. همچنین این لوسیون حاوی ویتامین E است که از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری می‌کند. 

کرم ویتامین سی سینره با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست باعث از بین بردن لکه‌های تیره‌ی می‌شود و پوست شما را شفاف‌تر و درخشان‌تر نشان می‌دهد. با افزایش کلاژن پوست از چین و چروک جلوگیری کرده و افتادگی و شلی پوست را از بین می‌برد. 

کرم ویتامین سی نئودرم یک برند ایرنی باکیفیت است. این کرم خاصیت جوان سازی و روشن کنندگی پوست را بر عهده دارد. این کرم ویتامین سی ایرانی حاوی روغن جوجوبا، ویتامین Eو Cاست. همانطور که می‌دانید کرم‌های حاوی ویتامین سی خاصیت آنتی اکسیدان دارند و پیری پوست را به شدت به تاخیر می‌اندازند. اگر از طرفداران محصولات ایرانی باکیفیت و با قیمت مناسب هستیدکرم ویتامین سی نئودرم انتخاب مناسبی برای شما است. 


در ادامه بخوانید : میسلار واتر چیست؟ بهترین میسلار برای انواع پوست کدامند؟

اگر به تازگی به یک دکتر پوست و مو و یا پزشک تغذیه مراجعه کرده باشید، قطعا اولین چیزی که شنیده‌اید نیاز بدن شما به ویتامین‌ها بوده که دکتر یا از طریق برنامه غذایی و یا مکمل‌ها آن‌ها را در برنامه‌ غذایی شما قرار داده است.

ویتامین‌ها از جمله موادی هستند که در در بسیاری از فرایندهای حیاتی بدن مانند رشد و نمو و هم‌چنین حس شادابی، دوری از احساس خستگی، تندرستی، سلامت پوست و مو و بسیاری موارد دیگر کاربرند دارند. تا آنجایی که کمبود هریک از آن‌ها می‌تواند باعث ضعف در سیستم بدن و بیماری شود.

در سرم ویتامین C باید به دنبال چه چیزی باشید؟

  • اسید اسکوربیک.
  • غلظت: 10-20 درصد.
  • ترکیبات و مواد تشکیل دهنده: اسید اسکوربیک L، توکوفرول (ویتامین E) یا گلوتاتیون، اسید فرولیک.
  •  بطری‌های شیشه‌ای تیره یا رنگی.
  • قیمت عاملی در کیفیت نیست، اما مارکی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد.

چرا باید از کرم ویتامین سی استفاده کنیم؟

خواه به دنبال  کارهای معمولی برای مراقبت از پوست خود باشید و یا اگر بخواهید آن را تقویت کنید، یک سرم ویتامین C می تواند بلیط طلایی شما باشد. ویتامین C می‌تواند از پوست شما محافظت کند، آن را ترمیم و تقویت کند. اما، مانند هر محصول دیگری، همه سرم‌ها برابر نیستند. اجزایی مانند نوع و غلظت ویتامین C، لیست مواد تشکیل دهنده، و حتی نوع بطری باعث می‌شود که مزایای سرم ویتامین سی شما متفاوت باشد. اما نگران نباشید، رمزگشایی سرم برای خرید چندان سخت نیست. تیم چی‌بگیر حقایق مربوط به مزایای سرم ویتامین C و نحوه انتخاب و نکاتی درباره نحوه استفاده از آن را برای شما گرداوری کرده‌ایم.

عوارض جانبی کرم ویتامین سی چیست؟

اگر پوستی خشک، کم آب، حساس یا حساس دارید، ممکن است ترجیح دهید سرم‌های ویتامین C سبک تری داشته باشید که دارای اسید اسکوربیک L کمتر از 20 درصد باشد، به خصوص اگر می‌خواهید دو بار در روز استفاده کنید. پوست شما فقط از 10 درصد از فواید ویتامین C استفاده می کند.

برای جلوگیری از تحریک پوست، از اسیدهای لایه بردار بلافاصله پس از استفاده از ویتامین C صرف نظر کنید. شما می‌توانید از لایه‌بردارها استفاده کنید اما نه همزمان.  همچنین از مواردی که حاوی نیاسینامید هستند.   نیاسینامید ویتامین C را غیرفعال می کند. این بدان معنا نیست که شما باید به طور کامل از آن اجتناب کنید، اگر می خواهید از نیاسین آمید استفاده کنید، فقط به عنوان بخشی از برنامه شبانه این کار را انجام دهید.

به طور کلی، ویتامین C برای استفاده روزمره بی خطر است. ویتامین سی در غلظت‌های بالا، ممکن است تحریک کننده باشد، به خصوص اگر با اسیدهای دیگر مخلوط شود. بسیاری از محصولات ویتامین C نیز روغنی هستند که می‌تواند برای کسانی که پوست چرب دارند مشکل ساز شود و ممکن است باعث بروز جوش شود، بنابراین توصیه می‌شود قبل از خرید و انتخاب یک سرم ویتامین سی با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین زمان استفاده از کرم ویتامین سی چه زمانی است؟

بهترین زمان استفاده از کرم ویتامین سی

در مورد کرم ویتامین C یکی از موضوعات بسیار بحث برانگیز این است که چه زمانی از روز برای استفاده مناسب است. در حالی که برخی معتقدند صبح برای محافظت از پوست بهترین زمان است، برخی دیگر طرفدار استفاده از روتین پوستی در شب هستند. کرم ویتامین C از پوست در برابر آسیب‌های خورشید و رادیکال‌های آزاد که در طول روز به پوست حمله می‌کنند، محافظت می‌کند. این ممکن است دلیلی باشد که بسیاری ترجیح می‌دهند آن را در روز استفاده کنند. با این حال،استفاده از کرم ویتامین سی همزمان با اشعه شدید آفتاب خوب نیست و ممکن است پوست شما را تحریک کند، به خصوص اگر پوست حساسی دارید.

برای کاهش حساسیت پوست می‌توانید آن را همراه با ضدآفتاب استفاده کنید اما هنوز هم استفاده از کرم ویتامین سی در شب توصیه می‌شود. کرم ویتامین C برای فواید ضد پیری استفاده می‌شود زیرا کلاژن را تقویت می‌کند، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد و سلول‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند. استفاده از آن قبل از خواب ایمن تر است و فواید زیبایی آن بسیار بیشتر است و بنابراین، ما کاملاً به شما توصیه می‌کنیم از سرم و کرم ویتامین سی در شب استفاده کنید.

چطور باید از کرم و سرم ویتامین سی استفاده کنیم؟

مقدار کمی از سرم ویتامین C غلظت بالایی دارد. بنابراین فقط از یک یا دو قطره استفاده کنید. بعد از تمیز کردن پوست و قبل از استفاده از مرطوب کننده از سرم ویتامین سی  استفاده کنید. همچنین، اگر محصولی که از آن استفاده می‌کنید دارای غلظت بالایی از ویتامین C است، استفاده از آن یک بار در شب کافی است. در حالی که محصولات با غلظت کمتر را می‌توانید دوبار در روز استفاده کنید.

آیا سرم ویتامین سی باعث از بین رفتن تیرگی و حلقه‌های زیر چشم می‌شود؟

بله،سرم ویتامین سی می‌تواند با پر كردن و آبرسانی به ناحیه‌ی زیر چشم، خطوط ریز را صاف كند. و تیرگی اطراف چشم‌ها را تا حدی بهبود ببخشد. 

آیا سرم ویتامین سی می‌توانند لکه‌ های پوستی را کمرنگ کند؟

هایپرپیگمنتیشن یا همان لکه‌های تیره روی پوست شما ممکن است در اثر عوامل زیادی بوجود آمده باشد. ویتامین C به عنوان یک ماده روشن کننده عمل می‌کند و می‌تواند بدون تغییر رنگ طبیعی پوست، لکه‌های تیره را کاهش دهد. سرم و یا کرم ویتامین C موضعی ممکن است به کاهش آکنه و همچنین التهاب و هایپرپیگمانتاسیون مربوط به آکنه کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیب آن با سایر روش‌های درمانی بهترین نتیجه را برای درمان لکه‌های پوستی دارد.

خواص ویتامین سی برای مو چیست؟

موهایی ضخیم و پرپشت با ویتامین سی :

همانطور که می‌دانید ویتامین ث سبب جذب بیشتر آهن می‌شود و این به موها کمک می‌کند که ضخیم و قوی باشند. علاوه بر آن کلاژن تولید شده با این ویتامین، نیاز فولیکول‌های مو به کلاژن را تامین می‌کند و موها رشد سریعتری پیدا می‌کنند. 

رشد بیشتر مو:

اگر شما هم از ضعیف و شکننده بودن مو و عدم رشد موهایتان شکایت دارید حتما ویتامین ث را برنامه غذایی خود قرار دهید یا سرم آن را به سرتان اسپری کنید. با این کار کلاژن را به فولیکول رسانده‌اید و فولیکول‌ها موهایی ضخیم با رشد خوب را به شما می‌دهند.

جلوگیری از خشک شدن مو و موخوره:

خشک شدن و موخوره‌ای که در ساقه مو ایجاد می‌شود می‌تواند علت‌های گوناگونی مثل سشوار و اتو کشیدن بیش از حد، خشک کردن مو به روش غیر اصولی، بستن موهای خیس و یا استفاده از شانه و لوازم دیگران داشته باشد. اما تحقیقات نشان داده که کمبود ویتامین ث نیز می‌تواند یکی از علت‌های خشکی و مو خوره موها باشد. 

از شر شوره‌های سرتان خلاص شوید:

تاثیر شگفت انگیز دیگر این ویتامین از بین بردن شوره‌های سر است. هم خشکی کف سر را کاهش می‌دهد و هم خاصیت ضد باکتری دارد برای کف سر دارد. با این کار فولیکول‌های آسیب دیده از بین می‌روند.

بهترین منبع غذایی ویتامین سی کدامند؟

بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات این ویتامین ارزشمند را دارا هستند. موادی از جمله: توت فرنگی، انبه، پیازچه، گوجه فرنگی، کیوی، آناناس، کلم بروکسل، گل کلم، پرتغال، طالبی، فلفل قرمز، ریحان، زعفران، گرمک، فلفل سبز، پودر میخک و ... که قرار دادن آن‌ها در برنامه غذایی بسیار برای بدن مفید است.

کلام آخر:

اگر به تازگی به یک دکتر پوست و مو و یا پزشک تغذیه مراجعه کرده باشید، قطعا اولین چیزی که شنیده‌اید نیاز بدن شما به ویتامین‌ها بوده که دکتر یا از طریق برنامه غذایی و یا مکمل‌ها آن‌ها را در برنامه‌ غذایی شما قرار داده است.

ویتامین‌ها از جمله موادی هستند که در در بسیاری از فرایندهای حیاتی بدن مانند رشد و نمو و هم‌چنین حس شادابی، دوری از احساس خستگی، تندرستی، سلامت پوست و مو و بسیاری موارد دیگر کاربرند دارند. تا آنجایی که کمبود هریک از آن‌ها می‌تواند باعث ضعف در سیستم بدن و بیماری شود.

 پوست آیینه‌ی زیبایی هر شخص است هرگز اجازه ندهید روزهای پر مشغله و استرس شما را از مراقبت و سلامت پوست و موهیتان غافل نکند چرا که همیشه مراقبت و پیشگیری بهتر از درمان است، پس قبل از آنکه دنبال راهی برای از بردن چروک‌ها باشید دنبال مراقبت و حفظ طراوت آن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - مهنا

سلام برای جای جوش هم می تونیم از کرم ویتامین سی استفاده کنیم؟ و چه برندی؟

11 آبان 1400 - 16:31

پاسخ
نظرات چی بگیر - مهنا

بله از کرم ویتامین سی می توانید برای از بین بردن جای جوش استفاده کنید . اما اگر جوش فعال دارید قبل از استفاده از هر نوع کرمی با دکتر خود مشورت کنید.

11 آبان 1400 - 17:54

نظرات چی بگیر - باران

کسی از کرم ویتامین سی لافار استفاده کرده؟ چطور بوده؟ باعث جوش نمیشه؟

12 مرداد 1400 - 17:18

پاسخ
نظرات چی بگیر - باران

برند لافار یکی از بهترین تولید کنندگان محصولات مراقب پوست است و کرم ویتامین سی لافار از کیفیت بالایی برخوردار است.

13 مرداد 1400 - 16:14

سرم پوست قیمت انواع سرم پوست