کوسن: چطور بهترین رنگبندی و چیدمان کوسن فانتزی را انتخاب کنیم؟

کوسن چیست؟

آیا اتاق نشیمن شما کسل‌کننده و تکراری شده است؟ در بیشتر مواقع اتاق‌های نشیمن پر از وسایل مختلف است و به خاطر استفاده زیاد و فرسایش مداوم خیلی زود خراب می‌شوندو فرسوده به نظر می‌رسند. اغلب اوقات تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن پروژه‌ای بسیار مهم و کاری سخت است. بنابراین قبل از اینکه به رنگ‌آمیزی مجدد، تعویض فرش یا مبلمان قدیمی خود فکر کنید، ایده استفاده از چند کوسن  زیبا و شیک برای آراستن اتاق خود را در نظر بگیرید. 

اگر در انتخاب کوسن‌ مبل دقت کنید، می‌توانید تغییر بسیار بزرگی در دکوراسیون اتاق بدهید و یک هارمونی زیبا بسازید. انتخاب کوسن مناسب برای اتاق می‌تواند مشکل‌تر از آنچه به نظر می‌رسد باشد و حتی ممکن است همه‌چیز را به هم بریزد. یک فرایند مرحله‌به‌مرحله می‌تواند شما را درروند تصمیم‌گیری راهنمایی کرده و به شما کمک کند تا بالشتک‌های ایده‌ال اتاق نشیمن خود را پیدا کنید.

هفت مرحله برای پیدا کردن کوسن 

  1. بالشتک یا کوسن‌های مشابه مبلمان را دور بیندازید.
  2. یک پالت رنگی انتخاب کنید.
  3. مشخص کنید چند کوسن می‌خواهید
  4. کوسن‌های جدید را انتخاب کنید.
  5. اندازه و شکل کوسن را مشخص کنید.
  6. تصمیم بگیرید که چطور می‌خواهید آن‌ها را بچینید
  7. مجموعه کوسن‌های موردنظرتان را بیابید

برای خرید کوسن مبل و کوسن نشیمن به این نکات دقت کنید:

اگر کوسن ها دقیقاً مشابه و همرنگ مبل هستند، آن‌ها را دور بیندازید.

گاهی وقتی مبل جدید می‌خرید، روی مجموعه مبل‌ها کوسن های مشابه و همرنگ با مبل هم به شما فروخته می‌شود که البته جزئی از مبلمان هم معرفی می‌شوند. خب این کار انتخاب بدی است.

اگر چنین مبلمانی دارید که کوسن‌ها دقیقاً مطابق مبلمان هستند، لطف کنید و آن‌ها را فوراً به خیریه بدهید. افزودن کوسن به اتاق نشیمن فرصتی عالی برای اضافه کردن رنگ و بافت به اتاق است. درواقع داشتن بالشتک‌هایی که مطابق با مبل است اتلاف هزینه محسوب می‌شود، زیرا کاملاً در کاناپه فرو می‌رود و انگار که فقط یک برآمدگی زشت روی مبل ایجادشده است. چند بالشتک اضافه کنید که رنگ‌های دیگر اتاق شما را تکمیل می‌کند و با رنگ کاناپه شما تضاد دارد. این کار می‌تواند به‌اندازه افزودن یک اثر هنری جدید به دیوارهای اتاق مؤثر باشد.

پالت رنگی خود را انتخاب کنید.

این مرحله احتمالاً مهم‌ترین گام در انتخاب شما باشد حتی مهم‌تر از انتخاب خود بالشتک‌ها. دلیل این امر هم تأثیر کوسن‌ها روی مجموعه وسایل اتاق است. اگر کوسن‌های شما با دقت انتخاب شوند می‌توانند تمام عناصر موجود در اتاق را جمع کرده و به ایجاد ظاهری شیک و هماهنگ کمک کنند.

غالباً اتاق‌های نشیمن پر از رنگ و نقش‌های زیادی است. رنگ دیوارها، نقوش پرده‌ها، تابلو ها و کارهای هنری که به دیوار آویزان است و همچنین میزهای کوچک عسلی، گلدان ، چینی یا هر خرده‌ریز دیگر به اتاق رنگ و بافت می‌بخشد. اغلب اوقات یک اتاق نشیمن پر از وسیله می‌شود و ممکن است احساس شلوغی و عدم تطابق داشته باشد. انتخاب کوسن‌ نشیمن بر اساس رنگ‌هایی که از قبل در اتاق نشیمن شما وجود دارد ، می‌تواند به طرز نامحسوسی تمام شلوغی اتاق را جمع کند و به رنگ‌های موجود کمک کند تا مکمل یکدیگر باشند ، نه اینکه در مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

پالت رنگی خود را انتخاب کنید.

برای کمک به انتخاب بالشتک‌ها از یک پالت رنگ استفاده کنید.

خب، بیایید یک پالت رنگ خوب انتخاب کنیم. بهترین راه آن است که لپ‌تاپ خود را در دست بگیرید، وسط اتاق بنشینید. همه اتاق را یک‌بار با دقت نگاه کنید. 2 یا 3 رنگ اصلی که می‌بینید، تعیین‌کننده معیارهای زیر است:

  •  رنگی اصلی که انتخاب می‌کنید باید در اکثر وسایل داخل اتاق استفاده‌شده باشد. فرقی نمی‌کند در پرده، تابلو روی دیوار یا گلدانی که روی میز قرار دارد.
  • رنگ‌ ها باید همدیگر را تکمیل کنند. این مهم‌ترین معیاری است که باید به آن توجه کنید. سه رنگی که انتخاب می‌کنید خیلی روشن یا جیغ نباشند.کوسن‌ ها باید همدیگر را کامل کنند و به‌اصطلاح به هم بیایند.
  • برای انتخاب رنگ حسابی وقت بگذارید. چون این رنگ‌ها ظاهر کوسن‌ مبل را تعیین می‌کنند و درنهایت مانند چسبی عمل می‌کند که کل اتاق نشیمن را به هم می‌چسباند.
  • برای اینکه کار انتخاب رنگ و بعداز آن انتخاب کوسن راحت بشود از یک نمونه رنگ آنلاین کمک بگیرید که رنگ‌های دقیق و هماهنگ را به‌راحتی تشخیص بدهید. به ‌این‌ترتیب وقتی می‌خواهید بالشتک موردنظرتان را بخرید، می‌توانید رنگ‌ها را به‌راحتی با هم ست کنید. این روزها فروشگاه‌های آنلاین خرید کوسن مختلفی وجود دارد، بنابراین می‌توانید برای اطمینان از انتخاب رنگ مناسب به آن‌ها مراجعه و پالت رنگی خود را تعیین کنید.

تصمیم‌گیری در مورد تعداد کوسن‌ روی کاناپه

تعداد کوسن‌ هایی که باید خریداری کنید به سبک اتاق موردنظر شما بستگی دارد. اگر اتاق نشیمن به سبک سنتی و با رنگ‌های سیر را دوست دارید، باید تعداد زوج انتخاب کنید. اگر می‌خواهید ظاهری مدرن یا گلچین داشته باشید، به دنبال عدد فرد بروید. من می‌دانم که این ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد اما در مورد چیدمان کوسن‌ های روی مبل واقعاً می‌تواند تفاوت ایجاد کند، اما بعداً به آن می‌پردازیم. در حال حاضر، تصمیم بگیرید که به نظر شما اتاق نشیمن چه ظاهری دارد: سنتی یا مدرن و اجازه دهید این موضوع، به شما بگوید که شما باید به دنبال یک عدد فرد باشید یا زوج.

تعداد واقعی کوسن‌ هایی که می‌خرید بستگی به‌اندازه و تعداد مبل‌های شما دارد. به نظر من کاناپه 3 نفره نیاز به 5 کوسن و 2 نفره به 4 بالشتک دارد و 1 نفره فقط یک کوسن لازم خواهد داشت.

انتخاب کوسن

خوب! حالا به قسمت سرگرم‌کننده رسیدیم. شما می‌دانید پالت رنگی شما چیست، می‌دانید چند کوسن می‌خواهید بخرید. پس بیایید خرید کنیم!

هنگامی که می‌خواهید کوسن انتخاب کنید، باید پالت رنگ خود را هم کنار دستتان داشته باشید. شما قرار است طیف وسیعی از کوسن‌ ها را انتخاب کنید که از این رنگ‌ها استفاده می‌کنند. البته نیازی نیست که همه رنگ‌ها در کوسن‌ های انتخابی شما باشد. بیشتر کوسن‌ ها شما فقط یکی از رنگ‌ها را دارند که می‌خواهید این رنگ غالب باشد. قسمت دشوار این است که یک یا دو کوسن مبل پیدا کنید که دو یا سه رنگ موردنظر شما در آن باشد. با این کار سه رنگ اصلی خود را به هم گره می‌زنید. بیان این کار بسیار دشوار است بنابراین من تصویری را برای نشان دادن به شما در نظر گرفته‌ام.

می‌بینید که (تصویر بالا) کوسن‌ ها چطور رنگ کرم را از کاناپه کناری، رنگ آبی را از میز وسط و  رنگ خاکستری را از پایین دیوار گرفته‌اند. اکثر این کوسن‌ها فقط یک یا حداکثر دو تا از این سه رنگ را در خود دارند ، بااین‌حال ، ترکیب این سه رنگ واقعاً کل اتاق را به هم نزدیک می‌کند.

کاور کوسن کد set 129 مجموع 3 عددی

کاور کوسن کد set 116 مجموعه 2 عددی

کاور کوسن طرح تراول مدل SWT-09 مجموعه 4عددی

 کاور کوسن طرح ذهن باز کد 25303 مجموعه ۳ عددی

کاور کوسن شمسه نگار طرح یلدا کد Y01

کوسن شمسه نگار کد Tr-Cu-526-1

کوسن شمسه نگار کد Tr-Cu-511-3

کاور کوسن کد set 133 مجموعه 9 عددی

کاور کوسن طرح هاوایی مدل SWT-12 مجموعه 4 عددی

کوسن شمسه نگار مدل BM1108 مجموعه4 عددی

کاور کوسن نوین نقش طرح CC17-18 بسته 2 عددی

کوسن کد 2023 مجموعه 6 عددی

کاور کوسن طرح تراول کد SWT02 مجموعه 4 عددی

کاور کوسن کد 127 مجموعه 4 عددی

کوسن رنس مدل S2-10005

کاور کوسن طرح Here comes the sun کد Set 112 مجموعه 9 عددی

کاور کوسن کد 104 set مجموعه 9 عددی

کاور کوسن کد set 134 مجموعه 2 عددی


در ادامه بخوانید : خرید انواع قاب عکس زیبا و شیک به همراه قیمت روز


در ادامه بخوانید : 15 مدل از زیباترین مدل‌ کتابخانه خانگی(قفسه کتاب)

بهترین سایز کاور کوسن چه سایزی است؟

اکثر افراد کوسن ها مربعی شکل 45 *45 سانتیمتری یا 50*50 سانتیمتری انتخاب می‌کنند. و همه کوسن‌ های خود را دقیقاً به یک‌شکل خریداری می‌کنند. یک‌بار دیگر ، اگر این کار را انجام دهید. فرصتی را برای افزودن عمق به انتخاب خود را از دست می‌دهید. اگر اندازه همه بالشتک‌های شما کاملاً یکسان باشند. ممکن است ظاهری بیمارستانی و کسل‌کننده داشته باشد.

به ترکیب اندازه و شکل کوسن‌ های خود فکر کنید. ممکن است دو کوسن با اندازه متفاوت را در یک طرح بخرید و سپس برخی رنگ‌های ثابت به آن اضافه کنید. دوباره، اگر شما واقعاً در شناسایی و پایبندی به پالت رنگ خود مهارت دارید، می‌توانید 4-5 کوسن مختلف بخرید. آن‌ها را در کنار هم قرار دهید. تصویری که من قرار داده‌ام یک نمونه عالی از این موضوع است.

ترکیب کوسن‌ مبل موردعلاقه خودتان را بیابید

حالا که تمام اطلاعات لازم برای تزیین اتاق نشیمن با کمک کوسن را در اختیار شما قراردادم، وقت خرید رسیده! وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که طیف وسیعی از تنوع  کوسن‌ ها را ارائه می‌دهند. مرور آن‌ها می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

چطور کوسن‌ ها را روی کاناپه بچینیم؟

در مورد نحوه چیدن بالشتک‌ها روی مبل قاعده خاصی وجود ندارد. اما چند کار می‌توانید برای به حداکثر رساندن تأثیر چیدمان آن‌ها انجام بدهید. اولاً، اگر می‌خواهید سبک سنتی داشته باشید، باید در دو طرف کاناپه یک بالشتک هم‌شکل و یکسان قرار بدهید. این روش راهی عالی برای دستیابی به یک اتاق نشیمن کلاسیک یا سنتی است.

اگر به دنبال ظاهری مدرن هستید، آزادی عمل بیشتری برای ترکیب وسایل دارید. در مورد چیدمان ست کوسن‌ فانتزی روی مبل به سبک مدرن یا گلچین (اکلکتیک) هیچ قانونی وجود ندارد. من جایی دیدم که یک بالشتک بزرگ روی مبل دونفره گذاشته بودند و به نظر ایده خارق‌العاده‌ای می‌آمد. همین‌طور مبلی را دیدم که پر از کوسن بود به‌طوری‌که به‌سختی می‌شد روی آن نشست، اما بازهم ایده جالبی بود. بااین‌حال اگر از ظاهر انتخابی خودتان راضی هستید احتمالاً باید 3 تا 5 کوسن در چیدمان خود استفاده کنید. اگر یک ست کوسن چهارتایی مربع و مستطیل دارید، سعی کنید مربع‌ها را در دو انتهای مبل و مستطیل‌ها را در وسط قرار بدهید.اگر 5 کوسن مربعی دارید، ممکن است بخواهید ترکیب 2 به 3 را انتخاب کنید؛ دو مربع در یک‌طرف و 3 تای دیگر در طرف دیگر مبل.

هنگام قرار دادن بالشتک‌ها روی مبل حواستان به رنگ آن‌ها باشد. اگر یک کوسن با دو یا سه رنگ از پالت رنگی خود دارید، حتماً آن را با رنگ‌های دیگر کنار هم بچینید، زیرا به ترکیب زیبای رنگ‌ها کمک می‌کند. مهم‌ترین چیزی که دراین‌بین باید به خاطر داشته باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.