بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی (ارزان ترین)

انتخاب بهترین مارک لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

آیا به دنبالی خرید یک لپ‌ تاپ مناسب کارتان می‌گردید؟ ما می‌دانیم که طراحان گرافیک باید لپ‌ تاپی انتخاب کنند که ازلحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متناسب با نیاز آن‌ها باشد. تقریباً تمامی طراحان گرافیک با ابزارهای طراحی 3 بعدی کار می‌کنند. اگر طراحی 3 بعدی می‌کنید پس باید لپ‌ تاپ طراحی بخرید که بتواند پاسخگوی کارهای سنگینی که انجام می‌دهید، باشد. در این مقاله از سایت چی‌بگیر ما بهترین لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی را بررسی کرده‌ایم با ما همراه باشید.

بیشتر کارهای طراحی گرافیک روی برنامه‌های Adobe انجام می‌شود و لپ‌ تاپی که بتواند این برنامه‌ها را پشتیبانی کند بهترین گزینه برای شما خواهد بود. لپ‌ تاپ‌ های مناسب برنامه‌های Adobe معمولاً از کیفیت متوسط تا بالا برخوردارند. توصیه می‌شود که به دنبال  آخرین ورژن لپ‌ تاپ‌ ها باشید زیرا نرم‌افزارها و برنامه‌ها به‌طور مداوم به‌روز می‌شوند و شما نیاز خواهید داشت ازلحاظ سخت‌افزاری هم مجهز باشید.

معرفی بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی با قیمت مناسب

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Air MGNA3 2020

بهترین لپ تاپ برای طراحی گرافیک  در سال 2021

  • CPU: Apple M1
  •  Graphics: Integrated 7-core /8-core GPU
  •  RAM: 8GB – 16GB
  • Screen: 13.3-inch (diagonal) 2,560 x 1,600 LED-backlit display with IPS technology
  • Storage: 256GB – 2TB SSD
  • Dimensions: 11.97 x 8.36 x 0.63 inches

اگر هم اکنون در یک زمینه خلاقانه کار می کنید. این یک لپ تاپ عالی برای شماست نه تنها بهترین لپ تاپی که اپل خلق کرده ، بلکه MacBook Air بهترین لپ تاپی را که می توانید بخرید. MacBook Air همراه با تراشه انقلابی M1 مبتنی بر ARM از طرف اپل که قدرت آن را تأمین می کند، یک لپ تاپ سبک است که عملکرد بسیار خوبی برای طراحی گرافیک، ویرایش ویدئو و سایر کارهای خلاقانه دارد. و بیش از 11 ساعت دوام باتری در یک محصول را ارائه می دهد.

لپ تاپ 15.6 اینچی گیگابایت مدل AERO 15 OLED KC

مشخصات فنی Gigabyte Aero 17

مشخصات فنی
CPUCore i7
ظرفیت حافظه RAM16 گیگا بایت
پردازنده گرافیکیNVIDIA
صفحه نمایش 15.6 اینچ
نوع باتری4 سلولی

 به طور کلی، Aero 17 از گیگابایت یک لپ تاپ با کیفیت بالا برای فتوشاپ است.

در حالی که همه چیز چشمگیر به نظر می رسد، ارتقا چند چیز باعث بهبود عملکرد Aero 17 می‌شود. از جمله فن های خنک کننده با صدای بلند و عمر باتری که می تواند بهتر باشد.

مزایا Gigabyte Aero 17معایب Gigabyte Aero 17
پورت های زیادعمر باتری می تواند بهتر باشد.
صفحه نمایش بی عیب و نقص 4K OLED


لپ تاپ 13 اینچی مایکروسافت مدل Surface Book 3-i5 8GB 256GB

مشخصات فنی Microsoft Surface Book 3

مشخصات فنی 
CPUCore i5/NVIDIA
ظرفیت حافظه RAM 8 گیگا بایت
دقت صفحه نمایش پیکسل 3000x2000
سرعت پردازندهتا ۲.۰GHz
ویژگی های خاصباریک و سبک/
صفحه‌نمایش لمسی /تبدیل‌پذیر /صفحه‌نمایش قابل جدا شدن

مایکروسافت یک گزینه عالی برای هر کسی است که به دنبال لپ‌ تاپ‌ توانمندی است که در مقابله با استرس‌هایی که فتوشاپ می‌تواند ایجاد کند مشکلی نداشته باشد. هنگامی که یک هیبریدی عالی مانند سرفیس بوک 3 دریافت می کنید، یک تبلت عالی برای پروژه ها نیز دارید. با دو گزینه اندازه مختلف، هر کدام با مشخصات خود، می توانید دقیقا همان چیزی را که نیاز دارید دریافت کنید.

بزرگترین مزیت سرفیس بوک 3 توانایی آن در تبدیل آن به تبلت برای ویرایش آسان تر تصویر است که می توانید از هر کجا انجام دهید. در حالی که در مقایسه با آی‌پد پرو، اندازه‌گیری نمی‌شود، اما توانایی کلی برای انجام همه کارها از یک قطعه دنده مهم است. تنها عیب اصلی آن عدم وجود درگاه USB-C Thunderbolt است و اگر تجهیزات جانبی دیگری دارید، ممکن است به یک داک دیگر نیاز داشته باشید.

مزایا Microsoft Surface Book 3معایب Microsoft Surface Book 3
کیفیت ساخت عالیبرای تجربه عالی به برخی وسایل جانبی نیاز دارید.
مجهز به حسگر روشنایی

لپ تاپ 13.3 اینچی ایسوس مدل ZenBook Flip 13 OLED UX363EA-A

مشخصات فنی Asus ZenBook 13

مشخصات 
CPUIntel/Core i7
ظرفیت حافظه RAM16 گیگا بایت
اندازه صفحه نمایش13.3 اینچ
سرعت پردازنده ۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر
ویژگی هاصفحه نمایش لمسی/ کیبورد با نور پس زمینه/ وبکم

گاهی اوقات شما فقط به یک لپ تاپ طراحی عالی نیاز دارید که بتواند هر کاری را که نیاز دارید انجام دهد بدون اینکه خیلی بزرگ باشد. در این صورت، با Asus ZenBook 13 آشنا شوید. ZenBook که به طور خاص برای افراد خلاق طراحی شده است، یک نیروگاه موبایلی است که دارای اجزای عالی است که به شما در انجام کارها کمک می کند.

جدیدترین مدل انتخابی شما از پردازنده های AMD Ryzen 5000 یا نسل یازدهم اینتل را در جعبه شیک خود قرار می دهد. با ارتقای احتمالی تا 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD، هیچ مشکلی در اجرای فتوشاپ یا ذخیره کار خود ندارید.

مزایا Asus ZenBook 13معایب Asus ZenBook 13 (2021)
صفحه نمایش OLED زیبا
گزینه GPU قدرتمند در دسترس نیست.
باتری عالیبدون نمایشگر 4K


لپ تاپ 14 اینچی لنوو مدل ThinkPad P14s Gen 1 - 20S40008AD

مشخصات فنی Lenovo ThinkPad P1 Gen 4

مشخصات فنی 
CPUNVIDIA/Core i7
ظرفیت حافظه RAM16 گیگا بایت
دقت صفحه نمایش1080 × 1920 پیکسل - Full HD
درگاه ارتباطیUSB/ شیار کارت حافظه/HDMI
ویژگی ها حسگر اثر انگشت /کارت خوان /وبکم اسپیکر

لنوو ThinkPad P1 Gen 4 بسیار جذاب است.

می توانید ThinkPad P1 را پیکربندی کنید تا تمام قدرت مورد نیاز خود را به آن بدهید. لنوو از پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل i7 یا i9 گرفته تا انویدیا RTX 3080، گزینه‌های نمایشی تا صفحه نمایش 16 اینچی IPS با وضوح 4K را ارائه می‌کند که می‌تواند هر آنچه را که نیاز دارید برای پایان دادن به هر پروژه دقیقاً همانطور که تصور می‌کنید در اختیار شما قرار دهد.

مزایا Lenovo ThinkPad P1 Genمعایب Lenovo ThinkPad P1 Gen
صفحه نمایش شگفت انگیز با پوشش 100٪ AdobeRGB
قیمت بالا
عملکرد سطح بالا


در ادامه بخوانید : بررسی و معرفی بهترین لپ تاپ برنامه نویسی در 2021 (پرفروش ترین)


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید بهترین لپ‌ تاپ دانشجویی

معیارهای چی بگیر برای خرید لپ تاپ گرافیکی

بیاید  نگاهی بیندازیم به مواردی که هنگام خرید لپ‌تاپ برای طراحان گرافیک باید به خاطر بسپارید.

سیستم‌عامل ویندوز یا MAC

برنامه‌های Adobe با هر دو نوع سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک سازگاری دارند و هنگام کار با آن‌ها به مشکلی بر نخواهید خورد. انتخاب هر یک از این سیستم‌ها کاملاً به شما بستگی دارد که با کدام یک راحت‌تر هستید. لپ‌ تاپ‌ های مک بسیار پیشرفته هستند و مانیتورهایی با دقت رنگ بالا و صفحه‌نمایش با کیفیتی دارند. بسیاری این نوع لپ‌ تاپ‌ را برای کارهای گرافیکی ترجیح می‌دهند.

پردازنده لپ تاپ مناسب طراحی

پردازنده وظیفه کنترل عملکرد کلی رایانه را بر عهده دارد. برای طراحی گرافیک، شما به یک پردازنده قدرتمند برای اجرای نرم‌افزارهای طراحی سنگین با کاربری آسان نیاز دارید. مطمئن شوید که جدیدترین پردازنده موجود در بازار را انتخاب کرده‌اید. قطعاً نمی‌خواهید هنگام انجام کارهای طراحی گرافیک خود گیر کنید. یک پردازنده با عملکرد بالا به عملکرد روان نرم‌افزارهای طراحی کمک می‌کند. حتماً هنگام خرید لپ‌ تاپ گرافیکی خود این نکته را در ذهن خود داشته باشید.

حافظه‌ی رم

حافظه دسترسی تصادفی یا رَم (به انگلیسی: RAM) نوعی حافظه کوتاه‌مدت است که توصیه می‌شود هنگام خرید لپ‌ تاپ برای کارهای گرافیکی کمتر از 8 گیگابایت نباشد. هرچه حافظه رم بالاتر باشد برنامه‌های شما سریع‌تر اجرا می‌شوند و دیگر لازم نیست برای اتمام مراحل مختلف طراحی زمان انتظار بالایی داشته باشید.

فضای ذخیره‌سازی مناسب لپ تاپ برای طراحی

فضای ذخیره‌سازی اطلاعات با واکشی اطلاعات واردشده به کامپیوتر کمک می‌کند پردازش اطلاعات سریع‌تر انجام بشود. توصیه ما این است که لپ‌ تاپی گرافیکی بخرید که درایو ذخیره اطلاعات آن از نوع SSD باشد. درایو حالت جامد یا درایو الکترونیکی (SSD) بسیار سریع‌تر از هارددیسک‌های سنتی عمل می‌کند و باعث می‌شود تجربه طراحی خوبی هنگام کار داشته باشید.

کارت گرافیک لپ تاپ گرافیکی

لپ‌ تاپ‌ مناسب طراحی با Adobe باید جدیدترین کارت گرافیک‌ها را داشته باشند که بتوانند عملکرد راحت و روان سیستم را پشتیبانی کند.حتماً کارت‌ های گرافیک را متناسب با نوع برنامه‌هایی که قرار است روی لپ‌ تاپ نصب و استفاده کنید، انتخاب نمایید. قطعاً شما کارت گرافیک‌ های با کیفیت فوق‌العاده‌ای که در بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود را نیاز نخواهید داشت.

این‌ها نکات اساسی بود که باید هنگام خرید لپ‌ تاپ در نظر داشته باشید. حالا با شناختی که نسبت به قطعات پیدا کرده‌اید می‌توانید به سراغ انتخاب لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی با قیمت مناسب بروید.

چرا باید لپ تاپ Gigabyte Aero 17 را برای کارهای گرافیکی انتخاب کنم؟

این لپ تاپ در کنار پردازنده و گرافیک قدرتمند دارای صفحه نمایش 17.3 اینچی و وضوح فول اچ دی است. با وجود اینکه عمر باتری متوسطی دارد، همچنین این لپ تاپ گرافیکی دارای پورت های زیادی است. شما قادر به کار بر روی چندین کار در نرم افزارهایی مانند adobe photoshop می باشید.

کدام لپ تاپ 2 در 1 را برای فتوشاپ انتخاب کنم؟

 Microsoft Surface Laptop Studio گزینه عالی برای لپ تاپ 2 در 1 برای فتوشاپ است.

سخن آخر:

برنامه های گرافیکی که توسط افراد مختلفی در سراسر جهان استفاده می شود، اما مشخص است که بدون در دسترس داشتن یک لپ تاپ مناسب برای گرافیک و طراحی به جایی نخواهید رسید. ما امیدواریم که انتخاب های برتر ما گزینه هایی را در اختیار شما قرار داده باشند تا بتوانید بهترین لپ تاپ گرافیکی را انتخاب کنید. 

همچنین خوشحال می شویم اگر تجربه ایی در  زمینه خرید لپ تاپ برای کارهای گرافیکی دارید با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.