معرفی بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست‌ های حساس و آکنه دار

بهترین ضد آفتاب برای پوست‌های حساس و مستعد آکنه

اگر پوست‌هایی حساس یا مستعد آکنه دارید، معمولاً یافتن محصولاتی که مناسب پوستتان باشد سخت است. درحالی‌که نباید از کرمی استفاده کنید که پوستتان را تحریک کند و هم‌ زمان در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید از پوستتان محافظت کند. قرار گرفتن در برابر اشعه ماورا بنفش می‌تواند باعث آفتاب‌سوختگی شود و به گفته پزشکان آفتاب‌سوختگی هم باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست خواهد شد، به‌خصوص اگر در دوران کودکی این اتفاق بیفتد. در این مقاله از سایت چی بگیر قرار است به شما کمک کنیم  ضدآفتاب مناسب برای پوست‌های حساس و مستعد آکنه انتخاب کنید که متناسب با نیاز پوست شما باشد.

بررسی بهترین کرم ضد آفتاب مناسب پوست‌ حساس 

این ضدآفتاب حاوی عصاره شیرین بیان، سارمنتوزا ساکسی فراگا ، آلوئه ورا، اولئانولیک اسید و پاپایا است که موجب پیشگیری و رفع لک‌های پوستی می‌باشد. همچنین این ضدآفتاب دارای خاصیت مات کنندگی پوست، ضدحساسیت، و به کند شدن روند پیری پوست کمک می‌کند. حفاظت بالا از پوست در برابر اشعه های UV-A و UV-B از دیگر تاثیرات این ضدآفتاب است. از جمله نقاط قوت این ضدآفتاب می‌توان به پیشگیری و رفع لک های پوستی، مات کننده‌گی پوست و کنترل سبوم اضافی پوست، کمک به کند کردن روند پیری پوست اشاره کرد. همچنین این ضدآفتاب دارای  فرمولاسیون سبک با پوشش دهی کامل و یکنواخت می‌باشد.

کلیه محصولات برندMQ ساخت کشور فرانسه هستن. ضدآفتاب‌های این شرکت معتبر از بهترین و مرغوب‌ترین محصولات اولیه تهیه شده‌اند. و دارای حداکثر حفاظت در برابر اشعه آفتاب می‌باشند. این محصول دارای سه رنگ بژ طبیعی، بژ روشن و بدون رنگ است. و یکی از با کیفیت ترین ضدآفتاب‌های ساخت این کمپانی می‌باشد. این ضدآفتاب دارای دو عملکرد ضدآفتاب، ضدلک می‌باشد. و مناسب برای پوست‌های حساس و دارای لک است. این محصول قابل استفاده بعد از درمان های پوستی مانند لیزر، میکرودرم، پیلینگ شیمیایی و ...است همچنین از ایجاد لک خصوصا در افرادی که مستعد ابتلا به لک های ناشی از آفتاب هستند، پیشگیری می کند.

 ضدآفتاب ایزیدن برای پوست‌های معمولی، پوست‌های خشک، پوست‌های چرب، پوست‌های حساس، پوست‌های مختلط مناسب است. عیار محافظتی این ضدآفتاب 50 است( spf 50) می‌باشد. همچنین این ضدآفتاب محافظت کننده در برابر اشعه uvb و uva است. ضدآفتاب ایزیدن ساخت کشور فرانسه است و در از بین بردن لکه‌ها و آکنه‌ها تاثیر بسزایی دارد. می‌توان گفت یکی از بهترین ضد آفتاب های مناسب برای پوست‌های حساس می‌باشد.

ضدآفتاب فاقد الکل و پارابن سینره مناسب برای انواع پوست‌ها می‌باشد. دارای عیار محافظتی 60 است.  حفاظت از پوست در برابر پرتوهای مضر UVB و UVA را دارا است. از جمله نکات مثبت این ضدآفتاب می‌توان به پیشگیری از پیری زودرس و لکه های پوستی اشاره کرد. همچنین این ضدآفتاب با ایجاد جلوه‌ایی مات، پوششی کاملا زیبا به پوست شما می‌دهد. این ضدآفتاب فاقد چربی است و بنابراین کاملا مناسب برای پوست‌های چرب است.

ضدآفتاب فاقد چربی الارو  علاوه بر محافظت از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر توانایی کنترل چربی پوست شما نیز بر عهده دارد. همچنین این ضدآفتاب می‌تواند از به وجود آمدن آکنه و تشدید آن در پوست‌های مستعد آکنه به خوبی جلوگیری کند. این ضدآفتاب، ضد تعریق و مقاوم در برابر آب مناسب برای پوست‌های چرب می‌باشد.  به علت دارا بودن  SebomineSB12 با خاصیت ضد میکروبی و موثر در پیشگیری از آکنه و متعادل کننده چربی پوست است. از دیگر نکات مثبت این ضدافتاب می‌توان به فاقد الکل و پارابن بودن آن اشاره کرد.

ضدآفتاب ژیل بوته ساخت کشور فرانسه می‌باشد. و مناسب برای پوست‌های حساس و مستعد آکنه است. به علت دارا بودن فیلترهای فیزیکی( مینرال) بسیار مناسب برای افرادی که پوست حساس و مستعد آکنه دارند می‌باشد. این ضدآفتاب فاقد چربی است و به همین علت برای افرادی که دارای پوست چرب و  مستعد جوش نیز بسیار مناسب است. از ویژگی‌های قابل اهمیت این محصول می‌توان به محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB و مادون قرمز، جلوگیری از خشکی پوست، پیشگیری از پیری زودرس پوست، پیشگیری از ایجاد لکه های پوستی و محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی اشاره کرد.

ضدآفتاب فاقد چربی اریکه بسیار سبک است و به سرعت جذب پوست می‌شود. همچنین این ضدآفتاب به مرطوب کنندگی پوست کمک بسیاری می‌کند و پوست را نرم و لطیف می‌کند. این محصول حداکثر حفاظت در برابر اشعه آفتاب را بدون تشدید مشکلات برای پوست های چرب فراهم می کند.

ضدآفتاب سان سیف با عیار محافظتی  50 مناسب برای پوست‌های حساس و مستعد آکنه است. این ضدآفتاب دارای بافت بسیار سبک و قدرت جذب بالایی دارد. این ضدآفتاب مناسب برای افراد با پوست‌های حساس می‌باشد و در آن  از فیلترهای فیزیکی و فاقد اثر ایجاد حساسیت استفاده شده است.

این مدل از ضد آفتاب بایودرما SPF50 حاوی آووبنزونو تینوسرب‌اس و تینوسرب‌ام است. وبه علت دارا بودن این ترکیبات ادعای ضدلک بودن و روشن کردن پوست را دارد. این ضدآفتاب کاملا بی‌رنگ است و بعد از استفاده شما اصلا اثری از چربی و سفیدی را روی پوست خود حس نمی‌کنید. تمرکز این ضدآفتاب برای از بین بردن لک‌های پوستی می‌باشد. در توضیحات این محصول آمده که"عنصری به نام گلابریدین در ترکیبات این ضد آفتاب وجود دارد که از عصاره شیرین بیان حاصل می‌شود و به‌عنوان تنها ماده‌ای که می‌تواند از تغییر رنگ پوست جلوگیری کند شناخته می‌شود."


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین مارک ضد آفتاب (پرطرفدارترین)


در ادامه بخوانید : معرفی لوسیون و روغن برنزه کننده بدن (بهترین لوسیون برای آفتاب گرفتن)

چطور ضد آفتاب مناسب برای پوست‌های حساس را انتخاب کنیم؟

  • ضد آفتاب‌ های طبیعی یا معدنی اغلب برای پوست‌ های حساس قابل‌استفاده است زیرا مانند یک‌لایه روی پوست را می‌پوشاند و با مسدود کردن و کاهش نفوذ اشعه‌ی ماورا بنفش به پوست، از شما محافظت می‌کند. مواد تشکیل‌دهنده ضد آفتاب‌ معدنی معمولاً شامل اکسید روی و دی‌اکسید تیتانیوم است. از طرف دیگر، ضد آفتاب‌ شیمیایی با جذب اشعه‌های مضر قبل از رسیدن به پوست، بدن شما را از آسیب محافظت می‌کند. اگر به مواد تشکیل‌دهنده‌ای که روی قوطی کرم‌ها نوشته می‌شود دقت کنید معمولاً در ترکیب کرم‌ های شیمیایی اکسی بنزون و آووبنزون را مشاهده خواهید کرد. 
  • ضد آفتاب‌ معدنی (مینرال) ممکن است پوست‌ های حساس را کمتر تحریک کنند. علاوه بر این روی قاب ضد آفتاب‌ مخصوص پوست‌ حساس هم نوشته می‌شود که برای پوست‌ های حساس مناسب هستند. اگرچه سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA) چنین تعریفی برای پوست‌ های حساس ندارد اما با توجه به نوشته‌های روی بسته‌بندی چنین کرم‌هایی این‌طور برداشت می‌شود که کرم‌ ضد حساسیت دارای زینک اکسید یا تیتایوم دی‌اکسید هستند و روغن، عطر، پارامینوبنزوئیک اسید (PABA) یا هر مواد فعال دیگری ندارند.

چطور ضد آفتاب مناسب برای پوست‌ مستعد آکنه را انتخاب کنیم؟

ضد آفتاب‌ معدنی برای کسانی که پوستشان کمتر تحریک می‌شود مناسب‌تر است. ژل‌ها یا اسپری‌هایی که پایه آب یا مایع سبک دارند یا لوسیون های سبک یا پودری معمولاً برای پوست‌ هایی که دچار آکنه یا همان جوش می‌شوند، بهتر هستند. البته اگر پوست شما مستعد آکنه است حتماً باید برچسب‌های روی کرم را به‌دقت بخوانید. 

ضد آفتابی انتخاب کنید که غیر کمدوژنیک هستند، با این معنا که منافذ پوست شما را نمی‌بندند. از ضد آفتاب‌ هایی که حاوی پارامینوبنزوئیک اسید (PABA) و بنزوفنون هستند خودداری کنید، زیرا این مواد باعث تشدید آکنه در پوست‌ های مستعد آکنه می‌شود.

توجه داشته باشید که برخی از داروهای درمان جوش می‌توانند حساسیت پوست شما به نور خورشید را افزایش دهند و پوست را بسوزاند. با یک پزشک یا داروساز در مورد عوارض جانبی داروهای خود صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید که در صورت افزایش حساسیت به نور خورشید چگونه می‌توان از پوست محافظت کرد.

یک سری نکته در مورد ضد آفتاب‌ها که همه باید رعایت کنند:

  • آکادمی پوست آمریکا توصیه می‌کند که همه از کرم ضد آفتاب ضد آب با ضریب محافظت در برابر آفتاب (همان SPF) 30 یا بالاتر استفاده کنند. 
  • اطمینان حاصل کنید که روی ضد آفتاب برچسب "طیف گسترده" نوشته‌شده است یا هم از اشعه ماورا بنفش (UVA) و هم از اشعه ماورا بنفش B (UVB) پوست را محافظت می‌کند. 
  • هنگام استفاده از ضد آفتاب، اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی روی پوست می‌مالید، بزرگ‌سالان باید برای پوشاندن کامل بدن خود حداقل 15 دقیقه قبل از خارج شدن منزل و به مقدار 28 گرم استفاده کنند. 
  • تقریباً هر دو ساعت یک‌بار یا بعد از شنا کردن، حوله کشیدن یا تعریق ، طبق دستورالعمل‌ها، دوباره ازضد آفتاب استفاده کنید. تاریخ انقضا روی ضد آفتاب را حتماً بررسی کنید و از استفاده از محصولاتی که تاریخ انقضا آن‌ها گذشته است جدا خودداری نمایید.


در ادامه بخوانید : بهترین کرم ترمیم کننده جای جوش و زخم (لافار، درمالیفت...)


در ادامه بخوانید : فیس براش چیست؟ راهنمای خرید بهترین برس پاکسازی صورت

سخن آخر:

مراقب واکنش پوستتان به محصولات جدید باشید. اگر پوستی حساس یا مستعد آکنه دارید، بهتر است مقدار کمی ضد آفتاب را در یک قسمت از پوست خود قبل از استفاده روی کل بدن آزمایش کنید. به واکنش‌های پوست خود در برابر محصولات مختلف یا ناآشنا توجه کنید. محصولاتی که باعث تشدید مشکلات پوستی شما می‌شوند استفاده نکنید.

اگر پوستی حساس یا مستعد آکنه دارید، مهم است که برچسب‌های ضد آفتاب را با دقت بخوانید و از موادی که پوست شما را آزار می‌دهند، پرهیز کنید. به‌طورکلی استفاده از ضد آفتاب معدنی و اجتناب از مواد سرکوب کننده برای پوست‌های ظریف بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - کلینیک زیبایی عرفان نیایش

مطلب فوق بسیار آموزنده بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت بیمارستان کلینیک زیبایی عرفان نیایش مراجعه کنید.

پاسخ
نظرات چی بگیر - محدثه

ممنون بسیار مقاله ی عالی بود. من قبلا از ایزیدن استفاده می کردم اما چون قیمتش خیلی بالا رفته الان سان سیف خریدم به نظرم ضد آفتاب خیلی خوبی میاد. البته پوست من چربه

15 تیر 1400 - 23:04

پاسخ
نظرات چی بگیر - آرزو

اکه امکانش هست برای پوست های خشک هم ضدآفتاب معرفی کنید

7 اسفند 1399 - 13:15

پاسخ
نظرات چی بگیر - ناشناس

ضدآفتاب ایزیدن واقعا عالیه اما خیلی قیمتش بالا رفته به نظرم توی ضدآفتاب های ایرانی لافار خیلی خوبه

7 اسفند 1399 - 13:14

پاسخ
کرم ضد آفتاب قیمت انواع کرم ضد آفتاب