هایلایتر صورت چیست؟ معرفی بهترین هایلایتر و طرز استفاده از آن

هایلایتر چیست و چه کاربردی دارد؟

در این مقاله از سایت چی‌بگیر قصد داریم درباره‌ی انواع هایلایتر و کاربرد آنها در آرایش صحبت کنیم. 

یک آرایش کامل و زیبا قطعا چیزی است که هر خانمی دوست دارد گاهی آن را تجربه کند. اگر از سبک آرایش یکنواخت و همیشگی‌تان خسته شده‌اید، می‌توانید گاهی برای تنوع سبک آرایش خود را تغییر دهید و کمی حرفه‌ای تر میکاپ کنید. در سال‌های گذشته استفاده از وسایل تخصصی آرایش مانند کانتور ، هایلایتر، کانسیلر و... مختص به گریم‌های حرفه‌ای عروس یا ستاره‌های سینما بود. اما در سال‌های اخیر رواج بیشتری یافته‌اند و هر خانمی دوست دارد، آرایش خود را زیباتر و درخشان‌تر کند. اما چگونه؟

قطعا بعد از استفاده از یک مرطوب کننده گام بعدی آرایش استفاده از یک کرم پودر یا پنکک تثبیت کننده است. و بعد هم با کانسیلر سیاهی اطراف چشم و لکه‌های پوست را می‌پوشانید، تمام این مراحل پوست شما را زیبا و بدون لک و شفاف نشان می‌دهند اما حقیقت آن است اگر می‌خواهید آرایش شما درخشان‌تر و برجستگی‌ گونه و لب‌ها را بیشتر نمایان کنید باید به فکر خرید هایلایتر مناسب باشید. در این مقاله از سایت چی‌بگیر قصد داریم درباره‌ی انواع هایلایتر و کاربرد آنها در آرایش صحبت کنیم.در این مقاله از سایت چی‌بگیر قصد داریم درباره‌ی انواع هایلایتر و کاربرد آنها در آرایش صحبت کنیم. 

هایلایتر چیست؟

هایلایتر یک ماده آرایشی است که معمولا چند درجه از رنگ پوست روشن‌تر انتخاب می‌شود. هایلایتر در حقیقت درخشان کننده و برجسته کننده قسمت‌هایی از صورت است که قصد دارید نمایان‌تر شوند و یکدستی که کرم پودر ایجاد کرده را از بین می‌برد.

اگر می‌خواهید در هر آرایش گونه‌هایتان برجسته‌تر و تیغه بینی را باریک‌تر و لب‌ها را حجیم‌تر نشان دهید از نقش هایلایترها در میکاپ خود غافل نشوید.

انواع هایلایتر:

هایلایتر مایع:

 هایلایترهای مایع بسیار پرکاربرد هستند، دارای بافتی سبکند و درخششی ملایم روی پوست ایجاد می‌کنند. هایلایتر مایع برای انواع پوست کاربرد دارد چون تناژهای رنگی متفاوتی هم دارد اما بیشتر مناسب افراد با پوست خشک است.

هایلایتر پودری:

 اگر می‌خواهید یک آرایش طبیعی داشته باشید هایلایتر پودری به شما توصیه می‌شود. هایلایتر پودری برجستگی و درخشش زیبا و طبیعی ایجاد می‌کند اما به طور کلی ظاهرتان را کمی تغییر می‌دهد.

هایلایتر کرمی:

 هایلایترهای کرمی بیشتر مناسب مراسمات خاص یا ویژه عروس خانوم‌ها با یک آرایش فوق‌العاده است چون سبک آرایش را مقدار بیشتری تغییر می‌دهد.

انتخاب هایلایتر بر اساس رنگ پوست:

بسته به سبک آرایش و مدل میکاپ خود همچنین سلیقه شخصی هر رنگ هایلایتری را می‌توانید انتخاب کنید اما در یک تقسیم بندی کلی انتخاب بهترین هایلایتر بر اساس رنگ پوست بدین صورت است:

اگر پوستی خیلی روشن دارید: طیف نقره‌ای و رنگ‌هایی مثل یاسی خیلی روشن و یا طیف رنگ مرواریدی پوست شما را درخشان می‌کند.

اگر رنگ پوست شما متوسط یا گندمی است: طیف هلویی یا رزگلد برای شما زیبا است. از هایلایترهای خیلی روشن یا خیلی تیره استفاده نکنید.

اگر رنگ پوست شما تیره متوسط تا زیتونی است: رنگ‌های خیلی روشن برای شما مناسب نیست. تناژ صورتی و هلویی و رنگ‌های گرمی که جلوه طبیعی به پوست شما ببخشد بسیار برای شما زیبا خواهد بود.

اگر رنگ پوست شما زیتونی تا تیره است: رنگ‍های طلایی یا برنزه جذابیت پوست شما را دوچندان می‌کنند.

معرفی بهترین مارک هایلایتر:

هایلایتری که مشاهده می‌کنید از چند نظر پیشنهاد می‌شود، اینکه هم نیاز شما برای هایلایتر و هم کانتور را برطرف می‌کند و دو کاربردی است. هم اینکه این هایلایتر دارای SPF 30  برای محافظت در برابر آفتاب و همچنین روغن آرگان می‌باشد. پایه رنگ این محصول بژ است و وزن آن 14 گرم می‌باشد.

هایلایتر گلدن رز دارای سه رنگ با جلوه‌های زیبا و متفاوت است که برای هر نوع رنگ پوست و همچنین آرایش‌های مختلف کاربرد دارد. این هایلایتر حالت ابریشمی و بافتی روشن روی پوست دارد که باعث درخشانی بیشتر چهره می‌شود.

پالت هایلایتر لورآل دارای چهار رنگ با جلوه مرواریدی و درخشان است که روی پوست سبک است و آرایشی ملایم و طبیعی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این هایلایتر پیگمنت بالایی نیز دارد. این محصول ساخت کشور ایتالیا است. 

برند محبوبت کالستا به معرفی این هایلایتر کالیستا پرداخته که به خاطر عرصه محصولات با کیفیت طرفداران زیادی دارد. محصولات کالیستا دارای استاندارد و فرمولاسیون ویژه و همچنین ترکیبات ویتامینه مغذی برای پوست هستند. این هایلایتر با شاین ملایمی و رنگ زیبایی که دارد جلوه زیبا و طبیعی به چهره شما می‌بخشد.

پالت هایلایتر نیکس با هفت رنگ متنوع، زیبا و ملایم که شما می‌توانید با توجه به سبک آرایش خود هر کدام را به کار ببرید. رنگ‌های زیبا این هایلایتر موجب انعکاس نور و درخشندگی بیشتر چهره شما و برجسته سازی نقاطی مانند گونه و لب می‌شوند.

پالت هایلایتر پودری وارسی در دو رنگ متفاوت با تناژ رنگی سرد که برای افراد با پوست روشن جلوه‌ی زیبا با ماندگاری خوبی ایجاد می‌کند.

این پالت هایلایتر دودگرل نیز جز محصولات پیشنهادی قرار می‌گیرد چون شما با خرید آن هم هایلایتر دارد و هم کانتور و از برخی رنگ‌های آن می‌توانید به عنوان رژگونه نیز استفاده کنید. رنگ‌های محصول بیشتر تناژ هلویی دارند و مناسب یک آرایش ملایم هستند.  این درخشان کننده زیبا کاملا بدون حساسیت و بدون چربی می‌باشد.

هایلایتر کویین مینی با 9 رنگ کاربردی و زیبا یک آرایش درخشان و البته ملایم برای شما به ارمغان می‌آورد. این محصول ماندگاری خوبی دارد و فاقد چربی است. آرایش خود را می‌توانید با رنگ‌های درخشان رزگلد یا برنزش نمایان‌تر کنید و همچنین از آن به عنوان رژگونه نیز استفاده کنید.

پالت هایلایتر چشم با دوازده رنگ مختلف مناسب انواع سبک‌های مختلف آرایشی است. هر دوازده رنگ اکلیلی و براق با جلوه زیبا هستند. از این پالت روی چشم به عنوان سایه نیز می‌توانید استفاده کنید.

پالت هایلایتر ریوال حاوی رنگدانه‌های بسیار زیبا است که درخشندگی فوق‌العاده‌ای  روی پوست ایجاد می‌کند. هایلایتر ریوال بافت بسیار نرم و سبکی دارد و مناسب استفاده روزانه می‌باشد.

عکس زیر نحوه‌ی استفاده صحیح از هایلایتر و کانتور را نشان می‌دهد:

در کدام قسمت‌های صورت از هایلایتر استفاده کنیم؟

هایلایتر برای نمایان کردن نقاط قوت صورت است و بهتر است در قسمت‌های پایین قوس ابرو و نواحی بالای تاج ابرو، روی پل بینی، بالای استخوان گونه، گوشه‌های داخلی چشم و مرکز پلک، میان چانه و بالای لب را هایلایت کنید. چون نور به طور طبیعی به این قسمت‌ها می‌خورد و قسمت ‌های مناسب هایلایت کردن هستند.

تفاوت هایلایتر و کانتور (کانتورینگ) در چیست؟

کانتورینگ با هایلایت کردن متفاوت است. کانتورینگ برعکس هایلایتر که موجب برجسته شدن نقاط قوت است، برای قسمت‌هایی است که می‌خواهیم کوچک‌تر به نظر برسد. در حقیقت کانتورینگ نوعی خطای دید ایجاد می‌کند که باعث پوشاندن عیب‌های صورت می‌شود و تا حدود زیادی فرم صورت را تغییر می‌دهد. در مجموع باعث زیباتر و کامل شدن آرایش شما می‌شود. رنگ کانتورینگ برعکس هایلایتر چند درجه تیره‌تر از رنگ پوست انتخاب می‌شود.

کانتور و هایلایتر هردو متعادل کننده آرایش صورت هستند و به نحوی مکمل هم هستند اما هر کدام به تنهایی نیز قابل استفاده‌اند.

سخن آخر: هر گونه محصولی که قرار است بر روی پوست خود استفاده کنید، از محصولات با کیفیت و مرغوب انتخاب کنید. چون مواد آرایشی روی پوست تاثیر می‌گذارند. با انتخاب یک هایلایتر زیبا آرایش درخشانی را تجربه کنید اما فراموش نکنید در استفاده از هایلایتر زیاده‌روی نکنید چون آن نتیجه مطلوب مورد انتظار را نمی‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - هایلایتر

سلام ... من برای عروسی خواهرم از هایلایتر کرمی استفاده کردم و به شدت جذاب و خوشگل شده بودم ... توصیه می کنم تو مراسم حتما استفاده کنید ... برای بیرون زیاد خوب نیست!

30 شهریور 1401 - 19:57

پاسخ
کانتور قیمت انواع کانتور