معرفی بهترین بالش طبی برای دیسک گردن و خواب( باکیفیت ترین)

راهنمای خرید بهترین بالش طبی برای خواب

از آنجایی که افراد به طور متوسط  30٪ از زندگی خود را در خواب می‌گذرانند، کیفیت خواب تأثیر بسزایی در زندگی آنها دارد. داشتن یک خواب مداوم و آرام، یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سیستم ایمنی قوی، انرژی گرفتن از خواب است. خواب به بدن شما فرصتی برای جوان سازی و ترمیم می‌دهد. کمبود خواب ممکن است منجر به خستگی مفرط ، تغییرات خلقی و در نهایت بیماری شود.

عواملی که باعث خواب راحت می‌شود شامل رژیم غذایی، ورزش، سطح استرس و البته محیط خواب هستند. یک عامل مهم و اغلب نادیده گرفته شده در یک خواب راحت، بالشی است که روی آن می‌خوابید. بالش مناسب می‌تواند به شما احساس آرامش و استراحت را بدهد، به همین دلیل برخی از افراد برای داشتن یک تجربه خواب بیشتر به بالش‌های طبی روی می‌آورند.

اگر گردن درد دارید، شاید این اتفاق در نتیجه استفاده از متکای غیراستاندارد به وجود آمده است. به همین منظور شاید بهتر است بالشی که روی آن می‌خوابید را از نظر ارگونومی چک کنید. ببینید خیلی بلند و یا خیلی کوتاه نباشد. 

معرفی بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

شاید بهتر است بدانید که استفاده از یک بالش خوب و استاندارد چنان تاثیری بر عملکرد خواب شما دارد که حتی بر پف چشمتان هم اثرگذار است. دقت کنید که صبح‌ها با چه حالتی از خواب بیدار می‌شوید، آیا گردن درد، بی‌حسی، احساس ناراحتی در شانه‌ها و یا بازوی خود ندارید؟ اگر این طور است حتما بالش شما استاندارد نیست.

در ادامه تیم چی‌ بگیر بهترین بالش‌ طبی را به شما معرفی خواهد نمود. تا آخر مقاله همراه باشید در قسمت نهایی مقاله پرسش و پاسخ هایی داریم که شاید جواب سوالهای شما در آن نهفته باشد.

بالش طبی مدل Large wave

بالش طبی مدل  Large waveاز جنس مموری فوم است. ابعاد این بالش طبی 48 در 30 در 14 سانتی‌متر است. این مدل بالش دارای روکش بوده و جنس روکش آن از پارچه‌ای با قابلیت شستشوی است. 

از مزایای خرید این بالش طبی باید گفت با استفاده از این بالش ستوان فقرات شما در یک راستا قرار خواهد گرفت. این بالش از دردهای عضلانی ناحیه گردن و شانه پیشگیری به عمل خواهد آورد. حتی این بالش به کمک بیماران مبتلا به کم‌خوابی و بی‌خوابی رفته و از خروپف هم جلوگیری به عمل خواهد آورد. فوم این محصول با کیفیت است.

بالش دور گردنی کد Dr011

از آنجایی که گاهی برای نشستن، رانندگی کردن، انجام کار با کامپیوتر، تلویزیون نگاه کردن، فشار به مهره‌های گردن زیاد می‌شود، بالش دور گردنی می‌تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش و راحتی بیشتری بنمایید.

این محصول جنس پلی‌استر، و دارای روکش است. روکش این بالش دورگردنی از مخمل بوده و قابلیت شستشو دارد . این روکش قابلیت گردش هوا داشته و مناسب برای کاهش فشار از مهره‌های ناحیه گردن است. حتی با استفاده از این محصول جلوگیری از خستگی عضلات گردن پیش خواهد آمد. این بالش ازالیاف بال فایبر تهیه شده، ضدحساسیت، قابل شستشو و دارای طراحی ارگونومیک است.

بالش طبی سنس لاین مدل SL20 مجموعه 3 عددی

بالش طبی سنس لاین مدل SL20 مجموعه 3 عددی مجموعه‌ای است از بالش‌های راحتی چندکاره. این بالش‌های راحتی چندکاره بصورت کاملاً ارگونومی و مطابق با نمونه امریکایی طراحی شده و برای ساخت آنها از فوم پلی پورتان و مموری فوم با دانسیته طبی استفاده شده است.

بالش طبی سنس لاین دارای روکش است. جنس روکش آن پارچه‌ای و قابلیت شستشو دارد. این بالش‌ها بسیار نرم و سبک هستند و دارای اتصالات زیپی و بازشونده نیز هستند. این بالش‌ها دارای آستر سلولزی برای جلوگیری از تعرق با قابلیت استفاده برای افراد مختلف بدون محدودیت سایز و قد است. این مجموعه دارای ساک دستی ضد آب برای حمل و جابجایی آسان است. خرید این محصول به شما کمک می‌کند تا با استفاده همزمان از هر 3 بالش زاویه 120 درجه‌ای بین ستون فقرات، رانها و زانوها بدن در بهترین و آرامبخش‌ترین حالت برای استراحت که به حالت ” بدون جاذبه ” معروف است قرار گیرد

بالش طبی زانکو مدل تنفسی

بالش طبی زانکو مدل تنفسی با ابعاد 10 در 70 در 40 سانتی‌متر است و وزنی حدود 200 گرم دارد. این بالش دارای روکش است و جنس آن هم از پنبه‌ است. این بالش با الیاف هالوفایبر پر شده که قابلیت شستشو به صورت دستی و یا با ماشین لباسشویی را دارد.

با استفاده از این بالش شما خواهید توانست خوابی راحت و عمیق با حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات و جلوگیری از گردن درد را تجربه کنید. 

این بالش از آن جهت ارزش خرید دارد که آسان شستشو می‌شود و سریع خشک می‌شود. از تعرق و گرما جلوگیری کرده . و ایجاد آسایش با دمایی مناسب را براش ما به ارمغان خواهد آورد.

بالش طبی اتللو مدل ProfMed

بالش طبی اتللو مدل ProfMed  دارای کیفیت عالی و با استفاده از مواد پرکننده برای نیازهای متنوع از جمله بهترین پرهای قو، بامبو، پشم خالص دارای مجوز Woolmark انگلیس، نانو الیاف، میکروفیبر، فیبر مهره و مواد ویسکو الاستیک است. 

بالش طبی اتللو متناسب با ارگونومی گردن و ستون فقرات طراحی شده و هنگام خواب از هرگونه آسیب به نواحی مختلف گردن و ستون فقرات جلوگیری می‌کند.

یادآوری می‌شود تمامی افراد می‌توانند( به سبب طراحی خاص بالش) از آن استفاده کنند. این بالش در ابعاد 12 در 40 در 60 سانتی‌متر بوده جنس روکش آن از پنبه بدون قابلیت شستشو است. درواقع روکش این بالش طبی غیر قابل جدا شدن است.

بالش طبی هوشمند مدل Wave Plus Soft

بالش طبی هوشمند مدل Wave Plus Soft با ابعاد 10 در 60 در 40 سانتی‌متر به بازار عرضه شده است. این بالش طبی هوشمند دارای روکشی از جنس پنبه و پلی‌استر بوده و قابلیت شستشوی روکش وجود دارد.

این ببالش نرم باعث کاهش‌ فشار روی گردن می‌شود. همین امر سبب ایجاد خواب بهتر و پیشگیری از سردرد و کمردرد خواهد شد. حتی با استفاده از این بالش هوشمند خر و پف متوقف شده و خوابی آرام را به همراه خواهد داشت. لازم به ذکر است ماده داخلی این بالش از فوم هوشمند و پلی یورتان است.

بالش طبی دکتر شولز کد 032

بالش طبی مموری فوم دکتر شولز کد 032 جزو بالش‌های بسیار خوب و با کیفیت برای نگهداری از سلامت بدن است. این بالش از فوم طبی است که با گرفتن حالت گردن و سر مانع از گردن درد می‌شود و خوابی راحت و آسوده را برای شما به ارمغان می‌آورد. 

این بالش طبی ضد آرتروز و ضد حساسیت است و برای کسانی که کمر درد و درد ستون فقرات دارند بسیار مناسب و باعث تسکین درد آن‌ها می‌شود. ابعاد این بالش مموری فوم 14 در 40 در 60 سانتیمتر بوده و این  بالش طبی مموری فوم دکتر شولز  دارای روکشی از جنس پنبه است که به راحتی از آن جدا می‌شود و مانع گرد

ش هوا در آن نمی‌شود. به‌یاد داشته باشید که در هنگام شست‌وشوی روکش آن حتما از آب سرد استفاده کنید.

 بالش بارداری ایسیز مدل C-SHAPE کد Is3900.2

بالش بارداری ایسیز مدل C-SHAPE کد Is3900.2 از جنس پلی‌استر است. ابعاد این بالش 16 در 60 در 50 است. جنس روکش این بالش از الیاف طبیعی بوده و قابلیت شستشو است. این بالش قابلیت گردش هوا دارد. از آنجایی که در دوران بارداری مادر دچار خستگی ناشی از تغییر شکل بدن می‌شود و از طرفی به خواب کافی جهت رشد جنین خود نیاز دارد. این بالش کمک می‌کند تا مادر بتواند دوران بارداری شیرین‌تر و دوست داشتنی را تجربه کند.

این بالش c شکل ایسیز یک بالش بزرگ است که از سر تا پا را حمایت می‌کند و مادر باردار را در بهترین وضعیت خواب قرار می‌دهد و فشار شکم به ستون مهره‌ها را کاهش می‌دهد. در آغوش گرفتن بالش از تغییر فرم شانه‌‌ها جلوگیری کرده و خستگی شانه‌ها و گردن را کم می‌کند. قرار گرفتن بالش در بین زانوها، لگن را در موقعیت مناسبی قرار می‌دهد و بهترین وضعیت گردش خون، بین قلب، کلیه‌ها و رحم را فراهم می‌کند.

خاطرنشان می‌کنیم این بالش با یک اتصال دکمه، تبدیل به بالش شیردهی خواهد شد و مادر می‌تواند بعد از زایمان، در دوران شیردهی و یا برای کمک به نشستن نوزاد از آن استفاده کند.

بالش طبی کودک زیکلاس مد مدل ZYK-M1

بالش طبی کودک زیکلاس مد مدل ZYK-M1، بالشی مخصوص برای کودکان است. این بالش دارای ابعاد 50 در 30 در 10 سانتی‌متر بوده که روکش نیز دارد. همچنین این روکش قابلیت شستشو هم دارد. به علاوه اینکه این بالش قابلیت گردش هوا نیز دارد. 

بالش طبی کودک زیکلاس، برای تسهیل گردش خون در سراسر بدن کودکان از فوم منحصر به فردی در این بالش استفاده کرده است. همچنین این بالش با جدیدترین متد علمی در طراحی به منظور افزایش جریان هوا و دور شدن گرما از سر و گردن در طول شب طراحی شده و قابلیت هم دما شدن با بدن را دارد. 

همچنین این بالش قابلیت واکنش نسبت به وزن بدن و فرم‌گیری بر اساس تغییر در حالت خواب را نیز داشته و سبب کاهش جست و خیزهای خواب در طول شب خواهد شد. این بالش مناسب و راحت برای مهره‌های پشت گردن و تسکین دهنده درد شانه و پشت با راحت کردن ماهیچه‌های شانه و گردن است. این بالش دارای خاصیت ضد باکتری است. 


در ادامه بخوانید : محافظ تشک: بهترین مارک محافظ تشک ضد آب و ضد حساسیت


در ادامه بخوانید : تشک طبی: خرید و قیمت 10 مدل تشک طبی باکیفیت (یک نفره و دو نفره)

چگونه بهترین بالش را برای گردن درد یا کمردرد انتخاب کنیم؟

 مواردی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • آیا بالش با شکل گردن و ستون فقرات شما مطابقت دارد؟
  • آیا بالش خیلی نرم است یا خیلی سفت؟
  • آیا بالش خیلی بلند است؟

همچنین مهم است که موقعیت خواب خود را در نظر بگیرید. آیا معمولاً به پشت، پهلو یا شکم می خوابید؟ تولیدکنندگان بالش در حال حاضر بالش هایی را تبلیغ می کنند که با وضعیت خواب شما مطابقت داشته باشد، و بسیاری از بررسی ها برای این بالش های خاص بسیار مثبت است.

  • افرادی که به پشت می‌خوابند، یک بالش با ضخامت متوسط می‌خواهند تا سر، گردن و ستون فقرات را در یک راستا قرار دهد.
  • افرادی که به پهلو می خوابند، به بالش کمی ضخیم تر و سفت تر نیاز دارند. درست تراز نگه داشتن ستون فقرات در حالی که به پهلو دراز کشیده اید یک چالش است.
  • افرادی که روی شکم می‌خوابند، چالش‌برانگیزتر هستند زیرا خواب بر روی شکم به خودی خود به کمر شما فشار وارد می‌کند. یک بالش تقریبا صاف بهترین گزینه است.

ترجیحات شخصی و توصیه های پزشک بهترین راه برای یافتن بالش مناسب شماست. با وجود مشکلات کمر و ستون فقرات، درد کمتر و خواب بهتر امکان پذیر است. از این گذشته، ما زمان زیادی را در رختخواب خود می گذرانیم، پس بیایید تا حد امکان آنها را راحت کنیم.

بهترین بالش طبی هوشمند برای دیسک گردن کدام است؟

بالش طبی هوشمند برای دیسک گردن

آیا هر روز صبح با درد در گردن از خواب بیدار می‌شوید؟ گرچه این درد بیشتر در افراد میانسال دیده می‌شود، اما درد گردن می‌تواند هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد. کار بالش شما این است که گردن و سر شما را در ارتفاع مناسب نگه دارد تا از فشار غیرضروری جلوگیری کند. یک بالش خیلی بلند یا کم ارتفاع،  ممکن است باعث آسیب به گردن شما شود، همچنین می‌تواند باعث ایجاد فشار شود زیرا گردن سعی می‌کند عدم پشتیبانی را جبران کند. برای کسانی که از دیسک گردن رنج می‌برند استفاده از یک بالش طبی بسیار ضروری است. 

مزایای خوابیدن بر بالش طبی چیست؟

 همانطور که گفته شد بالش‌های طبی می‌توانند از گردن و ستون فقرات کاملاً محافظت کنند این بالش‌ها سر را در وضعیت مناسبی نسبت به ستون فقرات قرار می‌دهند و مانع از مشکل در کمر و گردن می‌شوند همین امر سبب عدم کوفتگی بدن و کاهش صدمات جسمی خواهد شد.

لازم به ذکر است یک بالش طبی خوب می‌تواند در هنگام خواب سر شما را هم راستا و هم تراز با شانه‌ها نگه دارد به عبارتی سر به عقب، یا به جلو خم نشود.

با استفاده از بالش طبی شما می‌توانید راحت‌تر و بهتر بخوابید. و گردش خون بدن شما بهتر خواهد بود. بالش‌های طبی قابلیت تسکین دردهای شانه و گردن را خواهند داشت. بالش‌ طبی با درست قرار دادن سر بر روی بالش سبب می‌شوند تا مسیر تنفس باز باشد و از خروپف هم جلوگیری به عمل آید. همچنین بالش‌ طبی سبب بهتر شدن گردش هوا شده و از تعرق بیش از حد جلوگیری به عمل می‌آورد.

معایب استفاده طولانی مدت از بالش طبی چیست؟

از آنجایی که استفاده طولانی مدت سبب از بین رفتن کیفیت اولیه بالش شده و بالش فرم خود را از دست می‌دهد، همچنین وجود قارچ و گرد و خاک بر روی این بالش‌ ها توصیه می‌شود قبل از ده سال این بالش‌ ها تعویض شوند.

آیا بالش‌ طبی برای بارداری نیز مناسبند؟

بله، دونوع بالش طبی برای دوران باردرای وجود دارد یک نوع برای 3 ماهه دوم و نوع دیگر برای 3 ماهه سوم. در 3 ماهه دوم که مادر به پهلو می‌خوابد می‌تواند از آن بالش برای زیرشکم خود استفاده نماید و نوع بالش دیگر که مناسب برای 3 ماهه سوم است. برای کاهش کمردرد مناسبند این نوع بالش در بین زانو نیز قرار می‌گیرند. برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین بالش بارداری کلیک کنید. 

نکته پایانی: 

بالش‌ طبی از هر نوع که باشند با توجه به ماهیت و ساختار تولیدشان قرار است از گردن، زانو، کمر، عوارض نشستن زیاد، کاهش عوارض بارداری، کاهش اثرات ناشی از انحنای ستون فقرات، کاهش آنتی رفلاکس بزرگسالان و .... محافظت به عمل آورد. بنابراین نحوه نگهداری و عملکرد صحیح آنها را یادبگیرید. بهترین نوع بالش را برای خود تهیه نماید. ممکن است بهترین نوع این مدل بالش با قیمت بالا عرضه شود. اما شاید تهیه بالش طبی، کمی گران قیمت‌تر و ارزشمندتر، در حفظ سلامت شما تاثیر شگرفی داشته باشد.کیفیت برندهای خوب را دست کم نگیرید.

در این نوشتار از چی بگیر سعی کردیم شما را با بهترین مارک بالش طبی آشنا کنیم، امیدواریم توانسته باشیم کمک کوچکی در حفظ سلامتی شما باشیم. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.