تبلت لنوو، مقایسه، قیمت و مشخصات بهترین تبلت لنوو( پرفروش ترین)

معرفی بهترین تبلت لنوو

لنوو انواع مختلفی از تبلت ها را تولید کرده با سیستم‌عامل‌های اندروید یا ویندوز کار می‌کنند و شما می‌توانید برحسب نیازی که دارید از بین آن‌ها انتخاب کنید. این تبلت‌های لنوو که قرار است ما به شما معرفی کنیم جز بهترین تبلت‌های لنوو هستند.

لنوو علاوه بر تولید کامپیوترهای شخصی به عرصه تولید تبلت‌های اندروید و ویندوز هم واردشده و درعین‌حال که برخی از تبلت‌های آن برای انجام کارهای حرفه‌ای مناسب هستند، بعضی از آن‌ها هم تنها برای دیدن فیلم یا کارهای سبک مناسب‌اند. لازم است یادآوری کنم که محدوده قیمت این لپ تاب‌ها هم بسیار مناسب است، فرقی نمی‌کند چه 200 هزار تومان داشته باشید یا 20 میلیون تومان. حتماً می‌توانید یک تبلت در محصولات لنوو پیدا کنید.

هرکدام از تبلت‌هایی که ما اینجا معرفی می‌کنیم، با بررسی نکات ریز آن همراه است که می‌توانید برای یافتن اطلاعات جزئی از تبلت دلخواه خود به توضیحات مربوط به آن مراجعه کنید.

اگر به دنبال برندهای دیگر هستید، می‌توانید به فهرست بهترین تبلت‌ سامسونگ مراجعه کنید.

معرفی بهترین تبلت لنوو

تبلت لنوو مدل Tab Yoga Duet 7i-CoreI7 ظرفیت 512 گیگابایت

مارک تجاری Lenovo's Yoga معمولاً با لپ‌تاپ‌های خود معروف است که لولای انعطاف‌پذیرتری دارند. این شرکت با ترکیب ویژگی‌های لپ‌تاپ‌های خود، اخیراً تبلت های هوشمند یوگا را طراحی و به بازار عرضه کرده که کاربری‌های منحصربه‌فردی هم دارد. دارای پایه نگه‌دارنده‌ای است که علاوه بر اینکه می‌توانید آن را به‌راحتی روی یک سطح قرار بدهید، با چرخاندن پایه می‌توانید آن را آویزان کنید. همین‌طور باتری و دکمه خاموش و روشن آن در یک سمت و بلندگوی آن در سمت دیگر قرارگرفته است.

این شرکت چینی به دلیل تجربه خوبی که اندروید ایجاد می‌کند و بسیاری از آن استقبال می‌کنند، روی قالب بیرونی آن خیلی کارنکرده است. آنچه باعث هوشمند سازی Yoga Smart Tab می‌شود، حالت دستیار گوگل (Google Assistant) است که تبلت شما را به یک وسیله مجهز به دستیار قابل‌حمل تبدیل می‌کند. دو موردی که ما را ناامید کرد عملکرد متوسط آن بود و اینکه پشتیبانی از فیلم‌های HD در Netflix را ندارد. هرچند برای بسیاری از ما دسترسی به نتفلیکس غیرممکن است، مشکل بزرگی به حساب نمی آید، هرچند امیدوارم که لنوو مورد دوم را در نسخه بعدی ارتقا دهد.

تبلت لنوو مدل Tab Yoga Duet 7i-CoreI5 ظرفیت 256 گیگابایت

تبلت لنوو مدل Tab M10 TB-X606X ظرفیت 64 گیگابایت

ما تبلت M10 را با مدل P10 مقایسه کردیم، چراکه شباهت‌های زیادی به هم دارند. تبلت Lenovo Tab M10 کمی پایین‌تر از Tab P10 قرار می‌گیرد، اما دارای مشخصات یکسانی با یکدیگر هستند و تقریباً می‌توان گفت که تصمیم‌گیری بین این دو مدل را کمی سخت می‌کند. در مورد شباهت این دو مدل، ابتدا باید از شباهت ظاهری، یعنی اندازه و وضوح نمایشگر آن‌ها صحبت کنیم و چیپست اسنپدراگون آن‌ها که یکسان است. برخلاف P10، پشت تبلت M10 به‌جای جنس شیشه‌ای، فلزی است که بااین‌حال در دستان شما احساس خوبی دارد.

آنچه باعث اختلاف قیمت آن‌ها شده است، ظرفیت کم RAM در 2 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی داخلی 16 گیگابایتی آن است. M10 به‌جای 4 بلندگو، فقط با دو بلندگو کار می‌کند که خیلی هم خوب نیستند و دوربین‌های آن نیز دارای ویژگی مشابه هستند. ظرفیت باتری کمتر از 4850 میلی‌آمپر ساعت نیز به معنای پایین بودن عمر باتری است. آنچه کاملاً مشابه است، تجربه اندروید عالی آن می‌باشد.

بازهم: تبلت Lenovo Smart Tab M10 و Tab M10 تقریباً یکسان هستند. ما اتصال اسپیکر اضافی Smart Tab M10 را آزمایش نکردیم.

تبلت لنوو مدل TAB M8 8505X ظرفیت 32 گیگابایت

تبلت های 8 اینچی زیادی در بازار وجود ندارد، اما لنوو یکی از معدود برندهایی است که تبلت با صفحه‌نمایش 8 اینچی تولید می‌کند. این شرکت سال گذشته Tab M8 را برای آن دسته از مشتریانی که به دنبال تبلت های با صفحه‌نمایش بین 7 تا 10 اینچی بودند تولید کرد. این تبلت دارای بدنه فلزی است، چیزی که معمولاً خیلی کم پیش می‌آید که با بودجه‌ای حدود 3 میلیون تومان بتوان چنین چیزی پیدا کنیم. لنوو امتیاز کاملی در این محدوده به دست آورده است. صفحه‌نمایش عالی آن، که می‌توانید ویدئوها را باکیفیت HD یا FHD ببینید. البته نتفیلیکس را پشتیبانی نمی‌کند.

برای کسانی که طرفدار اندروید هستند، تبلت M8 هم مانند اکثر تبلت ها دارای Android 9 Pie هستند باحالت مخصوص کودکان که امکان دسترسی به محتوای مناسب کودکان شما را فراهم می‌کند. باتری این تبلت بر اساس تجربه کاربران آن، بسیار عالی بوده، درحالی‌که درگاه micro USB آن ما را کمی ناامید کرد. دوربین جلوی آن‌هم چندان خوب نبود. تبلت Tab M8 باهدف مجموعه‌ای متفاوت از کاربران طراحی‌شده است که همراه با بدنه جمع‌وجور به عملکرد خوب و باتری قوی نیاز دارند، درحالی‌که مواردی مانند کیفیت دوربین برای آن‌ها در اولویت دوم قرار دارند.

تبلت لنوو مدل TAB M7 7305X ظرفیت 32 گیگابایت

اگر به دنبال تبلتی هستید که گاه‌به‌گاه از آن استفاده کنید، تبلت Lenovo Tab M7 انتخاب خوبی خواهد بود. این مدل یکی از جدیدترین تبلت های این شرکت است و تجربه سیستم‌عامل تمیز و بدون نرم‌افزارهای مزاحم و پرمصرف را ارائه می‌دهد. شما امکان انتخاب دارد که مدلی را با سیستم‌عامل Android 9 Pie Go Edition یا Android Pie استاندارد داشته باشید که البته کمی اختلاف هزینه بین این دو مدل، آن‌هم به خاطر عملکرد داخلی آن وجود دارد. باوجود قیمت ارزان، لنوو در کیفیت ساخت کم نگذاشته و از فلز برای قالب بیرونی استفاده کرده است.

ما متوجه شدیم که نمایشگر آن بسیار خوب است، به‌خصوص اگر تمام‌کاری که می‌خواهید انجام دهید تماشای فیلم یا وبگردی است. باتری آن در آزمایش استاندارد ما بیش از 10 ساعت دوام آورد و از نسخه قبلی و حتی Amazon Fire 7 پیشی گرفت. اگر قصد استفاده از برخی برنامه‌های سخت‌افزاری مانند بازی‌ها، به‌علاوه دوربین‌ها و بلندگوهای آن را دارید، پیشنهاد نمی‌کنیم این تبلت را تهیه کنید.

تبلت لنوو مدل TAB M7-7305X ظرفیت 16 گیگابایت

تبلت لنوو مدل Tab E7 TB-7104F ظرفیت 8 گیگابایت

اگر قرار نیست از تبلتی استفاده کنید که عملکرد بالا و حرفه‌ای داشته باشد، لنوو درواقع دستگاهی ساخته که متناسب با صورت‌حساب شما باشد. تبلت E7 یک نسخه پایین‌تر از E10 است و ازلحاظ قیمت در رده Amazon Fire قرار دارد. با چنین قیمت‌های پایین، نمی‌توان انتظار زیادی از یک تبلت به‌جز صرفاً قابل‌استفاده بودن داشت و این محصول دقیقاً همان کار را انجام می‌دهد.

باوجود نداشتن پنل IPS، نمایشگر 7 اینچی آن برای استفاده‌های ساده مناسب است. این مدل از پردازنده MediaTek با رم 1 گیگابایتی استفاده می‌کند اما عملکرد آن به‌طور شگفت‌انگیزی قابل‌قبول است؛ خصوصاً به دلیل Android 8.1 Oreo Go Edition که از منابع کمتری استفاده می‌کند. این تبلت دو دوربین دارد و هر دو زیاد خوب نیستند و همچنین عمر باتری آن نیز همین‌طور است. البته اگر کمی بیشتر هزینه کنید، مدل‌های بهتری می‌توانید بخرید.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 330 - E

تبلت IdeaPad D330 که لنوو آن را منتشر کرده است، به‌طور مستقیم با سرفیس گو (Surface Go) رقابت می‌کند و درواقع با قیمت کمتر آن را شکست می‌دهد؛ اما برای بردن در رقابت با آن تغییر زیادی نکرده، تنها مواردی که متوجه شدیم استفاده از پلاستیک به‌جای فلز و کیفیت بلندگوها بود، علاوه بر این گزینه اصلی RAM 2 GB همراه با یک صفحه‌کلید جداشونده که می‌تواند تبلت را به لپ‌تاپ تبدیل کند.

این دستگاه را می‌توانید با صفحه‌نمایش HD یا Full HD تهیه کنید. مدلی که ما با چیپست چهار هسته‌ای Intel Pentium Silver N5000 آزمایش کردیم، به دلیل دو هسته اضافی، عملکرد چندهسته‌ای بهتری نسبت به Surface Go ارائه می‌دهد. سه پورت USB دارد و حتی می‌توانید با LTE یک مدل تهیه کنید. در بررسی ما از باتری، این تبلت به 11.5 ساعت کار دست‌یافت که در سطح ویندوز درجه‌یک است.


در ادامه بخوانید : بهترین تبلت سامسونگ در سال 2022


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین مدل تبلت سامسونگ و اپل (قیمت روز)

تبلت لنوو با سیستم‌عامل ویندوز

ویندوز 10 مایکروسافت یک سیستم‌عامل بسیار تطبیق پذیر است زیرا تجربه کامل کلاس دسکتاپ را ارائه می‌دهد و در صورت لزوم از قابلیت‌های تبلت محور نیز پشتیبانی می‌کند. تبلت های مدرن ویندوز بسیار سبک‌تر هستند و حتی می‌توانند از پردازنده‌های Intel Core برای عملکردی مشابه لپ‌تاپ استفاده کنند. دو مدل تبلت لنوو مجهز به ویندوز می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی باشند که یکی از آن‌ها را بررسی کردیم.

تبلت لنوو با سیستم‌عامل اندروید

این شرکت چینی تبلت‌های اندرویدی بیشتری نسبت به سیستم‌عامل ویندوز تولید کرده است. درواقع تبلت‌های اندرویدی لنوو مشتریان گسترده‌تری را مخاطب قرار داده است و به‌عنوان یک وسیله سرگرم‌ کننده برای خانواده یا یک تلفن همراه با صفحه‌نمایش بزرگ کاربرد بیشتری دارد. البته لنوو برای همه مناسب است و حتماً یک مورد مناسب برای خودتان در فهرست زیر پیدا خواهید کرد.


در ادامه بخوانید : تبلت ارزان: معرفی 7 تبلت ارزان و باکیفیت

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.