هارد اکسترنال چیست؟ معرفی بهترین برند هارد اکسترنال (باکیفیت ترین)

هارد دیسک اکسترنال چیست؟

یکی از بهترین راهکارهای حفظ اطلاعات نگه‌داری آن‌ها در هارد دیسک اکسترتال است. توصیه می‌کنیم برای مراقبت و حفظ اطلاعات خود یک هارد اکسترنال باکیفیت خریداری کنید. در این مقاله برایتان خواهیم گفت که به هنگام خرید هارد دیسک اکسترنال به چه مواردی دقت کنید و در پایان به معرفی بهترین برند هارد اکسترنال می‌پردازیم. چنانچه به دنبال خرید یک هارد مناسباکسترنال خوب و ارزان هستید و در انتخاب خود مردد هستید، با این مقاله از سایت چی‌بگیر با ماهمراه باشید.

معرفی بهترین مارک هارد اکسترنال

هارد دیسک اکسترنال توشیبا مدل CANVIO FLEX ظرفیت 4 ترابایت

ظرفیت این هارد ۴ ترابایت بوده و سازگاری بسیار بالایی داشته و قابل حمل است. برای استفاده از این هارد به آداپتور USB نیازی نخواهید داشت. سایز هد آن ۲.۵ اینچ بوده و در مقابل آب مقاوم نیست ولی درباره خش مقاوم است.

این هارد سازگاری بالایی با انواع تبلت اپل، سامسونگ، لنوو، آمازون، گوگل، رایانه‌های شخصی و رایانه‌های مک دارد.

هارد دیسک اکسترنال ای دیتا مدل HC660 ظرفیت 2 ترابایت

این هارد دیسک اکسترنال باسیم دارای ۲ ترابایت حافظه بوده و به شدت برای افرادی که تمایل به نگه‌داری فیلم و فایل‌های سنگین دارند، مناسب است. ضخامت آن ۹.۶ میلی‌متر بوده به شدت ابعاد مورد قبولی دارد. اگر به دنبال هاردی با ظاهری شیک و متفاوت هستید این هارد  با سایز هد ۲.۵ اینچ  و نوع رابط USB3.0  گزینه مناسبی است.

این هارد در مقابل گرد و غبار مقاوم بوده و در مقابل ضربه‌، شوک‌ و لغزش مقاومت ندارد و به جرئت می‌توانیم بگوییم که با تمامی سیستم عامل‌ها سازگاری دارد.

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A60 ظرفیت 2 ترابایت

این هارد دارای ظرفیت ۲ ترابایت بوده و در مقابل سطوح از ارتفاع  ۱۲۲ سانتی‌متری مقاوم بوده  و در مقابل  آب نیز مقاوم است. به راحتی می‌توانید این هارد اکسترنال را با خود حمل کرده و اطلاعات خود را در آن ذخیره سازی کنید. سرعت انتقال داده در این هارد ۵ گیگابایت در ثانیه و ۴۸۰ مگابایت در ثانیه بوده و پورت آن USB3.0 و USB2.0 است و با تمام سیستم‌های عامل سازگاری مناسبی دارد.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفیت 2 ترابایت

این محصول برند وسترن هد ۲.۵ اینچی داشته و ظرفیت ذخیره‌سازی آن ۲ ترابایت است. وزن بسیار سبکی داشته و ابعاد منحصر به فرد و کوچکی دارد. طرح آن ساده و شیک بوده و دارای قابلیت بکاپ گیری دستی است.

این محصول سازگار با تمامی کامپیوترها و سیستم‌های عمل مختلف بوده  و رابط USB3.0 داشته و ۵ گیگابایت بر ثانیه اطلاعات را انتقال می‌دهد.

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت 4 ترابایت

با خرید این هارد دیسک یک آرشیو کوچک و منحصر به فردی خواهید داشت که قابلیت ذخیره‌سازی ۴ ترابایت را دارد. درگاه USB3.0 داشته و به شدت شکیل و زیباست. سایز هد آن ۳‌.۵ بوده و فاقد باتری است و منبع تغذیه آن آداپتور برق است.

هارد اکسترنال اپیسر مدل AC632 ظرفیت 2 ترابایت

ظرفیت ذخیره سازی این هارد ۲ترابایت بوده  و USB3.1 داشته و به کامپیوتر نیز متصل می‌شود. اگر  به دنبال یک هارد دیسک اکسترنال مقاوم در برابر ضربه هستید پیشنهاد ما برایتان این هارد دیسک است.

سرعت انتقال اطلاعت بالای این هارد موجب محبوبیت آن شده است و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد.


در ادامه بخوانید : معرفی و خرید بهترین هارد اینترنال (ارزان ترین)

برای خرید بهترین برند هارد اکسترنال به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

خرید و قیمت انواع هارد اکسترنال

قبل از اینکه  برای خرید هارد اکسترنال اقدام کنید باید از خود سوال کنید که تا چه میزان حاضر به هزینه کردن برای هارد اکسترنال هستید، و سپس با توجه به بودجه‌ای که دارید برای خرید اقدام کنید. برای خرید هارد اکسترنال توجه به نکات و موارد زیر لازم و ضروری است.

توجه به ظرفیت ذخیره‌سازی هارد اکسترنال

مسلما ضروری ترین مشخصاتی که هنگام خرید هارد باید در نظر گرفت فضای ذخیره سازی است. اگر دستگاهی با سرعت بالا با رمزگذاری و دسترسی از راه دور خریداری کنید، اگر ضرفیت ان به اندازه ایی نباشد که تمام داده های شما را ذخیره کند، فایده ای ندارد.

چه اندازه درایو خارجی مناسب است؟

این به شما بستگی دارد.هارد های اکسترنال معمولا در ظرفیت‌های ۵۰۰ گیگابایت، ۱ ترابایت و ۲ ترابایت موجود بوده و به فروش می‌روند. برخی از افراد بر این تصور هستند که هارد ۱ ترابایتی به هیچ‌عنوان پر نمی‌شود، در صورتی که پس از خرید متوجه اشتباه خود شده و می‌گویند کاش هارد با ظرفیت ذخیره‌سازی بالا می‌خریدیم.

به این نکته توجه داشته باشید که قرار است در هارد اکسترنال خود چه محتوای ذخیره‌سازی کنید و با توجه به این مسئله فضا و ظرفیت ذخیره‌سازی آن را انتخاب کنید، توصیه ما برای شما خرید هارد اکسترنال ۲ ترابایتی است که به سختی پر می‌شود.

سرعت انتقال اطلاعات

یک هارد اکسترنال خوب هاردی است که علاوه‌ بر ظرفیت بالا سرعت انتقال اطلاعات آن نیز بالا باشد. برای تشخیص سرعت انتقال اطلاعات باید به دو فاکتور مهم دقت داشته باشید که عبارت اند از:

تکنولوژی  ذخیره‌سازی

هارد دیسک‌ های اکسترنالی که SSD هستند نسبت به HDD ها سرعت بیشتری در انتقال‌ داده‌ها دارند. لازم به ذکر است که SSD ها کمتر در معرض خرابی بر اثر جابه‌جایی و حمل قرار گرفته و برعکس آن‌ها SDDها  ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار بالایی دارند‌.

درگاه‌ها

نحوه پشتیبانی هارد اکسترنال از درگا‌ه‌های اتصال تاثیر بسیار زیادی به روی سرعت انتقال اطلاعات دارد. معمولا هارد اکسترنال از درگاه USB  برای انتقال استفاده می‌کنند. از جمله رایج‌ترین درگاه‌های هارد دیسک اکسترنال به موارد زیر می‌توانیم اشاره کنیم:

  • USB 2.0
  • USB 3.0
  • USB 3.1 

لازم به ذکر است هارد اکسترنالUSB 3.0 قادر به جا‌به‌جایی اطلاعات تا ۴۰ گیگابایت بر ثانیه را داشته و به شدت مناسب است‌، به هنگام خرید  هارد دیسک اکسترنال به این موارد حتما توجه داشته باشید.

 قابلیت حمل و دوام هارد

اگر جزء افرادی هستید که تمایل به همراه داشتن هارد به صورت مداوم با خود را دارند، به مسئله حمل هارد دقت کنید. در این شرایط باید به دنبال هارد دیسک‌هایی با وزن نسبتاً سبک‌تر باشید. حافظه‌های SSD در این مواقع انتخاب مناسبی هستند‌ و دوام بیشتری نسبت به سایر هاردها دارند.

امنیت هارداکسترنال

ممکن است اطلاعاتی که در هارد ذخیره می‌کنید برای شما حائز اهمیت بوده و بسیار شخصی باشد، در این صورت باید هارد دیسک اکسترنالی را انتخاب کنید که امنیت بالایی داشته و قابلیت رمزنگاری داشته باشد. معمولا برخی از هاردها از نظر سخت‌افزاری دارای این قابلیت بوده و در بازار عرضه می‌شوند.

توجه به گارانتی هارد اکسترنال

هاردی که خریداری می‌کنید باید دارای گارانتی و ضمانت‌نامه خرید باشد‌. معمولا هارد اکسترنالی که دارای گارانتی است، کیفیت بهتری داشته و در صورت بروز مشکل هیچ‌گونه نگرانی نخواهید داشت‌.


در ادامه بخوانید : باکس هارد چیست؟ خرید انواع قاب هارد (بهترین قیمت)


در ادامه بخوانید : معرفی و خرید بهترین هارد اینترنال (ارزان ترین)

تفاوت هارد SSD و HDD چیست؟

درایوهای خارجی در دو نوع هارد دیسک و SSD ارائه می شوند. هر دوی آنها کارها را کاملا متفاوت انجام می دهند، اما در اصل، SSD ها سریعتر از HDD ها هستند. همچنین SSD ها نیز گران تر هستند. هارد دیسک ها (دیسک سخت) از دیسک های مغناطیسی چرخان برای ذخیره داده ها استفاده می کنند. هدهای خواندن/نوشتن در صورت لزوم این داده ها را تغییر می دهند، بنابراین شما صداهای چرخشی نمادین آنها را می شنوید. SSD ها (درایوهای حالت جامد) از ترانزیستورهای گیت کوچک در سلول ها استفاده می کنند که می توانند بر اساس پالس های الکتریکی روشن یا خاموش شوند. آنها هیچ قطعه متحرکی ندارند.

SSD ها در بسیاری از موارد به طور قابل توجهی سریعتر از HDD هستند، اما بسیار گران هستند. هارد دیسک‌ ها ارزان‌تر هستند، اما همچنین بزرگ‌تر، کندتر و راحت‌تر آسیب می‌بینند. برای درایوهای خارجی، سریع‌ترین و بادوام‌ترین درایو را از یک SSD دریافت خواهید کرد. 

هارد SSD هارد HDD
سرعت بالا سرعت پایین تر
قیمت بالاترهارد HDD ارزان تر است
بدون سر و صدا صدای چرخش آن را می شنوید
لرزش نداردبرخی از انواع آنها دارای لرزش است.

سخن پایانی: خرید هارد اکسترنال با قیمت مناسب و انتخاب بهترین مارک‌ هارد اکسترنال یکی از مهم‌ترین دغدغه افرادی است که به صورت مداوم به اطلاعات و فایل‌های کاری و... نیازمند هستد. در این مقاله تعدادی از بهترین هارد اکسترنال را برایتان معرفی کرده و گفتیم که به هنگام خرید به چه فاکتورهای مهمی دقت داشته باشید.

با توجه و دقت کافی به نکات گفته شده می‌توانید بهترین هارد اکسترنال را خریداری کرده و برای مدت‌ها از بابت داده‌ها و ذخیره‌سازی اطلاعات خود آسوده خاطر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.