بهترین مدل بالش شیردهی و طرز استفاده از بالش شیردهی

بهترین بالش بارداری و طرز استفاده صحیح از بالش بارداری

یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌ای که هر مادر در طول زندگی خود تجربه می‌کند دوران شیردهی به فرزند است. معمولا افرادی که اولین فرزندشان متولد می‌شود تجربه کافی در زمینه شیردهی نوزاد نداشته و این مرحله از زندگی برایشان دشوار است. اگر ماه‌های پایانی دوران بارداری خود را سپری می‌کنید و یا فرزند شما به تازگی متولد شده و برای شیردهی او با مشکل مواجه شده‌اید، توصیه می‌کنیم که همراه ما باشید.

در این مقاله از سایت چی‌بگیر می‌خواهیم بهترین مدل بالش شیردهی را برایتان معرفی کرده  و طرز استفاده از بالش شیردهی را برایتان بیان کنیم. توصیه می‌کنیم همراه ما باشید زیرا تعدادی از بهترین مارک بالش‌ شیردهی را برایتان معرفی خواهیم کر

بالش شیردهی چیست؟

بالش شیردهی یکی از ابزارهای مهمی است که توصیه می‌کنیم به هنگام خرید سیسمونی آن را از قلم نیندازید. بهترین مدل بالش شیردهی به گونه‌ای طراحی شده است که مادر به راحتی قادر به شیر دادن فرزند نوزاد خود باشد و از طرفی نوزاد نیز با نهایت آرامش از شیر مادر تغذیه کند.

بالش شیردهی از جمله مهم‌ترین لوازمی است که در طول شبانه روز باید بارها از آن استفاده کنید، بنابراین لازم و ضروری است که به هنگام خرید در انتخاب بهترین بالش شیردهی دقت داشته باشید. در ادامه برایتان در این مورد بیشتر خواهیم گفت.

مزایای استفاده از بالش شیردهی:

مزایای بالش شیردهی
در هنگام شیردهی هم شما و هم کودکتان راحت خواهید بود، به خصوص اگر زایمان شما از طریق سزارین باشد.
رفلاکس را در کودکان تسکین می دهد، بیشتر نوزادان از قولنج رنج می برند، بسیار بدخلق می شوند. بالا نگه داشتن سر کودک در حین شیر دادن باعث آرامش او از رفلاکس می شود. هنگامی که از بالش شیردهی استفاده می کنید، سر کودک در موقعیت مناسبی قرار می گیرد تا ناراحتی های ناشی از رفلاکس کاهش یابد.
 در هنگام تغذیه با شیشه کمک می کند، هنگام استفاده از بالش شیردهی، سر کودک شما به خوبی حمایت می شود و این به او کمک می کند تا به راحتی با شیشه شیر تغذیه شود.
برای نوزادان بزرگتر قابل استفاده است،  پس از هفته های اولیه، شیردهی برای شما و کودکتان آسان تر می شود و ممکن است دیگر به بالش شیردهی نیاز نداشته باشید. با این حال، هنوز هم می تواند مفید باشد. هنگامی که کودک شروع به حرکت کرد، بالش شیردهی می تواند به عنوان تکیه گاه نشستن عمل کند.

معرفی بهترین مدل بالش شیردهی

بالش شیردهی دی روحه مدل Feeding Pillow

بالش شیردهی دی روحه مدل Feeding Pillow

ابعاد این بالش شیردهی دی روحه 50×14×25 سانتی‌متر بوده و الیاف داخلی آن پلی استرو جنس آن از پنبه است. این بالش شیردهی قابلیت شست و شو داشته و طراحی آن به شدت ارگونومیک است و مادر و کودک به راحتی قابلیت سازگاری با آن را دارند.

بالش شیردهی دی روحه مدل شوالیه کوچولو

بالش شیردهی دی روحه مدل شوالیه کوچولو

از این بالش شیردهی می‌توانید برای نوزادان تازه متولد شده تا سن ۲۴ ماهگی استفاده کنید. ابعاد این بالش شیردهی 60×70×20 سانتی‌متر است و وزن آن ۱۱۰۰ گرم است. 

الیاف داخلی این بالش از پلی استر بوده و قابلیت شست و شو در ماشین لیاسشویی را دارد و جنس آم از پنبه اصل است. کودک شما به راحتی به کمک این بالش قادر به خوردن شیر مادر خواهد بود.

بالش شیردهی مدل Scrat

بالش شیردهی مدل Scrat

این بالش شیردهی دارای دو بالش است که ابعاد بالش کوچک 11×22×31 سانتی‌متر و بالش بزرگ‌تر دارای ابعاد 12×31×49 میلی‌متر است و الیاف داخلی آن پلی‌استر بوده و جنس آن از پارچه‌ است. توجه داشته باشید که این بالش را به هیچ عنوان با ماشین لباس‌شویی نشویید‌.طراحی این بالش به شدت ارگونومیک بوده و بالش‌های آن قابل جداسازی است.

بالش شیردهی جولی بی بی مدل bs14

بالش شیردهی جولی بی بی مدل bs14

از این بالش شیردهی می‌توانید برای گروه‌هاس سنی 0 تا 24 ماهگی استفاده کنید و جنس آن از پنبه است. توجه داشته باشید که می توانید این بالش شیردهی را به صورت دستی و حتی در ماشین لباس‌شویی بشیویید و کاملا ضدباکتری و آلرژی است.

ست بالش شیردهی مدل Bal 112 به همراه بالش محافظ

ست بالش شیردهی و بالش محافظ یک ست بسیار کاربردی برای مادران است. از این ست می‌توانید تا 24 ماهگی کودک استفاده کنید. جنس این ست از پارچه نخی و مناسب برای نوزدان است.

بالش شیردهی هلوبیبی مدل 2132.2

بالش شیردهی هلوبیبی با طراحی خاص و زیبابیش می‌تواند انتخاب مناسبی برای کودک شما باشد. جنس این بالش شیردهی نخ است و داخل آن بوسیله الیاف پر شده است. این بالش زیبا و خاص قابلیت شستشو در لباسشویی را دارد. 

ست بالش شیردهی ایسیز طرح پلک کد Is521.3 به همراه کاور شیردهی

ست بالش شیردهی ایسیز یکی از باکیفیت ترین گزینه‌های پیشنهادی ما برای شماست. از این بالش تا دو سالگی کودک می‌توانید استفاده کنید.این بالش شیردهی پنبه ایی است و بوسیله‌ی پلی استر پر شده است. 


در ادامه بخوانید : کدام مدل بالش بارداری بهتره؟ راهنمای خرید بهترین بالش بارداری

برای خرید بالش شیردهی به چه نکاتی دقت کنیم؟

بالش شیردهی چه مدلی خوبه؟

برای خرید بالش شیردهی مناسب باید به نکات و فاکتورهای مهمی دقت داشته باشید، از جمله مهم‌ترین نکات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

طرز استفاده از بالش شیردهی

مدل و نوع بالش‌ شیردهی

بالش‌های شیردهی متنوع و مختلفی در بازار وجود دارند که می‌توانید متناسب با نیاز خود آن‌ها را خریداری کنید‌ مثلا برخی از آن‌ها به شکل دایره، بیضی و یا مستطیلی هستند.

ابعاد و اندازه بالش شیردهی

ابعاد و اندازه بالش شیردهی که خریداری می‌کنید باید به گونه‌ای باشد که کودک به روی آن راحت باشد، به عنوان مثال متناسب با قد و ابعاد نوزاد شما باشد. برخی از بالش‌های شیردهی قابلیت تنظیم اندازه داشته و زمانی که کودک شما رشد کرد می‌توانید سایز آن را تغییر بدهید‌. برخی از بالش‌های شیردهی قابلیت تاشدن داشته و به راحتی می‌توانید آن را در مهمانی‌ها و مسافرت نیز به همراه داشته باشید.

جنس بالش شیردهی نوزاد

بالش شیردهی باید به اندازه کافی نرم باشد و البته لازم به ذکر است که میزان نرمی آن نباید به گونه‌ای باشد که کودک در آن فرو رفته و از سینه مادر دورتر شود. جنس بالش شیردهی باید به گونه‌ای باشد که به سلامت کودک آسیبی وارد نکرده و از طرفی باکتری و میکروب‌ها را جذب نکند. توجه داشته باشید که نوزادان ممکن است دچار ریفلاکس شده و شیر خورده شده را بالا بیاورند. در نتیجه مادر مجبور به شست و شوی بالش شیردهی خواهد بود و باید بالش شیردهی به گونه‌ای ساخته و طراحی شده باشد که به هنگام شست و شو تغییر حالت ندهد.

طراحی و وزن مناسب بالش شیردهی

بهتر است که مادران فرزند نوزاد خود را به صورت نشسته شیر دهند و از شیردهی به صورت درازکش خودداری کنند، زیرا ممکن است به هنگام شب مادر به خواب رفته و منجر به خفگی کودک شود. رنگ و طراحی بالش شیردهی باید کاملا متناسب بوده و از طرفی وزن سبکی داشته باشد که استفاده از آن برای  مادر دشوار نباشد.

با توجه به نکات گفته شده می‌توانید بهترین بالش شیردهی نوزادان را خریداری کرده و از تجربه شیردهی فرزند خود نهایت رضایت را داشته و لذت ببرید. در ادامه طرز استفاده از بالش شیردهی را برایتان شرح می‌دهیم، همراه ما باشید.

طرز استفاده از بالش شیردهی چطور است؟

طرز استفاده از بالش شیردهی

  • نحوه‌ی استفاده از بالش‌ شیردهی به نوع و مدل آن‌ها بستگی دارد. برخی از بالش‌های شیردهی به شکل حرف لاتین C بوده و دور گردن کودک تازه متولد شده قرار می‌گیرند. برخی نیز به شکل O بوده و دور تا دور کودک را فرار می‌گیرند. اگر شیرهی به صورت دراز کشیده برای شما آسان‌تر است، نگران نباشید زیرا بالش شیردهی مناسبی برای شما نیز وجود دارد.
  • نحوه‌ی استفاده از بالش شیردهی به این صورت است که بالش را به روی پاهای خود قرار داده و سپس کودک خود را به روی بالش قرار می‌دهید، توجه داشته باشید که  نوک پستان شما باید درست مقابل دهان کودک قرار گرفته و شیردهی را شروع کنید. به این نکته دقت کنید که حجم سینه شما نباید به روی صورت کودک شما قرار گرفته و تنفس را برای کودک دشوار و غیرممکن کند. تنها قسمت نوک سینه باید در دهان کودک قرار بگیرد و کودک وزن سینه را به روی خود حس نکند.  برخی از بالش‌ شیردهی دارای بندهایی هستند که می‌توانید با وصل کردن آن‌ها به نوزاد روند شیردهی را آسان‌تر کنید.

آیا می‌توان از بالش‌ معمولی به عنوان بالش شیردهی استفاده کرد؟

توجه داشته باشید که بهترین بالش‌ شیردهی از همه نظر( جنس، ظاهر و طرز قرار گیری) بسیار متفاوت از بالش‌های عادی هستند. از بالش‌ عادی نمی‌توان به عنوان بالش شیردهی استفاده کرد.

چرا باید از بالش شیردهی استفاده کنیم‌؟

استفاده از بالش شیردهی موجب می‌شود که نوزاد شما در استناندارد‌ترین حالت ممکن قرار گرفته و کمر آن صاف بوده و دچار گردن‌ درد نشود و از شیر خوردن لذت ببرد. از طرفی استفاده از نوع بالش موجب سهولت روند شیر دادن برای مادر خواهد بود.

بالش شیردهی کودک را چگونه می‌توان شست؟

قبل از شست و شوی بالش شیردهی به این نکته توجه داشته باشید که به برچسب روی بالش دقت داشته باشید تا بدانید بالش شیردهی را به چه صورت بشویید. برخی از این بالش‌ ها را به صورت دستی باید شست. اماباید به دمای آب دقت داشت، اما برخی از بالش‌ ها هیچ گونه محدودیتی نداشته و قابلیت شست و شو در ماشین لباسشویی را دارند.

سخن پایانی:

در این بخش از مقاله سایت چی‌ بگیر برایتان درباره فواید استفاده از بهترین مارک بالش شیردهی گفته و تعدادی از بهترین بالش شیردهی را با قیمت ارزان و مناسب برایتان معرفی کردیم. حال با آگاهی کامل می‌توانید نسبت به خرید بهترین مارک بالش شیردهی اقدام کنید.


در ادامه بخوانید : کدام مدل بالش بارداری بهتره؟ راهنمای خرید بهترین بالش بارداری

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.