تابه گریل چیست؟ خرید و قیمت بهترین تابه گریل (دو طرفه)

راهنمای خرید بهترین مارک تابه گریل

خرید لوازم آشپزخانه نیازمند دقت و توجه بسیار زیادی است. امروزه تنوع ظروف به قدری زیاد است که برای طبخ هر غذایی لازم است که از تابه و ظرف مخصوص به خود استفاده شود. تابه‌ گریل یکی از محبوب‌ترین تابه‌ها در آشپزخانه‌ای هستند.

 ما امروز در این مقاله از سایت چی بگیر می‌خواهیم برایتان به معرفی بهترین تابه گریل بپردازیم و بگوییم که برای خرید این قبیل از ماهی تابه‌ ها باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. چنانچه شما نیز قصد خرید یک تابه گریل باکیفیت را دارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تابه گریل چیست؟

ماهیتابه گریل نوعی ماهی تابه فلزی و کم عمق است که شیارهای موازی روی آن قرار دارد و معمولاً برای کباب کردن غذا در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برآمدگی های روی این ظرف که به صورت خطوط موازی هستند‌، باعث می‌شوند که طعم غذای شما لذیذتر شده و به هیچ عنوان به تابه نچسبد. اگر می‌خواهید، در منازل خود به طبخ انواع کباب بپردازید و محیط گاز و خانه شما آلوده نشود، بهترین گزینه ممکن خرید یک تابه گریل با کیفیت است.

با خرید یک ماهی تابه گریل از آشپزی لذت خواهید برد و طعم لذیذ غذاهای شما زبانزد همه اعضای خانواده خواهد بود.

مزایای استفاده از ظرف گریل

  • حذف چربی اضافی غذا: به واسطه شیارها و برجستگی‌هایی که به روی ماهیتابه گریل وجود دارد‌، تمامی چربی‌های اضافی غذا از آن گرفته شده و می‌توانید به راحتی آنرا  سرو نماید.‌  اگر کاهش چربی غذا برای شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است،  پیشنهاد می‌کنیم که یک تابه گریل خریداری نمایید.
  • امکان خارج کردن روغن اضافیحتماً بارها برایتان پیش آمده است که به هنگام آشپزی به جای مقدار کمی روغن مقدار زیادی روغن داخل تابه بریزید. در این مواقع زمانی که مواد غذایی در تابه هستند ممکن است روغن به خورد مواد برود و خارج کردن آن دشوار باشد، اما در ماهیتابه‌های گریل همچین اتفاقی نمی‌افتد،  زیرا به واسطه حاشیه و شیارها روغن به راحتی قابل جدا کردن بوده و می‌توانید روغن اضافه را از تابه خارج کنید.
  •  کاهش مصرف روغن: ماهی تابه‌های قدیمی به گونه‌ای بود که اگر روغن کافی به آن‌ها اضافه نمی‌کردید‌، ممکن بود غذای شما کاملاً به آن چسبیده و به خوبی سرخ نشود.  اما تابه گریل این مشکل را نیز حل کرده است و با اندک روغن ممکن می‌توانید غذای خود را برشته و سرخ کنید. کافی است که فقط سطح روی تابه گریل را چرب نمایید و سپس به طبخ غذا بپردازید.
  •  آشپزی در فضای باز: استفاده از ظرف گریل این امکان را در اختیار شما می‌گذارد که در فضای باز و محیطی خارج از آشپزخانه نیز به آشپزی بپردازید. با  تابه گریل می‌توان به روی زغال،  یا حتی داخل فر و روی اجاق گاز نیز آشپزی کرد و به هیچ  غذا ها اعم از تمام گوشت‌ها و سبزیجات به آن نچسبیده و دچار سوختگی نمی‌شوند‌.

تابه گریل کد ۳۰۰۲ سایز ۳۰

ابعاد این تابه گریل 30×30×5 سانتی‌متر است و وزن آن معادل ۳۳۰۰ گرم است. جنسه بدنه این تابه از چدن و جنس روکش آن از گرانیت بوده و مجهز به دو دسته است.  جنس دسته‌های این تابه نیز از چندن بوده و دارای در پیرکس است. از این تابه می‌توانید در فر نیز استعاده کرده و برای ریل بدون روغن نیز مناسب است.

تابه گریل مدل ۲۵۴۵ سایز ۲۷

ابعاد این تابه گریل 1.7×27×27 سانتی‌متر و وزن آن معادل ی۲۴۰۰ گرم است‌. جنس این تابه باکیفیت از چدن و جنس روکش آن گرانیت است‌ این تابه دارای دو دسته است و قابلیت استفاده در فر را دارد و برای طبخ انواع استیک به شدت مناسب است.

تابه گریل نالینو مدل Lorenza سایز ۲۸

ابعاد این تابه خاص و منحصر به فرد 35×30×8 سانتی‌متر بوده و وزن آن معادل ۴۷۲۰ گرم است و جنس بدنه آن چدن و روکش آن دیسکاور است‌. جنس در تابه از شیشه بوده و از آن می‌توانید روی زغال، گاز و حتی داخل فر نیز استفاده کنید.

تابه گریل مدل ۱۸۰ سایز ۳۰

جنس بدنه این تابه از چدن و جنس روکش آن گرانیتی است. وزن تابه معادل ۲۴۰۰ گرم و ابعاد آن 36×30×2 سانتی‌متر است.‌ این تابه دارای دستگیره بوده  و جنس در آن از استیل و پیرکس است و می‌توانید از آن در فر و ماکروویو نیز استفاده کنید.

تابه گریل دو طرفه آی تاج مدل Whitford سایز ۳۶

ابعاد این تابه 36×25×6 سانتی‌متر است و وزن آن معادل ۲۰۰۰ گرم است. جنس بدنه این تابه دو طرفه از آلومنیوم بوده و روکش روی آن گرانیتی است. آشپزی کردن با این تابه به شدت لذت بخش بوده و روغن بسیار کمی نیاز دارد.

تابه گریل کاندید مدل pfluon سایز 26

ابعاد این تابه معادل 52×30×9 سانتی‌متر و وزن آن ۱۰۸۰ گرم است و جنس بدنه آن آلومنیومی و جنس روکش گرانیتی دارد. جنس دسته این تابه باکالیت بوده و مجهز به در نیست. به هیچ عنوان مواد غذایی به تابه نمی‌چسبند و دارای کفی ضخیم بوده و قابلیت استفاده در انواع اجاق گاز را دارد.

تابه گریل پرانی کد ۴۰۱۰ سایز ۴۲

ابعاد این تابه منحصر به فرد 43×25×2.5 سانتی‌متر بوده و وزن آن ۴۷۶۲ گرم است. جنس بدنه تابه چدن و دارای روکش گرانیتی است. این تابه دارای دو دسته بوده و مجهز به در نیست‌. از این تابه می‌توانید در فر استفاده کنید.


در ادامه بخوانید : ماهیتابه: مزایا و معایب انواع تابه (چدن، استیل، مس، تفلون، گریل)


در ادامه بخوانید : ماهیتابه دو طرفه: یک راهنمای ضروری برای خرید ماهی تابه دو طرفه

معیارهای چی بگیر برای خرید تابه گریلقیمت ماهیتابه گریل دو طرفه

حال که با مهم‌ترین مزایای استفاده از تابه گریل آشنا شده‌اید، حتماً شما نیز علاقه‌مند به خرید بهترین تابه گریل شده و قصد تهیه این ظروف را دارید. در این مقاله برایتان خواهیم گفت که به هنگام خرید بهترین تابه گریل باید به چه نکاتی توجه داشته باشید این نکات شامل موارد زیر می‌شوند.

تابه گریل دسته دار

به هنگام خرید یک ماهی تابه گریل باکیفیت باید توجه داشته باشید که این ماهی تابه دارای دسته بوده و جنس دسته‌ها نیز مسئله‌ای بسیار مهمی است که باید به آن توجه  داشته باشید. به عنوان مثال جنس دسته‌ تابه گریل باید به گونه‌ای باشد که حرارت زیادی از آن عبور نکند و به راحتی بتوانید آن را در دست بگیرید.  از طرفی باید به قدری مقاوم باشد که دچار شکستگی نشود و قادر به بلندکردن آن به راحت ترین حالت ممکن باشید.

روکش تابه گریل

دقت داشته باشید تابه‌ ای که قصد خرید آن را دارید حتماً دارای روکش باشد در غیر این صورت ممکن است مواد غذایی به تابه بچسبد و دچار سوختگی شوند. به جنس روکش تابه گریل نیز توجه کنید. تابه‌ هایی که جنس روکش آن‌ها از گرانیت و یا سرامیک است، کیفیت مطلوبی دارند‌.

برآمدگی‌ها و برجستگی‌های ماهیتابه گریل

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم،  سطح تابه گریل دارای برآمدگی‌هایی است و به هنگام خرید لازم است که برآمدگی‌های روی تابه را مورد بررسی قرار دهید. این برآمدگی‌ها باید نازک بوده و کاملاً متعادل باشند و به گونه‌ای نباشد که فاصله آن‌ها از هر کم و زیاد شود و یا مقدار ضخامت‌شان در برخی از سطوح تابه متغیر باشد. تابه گریلی که خریداری می‌کنید باید از نظر برجستگی‌ها و برآمدگی‌ها کاملاً استاندارد و متعادل باشد.

جنس بدنه تابه گریل

علاوه بر روکش تابه گریل باید به جنس بدنه آن نیز، که به شدت مهم است دقت داشته  و باید بهترین جنس ممکن را خریداری کنید. معمولاً جنس بدنه تابه‌های گریل از چدن، آلومینیوم و یا سایر فلزات دیگر است. به هنگام خرید حتما دقت داشته باشید که محصولی باکیفیت و درجه یک را خریداری نمایید و تابه گریل شما به اندازه کافی جلاء داشته و هیچ وقت دچار زنگ زدگی نشود. معمولاً تابه  گریل گرانیت‌، سرامیک و چدن جزء بهترین تابه‌های گریل بوده و کیفیت مطلوبی دارند.

شکل  تابه گریل

امروز تابه‌های گریل در انواع شکل هندسی مختلف تولید شده و به فروش می‌رسند. به هنگام خرید حتما به نوع شکل آن دقت داشته باشید. تابه‌های گریل معمولاً به شکل مربع،  مستطیل و دایره بوده و برای طبخ انواع غذا مورد استفاده قرار  می‌گیرند. بهتر است هنگام خرید یک تابه گریل، همیشه به  دنبال تابه‌ای به شکل مربع باشید زیرا سطح بیشتری برای کبابی شدن غذا به شما ارائه می‌دهد تا یک تابه گرد. علاوه بر این، گوشه‌های تابه مربع شکل گرمای بیشتری را به غذا می رسانند که پخت سریعتر را تضمین می کند.

سطح خارجی تابه 

دقت داشته باشید که سطح خارجی تابه گریل به خوبی میناکاری شده باشد و شستشوی آن راحت بوده و همواره جلوه زیبایی داشته باشد. علاوه بر سطح خارجی سطح داخلی تابه گریل نیز باید کاملاً نچسب بوده و به هیچ عنوان مواد غذایی به آن نچسبند.

وزن تابه گریل

تابه گریلی که قصد خرید آن را دارید باید وزن متناسبی داشته باشد و به گونه‌ای نباشد که حمل آن برایتان دشوار بوده و نتوانید به خوبی به روی آن مواد غذایی را سرخ و یا کباب کنید.

با توجه به مواردی که برایتان گفتیم می‌توانید یکی از بهترین تابه های گریل آورده شده در این مقاله  را انتخاب کرده و خریداری کنید.

آیا برای شستشوی تابه گریل می‌توانیم از ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟

کلیه تابه‌های گریل قابلیت شستشو داشته و برخی از آن‌ها را می‌توان حتی به کمک ماشین ظرفشویی نیز شست. توجه داشته باشید که به هنگام خرید درباره نوع کیفیت تابه گریل سوال کرده و اطلاعات مربوط به شیوه شستشوی آن را به دست آورید. تا با آسودگی خاطر برای شستشوی آن اقدام کنید.

بهترین سایز برای تابه گریل چه سایزی است؟

انتخاب ابعاد تابع گریل  کاملا سلیقه‌ای بوده و به عوامل متعددی مانند تعداد نفرات اعضای خانواده بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما یک خانواده دونفره هستید، استفاده از تابه گریل با ابعاد کوچک برایتان آسان‌تر است. اگر یک خانواده چهار نفره هستید بهتر است تابه گریلی با ابعاد بزرگ‌تر خریداری کنید.

آیا همه تابه‌ های گریل دارای در هستند؟

برخی از تابه‌های گریل به صورت در دار بوده و برخی از آن‌ها دارای در نیستند. به هنگام خرید حتما باید به مسئله در تابه گریل توجه داشته باشید و اگر یک تابه گریل در دار مد نظر شماست حتماً با این ویژگی برای خرید تابه دقت کنید.از طرفی برخی از تابه‌های گریل به صورت دو طرفه بوده و می‌توانید از دو سمت آن هم به عنوان در، هم به عنوان تابه گریل استفاده کنید. برای دیدن نمونه‌های بیشتر از تابه دو طرفه کلیک کنید. 

 سخن پایانی

در این مقاله از وب‌ سایت چی بگیر به معرفی انواع تابه گریل پرداختیم و برایتان گفتیم که به هنگام خرید این وسیله آشپزخانه باید به چه نکات مهمی دقت داشته باشید. حال که از مزایای خرید تابه گریل مطلع شده و شیوه انتخاب مناسب آن را آموخته‌اید، می‌توانید متناسب با سلیقه و بودجه‌ای که دارید یکی از تابه‌های گریل معرفی شده را خریداری کرده و با لذت هرچه بیشتر به آشپزی بپردازید. همچنین برای آشنایی با انواع تابه و ماهیتابه و مزایا و معایب هر جنس از تابه کلیک کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - محدثه

بسیار عالی

25 شهریور 1400 - 12:07

پاسخ
قابلمه و تابه قیمت انواع قابلمه و تابه