تخته سرو: 13 مدل تخته سرو چوبی و فانتزی (جدیدترین)

پیشنهاد خرید تخته سرو

یکی از لوازم مهمی که در بخش آشپزخانه و برای سرو غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد، تخته سرو است. ما امروز در این مقاله از وب‌سایت چی‌بگیر برایتان ده مورد از بهترین تخته‌‌های سرو را معرفی کرده و خواهیم گفت که چگونه بهترین تخته سرو چوبی بزرگ را خریداری کنید.

  • به نظر شما بهترین تخته سرو چه ویژگی‌هایی دارد؟
  •  برای خرید تخته سرو چوبی باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟
  •  تخته سرو رزینی چیست؟

اگر شما نیز به صورت حرفه‌ای آشپزی می‌کنید و قصد اشتراک گذاری تصاویر غذاهای طبخ شده را دارید و یا برای رستوران و فست‌ فود خود نیازمند تعدادی تخته سرو چوبی هستید، مطالعه این مطلب را از دست نداده و تا پایان همراه ما باشید.

تخته سرو چیست؟

تخته سرو به یک تخته کاملا مسطح گفته می‌شود که برای سرو غذا به صورت کاملا شیک و باظاهر خاص و متفاوت، مناسب است. تخته‌های سرو با توجه به جنسی که دارند به انواع مختلف تقسیم بندی می‌شوند. ما در ادامه انواع تخته‌های سرو را برایتان معرفی خواهیم کرد.

انواع تخته سرو

خرید و قیمت انواع تخته سرو

همانطور که اشاره کردیم، تخته‌های سرو نیز انواع مختلف داشته و موارد زیر از جمله مهم‌ترین و رایج‌ترین تخته‌های سرو محسوب می‌شوند، این موارد عبارت‌اند از:

تخته سرو چوبی

 که از جنس چوب درختان مختلفی طراحی و تولید شده است‌. این قبیل از تخته‌ها ظاهری لوکس و متفاوت داشته و همواره در کانون توجهات بوده‌اند.

تخته سرو بامبو

 از چوب بامبو تولید شده و بسیار خوش‌رنگ و سبک وزن است. از طرفی مقاومت مطلوب تخته سرو بامبو موجب تقاضای بیشتر مشتری برای این کالا شده است.

تخته سرو رزینی

نیز امروزه طرفداران خاص خود را داشته و به دلیل تنوع بسیار  زیاد در طرح و رنگ به شدت محبوب است. این نوع تخته سرو فانتزی و زیبا است و می‌تواند در دکوراسیون شما به زیبایی خودنمایی کند. جالب است بدانید که تخته‌های سرو دیگری نیز از سایر جنس‌های دیگر در بازار موجود بوده و می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان برای خرید اقدام کنید.

تخته سرو آلدر مدل BK-221

تخته سرو آلدر مدل Bk-221

ابعاد این تخته سرو معادل21×14×1.8 سانتی‌متر بوده و وزن آن معادل ۲۶۵ گرم است. جنس این تخته سرو از چوب بوده و سطح گوی دارد. پوشش این تخته سرو منحصربه‌فرد و پرفروش مقاوم بوده و پوششی از روغن گیاهی دارد.

تخته سرو مدل CH-SE-31361

تخته سرو مدل CH-SE-31361

اگر قصد خرید یک تخته سرو با وزن مناسب را دارید این مورد با ابعاد 3×15×15 سانتی‌متر و وزن ۲۵۰ گرم به شدت مناسب بوده و جنسی از چوب دارد. سطح این تخته سنگ کاملا صاف بوده و تعداد آن یکی است.

تخته سرو مدل v303 مجموعه 3 عددی

تخته سرو مدل v303 مجموعه ۳ عددی

اگر قصد خرید تخته سرو چند تکه‌ای را دارید، توصیه ما برایتان این تخته سرو شیک و زیبا با ابعاد 30×30×1 سانتی‌متر بوده و وزن آن تنها ۲۰۰ گرم است. این تخته سرو زیبا قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را داشته و سطحی صاف دارد.

تخته سرو مدل 04R

تخته سرو مدل 04R

تخته سرو رنگی با طرح راه راه سیاه و سفید یکی از بهترین گزینه‌های ممکن‌برای خرید است. این تخته ابعاد 40×20×0.5 سانتی‌متری داشته و وزن آن معادل بل ۲۸۰ گرم است. جنس این تخته اکلریک بوده و سطح صافی دارد.

تخته سرو پیتزا مدل BOU-P150

تخته سرو پیتزا مدل BOU-P 150

اگر برای سرو پیتزا به دنبال تخته سرو هستید، این تخته با سطحی صاف و از جنس چوب نراد گزینه بسیار مناسبی است. وزن این تخته سرو ۱۸۰ گرم و ابعاد آن معادل با 26×26×2 سانتی‌متر است.

تخته سرو رزینی مدل انار کد SR-133

تخته سرو رزینی مدل انار کد SR-133

این تخته سرو رزینی به شدت مناسب برای شب یلدا بوده و ابعاد آن 32×28×2 سانتی‌متر و وزن آن ۶۲۶ گرم است. از این تخته جهت سرو انواع شیرینی و قرلردادن چای و جهت سفره آرایی به مناسبت شب یلدا می‌توانید استفاده کنید.

تخته سرو مدل بامبو کد RRRR

تخته سرو مدل بامبو کد RRRR

این تخته سرو برای انواع شیرینی به ویژه رولت مناسب بوده و ابعادی معادل 33×13×2سانتی‌متر و وزنی معادل ۱۸۰ گرم دارد. جنس تخته سرو نامبرده از بامبو بوده و قابلیت شستشو با ماشین ظرفشویی نیز دارد.

تخته سرو مدل بامبو

تخته سرو مدل بامبو

ابعاد ابن تخته پیتزا 26×26×3 سانتی‌متر  بوده و وزنی معادل ۵۶ گرم است‌ جنس تخته نامبرده از بامبو بوده و به صورت تکی است. از این تخته برای سرو پیتزا می‌توانید استفاده کنید.

تخته سرو مدل رزینی طرح گوزن کد 007

تخته سرو مدل رزینی طرح گوزن 007

ابعاد این تخته سرو منحصربه فرد که از جنس رزین است، معادل 35×35×35 بوده و وزن آن معادل با ۵۰۰ گرم است. سطحی کاملا صاف داشته و به روی آن دو شاخ گوزن بوده و دارای چهار پایه برنجی است.

تخته سرو رزینی مدل کهکشانی کد galaxy01

تخته سرو رزینی مدل کهکشانی کد galaxy01

اگر قصد خرید تخته سرو فانتزی و لوکس دارید، این مورد گزینه مناسبی بوده و ابعادی معادل 25×30×1 سانتی‌متر داشته و وزن آن ۲۰۰ گرم است.

تخته سرو پیتزا کد 2

این تخته سرو چوبی مناسب برای سرو پیتزای یک نفره و تنقلات می‌باشد. ابعاد این تخته زیبا 43*29*1 است. این تخته سرو را می‌توانید در سه رنگ کرم، نخودی و عسلی خریداری کنید. 

 تخته سرو مدل PRES کد TIN50

این تخته سرو فانتزی و زیبا از جنس ام دی اف است. ابعاد آن 32*22*0/9 سانتی متر است. این تخته سرو دکوپاژ است و بوسیله رنگ اکرولیک مرغوب رنگ آمیزی شده است. 

برای سرو مواد خوراکی خشک و همچنین استفاده در دکوراسیون آشپزخانه یک گزینه عالی و جذاب است. دقت کنید برای تمیز کردن این تخته سرو از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. 

تخته سرو کد la012

یک تخته سرو بسیار شیک که برای سرو شیرینی و میوه بسیار عالی و کاربردی می‌باشد. ابعاد آن 33*22*3 سانتی متر است. 

دقت کنید که برای شستشوی این تخته از وایتکس و شوینده‌های حاوی جوهر نمک استفاده نکنید. 


در ادامه بخوانید : ظرف میوه خوری: 15 مدل ظرف میوه خوری شیک و باکیفیت


در ادامه بخوانید : ظروف مسی: جدیدترین مدل ظرف مسی پذیرایی (شیک و لاکچری)

حال که با جنس انواع تخته‌های سرو آشنا شدید، برایتان به مبحث مهمی که در باره نحوه خرید انواع تخت سرو است، خواهیم پرداخت. تا پایان مطالب این بخش همراه ما باشید.

راهنمای خرید بهترین تخته سرو

خرید و قیمت جدیدترین مدل تخته سرواگر قصد شما برای خرید بهترین تخته سرو جدی است، توصیه می‌کنیم که به هنگام خرید حتما به موارد زیر نهایت دقت را داشته باشید.

مشخص کردن هدف

در ابتدا قبل از اینکه برای خرید بهترین تخته سرو اقدام کنید، لازم و ضروری است که هدف خود را از خرید مشخص کرده و متناسب با این خرید بهترین مدل تخته سرو را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد خرید تخته سرو پیتزا برای رستوران را دارید باید به ابعاد پیتزاهایی که آماده می‌کنید توجه داشته و همچنین بهتر است که تخته‌های سرو ست و یک شکل خریداری نمایید.

توجه به ابعاد تخته سرو

انواع تخته‌های سرو ابعاد متفاوتی داشته و برخی بزرگ و برخی متوسط و کوچک هستند. تخته سرو بزرگ را با توجه به افرادی که می‌خواهید برای آنها غذا سرو شود، انتخاب کنید. اگر برای تنقلات مورد استفاده قرار می‌گیرد تخته سرو کوچک و یا متوسط را انتخاب کنید. پیشنهاد ما انتخاب یکی از بهترین تخته‌ های سرو معرفی شده است.

توجه به جنس تخته سرو غذا

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم تخته‌های سرو با توجه به جنسی که دارند، انواع مختلفی داشته و شما می‌توانید متناسب با نیازی که دارید، بهترین آن‌ها را برگزینید. دقت کنید که تخته سروی که انتخاب می‌کنید وزن کمی داشته باشد و سنگین نباشد. 

معمولا تخته سرو های سنگی و چوبی سنگین وزن تر از بقیه موارد هستند.

طرح و رنگ

طرح و رنگ تخته سرو از دیگر فاکتورهی مهمی است که باید به آن نهایت دقت را داشته باشید. به عنوان مثال تخته‌های سرو فانتزی و تخته سروهای رزین  بسیار لوکس و مطلوب بوده. برای سرو غذای کودکان نیز بهتر است که تخته سروی با طرح و رنگ کودکانه خریداری کنید‌.از طرفی لازم به ذکر است که تخته سرو باید با سایر لوازم و ابزارهای پذیرایی شما به عنوان مثال کارد و چاقو هماهنگی داشته و هارمونی مناسبی ایجاد کند.

مقاومت تخته سرو

به هنگام خرید توجه به  مقاومت و دوام تخته سرو اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر قصد استفاده طولانی مدت از انواع تخته‌های سرو بزرگ و کوچک را دارید، حتما مقاومت و طول عمر آن‌ها را در نظر گرفته و با توجه به این فاکتور خریداری نمایید.

توجه به وزن تخته سرو

انواع تخت سرو کوچک و بزرگ با توجه به جنس، ابعاد و اندازه‌ای که دارند، دارای وزن خاصی نیز هستند.‌ استفاده از تخته‌های سرو بامبو به دلیل سبک وزن بودن به شدت رایج بوده و بهتر است که شما نیز فاکتور وزن را به هنگام خرید در نظر داشته باشید.

نحوه شستشو تخته سرو چگونه است؟

برای شستشوی تخته‌های سرو لازم است به جنس آن‌ها دقت داشته باشید. به عنوان مثال برخی از تخته‌های سرو را حتما باید به صورت دستی و برخی دیگر را میتوان با ماشین ظرفشویی شست. از طرفی برخی از آن‌ها نسبت به شوینده‌های شیمیایی حساس بوده و بهتر است به کمک یک دستمال مرطوب تمیز شوند. لازم است که به این موارد دقت داشته باشید. برای تمیز کردن تخته سرو چوبی می توانید از دستمال مرطوب استفاده کنید.

بهتر است در موقع انتخاب تخته ایی را با راحت‌ترین روش شستشو انتخاب کنید.

تخته سرو با تخته برش آشپزخانه چه تفاوتی دارد؟

تخته سرو برای سرو غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما تخته آشپزخانه به منظور خردکردن، ریزکردن و برش دادن مواد غذایی به روی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان از تخته سرو چوبی به عنوان تخته آشپزخانه استفاده نکنید، زیرا منجر به خراب شدن آن می‌شود.

سخن پایانی: در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر ضمن معرفی ده مورد از بهترین تخته سرو برایتان گفتیم که برای خرید این قبیل از تخته سرو چوبی بزرگ، لازم و ضروری است به نکاتی توجه داشته باشید. حال با توجه به فاکتورهای ذکر کرده می‌توانید بهترین تخته سرو را سفارش داده و خریداری نمایید و به واسطه این تخته‌ های سرو غذاهای خود را به زیباترین شکل ممکن سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.