اسکوتر کودک چیست؟ خرید و قیمت 10 مدل اسکوتر کودک باکیفیت

معرفی بهترین مارک اسکوتر کودک

اسکوتر سواری دیگه سن و سال نمی‌شناسه برای هر سنی و هر وزنی تو دنیا اسکوتر مخصوص ساخته شده است. قطعا شما هم از آن خانواده‌هایی هستید که دل نگران سلامت جسمانی و مهارتی کودک خود هستید، اسکوتر کودک یکی از بهترین وسایل برای تفریح و ورزش بچه‌ دلبند شما است. در این نوشته برای شما از صفر تا صد خرید یک اسکوتر کودک را گفتیم، با چی بگیر همراه باشید.

اسکوتر کودک چیست؟اسکوتر مناسب چه سنی است؟

شاید اگه خیلی سال پیش اسم آن را به زبان می‌آوردید همه با تعجب به شما نگاه می‌کردند و هنوز استفاده از آن در بسیاری از کشورها رایج نشده بود. اسکوترها اول جنبه سرگرمی و تفریح برای کودکان داشتند و با آلوده شدن جهان و پر رنگ شدن مشکلات محیط زیست در زندگیمان اسکوتر مانند یکی نجات‌بخش به کمک انسان آمد. این نجات‌دهنده وظیفه اصلی حمل و نقل انسان‌ها را برعهده گرفته است و بسیاری از شرکت‌ها دیجیتال دنیا اسکوتر مخصوص خود و بزرگسالان را طراحی و تولید کردند.

طول دسته فرمان۲۵ سانتی متر
ارتفاع فرمان۸۰ سانتی متر
جنس پلاستیک فشرده
جنس دستهلاستیک
وزن۳۵۰۰ گرم
ظرفیت وزنی۵۰ کیلوگرم
رده سنی۲ تا ۸ سال
جنس چرخپلاستیکی ژله‌ای
نوع ترمزپدالی چرخ عقب
سیستم صوتیموزیکال

طول دسته فرمان۸۰ سانتی متر
ارتفاع فرمان۸۰ سانتی متر
جنسبدنه آهن
جنس دستهآلومینیوم
وزن۲۰۵۰ گرم
ظرفیت وزنی۲۵ کیلوگرم
رده سنی۲ تا ۶ سال
مناسب برای خانه، فری استایل، استفاده روزمره، خانگی
جنس چرخژله‌ایPU
تعداد چرخ۳ عدد
نوع ترمزپایی
سیستم صوتیموزیکال و رقص نور


طول دسته فرمان۱۰۰ سانتی متر
ارتفاع فرمان۱۰۰ سانتی متر
جنسآهن
جنس دستهلاستیک
وزن۲۹۵۰ گرم
ظرفیت وزنی۳۵ کیلو گرم
رده سنی۲ تا ۷ سال
مناسب برای خانه، فری استایل
تعداد چرخ۴ عدد
نوع ترمزپایی

طول دسته فرمان۲۵ سانتی متر
ارتفاع فرمان۷۰ سانتی متر
جنسآلومینیوم
جنس دستهآلومینیوم
ظرفیت وزنی۵۰ کیلوگرم
رده سن۲ سال
مناسب برایاستفاده روزمره
جنس چرخلاستیکی
تعداد چرخ۳ عدد
نوع ترمزپدالی چرخ عقب

جنسآلومینیوم
جنس دستهفوم
ظرفیت وزنی۸۰ کیلوگرم
رده سنیبالای ۳ سال
مناسب برایفری استایل
نوع فرمانقابل تنظیم
تعداد چرخ۳ عدد
کشور مبدا برندچین

طول دسته فرمان۲۵ سانتی متر
ارتفاع فرمان۱۰۰ سانتی متر
جنسفلز آهن سنگین،‌ میله فرمان آلومینیوم
جنس دستهلاستیک
وزن۲۶۲۰ گرم
ظرفیت وزنی۴۰ کیلوگرم
رده سنی۳ تا ۹ سال
مناسب برای فری استایل، استفاده روزمره، خانگی
جنس چرخژله‌ایPU
نوع ترمزپایی، پدالی چرخ عقب

طول دسته فرمان۲۸ سانتی متر
ارتفاع فرمان۱۰۰ سانتی متر
جنسآهن
جنس دستهآلومنیوم
وزن۴۰۰۰گرم
ظرفیت وزنی۱۰۰ کیلوگرم
رده سنی۱۵ سال
مناسب گره سنیکودکان، نوجوان
مناسب برای استفاده روزمره
جنس چرخهایپر ژله‌ای
تعداد چرخ۲ عدد
نوع ترمزپدالی چرخ عقب
کشور مبدا برندچین

طول دسته فرمان۲۸ سانتی متر
ارتفاع فرمان۱۰۰ سانتی متر
جنسآهن
جنس دستهآلومینیوم
وزن۴۰۰۰گرم
ظرفیت وزنی۱۰۰ کیلوگرم
رده سنی۱۵ سال
مناسب برایاستفاده روزمره
جنس چرخهایپر ژله‌ای
تعداد چرخ۲ عدد
نوع ترمزپدالی چرخ عقب
کشور مبداچین

طول دسته فرمان۵۰ سانتی متر
ارتفاع فرمان۴۰ سانتی متر
جنسروکش پلاستیک
جنس دستهپلاستیک
وزن۱۹۰۰ گرم
ظرفیت وزنی۵۰ کیلوگرم
رده سنی۵ تا ۸ سال
جنس چرخژله‌ای
تعداد چرخ۳ عدد
نوع ترمزسیمی چرخ جلو، پدالی چرخ عقب

جنسآهن
جنس دستهفوم
وزن۵۰۰۰گرم
ظرفیت وزنی۵۰ کیلوگرم
رده سنی۳ تا ۸ سال
تعداد چرخ۳ عدد
ویژگیتاشو

قبل از خرید آنلاین اسکوتر کودک بخوانید:

در ابتدا از خودتان بپرسید اسکوتر را برای چه کسی می‌خواهید بخرید؟ سن و وزن او را با دقت بدانید. کودک شما آمادگی سوار شدن بر روی اسکوتر را دارد؟ فضای بازی او کجاست؟ اسکوترهایی که در بازار ساخته شدند برای کودکان ۲ سال به بالا است. درست زمانی که کودک شما کم کم با محیط اطراف آشنا می‌شود و جستجوگری او شروع می‌شود. 

در هنگام خرید بهترین مارک اسکوتر کودک به این نکات توجه کنید:

بهترین جنس اسکوتر کودک:

جنس اسکوتر بسیار مهم است. مدت زمان طولانی فرزند شما با آن سرگرم خواهد بود و در خیلی از شرایط آب و هوایی با آن بازی خواهد کرد. وس اگر کودک شما هنوز به سن نوجوانی نرسیده نیاز به اسکوتری دارید که زا جنس پلاستیک و سبک وزن باشد تا به راحتی بتواند آن را حمل کند.

جنس تمام قطعات اسکوتر می‌تواند بر روی کیفیت بازی و استفاده از آن تاثیر بگذارد. جنس چرخ اسکوتر باید ژله‌ای و بسیار نرم باشد تا علاوه بر سواری دلپذیر مانع‌ها را به راحتی پشت سربگذارد.

اندازه اسکوتر: 

اندازه اسکوتر کاملا بستگی به سن و ابعاد کودک دارد. یک اسکوتر اندازه قد فرد علاوه بر ایجاد راحتی و اعتماد به‌نفس در رانندگی بهتر به او کمک می‌کند.

وزن اسکوتر کودک:

 هر اسکوتری میزان خاصی از وزن فرد را می‌تواند تحمل کند. به‌ طور مثال اسکوترهای سه و چهار چرخ تا وزن ۵۰ کیلوگرم را می‌توانند تحمل کنند. پس حتما در هنگام خرید به آن توجه کنید. اسکوتر پلاستیکی که برای بچه‌ها مناسب تر هستند وزن کمتری نسبت به اسکوترهای فلزی دارند. 

فرمان اسکوتر:

 یکی از مهم‌ترین قسمت‌های اسکوتر، فرمان است. برای تمام رده سنی‌ها کودکان وجود فرمان علاوه‌ بر حفظ تعادل رانندگی بهتر و اعتماد بنفس بیشتری را ایجاد می‌کند. فقط دقت داشته باشید که قد کودک شما به فرمان برسد و دست او خسته نشود.

سایز چرخ در اسکوتر بچه گانه:‌ 

اسکوتر با چرخ‌های بزرگتر مخصوص وسایل بازی کودکان است که هم راحت‌تر حمل می‌شوند و هم وزن اسکوتر را زیاد نمی‌کنند. معمولا اسکوترهای بزرگسالان و اسکوتر برقی با چرخ‌های بزرگ درست شدند.

اسکوتر کودک تاشو کودک:

 بسیاری از اسکوترها به راحتی تا و جمع می‌شوند. این ویژگی مخصوص وقتی است که می‌خواهید خارج از محل زندگی خودتان اسکوتر سواری کنید و ان را جمع کرده و وزن آن‌ها بسیار سبک‌تر است.


در ادامه بخوانید : سه چرخه کودک: خرید و قیمت 7 مدل سه چرخه کودک (باکیفیت)

چه نوع اسکوتری برای کودک ۲ ساله بخریم؟

اسکوتر بچه گانه برای کودکان ۲ سال به بالا طراحی شده است. کودکانی که به اصطلاح نوپا هستند و به‌تازگی جهان خود را با قدم‌ها و پاهایشان تجربه می‌کنند. کودک در این سن هنوز تعادلی برای راه رفتن و ایستادن ندارد، پس قطعا باید از اسکوتری استفاده شود که دارای چرخ‌های بیشتری است. اسکوترهای ۳ و ۴ چرخ مناسب این گروه سنی است.

حتما دقت داشته باشید که جنس اسکوتر برای این گروه سنی پلاستیک باشد تا وزن آن برای کودک سنگین نباشید و آسیبی به او وارد نشود.

چه نوع اسکوتری برای کودکان ۴ سال به بالاتر مناسب است؟

کودک به مرور زمان مهرات راه رفتن، دوین و ایستادن را به خوبی یاد می‌گیرد و دیگر نیازی نیست که از اسکوتر چهار چرخ برای حفظ تعادل استفاده کند. کودکان ۴ تا ۱۲ سال می‌توانند از اسکوترهای ۲  و ۳ چرخ استفاده کنند. اینکه اسکوتر چند چرخ داشته باشد کاملا بستگی به مهارت تعادل، ایستادن و راه رفتن فرد بستگی دارد. کاملا سلیقه‌ایست و حتی ممکن است کودکی تا سن ۷ و ۸ سالگی از اسکوتر ۳ چرخ نیز استفاده کند.

چه نوع اسکوتری برای نوجوان بخریم؟

رنج سنی ۱۲ تا ۱۵ سال نوجوان هستند. بدن فرد در این سن می‌تواند بدون نیاز به حتی دستگیره‌ای بر روی اسکوتر تعادل خود را هنگام ایستادن و راه رفتن حفظ کند. معمولا خرید اسکوتر برای نوجوانان به دلیل تنوع آن‌ها در بازار راحت‌تر است. اسکوترهای بدون دستگیره و تک چرخ که به آن اسکوتر T هم گفته می‌شود.

دستگیره اسکوتر فومی بهتر است یا پلاستیکی؟

دستگیره اسکوتر بر روی فرمان یکی از مهم‌ترین اعضایی است که کمتر کسی اهمیت آن را می‌داند. جنس دستگیره و نحوه قرار گرفتن دست بر روی آن به قدری مهم است که در حفظ تعادل و حمل و نقل اثر مستقیم دارد. اسکوتر با دسته فومی بسیار نرم، با دوام و راحت است ولی خیلی زود کثیف می‌شود. اسکوتر با دستگیره پلاستکی فرد را اذیت نمی‌کند ولی در زمان تابستان باعث می‌شود که دست بیشتر عرق کند و حتی داغی آن دست را بسوزاند.

قیمت اسکوتر کودکان در بازار چقدر است؟

قیمت اسکوتر کودک معمولا از اسکوتر بزرگسالان ارزان‌تر است. به‌صورت کلی هرچه جنس اسکوتر سبک‌تر و حمل آن آسان‌تر باشد قیمت بیشتری دارد. می‌توان گفت گران‌ترین اسکوترها آن‌هایی هستند که دیجیتالی و برقی هستند و معمولا اسکوتر برقی بزرگسالان از اسکوتر بچه گانه قیمت بالاتری دارند.

نتیجه‌گیری: 

یکی از مهیج‌ترین بازی‌های کودکان اسکوتر سواری است. وسیله‌ای که با مقدار کمی نیرو تا فاصله‌ها شما را حمل می‌کند. اسکوتر فقط مخصوص کودکان و نوجوانان نیست و بسیاری از سالمندان و بزرگسالان از نوع برقی آن استفاده می‌کنند.

اگر تجربه ایی در زمینه خرید اسکوتر کودک دارید با ما در میان بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.