8 روش جالب و بسیار ساده برای تمیز کردن مایکروویو

چطور ماکروویو را تمیز کنیم؟

تمیز کردن مایکروویو یکی از آن کارهای خسته کننده است. که هیچ کس دوست ندارد، انجام دهد. اما، شما باید این کار را به طور منظم انجام دهید تا به حفظ دستگاه کمک کنید. و مطمئن شوید که غذای شما آنطور که باید طعم داشته باشد.

 در این مقاله از سایت چی بگیر هشت راه مختلف برای تمیز کردن کامل مایکروویو بدون آسیب رساندن به آن را برای شما توضیح داده ایم. با ما همراه باشید:

قبل از اینکه هر یک از این روش‌های تمیز کردن ماکروویو را دنبال کنید، مطمئن شوید که سیم برق را جدا کرده اید. در واقع، این زمان بسیار خوبی برای بررسی سیم برای هر گونه کثیفی یا آسیبی است که می تواند خطر آتش سوزی داشته باشد. اگر مشکلی نداشت گرد و غبار و کثیفی آن را پاک کنید.

در مرحله بعد، داخل اجاق مایکروویو خود را بررسی کنید تا مشخص شود کثیف ترین مناطق در کجا قرار دارند. شما همچنین می خواهید بفهمید که در صورت وجود کدام قطعات قابل جابجایی هستند. 

حوله خیس:

سریع ترین روش برای تمیز کردن اجاق مایکروویو این است که یک دست حوله خیس را داخل آن قرار دهید و آن را با قدرت بالا تا پنج دقیقه روشن کنید. بخار حاصل از حوله ها لکه‌های حاصل از چربی را نرم و از بین می برد. هنگامی که حوله‌ها خنک شدند، می‌توانید از آنها برای پاک کردن فضای داخلی استفاده کنید.

جوش شیرین

برای پاک کردن لکه‌های ماندگار از روی سطح و یا صفحه گردان مایکروویو، با ترکیب دو قسمت جوش شیرین با یک قسمت آب، خمیری درست کنید. آن را روی چربی‌های سفت شده بمالید و بگذارید حدود پنج دقیقه بماند. جوش شیرین را با یک اسفنج یا پارچه مرطوب پاک کنید و باقیمانده آن را با دستمال کاغذی پاک کنید. از این روش برای تمیز کردن اون توستر نیز می‌توانید استفاده کنید. 


در ادامه بخوانید : معرفی و خرید بهترین مارک اون توستر (باکیفیت ترین)

آب و سرکه:

یک لیوان یا کاسه مخصوص مایکروویو را تا نیمه از آب پر کنید. یک قاشق غذاخوری سرکه سفید به آن اضافه کنید. مایکروویو را به مدت پنج دقیقه روی حرارت بالا قرار دهید. این فرآیند دیواره‌های مایکروویو را بخار می کند و چر بی خشک شده را نرم می کند. ظرف شیشه‌ای را با احتیاط بردارید و داخل مایکروویو را با پارچه تمیز یا حوله کاغذی پاک کنید. صفحه گردان را بیرون بیاورید و آن را بشویید. حتی می توانید آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. 

سرکه و جوش شیرین:

هر دوی این مواد ارزان هستند و اکثر مردم آنها را در دسترس دارند. چهار قاشق غذاخوری جوش شیرین را به یک لیتر آب گرم اضافه کنید. و به شدت هم بزنید تا پودر کاملا حل شود. یک پارچه یا اسفنج را به مخلوط آغشته کنید و بوسیله آن کل مایکروویو پاک کنید.

سپس مقدار مساوی آب و سرکه سفید را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو بریزید. کاسه را در مایکروویو قرار دهید و آن را به مدت سه دقیقه با قدرت بالا یا تا زمانی که آب به شدت بجوشد قرار دهید. درب مایکروویو را به مدت 10 دقیقه بسته نگه دارید تا بخار بتواند جادویی خود را انجام دهد. در مایکروویو را باز کنید و کاسه، صفحه گردان را بردارید. اجزای قابل جابجایی را در آب گرم و صابون خیس کنید و سپس بشوید. در حالی که داخل مایکروویو را با محلول سرکه و آب پاک می کنید.

آب لیمو:

روش تمیز کردن ماکروویو بوسیله آب لیمو

یک لیمو را از وسط نصف کنید و هر دو نیمه را به سمت پایین در یک بشقاب قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید. یک قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید. به مدت یک دقیقه یا تا زمانی که لیمو داغ شده و داخل فر را بخار بگیرد، در مایکروفر قرار دهید. سپس فقط داخل آن را با دستمال کاغذی تمیز پاک کنید.


در ادامه بخوانید : مایکروویو چیست؟خرید و قیمت 10 مدل مایکروویو باکیفیت (ال جی، کنوود...)

مایع ظرفشویی:

یک کاسه مخصوص مایکروویو را با آب گرم پر کنید. مقدار کافی مایع ظرفشویی اضافه کنید. کاسه را به مدت یک دقیقه یا تا زمانی که آب شروع به بخار شدن کند در مایکروویو قرار دهید. کاسه را بردارید. یک اسفنج را خیس کنید و داخل مایکروفر را پاک کنید. بخار تمام مواد خشک شده را نرم می کند. تا بتوانید به راحتی مایکروویو خود را تمیز کنید.

مایع شیشه پاک کن:

8 روش تمیز کردن ماکروویو

در یک کاسه، دو قسمت شیشه پاک کن را با یک قسمت آب مخلوط کنید. محلول رقیق شده برای تمیز کردن داخل و خارج مایکروویو کافی است. یک اسفنج را در مخلوط خیس کنید و داخل مایکروفر را پاک کنید. صفحه گردان را بردارید و پایه مایکروویو را تمیز کنید. تا زمانی که تمام لکه‌ها پاک شوند. دریچه های مایکروویو را از داخل تمیز کنید تا هر گونه کثیفی از بین برود. لکه‌های سخت را به مدت پنج دقیقه قبل از شستشو در محلول پاک کننده خیس کنید. مطمئن شوید که قفسه و سقف بالایی را پاک کرده‌اید، زیرا مواد غذایی تمایل دارند به بالای مایکروویو بچسبند.

پس از براق شدن فضای داخلی، یک پارچه را خیس و نمناک کنید و یکبار دیگه داخل دستگاه را پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ باقیمانده ای از محلول باقی نمانده. زیرا حاوی مواد شیمیایی است. داخل ماکرویو نباید بوی ماده پاک کننده را احساس کنید. اگر بویی را احساس می‌کنید، یکبار دیگر با پارچه نمناک داخل دستگاه را به خوبی پاک کنید. 

پاک کننده تجاری:

انواع مختلفی از پاک کننده های تجاری می توانند تقریباً هر گونه کثیفی را در مایکروویو شما به اندازه کافی تمیز کنند. اما معمولاً بخارهای سنگین و اغلب ناخوشایندی ایجاد می‌کنند که در مایکروویو باقی می‌مانند. که برای هرکسی خوشایند نیست و می‌تواند روی طمع غذای شما تاثیر بگذارد. 

اگر یک پاک کننده تجاری را انتخاب می کنید، پس از اتمام تمیز کردن، درب ماکروویو را برای چند ساعت باز بگذارید. هنگام استفاده از محصولات پاک کننده تجاری در داخل مایکروویو خود احتیاط کنید. هرگز نباید از پدهای شستشوی از قبل خیس شده در داخل مایکروویو خود استفاده کنید زیرا ذرات سست آتش گرفته و منفجر می‌شوند.

به عنوان آخرین پیشنهاد، قسمت بیرونی مایکروویو را از قسمت بالایی، کناره‌ها، پشت و در نهایت از جلو پاک کنید. صفحه گردان را خشک کرده و تعویض کنید. مایکروویو را دوباره به برق وصل کنید، دستگاه آماده است تا یک بار دیگر کار خود را انجام دهد.

تعداد دفعات تمیز کردن مایکرویو به استفاده شما از دستگاه بستگی دارد. با این حال، اگر می‌خواهید دستگاه شما همیشه تمیز باشد و بوی ناخوشایندی ندهد. به طور متوسط هر چند هفته یک‌بار تمیز کردن آن را در برنامه خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.