معرفی بهترین ماسک خاک رس برای پوست چرب، خشک و حساس

معرفی بهترین مارک ماسک خاک رس

پوست انسان نشانی از درون بدن او می‌دهد، هر چقدر پوست سالم‌تر و درخشان‌تر باشد، یعنی بدن در سلامت است. اما علاوه بر عوامل درونی که بر سلامت پوست تاثیر می‌گذارند، گاهی عوامل بیرونی نیز، پوست را در معرض آسیب قرار می‌دهند. پوست انسان همواره در برابر نور خورشید، انواع آلودگی‌ها و سموم است،که این نیاز پوست به مراقبت و پاکسازی را نشان می‌دهد. 

امروز در چی بگیر قصد داریم تا از معجزه‌ای برای زیبایی پوست به نام ماسک خاک رس صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا فواید خاک رس و نقش آن در سلامت پوست را بدانیم. هر وقت صحبت از مراقبت پوست می‌شود مواد طبیعی و ماسک‌ صورت که از مواد طبیعی ساخته شده‌اند، همواره محبوبیت و رضایتمندی بیشتری بین مصرف کنندگان دارند. چون این مواد عوارض کمتری نسبت به محصولات شیمیایی دارند.

معجزه‌ای به نام خاک رس:

استفاده کردن از خاک رس از گذشته‌‍‌های دور نیز بین مردم مرسوم بوده است.زیرا این ماده خواص زیادی برای بدن و به خصوص برای پوست و مو دارد. خاک رس حاوی عناصری است که موجب پاکسازی پوست از سموم، آلودگی و چربی اضافی می‌شود. خاک رس در حقیقت یک سم زدای طبیعی است که به دلیل خواصی که در روشن سازی پوست، کنترل چربی اضافی، پاک کردن منافذ پوست، رطوبت رسانی، افزایش گردش خون، تغذیه پوست، موثر در درمان برخی بیماری‌های پوستی و همچنین از بین بردن جوش و آکنه دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. 

فواید ماسک خاک رس برای پوست چیست؟

  • پاکسازی پوست با ماسک خاک رس: حتما برای شما هم پیش آمده که گاهی احساس کنید، پوستتان کدر شده و درخشش و لطافت همیشگی را ندارد. در این حالت هر چقدر کرم‌های آبرسان می‌زنید، بی‌فایده است زیرا منافذ پوست بیشتر از حالت طبیعی بزرگ شده و بسته شده‌اند. یکی از اثرات ماسک خاک رس به دلیل داشتن کالوئن، پاکسازی و لایه برداری پوست و حل کردن سموم در خود است. ترکیب ماسک خاک رس و گلیسیرین برای لایه برداری بسیار مفید است. این پاکسازی پوست مانع ایجاد جوش و آکنه می‌شود. 
  • ماسک خاک رس آبرسان پوست خشک: ماسک رس در آبرسانی یه پوست‌های خشک فوق العاده عمل می کند. فقط توجه داشته باشید بیش از حد از این ماسک استفاده نکنید. می‌توانید خاک رس را مواد طبیعی رطوبت رسان مانند گلاب ترکیب کنید و به صورت بزنید. 
  • ماسک خاک رس و حذف چربی اضافی پوست: ماسک خاک رس همچنین برای افراد با پوست چرب و آکنه دار نیز مناسب است زیرا باعث حذف چربی‌های اضافی از پوست می‌‍شود و آن را شفاف می‌کند. 
  • به طور کلی ماسک خاک رس باعث تعادل چربی در انواع پوست می‌شود. 
  • کمک به درمان التهاب و اگزما: خاک رس دارای خواص ضد میکروبی است.ماسک رس قادر به از بین بردن باکتری‌های مضر سطح پوست و پاکسازی سلول‌های مرده باکتری‌ها می‌باشد. هم چنین جالب است بدانید طبق مطالعات انجام شده خاک رس می‌تواند برای کاهش عوارض ناشی از اگزما، التهابات پوستی به طور مثال التهاب پوست ناشی از حساسیت غذایی، پسوریازیس مفید باشد. بهتر است در صورت حساسیت شدید و زخم باز با پزشک مشورت کنید.

ماسک صورت باروز مدل خاک رس سفید وزن 100 گرم

ماسک خاک رس سفید دارای مجوز و کاملا بهداشتی می‌باشد. این نوع ماسک با ترکیبی که در خاک آن وجود دارد یک پاک کننده عمقی پوست از آلودگی و گرد و غبار است. این سم زدایی باعث کوچک شدن منافذ باز و کاهش سلول‌های مرده پوست می‌شود و در نتیجه در درمان جوش‌های پوستی و قرمز موثر است. 

ماسک صورت باروز مدل خاک رس قرمز وزن 100 گرم

ماسک خاک رس قرمز که موجب افزایش گردش خون و تغذیه بافت پوست می‌شود. سلول های مرده و رادیکال‌های آزاد با بار مولکولی مختلف جذب خاک می‌شوند و این امر موجب تصفیه پوست و افزایش شادابی و کاهش آکنه می‌شود. مناسب برای پوست چرب و همچنین خشک و حساس است. 

ماسک صورت باروز مدل خاک رس سبز وزن 100 گرم

ماسک خاک رس سبز با خواص بی شمار از جمله تنظیم چربی و سبوم پوست و همچنین کاهش آلودگی و کوچک کردن منافذ باعث شادابی و لطافت پوست شما می‌شود. 

ماسک صورت سرسان لاو مدل خاک رس و پرتقال وزن 100 گرم

ماسک سرسان لاو که دارای ترکیبی از خاک رس و پرتقال است. خواص هر دو را در خود دارد. این ماسک آبرسان و ضد چروک است. همچنین در از بین بردن تیرگی و لکه‌های پوستی می‌تواند موثر باشد. 

ماسک صورت آرگیل طلا مدل خاک رس کد 002 وزن 150 گرم

ماسک صورت آرگیل طلا از برند شناخته شده با بسته بندی‌های کاملا بهداشتی می‌باشد. در هر بسته 150 گرم ماسک وجود دارد که با توجه به قیمت بسیار اقتصادی است. ماسک آرگیل طلا برای پوست‌های معمولی مناسب است و می‌توانید از خواص بی نظیر آن بهره‌مند شوید.

ماسک صورت لنبنا مدل خاک رس وزن 100 گرم

ماسک صورت لنبنا محصولی تخصصی برای از بین بردن جوش و جای جوش و همچنین تغذیه و آبرسانی پوست می‌باشد. این ماسک ترمیم کننده حاوی مواد مغذی برای پوست است و کاملا بدون پارابن و بدون تست حیوانی تهیه و تولید شده است. 

ماسک صورت ساروپ مدل خاک رس وزن 200 گرم

ماسک صورت ساروپ محصولی فرآوری شده و غنی شده با انواع مواد معدنی و آلی و ویتامین مینرال می‌باشد. یک محصول کاملا طبیعی که موجب تحریک کلاژن سازی می‌شود، در نتیجه این محصول جوان کننده، روشن کننده، لیفت کننده و دارای خواص پاکسازی کننده مناسب با PH پوست است. 

کاربرد انواع ماسک خاک رس بر اساس رنگ:

ماسک خاک رس سبز: 

خاک رس سبز دارای مواد معدنی زیادی است، که به سبب این مواد معدنی هم موجب تغذیه پوست و مو می‌شود و هم سموم و آلودگی‌ها را به طور زیادی کاهش می‌دهد. از خاک رس سبز در محصولات ضد آکنه استفاده می‌شود. 

  • تعادل چربی پوست
  • تنظیم تولید سبوم 
  • مبارزه با آکنه و کاهش جوش‌های سرسیاه
  • با کاهش چربی اضافی و آلودگی‌ها موجب کاهش منافذ پوست می‌شود.

خاک رس سبز برای چه افرادی مناسب است؟

خاک رس سبز معمولا به افراد با پوست چرب و مستعد آکنه و پوست مختلط توصیه می‌شود. همچنین اگر حس میکنید پوست شما کدر شده و شادابی همیشگی را ندارد می‌توانید از ماسک خاک رس سبز بهره‌مند شوید. توجه کنید افراد با پوست خشک در مصرف این ماسک زیاده روی نکنند.

ماسک خاک رس قرمز:

خاک رس قرمز درصد بیشتری از اکسید آهن دارد و همچنین دارای مس، سلنیوم، روی و منگنز است.  این نوع خاک رس گردش خون را افزایش می‌دهد که باعث شادابی و زیبایی پوست می‌گردد و لکه‌های پوستی را کمرنگ می‌کند. 

  • کاهش التهابات پوستی 
  • افزایش شادابی و طراوت پوست
  • جذب سبوم اضافی 
  • نرم کننده مو 

خاک رس قرمز برای چه افرادی مناسب است؟

مناسب انواع پوست و به خصوص پوست‌های حساس و یا پوست‌های دارای التهاب و حساسیت می‌باشد. 

ماسک خاک رس بنفش:

این نوع خاک رس یک نرم کننده مناسب برای پوست شما است. به خصوص اگر پوست خشکی دارید به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید چون غلظت مواد معدنی آن نیز کم است.

  • نرم کننده و شاداب کننده پوست 
  • کاهش سلول‌های مرده پوست 

ماسک خاک رس بنفش برای چه افرادی مناسب است؟

همانطور که گفته شده اگر پوست شما خشک است، این ماسک برای شما مناسب است البته افراد با انواع دیگر پوست برای افزایش شادابی پوست می‎توانند از آن بهره مند شوند به خصوص اگر پوست شما خسته و کدر شده است.

ماسک خاک رس سفید: 

ماسک خاک رس سفید ماسک ملایمی است که برای کاهش التهابات پوستی می‌تواند بسیار مفید باشد.  ماسک خاک رس سفید لایه بردار مناسبی است که از آن در اسکراب‌ها و لایه بردارها استفاده می‌شود.همچنین خاک رس سفید دارای خواص ضد میکروبی است. 

  • درخشان کننده پوست و مو 
  • نرم کننده پوست و مو
  • ضد عفونی کننده و تمیز کننده 

خاک رس سفید برای چه افرادی مناسب است؟

این ماسک برای همه افراد و همچنین افراد با پوست خشک و حساس مناسب است.

ماسک خاک رس زرد: 

این نوع ماسک با افزایش اکسیژن رسانی و گردش خون پوست و مو را تغذیه می‌کند. همچنین یک لایه بردار مناسب برای نقاطی از پوست که دچار تیرگی شده‌اند، است. 

  • تحریک تولید کلاژن و ضد چروک
  • رفع تیرگی
  • پاک کننده ناخالصی‌ها 

ماسک خاک رس زرد برای چه افرادی مناسب است؟

مناسب برای پوست مختلط و ترکیبی، خشک و حساس

ماسک خاک رس صورتی:

این خاک ترکیبی از خاک قرمز و سفید است و خواصی از هر دو را دارد. 

  • دارای PH مناسب پوست 
  • تعادل چربی 
  • پاکسازی عمقی 
  • مناسب پوست سر 
  • آبرسانی پوست، کاهش قرمزی و احیا کننده

ماسک خاک رس صورتی برای چه افرادی مناسب است؟

مناسب برای انواع پوست به خصوص پوست حساس و واکنش پذیر می‌باشد. 

آیا ماسک خاک رس نقشی در جوان سازی پوست دارد؟

حتما برایتان جالب است اگر بدانید استفاده از ماسک خاک رس باعث جوان سازی پوست می‌شود. اما چگونه؟ ماسک خاک رس باعت تولید الیاف کلاژن می‌شود و این کلاژن باعث از بین بردن چروک‌های پوستی و سفت کردن پوست می‌شود. علاوه بر آن با پاکسازی پوست امکان افزایش اکسیژن برای سلول‌های زنده پوست را فراهم می‌کند و همچنین گردش خون را بالا می‌برد که مجموع این عوامل به شادابی و طراوت پوست کمک چشمگیری می‌کنند. 

 ماسک خاک رس علاوه بر فواید بیشماری که برای پوست دارد، برای مو نیز مفید است و می‌‎توانید از این ماده جادویی در ماسک‌های خانگی خود بهره‌مند شوید.

اما لازم است بدانید که خاک رس انواع زیادی دارد و بر اساس رنگی که دارد دسته بندی می‌شود، در ادامه به انواع خاک رس و اینکه هر رنگ آن برای چه پوستی مناسب است، می‌پردازیم.

بهترین ماسک خاک رس برای پوست چرب کدام است؟

ماسک خاک رس سبز به حفظ تعادل چربی پوست کمک می‌کند و گزینه مناسبی برای افراد با پوست چرب است.

عوارض استفاده از ماسک خاک رس برای پوست چیست؟

خاک رس چون یک ماده طبیعی است، عوارضی برای پوست ندارد. اما برای اطمینان بیشتر قبل از استفاده به یک نقطه بدن بزنید و اگر عارضه‌ای مشاهده نشد برای صورت استفاده کنید. توجه فرمایید که استفاده بیش از حد از این ماسک ممکن است باعث التهاب و خشکی پوست شود.

سخن آخر:

به یاد داشته باشید ماسک خاک رس را باید از جای مطمئن خریداری کنید چون برخی از سودجویان به خاک رس رنگ‌های مصنوعی می‌زنند. از گرید آرایشی بودن و غیر صنعتی بودن آن مطمئن شوید. نوع خاک رس بسته بندی و قابل استفاده برای صورت بخرید که بدون آلودگی می‌باشد. اگر از کرم ضد جوش، کرم ضد چروک و.... استفاده می‌کنید به شما پیشنهاد می‌کنم که ماسک خاک رس را نیز در برنامه روتین خود قرار دهید. و از معجزات بی نظیر آن شگفت زده شوید...

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.